۸۰۶۳۴۳
۲۴ نظر
۵۰۳۷
۲۴ نظر
۵۰۳۷
پ

سریال «بانوی عمارت»؛ روایت عاشقانه‌ای در دل تاریخ

در سال‌های اخیر مخاطبان به سریال‌های تاریخی علاقه نشان داده‌اند و این سریال‌ها مخاطبان قابل توجهی داشته‌اند. سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزا... حمیدنژاد، جدیدترین سریالی است که در دوره قاجار می‌گذرد.

روزنامه خراسان - مائده کاشیان: در سال‌های اخیر مخاطبان به سریال‌های تاریخی علاقه نشان داده‌اند و این سریال‌ها مخاطبان قابل توجهی داشته‌اند. از میان سینماگرانی که در طول سال‌های گذشته، سریال تاریخی ساخته‌اند می‌توان به زنده‌یاد ضیاءالدین دری، مسعود جعفری جوزانی، داود میرباقری، حسن فتحی، کمال تبریزی، کیانوش عیاری و... اشاره کرد که آثار درخشان و ماندگاری خلق کرده‌اند. سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزا... حمیدنژاد، جدیدترین سریالی است که در دوره قاجار می‌گذرد. این سریال مدتی‌است که پخش خود را آغاز کرده و با شروع خوبی که داشته، بعد از حدود ۱۰ قسمت موفق شده جای خود را در میان مخاطبان پیدا کند. در این مطلب نگاهی به نقاط قوت و ضعف این سریال داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

سریال «بانوی عمارت»؛ روایت عاشقانه‌ای در دل تاریخ

انتخاب خوب بازیگران

برای شخصیت های اصلی و مهم سریال «بانوی عمارت» یعنی «ارسلان میرزا» و «افسرالملوک»، بازیگران بسیار خوبی انتخاب شده‌ اند. حسام منظور بازیگر نقش «ارسلان میرزا» فعالیتش را از تئاتر شروع کرده و سابقه چندین ساله در زمینه بازیگری تئاتر دارد. او به پشتوانه همین سابقه تئاتری خود، در نقش «ارسلان میرزا» بسیار خوش درخشیده است. شخصیت «ارسلان میرزا» دو روی مختلف دارد. یک روی شخصیت او عاشق‌پیشه و مهربان است و روی دیگر بدجنس و جدی است که این بازیگر در ارائه هردوی این‌ها موفق بوده است. حسام منظور علاوه بر بازی، صدای خوبی هم دارد که همه این‌ها او را به یک شازده واقعی تبدیل کرده است. پانته‌آ پناهی‌ها نیز چهره بسیار مناسبی برای شخصیت یک خانم ایرانی در دوره قاجار دارد و به خوبی نقش زنی مغرور را که به جاری بودن خون قاجار در رگ‌هایش می‌نازد و اهل دسیسه‌چینی هم است، بازی کرده است.

قصه‌ای جذاب و پرکشش

سریال «بانوی عمارت» با یک ماجرای عاشقانه در دل تاریخ شروع شد و همین شروع خوب، توجه مخاطب را در قسمت‌های ابتدایی سریال به خود جلب کرد. مبهم بودن سرنوشت «فخرالزمان»، اتفاقات تاریخی آن دوره مانند کشته شدن ناصرالدین‌شاه و تاثیر آن در تاریخ، شخصیت‌های جدیدی که به تازگی وارد قصه شده‌اند، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا مخاطب شاهد یک قصه پرکشش و جذاب باشد.

سریال «بانوی عمارت»؛ روایت عاشقانه‌ای در دل تاریخ

ادبیات ساده و روان شخصیت‌ها

قرار نیست چون سریال تاریخی است، دیالوگ‌ها پر از کلمات سخت و غیرقابل فهم باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این سریال این است که ادبیات شخصیت‌ها نه آن‌قدر سخت است که مخاطب از شنیدن آن‌ها حوصله‌اش سر برود یا درک درستی از محتوای دیالوگ‌ها نداشتهباشد، نه آن‌قدر امروزی است که تناسب نداشتن آن با ادبیات مردم در دوره قاجار، توی ذوق بزند.

حضور سینمایی‌ها در تلویزیون

در میان بازیگران فیلم، نام دو بازیگر سینما دیده می‌شود که اولین حضورشان را در تلویزیون با سریال «بانوی عمارت» تجربه کرده‌اند. پانته‌آ پناهی‌ها که نقش «افسرالملوک» را بازی می‌کند، فیلم‌هایی مانند «نفس»، «لاک قرمز» و سریال «شهرزاد» را در کارنامه خود دارد. علاوه بر او، غزل شاکری هم که با سریال «شهرزاد» نامش بر سر زبان‌ها افتاد و مورد توجه قرار گرفت، در «بانوی عمارت» نقش «بهجت‌الملوک» را بازی می‌کند و برای اولین‌بار در تلویزیون دیده می‌شود. استفاده از این دو چهره سینمایی در «بانوی عمارت» انتخاب مناسب و جذابی بوده است.

آهوی خسته عمارت

یکی از انتخاب‌هایی که به سریال لطمه زده است، انتخاب نیکی نصیریان به عنوان بازیگر نقش «آهو» است. شخصیت «آهو» نقش موثری در قصه دارد، او دختر قوی، شجاع و جسوری است که از همان ابتدا چند اتفاق مهم و تاثیرگذار در روند قصه را رقم زد. چهره خالی از احساس و بازی یکنواخت نیکی نصیریان باعث شده شخصیت «آهو» با وجود اهمیتش، در قصه باورپذیر نباشد و به اندازه کافی دیده نشود.

سریال «بانوی عمارت»؛ روایت عاشقانه‌ای در دل تاریخ

ضعف طراحی لباس

به طور کلی طراحی صحنه و چهره‌پردازی بازیگران سریال «بانوی عمارت» قابل قبول است اما طراحی لباس شخصیت‌ها در بعضی از صحنه‌ها کمی ایراد دارد. مثلا نوع گریم و پوشش شخصیت «فخرالزمان» در شب عروسی‌اش بسیار امروزی بود و شباهت زیادی به لباس عروس در دوره قاجار نداشت. حتی تور و تاجی که روی سر «فخرالزمان» قرار داشت، کاملا مشابه عروس های دوره حال است و همین مسئله باورپذیری مجلس عروسی در دوره قاجار را که سریال به تصویر می‌کشد، سخت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من نقش آهو خيلي جالب درامده . من از بازي راحت نيكي نصيريان خوشم مياد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعدازمدتهااین اولین فیلم وسریال جالب وجذابی هست که ازتلوزیون داره پخش میشه،خودم هر شب این سریال رانگاه میکنم

      • بدون نام

        یعنی هروقت که این روزنامه های اصولگرا تعریف و تمجیدی کردن یا یه برنامه ایی و کوبیدن به سرعت برترین ها اون مطالب و کار کردش.نکنید اینکارو چرا انقد مردم بازی میدید تو این چهل سال مگه این اصلاح طلبا و اصولگرا ها چه گُلی به سر مردم زدن که بخوان از این به بعدم بزنن.انقد اذیت نکنید مردم صبر و تحملم حدی داره

      • بدون نام

        آهو خیلی خوب بازی میکنه و طراحی لباسها فوق العاده زیبا و دوست داشتنی است

    • سحر

      در سریال های تاریخی افراد با بینی های جراحی شده توی ذوق میزنه و اصلا انتخاب خوبی نیست

      پاسخ ها

      • ک

        مگه خبرنداریددرسطح جهان دوتامقام اول تااین لحظه کسب کردیم! یک:مقام اول جراحی بینی ودماغ آنهم بیخودوبی جهت! دو:مقام اول اصراف واتلاف آب درکل جهان

    • بدون نام

      فیلمش عالیه اما واقعا بازی بی احساس نیکی نصیریان تو ذوق میزنه

    • بدون نام

      در جواب به خانوم سحر،نمیشه که همه چیز رو مثل اون موقع در بیارن،مثلا زنای اون موقع بیشترشون چاق بودن،صورتشون مو زیاد داشته و سبیل،اصلاح هم نمیکردن تا شب عروسی،بازیگر که نمیتونه به خاطر سریال برای خودش سبیل بزاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس فکر میکنید گریم برای چیه؟
        اصولا در سریال یا فیلم تاریخی باید فضا و محیط و لباسها و قیافه های اون دوره بازسازی بشه

    • بدون نام

      منم موافقم نیکی نصیریان افتضاح بازی میکنه اصلا بازی نمیکنه فقط الکی کلماتو بی احساس ادا میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا مخصوصا وقتی خواس به مشتی بگه بیاد مهرنسا رو نجات بده افتضاح بود.

    • علی

      من ک نمی بینم چون سریالهای صداوسیما ارزش دیدن ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در این مورد ضرر کردی برادر من

    • بدون نام

      به نظر من آهو از همه طبیعی تر و بهتر بازی میکند نقش آهو را دوست دارم خانم نیکی نصیریان بازی قشنگی ارائه داده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم بازی نیکی نصیریان وشخصیتش تو فیلمو دو دارم

    • علی

      من که دیگه حوصله نگاه کردن این نوع سریالها رو ندارم و خوشم نمیاد باید سریالهای بهتری ساخته بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سریال به این خوبی
        همه چیز سر جای خودشه

    • بدون نام

      از نیکی نصیریان خوشم نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم

    • ماجی

      منم دارم کم‌کم با تلویزیون آشتی میکنم فیلم های جالبی میذاره این شبها بزنم به تخته فیلم بانوی عمارت واقعا زیباست دست سازنده ش درد نکنه

    • بدون نام

      باید اسمش رو بزاریم عمارت دماغ عملیها

    • ف

      فیلم فوق العاده است بعدازمدت هافیلم خوب ازتلویزیون پخش شد دستمریزادبه عوامل فیلم

    • بدون نام

      فیلم بسیار خوبی است کلمات به خوبی ادامیشوند هرچند باید بافارسی کتابی وترکی،دری آن زمان آدامی شد بانقاط ضعف کمی که دارد زحمات زیادی در تهیه این سریال کشیده شده نباید از اجرای بسیار زیبای موسیقی سریال که هرانسان باذوق رابه عمق احساسات پاک فرو میبرد گذشت درودب محسن چاووشی که با الهام مثال زدنی که خداوند به وی هدیه داده به زیباترین وجه ممکن آن را اجرا میکند.

    • محراب

      از بس تلوزیون سریالای ضعیف پخش کرده که این سریال نه چندان خوب از دید خیلی ها خوب بوده.
      این سریال هم از نظر پرداخت شخصیت ها و منطق روایی ضعیف بود( بخصوص بعد از قسمت های اول ) هم بازی خانم مریم مومن کمی تصنعی.کلا به جزء خانم پانته ها پناهی ها، خانم غزل شاکری و تا حدودی هم آقای حسام منظور بقیه نقش های اصلی ضعیف بودن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج