۸۰۶۲۸۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

طرح مجلس برای نظارت بر صدا و سیما

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید طرح قانون «اداره و نظارت بر صدا و سیما» در اولویت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید طرح قانون «اداره و نظارت بر صدا و سیما» در اولویت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

انتخاب رییس سازمان صدا و سیمای کشور همواره با مقام معظم رهبری بوده است. اما طبق اصل ۱۷۵ قانون اساسی خط مشی و ترتیب اداره سازمان و نظارت بر آن را قانون معین می‌کند. این در حالی است که تا به امروز قانونی برای نحوه اداره سازمان صدا و سیما وجود ندارد.

طرح جزء اولویت‌های صحن قرار گرفته است

سیده فاطمه ذوالقدر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت تصویب قانون «اداره و نظارت بر صدا و سیما» گفت: با توجه به زمانبر بودن طرح به استناد تبصره یک ماده صد آیین‌نامه داخلی، مجلس درخواست اولویت برای طرح داده است. در حال حاضر طرح برای اینکه در اولویت قرار بگیرد، در دستور هیئت رییسه است، البته هفته قبل به هیئت جلسه مجلس درخواست دادند که جزء اولویت‌های صحن قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: شصت نفر از نمایندگان این طرح را امضاء کرده‌اند که در اولویت صحن برای بررسی قرار گرفته است. باید ببینیم در این هفته یا هفته آینده در اولویت قرار می‌گیرد یا خیر. یک الی دو هفته یا نهایتا یک ماه در صحن قرار می‌گیرد و بعد به نتیجه می‌رسد.

اصلاح قانون نظارت بر سازمان صدا و سیما، لازم است

علی مطهری نماینده مردم تهران به عنوان طراح طرح تصویب قانون «اداره و نظارت بر صدا و سیما» در ۲۰ فروردین امسال درباره اهمیت این قانون عنوان کرده بود: «قانون شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در سال۷۰ مصوب شد و اگرچه قبل از بازنگری قانون اساسی انجام شده، اما قانون ضعیفی بوده و امروز نظارت بر صدا و سیما یک نظارت تشریفاتی است؛ به طوری که من شخصاً دو دوره نماینده ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما بودم و دیدم که نظرات این شورا تاثیر چندانی نداشته است، بنابراین لازم است قانون نظارت بر این سازمان نیز اصلاح شود.»

تصویب طرح در دی ماه سال گذشته

در سال‌های اخیر این طرح به صورت جدی از سمت کمیسیون فرهنگی پیگیری شده است که سرانجام دی ماه سال گذشته این طرح تصویب شد. رییس این کمیسیون درباره این قانون گفته است: «قانون اداره و نظارت بر صداوسیما در کمیته فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی تهیه شده است. از سال ۱۳۶۸ که قانون اساسی بازنگری شد و در تمام این ۲۸ سال، نظارت بر صدا و سیما قانون نداشت و طبق‌‌ همان قانون اساسی قبلی و اذنی که از مقام معظم رهبری گرفته می‌شد، اداره می‌شد، در حالی که طبق قانون اساسی بازنگری شده، باید قانون اداره و نظارت بر صداوسیما در مجلس تصویب شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا رحم کنه فکر کنم برنامه کودک هم را قطع کنند

    • بدون نام

      توروخدا نظارت درست انجام بدید برنامه های تلویزیون جذاب نیست چرا اکثرا ماهواره را ترجیح میدهند و متاسفانه فرهنگ مردم کشور عوض شده به تلویزیون و بر نامه هلش توجهی بیشتری کنید و انقدر همه چیز رو سانسور نکنید . واقعا برنامه ها شاد نیست . چرا در برابر هجمه این کانالهای ماهواره ای به فکر نیستین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج