۸۰۶۵۴۴
۵۵ نظر
۵۰۰۹
۵۵ نظر
۵۰۰۹
پ

سخنان روحانی؛ چراغ سبز به افزایش قیمت بنزین

حسن روحانی، رییس جمهور در نشستی با وزیر راه، مسکن و شهرسازی و مدیران این وزارتخانه اظهارات مهمی داشت. جدای از سخنان روحانی درباره مسائل تخصصی این وزارتخانه او در دو موضوع بنزین و اف‌ای تی اف سخن گفت. رییس جمهور از یک سو نسبت به افزایش قیمت بنزین گرای مثبت داد و از سوی دیگر به تندی مخالفان پیوستن به اف‌ای تی اف را نواخت.

فرارو: حسن روحانی، رییس جمهور در نشستی با وزیر راه، مسکن و شهرسازی و مدیران این وزارتخانه اظهارات مهمی داشت. جدای از سخنان روحانی درباره مسائل تخصصی این وزارتخانه او در دو موضوع بنزین و اف‌ای تی اف سخن گفت. رییس جمهور از یک سو نسبت به افزایش قیمت بنزین گرای مثبت داد و از سوی دیگر به تندی مخالفان پیوستن به اف‌ای تی اف را نواخت.

رییس جمهوری درحالی که درباره وضعیت رانندگی در جاده‌ها سخن می‌گفت، اظهار کرد: "چه اشکالی دارد سوخت را برای کسی که درست رانندگی می‌کند و کسی که احتیاط نمی‌کند دونرخی کنیم؟ "

روحانی افزود: «در کشور ما سوخت نرخ ثابت دارد، در دنیا اینطور نیست، روز تعطیل یک نرخ، روز کاری یک نرخ و در روز شلوغی نیز یک نرخ دیگر دارد. اینجا عادت کرده‌ایم که نرخ سوخت ثابت باشد.»

این اظهار نظر ریییس جمهور را می‌توان چراغ سبز او برای ایجاد تغییر در قیمت سوخت، به ویژه بنزین دانست.

در ماه‌های اخیر بار‌ها گفته شده است که قرار است نرخ بنزین تغییر کند و دوباره دو نرخی شود. بنزین از سال ۱۳۹۴ و در دولت اول روحانی تک نرخی شد و با رقم لیتری ۱۰۰۰ تومان عرضه گردید. در سه سال گذشته نرخ بنزین تغییری نکرده است. این در حالی است قیمت دلار با افزایش چشمگیری روبه رو شده است.

مصرف بنزنی در ایران بسیار بالاست و براساس گزارش‌ها مصرف بنزین در یک ماه به حدود سه میلیارد لیتر رسیده است؛ که این رقم نسبت به سال گذشته نشان دهنده رشد ۱۰ درصدی است.

یکی از نگرانی‌های اصلی در شرایط کنونی افزایش شدید قاچاق سوخت از مرز‌های شرقی و غربی کشور است. در ماه‌های اخیر انتشار تصاویری از صف بندی خودرو‌های حامل سوخت قاچاق در مرز‌های کشور نگرانی‌ها را از این وضعیت تشدید کرده است.

ایران در حال حاضر بعد از ونزوئلا، ارزان‌ترین سوخت جهان را می‌فروشد. قیمت هر لیتر بنزین یا گازوئیل، حدود ۱۰ سنت است. البته اگر دلار بازار آزاد را در نظر بگیریم.

حتی اگر قیمت بنزین در ایران را با دلار رسمی ۴۲۰۰ تومانی هم محاسبه کنیم، قیمت هر لیتر بنزین و گازوئیل کمی بیش از ۲۰ سنت می‌شود که همچنان جزو ارزان‌ترین کشور‌های جهان است.

این شرایط باعث می‌شود، قاچاق سوخت، یا خرید بنزین در ایران و فروش آن در کشور‌های همسایه کاسبی پر سودی باشد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که دولت برای کننرل مصرف و قاچاق سوخت باید چاره‌ای بیاندیشد. در این بین یکی از راهکار‌ها بازگشت سیاست سهمیه بندی و کارت سوخت است. دولت در حال حاضر فرآیند بازگشت کارت سوخت را آغاز کرده و زیرساخت‌های آن در حال انجام است، اما تاکنون به طور رسمی اعلام نشده است که قرار است سوخت سهمیه بندی و دو نرخی شود. البته گفته می‌شود بازگشت کارت سوخت برای پیشگیری از قاچاق است و نه سهمیه بندی.

هنوز هیچ سناریو قیمتی دقیقی نیز در دسترس نیست. اما اگر قرار بر سهمیه بندی باشد احتمالا همان مدل گذشته اعمال خواهد شد به گونه‌ای که هر خودرو ماهیانه سهمیه مشخصی خواهد داشت و اگر بیشتر از میزان این سهمیه بنزین مصرف کند باید پول بیشتری پرداخت نماید.

در روز‌های گذشته احتمالات فراوانی درباره نرخ بنزین مطرح شده است. حتی گفته می‌شد بنزین به ۵ هزار تومان هم خواهد رسید البته این ادعای از سوی وزیر نفت تکذیب شد.برخی هم می گویند سهمیه بندی بنزین برای خودرو نخواهد بود بلکه برای هر شهروند خواهد بود به گونه ای که فردی بیست لیتر ماهیانه سهمیه خواهد داشت. البته این موضوع فقط در حد ادعاست.

از طرف دیگر با وجود تحرکات دولت برای ساماندهی کارت‌های سوخت و چراغ سبز رییس جمهور برای بنزین دو نرخی، اما در لایحه بودجه سال آینده نرخ سوخت تغییر نکرده است. به نظر می‌رسد این موضوع ناشی از آن است که دولت نگران بار تورمی افزایش نرخ سوخت است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس اخیرا گفته است: "دو نرخی شدن بنزین خودش مفاسد دارد؛ کشور ما از لحاظ اقتصادی در شرایط عادی نیست."

هرسال با افزایش تب و تاب لایحه بودجه، بحث بر سر موضوع افزایش قیمت سوخت بالا می‌گیرد. سال گذشته نیز این موضوع مطرح شد و حتی در آذر ماه زمزمه‌های افزایش ۵۰ درصدی نرخ سوخت پیش آمد که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری از نرخ ۱۵۰۰ تومانی بنزین خبر داد. اما آشوب‌های دی ماه باعث شد که دولت از افزایش نرخ بنزین صرف نظر کند.

کنایه تند روحانی به امام جمعه مشهد

در کنار بحث بنزین رییس جمهور در دیدار مدیران ارشد وزارت مسکن و شهرسازی به موضوع پیوستن اف‌ای تی اف اشاره کرد و منتقدان آن را زیر سوال برد.

روحانی در خصوص لزوم همکاری با بانک‌های خارجی بیان کرد: «بدون کار کردن با بانک‌های خارجی اقتصاد ما ۲۰ درصد گرانتر خواهد شد، بیان می‌شود اف‌ای تی اف نباشد، به مردم بگویید ا. ف.‌ای تی اف نباشد چه می‌شود.»

او تاکید: «آن کسی که شعار می‌دهد، هزینه‌اش را پرداخت کند و آثار شعارش را برای مردم ترجمه کند، می‌گویند برجام نباشد، خب به مردم بگویید برجام باشد یا نباشد چه می‌شود؟، برای مردم ترجمه کنید.»

رئیس‌جمهور افزود: «مگر می‌شود در دنیای امروز ما با بانک‌های دنیا کار نکنیم؟ بعد یک کسی می‌آید و از گوشه‌ای که نمی‌دانیم این تفکر از کجا است مردم را تحریک می‌کند که اگر این قرارداد یا کنوانسیون امضا شود و یا با این گروه مالی کار کنیم اسلام از دست می‌رود. کجا اسلام از دست می‌رود؟ کاش تو اسلام را می‌فهمیدی!»

دولت در ماه‌های اخیر درگیر تصویب لوایح چهارگانه پیوستن ایران به گروه اقدام مالی و خروج از لیست سیاه است. لوایحی که در مجلس به تصویب رسیده، اما فقط یکی از آن‌ها توانسته است از سد شورای نگهبان عبور کند. حالا سه لایحه روی میز مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

روحانی دقیقا مشخص نکرده است که منظورش کدام دسته از منتقدان پیوستن به "اف‌ای تی اف" است. اما بخشی از سخنان او به نظر می‌رسد در پاسخ به اظهارات آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد است.

علم‌الهدی از منتقدان سرسخت پیوست به اف‌ای تی اف است. او آبان درباره لایحه الحاق کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریستم "سی اف تی" که یکی از لوایح چهارگانه است پیوستن به "اف‌ای تی اف" است، گفته بود: «بطن این لایحه با مبانی دینی اسلام ناسازگار است چرا که خداوند در قرآن گفته راهی برای کافران به سمت مومنان قرار داده نشده است، پس هر چیزی که باعث ایجاد چنین راهی شود، از نظر اسلام محکوم است، تصویب این لایحه باعث می‌شود به ایجاد این راه کمک شود.»

علم الهدی تاکید کرد: "گروه‌هایی از قبیل: حزب ا... لبنان، حماس فلسطین، سپاه قدس ایران و انصار ا... یمن در لیست سیاه تروریست آمریکا قرار دارند، حال اگر آمریکا به واسطه نفوذ خود این گروه‌ها را به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد برساند، این گروه‌ها تروریست خواهند شد و افرادی که این لایحه را قبول کرده باشند، نمی‌توانند به این گروه‌ها کمک مالی کنند. به همین دلیل سی‌اف‌تی حرام و نامشروع است و شورای نگهبان از نظر شرعی آن را رد و ۲۲ اشکال نیز از منظر قانون اساسی به آن وارد کرده است. این حرف‌ها به واسطه علمابه نمایندگان مجلس نیز توضیح داده شده که متاسفانه ثابت شد بعضی از این نمایندگان به قرآن نیز پایبند نیستند."

البته این تنها موضع آیت الله علم الهدی نیست، در جناح اصولگرا بسیاری از سیاستمداران و رسانه‌ها این جریان از همین موضع به نقد اف‌ای تی اف می‌پردازند. شورای نگهبان نیز ایرادات زیادی به لایحه مورد نظر گرفت.

با این حال به نظر می‌رسد سخنان رییس جمهور بیشتر این سخنان امام جمعه مشهد را هدف گرفته است.

گروه اقدام مالی (اف‌ای تی اف) یک نهاد بین المللی است که معیار‌هایی را برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تعیین می‌کند و اقدامات و سیاست‌هایی را برای شفافیت نظام بانکی و مالی، پیشگیری از پولشویی و مبارزه با آن پیشنهاد می‌دهد.

گروه ویژه اقدام مالی در محور‌های سیاستگذاری و همکاری ملی و بین‌المللی، جرم‌انگاری پولشویی و مصادره، تامین مالی تروریسم و تولید تسلیحات کشتار جمعی، شفافیت و چارچوب‌های قانونی و همچنین وظایف نهاد‌های دولتی، قضایی و مالی ۴۰ "توصیه" دارد. این توصیه‌ها به خودی خود الزام آور نیستند. اما برای بانک‌ها دنیا و کشور‌های دیگر ملاک مهمی برای روابط مالی به حساب می‌آیند.

گروه ویژه اقدام مالی سالانه فهرستی را از کشور‌هایی که وضعیت نامناسبی از لحاظ پولشویی و تامین مالی تروریسم دارند و باید اقداماتی را انجام دهند منتشر می‌کند. حضور ایران مدتی است که در این لیست سیاه معلق شده است. اما اگر دولت نتواند لوایح چهارگانه را به قانون تبدیل کند نام ایران در این لسیت قرار می‌گیرد که روابط بانکی ایارن و دیگر کشور‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار کی دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      چراغ سبز روحانی برای سرکیسه کردن مردم همیشه روشنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش یه روز میموند خونه پیش خانم بچه ها نه حرف میزد نه کاری میکرد یه روز نباشه یه نفس راحت بکشیم

    • علیرضا

      روحانی ازبس دروغ گفته خودشم باورکرده
      بر جام دیگه مرده فقط این وسط صنعت هسته ای مابربادرفته
      وقتی مبادلات بانکی قطعه FATF چه فایده ای داره

    • ناصرافشار

      چی ما مثل خارج است که قیمت بنزین مثل انجا باشدحقوقها مثل اونجاست؟؟ قیمت ماشین ها مثل هم است ؟ شما رابخدا کمی انصاف داشته باشید سیاست انگلیسی ایرانی باید گرسنه باشند را کنار بگذارید

    • بدون نام

      ای نامرد خون ملتو کردی توشیشه عادت کردی گرون کن

    • بدون نام

      خداراشکر که رئیسی رئیس جمهور نشد خخخخخخخ
      طرفداران روحانی علی برکت‌الله

      نوش جانتون بزنید بریدجلو که خوب دارید میتازونید
      علی‌برکت‌الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من طرفدار روحانی نبودم و نیستم اما دلم به حالتون میسوزه که فکر میکنید رییسی اوضاعو درست میکنه اینا هیچ کدومشون برای منو تو نیومدن. تو مناظره ها یادت بیاد چه جوری با هم رفتار میکردن جلوی ملت. کسی که برای خدمت و رضای خدا میخواد رییس جمهور بشه اینجوری با بی آبرو کردن طرف مقابلش خودشو نمیکشه بالا که البته ملاحظه کردید هر دو طرف همینجوری بودن. دست از ساده بودن بردارید و به هیچ کدوم اینا امید نبندین

    • بدون نام

      اوخ اوخ اوخ حال اونایی که بعد از انتخابات ریختن توی خیابون و زدن و رقصیدن خیی دیدنیه الان خخخخ

    • بدون نام

      آقای عزیز که با امید و کلید در دست آمدید مسئله رانندگی کردن نیست برو جلوی خودروسازان بگیر که دارد به مردم اجحاف می‌کنند و ماشین هایی هم که دارند می دهند مصرفشان بالاست تا چه حد مردم را گوش مخملی فرض میکنید کار درست کردین ماشینهایی و با استاندارد تحویل مردم دادید همه بدبختی ها و ضرر و زیان را باید مردم از جیبشان بدهند یک مقدار هم از دیگر کشورها اطراف خودمان مدیریت یاد بگیرید

    • بدون نام

      شما یادتون‌نمیاد ولی ما یادمون یه عده گفتن ما به روحانی رای میدیم تا مشتی باشیم بر دهان دلواپسان
      عزیزم مشتی که زدین اول خورد توی صورت خودتون
      نوش جان کنید حالا

    • بدون نام

      روحانی گند زدی به مملکت خجا لت بکش

    • بدون نام

      چرت پرت گفته بایست جلوی روحانی رو گرفت گشور رو نابود میکته

    • نااشنا

      مردم اسیر این دولت اشرافی شدتو این گرونی و تورم و رکود افزایش قیمت بنزین یعنی غارت اموال مردم.خدا ازتون نگذره.

    • MMIISSSEEE

      روحانی اگر قرار باشه قیمت بنزین را واقعی کنی بهتر است اول حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان را واقعی کنی بعد قیمت بنزین را در غیراین صورت بازنده تو هستی و برگ سیاهی در پرونده شما ثبت خواهد شد.

    • بی نام

      جناب دکتر روحانی با این کار جامعه رو به اتیش میکشی با تورمی که ایجاد میشه لطفا رعایت مردم بکنید جامعه دیگه توان تورم نداره شما کشور نفت خیزی مثل ایران مقایسه میکنید با کدام کشور .؟؟؟ ایا درامد ماهانه یه ایرانی هم اندازه ان کشور هست.؟؟

    • ه ع

      دیگه تیر خلاص رو به مردم زد کارمون تمومه همه اصناف درگیرن

    • بدون نام

      نفسش از جای گرم درمیآید

    • نظری

      مبارک باشد چراغ سبزمان

    • کامران

      دروغ دروغ دروغ بافطرت تدبیر وامید عجین شده است!؟
      ملت چی انتخاب ‌کزدند!!؟؟

    • بدون نام

      منکه از اول میدانستم دولت تزویر وپلیدبا نقشه عوام فریبی جلو آمد وحالا داره گندش در میاد به اخرین ریسمان مالی چنگ میزنه بخورید ۲۴ ملیونیها

    • بدون نام

      مردم را روانی کردید. یا عمد یا سهو خدا می داند

    • بدون نام

      واقعا که

    • همه

      آخه چقدر بی فکری، میگن در دیزی باز حیا گربه کجا رفته اخه شما اقتصادتان، حقوق دادنتون، اماکانات رفاهیتون ، مثل کشورهای همسایه است میگید بنزین اینطور آن طور تو کشور های همسایه چرا اینقدر ظلم وستم به این مردم میکنید الان تورم کشور صد درصد میخواید با این تفکرات قبیحانه وظالمانه تورم بکنید دویست درصد والله از رای که به شما دادیم متاسفیم خیلی .....

    • بدون نام

      بالاخره یه کار دولت قبل تایید کرد

    • غریبه

      آخر الامر گل کوزه گران خواهیم شد...!!!

    • جاویدان‌ساری

      یکی‌نیست‌به‌این‌آقای‌تدبیربگویدشمابرحسب‌دلارحساب‌میکنی‌حقوق‌به‌ریال‌میدی‌‌یکطرف‌ماشینهای‌کشورهای‌دیگه‌مانندماشینهای‌شماپرمصرفه‌حقوق‌آنهاماهی‌یکودویسته‌بقیه‌راخودت‌بشمارخیلی‌چیزهای‌دیگه‌آقای‌تدبیرامید

    • بدون نام

      روحانی میدونه کسی دیگه نمیخوادش واسه همین میخواد ضربه سنگین بزنه به همه قشرها تا به خاک بشینن

    • بدون نام

      تورم کمر مردم رو خرد کرده بازهم دارن همه چیز رو گران میکنن

    • بدون نام

      اقای روحانی تو مملکت ما همه چیز چند نرخیه فقط بنزین مونده تمومش کن بره دیگه....

    • بدون نام

      روحانی اصلاح طلبان فقط بافریب دروغ وچیزهای ناقص اروپارورومیارن توایران باهزارتوجیح الکی قانون میکنن وچیزهای خوبش ونمیگن اصلا

    • بی نام

      ظاهرا"جناب آقای روحانی ماموریتش افرایش قیمت کالا وخدمات بدون در نظر گرفتن قدرت خرید مردم است ایشان کشور هایی را مد نظر دارد که منابع نفتی ندارند و علاوه بر آن درآمد سرانه مردم آنجا با ایران قابل قیاس نیست شما هم دستمزد کارگر را مثل آن کشورها پرداخت کنید و سایر مسایل رفاهی آنها را برای ملت فراهم کنید ما هم افزایش ها را بجان و دل قبول می کنیم و خواهش می کنم دست از این مقایسه های غیر همگن هم بردارید کشور ما را با کشور های آفریقایی هم نمی توان مقایسه کرد اروپا و آمریکا که جای خود دارد

    • بدون نام

      آقای روحانی اینگار خودتون میخواهید مردم خودفروشی کنند.سواره خبرازپیاده ندار..حقوق خارج چقدر است توکشور حقوق کارمندات چقدر است .چرا حداقل کشورمارابا کشورهای حداقل همجوار عربی .چگونگی زندگیشونو مقایسه نمیکنید.!؟چه بلایی داره سرمردم جوانان ...میاد.

    • غریبه

      که تیر از ترکش رستمی ست!!! نه بر مرده ...بر زنده باید گریست!!!

    • جناح اون وری

      حقوق های نجومی یا بالا رفتن دلار افزایش قیمت خودرو ویا درآینده با گران شدن بنزین باید تأمین شود انشاالله برای اموات ملت هم صلوات

    • مری

      واقعا که همش میگفتن که گرون نمیشه.همش دروغ.دولت دروغ

    • علی

      چه بگویم که از نگفتنش بهتر است. زبان در دهان پاسبان سر است

    • قاسم

      اقای روحانی چرا داغ دلیتو رومردم خالی می کنی

    • محمدمهدی عسکری

      خدا بگم چکارتون کنه بنزینو گرون کنید دوباره همه چیز گرون میشه. کمی بفکر مامردم باشید.

    • ایرانی

      فقط بنزین نیس که ایشون چراغ سبز گل گرونی ها و عامل بدبختی یه ملت ایشون و دولت ناکارامد ...

    • بدون نام

      حسن کلیدی در همه چیز چراغ سبزش اصلا خاموشی نداره

    • حسین خسروی

      کاش جنگ بشه بیان ما رو بکشن . یه مرگ دسته جمعی افتخارآمیز ... تنها راه رسیدن به آسایشه .

      چقدر فشار بیارن و نتونیم چیزی بگیم و تحقیر بشیم!؟

    • بدون نام

      یارانه بنزین به جیب چه کسانی واریز میشود؟

    • سهیل

      آقای روحانی از تمام پروژه های راه آهن حرف زد جز راه آهن اردبیل که پروژه وارد 18 سال شد خواسته منطقه کشاورزی اردبیل برای جابجایی محصولات خود راه آهن است توجیه اقتصادی هم دارد این استان فاقد راه ارتباطی مناسب با سایر استانهاست

    • بدون نام

      چراکسی نیست خرابکاریهای این روحانی بگیرتاکجاتاکی ناامیدکردوموجب عذاب ایران وایرانی نابودگر

    • بدون نام

      بمیرید که مدام نرخ بنزین و .... رو با دنیا مقایسه میکنید، اما نرخ دستمزد رو کورید و نمی بینید، که در مقایسه با دنیا ما در چه وضعیت تاسف باری قرار داریم

    • بدون نام

      خدایا قسمت میدم به عزت وجلالت ملت ایران واز دست روحانی وادمهاش نجات بده یا ما رو بکش اونونکهدار دیگه داریم از دستش زار میزنیم خدایا ملت ما رو به کدوم گناه داری مجازات میکنی توبه خدا توبه

    • سعید

      خوشم میاد ک حسن جون فقط برا نابودی اومده

    • بدون نام

      اگردرکشورهای دیگه بنزین گرونه وبادلارمحاسبه میشودحقوق کارمندوکارگراشان هم بادلاراست امااینجا که همه چیزبادلارفروخته ومحاسبه میشه اماحقوقهاباریال است همین هزارتومن هم گران است چه برسه به چندنرخی کردن بنزین.

    • بدون نام

      اگر چراغ سبز نشون نده باید تعجب کرد

    • بدون نام

      بازم بهترین و بیزحمت‌ترین راه ممکن جیب مردم .... کاش انسانیت هم از همون خارج یاد میگرفت مثل قبمت بنزین

    • خزایی

      متاسفانه و صد منا سفته ما هیچوقت مردم متحدی نیستیم
      الان با افزایش نرخ بنزین در این موقع از سال کمترین اتفاقاتی که میافته این هست که تورم بالا رو خواهیم داشت و به رقم این تورم افزایش قیمتها رو در همه بخشها دوباره باید تجریه کنیم
      و مهمترین مسئله که اما از اون غافل هستیم ولی تیم دولت کاملا آگاه هست این نکته هست که با توجه به ارسال لایحه بودجه تکلیف افزایش حقوق و دستمزدها روشن شده و قابل برگشت نیست و با این تورم بیشترین نفع رو دولت میبره چرا که اگر تورم و گرانی ناشی از بنزین رو هم به بقیه گرامی ها اضافه کنیم حقوق و دستمزدها چیزی در حدود 70 تا 90 درصد باید افزایش پیدا کنه تا جامعه کارگر و کارمند بتونن از عهده اداره یک زندگی نه چندان متوسط بر بیان.
      چرا که با یک حقوق متوسط 2 میلیون تومانی صدمات سختی به این بخش از جامعه وارد میشه و ممکنه حتی به اعتصاب و ... منجر بشه ولی نکته کار دولت اینجاست که در این زمان تنها با افزایش 20 یا نهایتا 30 درصدی افزایش حقوق و دستمزدها دهان کارگرها و کارمندان رو میدوزه و نیازی به افزایش حقوق بابت افزایش تورم ناشی از حاملهای انرژی رو نخواهد داشت و این یعنی دزدی دولت از جیب کارگر و کارمند!!!
      به امید تفکر

    • بدون نام

      این که رئیس جمهور حرف میزنه یک مسئله است ولی از اون بدتر و نمایندگانی هستن که هرچی بهشون میگه تصویب میکنن باید در انتخابات دقت میکردین همه رو گول زدن ...

    • بدون نام

      خدا ازت نگذره روحانی که نابودمون کردی.
      چوب خدا صدا نداره

    • ad5559581410@gamilcom

      روحانی با گران کردن بنزین دنبال جنگ داخلیه

    • بدون نام

      آیا ملت هم مانند مردم دنیا در رفاه وآسایش زندگی میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج