جاباما
۸۰۶۴۴۸
۶۲ نظر
۵۰۰۶
۶۲ نظر
۵۰۰۶
پ

وزارت خارجه: ایرانی‌ها فعلا به گرجستان سفر نکنند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان می‌گوید شهروندان ایرانی در صورت عدم نیاز و عدم اجبار، در شرایط فعلی از رفتن به گرجستان خودداری کنند، تا بتوان در سازوکاری مشخصی علت و چرایی مسائلی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی فراهم کرده است، بررسی شده و حل شود.

خبرگزاری تسنیم: بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اعتراضات ضددولتی هفته‌های اخیر در فرانسه و مقابله شدید نیروهای امنیتی فرانسه با معترضان به سیاست‌های اقتصادی مقامات پاریس گفت: مسائلی که در فرانسه طی هفته‌های اخیر در جریان است، جریانی موسوم به جلیقه زردها است. این موضوع یک بحث داخلی کشور فرانسه است و ما کمتر علاقه‌مند هستیم درباره مسائل داخلی کشورها صحبت کنیم. همچنین علاقه‌مند هستیم که این کشورها یاد بگیرند که در مسائل داخلی سایر کشورها ورود نکنند. بگذارند مسائل میان مردم و دولت‌ها در حوزه مسائل داخلی دنبال شود.

وزارت خارجه: ایرانی‌ها فعلا به گرجستان سفر نکنند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادامه داد: اما به هر حال ما در هفته‌های گذشته شاهد خشونت‌های سنگین در پاریس و شهرهای دیگر فرانسه بودیم. تصاویری که در سطح جهان منتشر شد تصاویر نامطلوبی بود که حکایت از خشونت داشت و منجر به مجروح شدن تعدادی از شهروندان فرانسوی شد که به نظر می‌رسد ، دولت فرانسه باید بیشتر خویشتن‌داری کند و از اعمال زور و برخورد خشن با مردمی که برای خواسته‌هایشان اعتراض کرده‌اند، خوددداری کند.

قاسمی که با رادیو تهران گفتگو می‌کرد، افزود: با توجه به اینکه فرانسه مدعی این است که مهد دموکراسی است، در مورد چنین مسائلی باید بیشتر توجه داشته باشد و امیدواریم مسائل با گفت‌وگو و مسالمت آمیز حل شود و شاهد خشونت از سوی پلیس نباشیم.

وی در پاسخ به این سوال که در ناآرامی‌های تهران در سال 88، کشورهای اروپایی از جمله فرانسه سفیرهای ایران را احضار می‌کردند و اعتراض می‌کردند و اخبار آن را نشر می‌دادند، آیا جمهوری اسلامی ایران چنین رفتار متقابلی دیپلماتیک را در برنامه دارد گفت: با دولت‌ها در تماس هستیم و مواضع خود را اعلام می‌کنیم. ما همواره منتقد رفتارها برخی از دولت‌های اروپایی بودیم و به خاطر رفتارهای دوگانه و استاندارهای دوگانه و سیاسی‌دیدن همه چیز و استفاده ابزاری در مسائل سیاسی در مورد سایر کشورها این نقد را داشته‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: اگر در گذشته هم دولت‌هایی مثل فرانسه، در مورد مسائل ایران (که البته مسائلی مانند فرانسه را در ایران نداشتیم) اظهارنظرهایی داشتند ما آنها را دخالت تلقی کردیم.

قاسمی افزود: امروز می‌گوییم دخالت در مسائل داخلی کشورها نمی‌کنیم، اما باید دولت‌ها بیاموزند این شرایط در کشورها می‌تواند در نوسان باشد و کشورها باید از نُرم، بین‌المللی پیروی و مسائل را سیاسی نکنند و مسائل دوگانه خود را دنبال نکنند و توصیه ما به فرانسه این است که مسائل را با درایت و هوشمندی و عدم زور جلو ببرند.

قاسمی درباره برنامه وزارت امور خارجه برای پناهجویان ایرانی همچنین برخورد گرجستان با یک خانم ایرانی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره همه ایرانیان در همه نقاط جهان سیاست مشخص و روشن است. حمایت از حقوق مسلم ایرانیان در قبال سایر کشورها و سایر دولت‌ها است. تا جایی که ممکن است، وزارت امور خارجه از طریق سفارتخانه‌ها در کشورهای مختلف جهان حقوق شهروندان ایرانی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: با حساسیت ویژه‌ای برای بعضی از مشکلاتی که در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان برای برخی از ایرانیان به وجود آمده است در تهران و تفلیس دنبال می‌کنیم. طی چند روز گذشته سفیر گرجستان به وزارت امور خارجه احضار شد و برنامه‌های دیگری هم را در دستور کار داریم. موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم برای ما این مسائل بسیار حساس است. درباره خانمی که اخبار ش در رسانه‌ها پخش شد از دیروز با جدیت در حال بررسی هستیم.

در تفلیس سفارت ما ماموریت گرفته که به طور مشخص این موضوع را پیگیری کند. مسائل را دنبال خواهد کرد. طی هفته‌های گذشته تعدادی از شهروندان از این مرزهای هوایی و زمینی گرجستان دیپورت شدند که من رفتار و سیاست دولت گرجستان را مورد انتقاد قرار می‌دهم. هنگامی که سفیر گرجستان را احضار کردیم، نارضایتی خود را اعلام کردیم و برنامه‌های دیگری در دستور کار داریم که طی دو روز آینده اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه خطاب به تمام شهروندان برای رفتن به گرجستان گفت: در صورت عدم نیاز و عدم اجبار در شرایط فعلی از رفتن به گرجستان خودداری کنید، تا ما بتوانیم در سازوکاری مشخصی علت و چرایی اینکه دولت گرجستان برای اتباع ایرانی فراهم کرده است را بررسی و حل کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی اعتراض های ایران با اونها فرقی نداره،یعنی اونها هم زیر میگیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنون از راه حل که زحمت کشیدید ارائه دادید.دیگه همه جای جهان منفور شدیم بهتره دیگه هیچ جا نریم

      • بسیجی

        مسافرت های غیر ضروری ارز کشور را نابود می کند ارزی که در تولید استفاده می شود

      • بدون نام

        ایرانی جماعت میرن گند می زنند بعد می اندازند تقصیر حکومت...شاید هم اینقدر هجوم بردند اونجا که گرجیها حس کردند دارند کشورشون رو از دست میدن.همون حسی که ایرانیها در مورد افغانیها دارند

      • محمد

        یعنی همه جا باید این فرهنگ زیبا و اصیل ۲۵۰۰ ساله آریایی تون رو به نمایش بذارید؟ بعضی وقتا تعجب میکنم که چطوری با امثال شماها شدیم هشتاد یا هشتاد و پنج میلیون نفر! بفکر خودت باش هموطن و یا اگه نیستی به فکر هموطن و وطنت باش که داری آبروشونو بدجور میبری. نمیدونم کی یا کیا روی شما ها تاثیر میذارن که انقدر متحجر میشید البته میدونم و میدونم با تحریک کیا هم خودتونو و هم مردم کل کشور رو میندازید توی بدبختی اما دو حالت بیشتر نداره و یا میدونید و روی حماقت و اشتباه بزرگتون پافشاری میکنید یا نمیدونید و بدون اینکه دنبال فهمیدن حقیقت باشید باز هم روی حرفتون پافشاری میکنید که نشان از بی فکری داره. در هر صورت به فکر خودتون باشید و بیش از این خودتونو از مردم دور نکنید.

      • بدون نام

        این هنوز خبر نداره که ایرانیها به گرجستان سفر نمیکنن فرار میکنن به گرجستان بخاطر وضعیتی رو به وخامت کشور بعد نظرم میده !!

    • بدون نام

      ایرانی ها سفر نکنند،ایرانی ها گوشت و مرغ نخورن،ایرانی ها ماشین خوب سوار نشن،ایرانی ها خانه مناسب نداشته باشند،ایرانی ها زیاد راه نروند،ایرانی ها نفس نکشند،ایرانی ها بمیرن،تمام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتشه دیگه به خودمون بیایم

      • بدون نام

        انقدر برای لایک گرفتن حرفای شعاری و عامه پسند نزنید . خب پس بگه چی؟بگه شما هم بزنینشون؟

      • بدون نام

        غر غر غر غر غر غر
        اه خستمون کردید
        خیلی ام ایران جای خوبیه
        اگه دوس ندارید میتونید برید ازینجا

      • بدون نام

        اینجا سفر نکنن.. جاهای دیگه هم که کلا راهمون نمی دن.. از باب عزت ایران و ایرانی درخواست ها را رد کردن آقای رئیس جمهور ..

    • مهدی اسدی

      مردم فرانسه اگه بدبختی مردم ایران و داشتن کل فرانسه رو آتیش میزدن

    • بی نام

      شما عرضه برخوردرا ندارید چرا که عزت پاسپورت ایرانی را فروخته اید این اولین با نیست ‌قبلادر جده در منا در ترکیه و جاهای دیگر چکار کردید ‌؟

    • مهدی

      قانون اساسی را فیلتر کردن.اگر معامله شود هر ظلمی بی اعتراض خواهد بود.ما به شما کار نداریم شما هم مثل ما با ادب باشید و چشم پوشی کنید.مهم است انسانها بی پناه باشند بهترین است.
      علم حماقت

    • نجمه

      وااای چ پروووو...پلیس خویشتنداری کنه؟؟؟؟نکنه مثل شما باید باشن!!!کشته هم دادیم توو بازار ک مردم اعتراض کردن پلیس ریخت زد و نابود کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واای چه احمق...این داره میگه وقتی این غلط رو خود غربیها می کنند دیگه مدعی نشن...و باور کنید غرب دلش برای احمقهای ایران نسوخته.وگرنه تحریمشون نمی کرد

    • هولاسو ا/غ

      مجبورکه نیستن نرن

    • زهرا ط

      اوخی،فرانسه علیه مردم خشونت میکنه،ولی شما هرچی ک مامیخوایم فقط میگید چشم حتما و بعد برامون فراهم میکنید،چقدر اونا بدبختن،ما تو اوج خوشبختی زندگی میکنیم ...

      پاسخ ها

      • N.A.J.A

        لایک

      • الهه مومنی

        احسنت حرف دل مردم را زدی.البته به جزچندصدهزارنفری که دارن ما بقیه را بی ابرو وبی حیثیت دردنیا نشان میدهند

    • بدون نام

      چقدر بدبخت و خار و ذلیل شدیم ک ی مملکت نخودی ک فقط70سال نوکر روسهابودن الان دارن باماهمچین رفتاری میکنن .
      عزت و افتخار و شکوهمندی برای این ملت ب ارمغان اوردید واقعا ممنونیم

      پاسخ ها

      • N.A.J.A

        لایک

      • N.A.J.A

        باز هم لایک

      • بدون نام

        خودتون به ارمغان اوردید !!! بلایی که مردم سر خودشون اوردن !

    • بدون نام

      اگر واقعا هدف شما حمایت از شهروندانتان است نباید میگذاشتید اینقدر در دنیا بیاعتبار شوند وبه خاطر بی ارزش شدن پولشان در جهان مورد توهین وذلت قرار گیرن که یک عراقی بی نسب بگوید قیمت زنانتان از قیمت یک ماهی ارزانتر است تف برویتان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم اون ماهی فروش خیلی مرده باچاقوجوابشوداداماالان زندان دولت حمایت کردبردغذامجانی بده ای خاک وقتی یکی رگ غیرتش بادمیکنه اینطورجوابشومیدن

    • بدون نام

      خیالتون راحت گرجستان که هیچ مردم پول ندارن با تاکسی تا سر خیابون برن علی برکت الله....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا من و شما نداریم خیلیا دارن برو ببین چه پولهایی خرج میکنن

    • aap

      این ینی برین گرجستان

    • بدون نام

      امریکا و اروپا ویزا نمیدن گرجستان داغون ادم شد سو مدیریت و دائم جرو بحث و دعوا همین میشه اعتبار و شخصیت از بین میره

    • بدون نام

      ما چقدر بدبختیم کشورما به نود کشور دنیا بدون ویزا مسافرت میکردیم با احترامی که شایسته ایرانی است .حالا....

      پاسخ ها

      • خاله بتول

        حالا با ویزا تف کف دستمون نمیندازن

    • بدون نام

      باش.کجابریم...موندیم پاسپورت به دست دلارهم فراوان توجیبمون.....شماچقدربه فکرمردمی اخه...خداخیرات بده...مردم جایی نریدااااا افرین

    • بدون نام

      تصاویری که در سطح جهان منتشر شد تصاویر نامطلوبی بود که حکایت از خشونت داشت ..... چه خنده داره . انگار خودشون معترضها رو نوازش كردن . اگر خودم نديده بودم باور نميكردم

    • فرید

      هی روزگار ایرانیا به کجا رسیده...

    • بدون نام

      آخی توی ایران وقتی اعتراض میشه از مردم با گل و شیرینی استقبال می کنم. خیلی رودارید،خیلیییییی

    • ®£z@

      کوروش بزرگ کجایی که ببینی با ایران و ایرانی چه میکنند!!؟

    • نظر

      توفرانسه همه بیمه کامل وانولعربیمه رادارن؟

    • بدون نام

      لیاقت ما ملت فهیم همینه. نوش جانمون. مثل چی دارن ملت در میرن

    • بدون نام

      مسائل دوگانه خود را دنبال نکنند...
      عجب... خدایا چی باید گفت.. فقط موندم اینها چرا فکر می کنن ما یه مشت احمقیم؟

    • سید گمنام

      از خدا میخوام همون قدر که باعث بی اعتبار و بیارزش شدن این ملت در نزد جهانیان شدین ،خداوند شمازو برای همیشه بی اعتبار کنه

    • بدون نام

      کجا پیگیری کردین؟مملکت رو به گند کشیدین

    • بدون نام

      لطفا چاپ کنید... یک ساله کارگران حقوق نگرفتن تعدادی از نماینده اونهارو میگیرید و به زندان میندازید که چرا می گید ما حقوقمان را میخواهیم بعد مردم فرانسه بخاطر چن سنت افزایش بنزین که اونهم دولتش عقب نشینی کرد هنوز دارن مبارزه میکنن لطفا مقایسه کنید با ما...

    • بسیجی خط امام

      منظور مسافرت های غیر ضروری هست که ارز کشور را نابود می کند ارزی که که در راه تولید کالای باکیفیت ایرانی استفاده می شود .

    • بدون نام

      ایرانی ها شدن هم رده افغانی ها تو دنیا ، خاک توسر مسولین

    • بی نام

      خجالت بکشید .امارات (دبی)167 کشور بدون ویزا می توانند سفر کنند برای ایرانیا کرجستان هم نمی نوانند بروند

    • بدون نام

      مقصر خود مردم اند که پا میشن میرن اونجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو این طویله بمونیم پس؟

    • بدون نام

      توی صداوسیما میلی میدیدم که خبرنگارایرانی راحت ازمعترضین فرانسه خبرتهیه وراحت بامردم معترض صحبت میکردندوازاون مهم تربهش اجازدادندبامردم حرف بزنه آیا ما گذاشتیم اونابامردم معترض داخل کشورراحت حرف بزنندنمونه اش اتفافات سال ۸۸.مافقط لاپوشانی وانکارکردن راسرمشق قراردادیم

    • بدون نام

      وای که اگه این اتفاق توی کشورای عربی اتفاق افتاده بود دوستان روشنفکر وسلبریتی های عزیز میترکوندن فضای مجازی رو

    • ناشناس

      این است اقتدارملی تازه میگن اینجا نرید اونجا نرید بمونید همینجا تا از گرده تون بیگاری بکشیم واسه اقا زاده ها

    • بدون نام

      اقدام شدید پلیس فرانسه...؟!

    • نازی

      کو پول ؟که بخوایم سفر کنیم

    • بدون نام

      ما مدتهاست که دیگه زندگی نمیکنیم چه برسه به سفر.

    • داریوش

      خدایا به چه روزی افتادیم. یه زمانی ایرانی رو روی سر میذاشتن همجای دنیا حالا به چه فلاکتی افتادیم
      قدر ندونستیم ما ملت حالا باید بکشیم حقمونه

    • امید دارایی

      بیشتر ایرانیا هرجا می رن گند می زن کارای که تو کشور ایران راحت انجام بدن می رن تو کشور های همسایه گند می زن معلومه راهمون نمی دن خوب

    • عباس

      تقصیر خودمونه که برای خودمون ارزش قایل نمیشیم ک به کشورهای عقب افتاده ذهنی و تمدنی مثل گرجستان سفر مب کنیم ، این اصلاحات رفتاری باید درون گرا باشد.

    • محمد

      گرجستان که بخشی از خاک ما بود، ما را به خاک خودمون راه نمیده، جالبه

    • بدون نام

      مکرون مشکلات را پذیرفت هی میخواد بره ازاده بج گرجستان فرانسه که بهتره ؛ الان پیامک زده به دولت پاییز گفته اینقدر فکر کردم روی حرفای شما که موهاش ریخت و شرایط را پذیرفتم فقط از ترس ایران بیائید در آغوشم ( خودشو گفته زنشو نرید بغل کنید )

    • محسن محسنی

      عجب رویی دارید شما بخدا...
      لابد اون مرتیکه نفهمی که اون خانوم و از رو پست مخابرات هل داد پایین و کل دنیا دیدن من بودم...

    • بدون نام

      سانسورچی میمیرد نظر مخالف نمیپذیرد

    • رضا

      ای بابا من میخواستم امروز برم گرجستان برای همیشه اقامت بگیرم . بلیطمو چیکار کنم حالا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج