۸۰۶۶۸۳
۲۲ نظر
۵۰۰۵
۲۲ نظر
۵۰۰۵
پ

کیهان: اصلاح طلبان در انتخابات آینده بازنده اند

یک عضو گروهک نهضت آزادی گفت گفتمان اصلاح‌طلبی به سرازیری افتاده و احتمالا در انتخابات آتی مجلس با ناکامی روبه‌رو خواهند شد.

روزنامه کیهان در اخبار ویژه خود نوشت: یک عضو گروهک نهضت آزادی گفت گفتمان اصلاح‌طلبی به سرازیری افتاده و احتمالا در انتخابات آتی مجلس با ناکامی روبه‌رو خواهند شد.

درحالی‌که طی دو دهه اخیر، نهضتی‌ها و اصلاح‌طلبان دست به ائتلاف سیاسی زده‌اند، امیر خرم به «همدلی» گفت استفاده از خاتمی برای انتخابات بعدی مجلس جواب نمی‌دهد و من آن را منفی ارزیابی می‌کنم.
وی ادامه داد: «اگر فضای سیاسی سال آینده (1398) به همین شکل موجود باشد و تحول شگرفی در آن رخ ندهد، ترکیب مجلس یازدهم تغییراتی جدی خواهد داشت و اصلاح‌طلبان همین پایگاه فعلی در مجلس دهم را از دست خواهند داد.

با توجه به دلسردی مردم، اصلاح‌طلبان چه راهکاری باید ارائه کنند تا پایگاه رای خود را دوباره به دست آورند؟ خرم در پاسخ به این پرسش به صراحت گفت: «با این پیش‌فرض که پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان تضعیف شده باید گفت که گفتمان اصلاح‌طلبی، «پیک» خود را رد کرده و به سرازیری افتاده و به سمتی می‌رود که از گفتمان غالب، خارج شده است.»

عضو نهضت آزادی می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید از فساد و رانت دوری کنند و تا زمانی که یک جریان سیاسی آلوده به فساد و رانت باشد، مردم به آن جریان اعتماد نمی‌کنند پس طبیعی است که آرای خود را در سبد آنان نریزند و یکی از دلایل تضعیف پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان نیز طی سال‌های اخیر همین است.

امیر خرم گفت: «باید از شیوه‌های غیردموکراتیک دوری کرد. برای مثال اینکه اگر در انتخاب نمایندگان مجلس در شهرهای مختلف و به خصوص در تهران از شیوه‌های غیرشفاف یا رانت‌های حزبی استفاده شود، باعث کاسته شدن از آرا و پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان می‌شود.»

خرم افزود: «همین شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان آیا به شیوه دموکراتیکی برقرار شده و اداره می‌شود؟ در پاسخ به آن باید بگویم که تردید جدی دارم. اینکه شورایی برای مدیریت مجموعه نیروهای اصلاح‌طلب برقرار شود و در داخل این شورا افرادی وجود دارند که به «صفت حقیقی» انتخاب شده‌اند که آقای خاتمی روی آنان نظر داشته‌اند و افرادی هم که از احزاب مختلف هستند باز از طرف ایشان مشخص شده باشند یعنی فلانی از فلان حزب داخل این مجموعه باشد. این شیوه دموکراتیک نیست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هم اصلاح طلب هم اصول گرا هر دو بارنده هستند

      چون کسی رأی نمیدهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        اصلاح طلبان نمیان چون کارشون را انجام دادن میدان را به اصول گرایان واگذار میکنند که باخت نهایی را انها ببینند .اصولگرایان بعد رسیدن به قدرت با سر سقوط خواهد کرد

    • حسین

      کاندیدای کیهان اگه هویج فرنگی هم باشه رای میاره چون ما که اکثریتیم دیگه عمرا با این شرایط رای نمیدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همچین با زرنگی و نمایش می کشنت پای صندوق که خودتم نفهمی چی شد... برگرد و به گذشته نگاه بکن

    • مجید

      خدا هر دو طرف رو لعنت کنه، 8 سال اعوان و انصار اصولگرایی میخوره و اصلاح طلب میره میشه ذخیره انقلاب، 8 سال دوم نوبت اصلاح طلب میشه که بیاد جلو و اصولگرایی میره تا نفسی بکشه و آروقش رو بزنه.

    • بدون نام

      شماها بازنده اید که خیلی پر رو هستید

    • بدون نام

      همه بازنده اند

    • بدون نام

      اصلاح طلبان باید همشون از دم گردن زده بشن ریششون باید کنده بشه

    • بدون نام

      اگر مردم از اصلاحات نظام سرخورده شوند نظام آسیب می بیند چون استقبال از انتخابات بخاطر امید به تغییر وضعیت موجود است و تندروها در دل مردم جایی ندارند

    • بدون نام

      و باز هم نظر کیهان از نوع تخیلی برای اینکه بگه هستم

    • بدون نام

      یعنی میگید اصولگراها پاک و معصوم هستند و اهل هیچ فسادی نیستند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقد تو ساده ای ...عمیق تر نگاه کن

    • بدون نام

      تو خوشحال باش. همه چیز می افته دست خودت به آرزوت میرسی.

    • بدون نام

      با سلام دیگه رای دادن بی رای دادن چه اصلاح طلب چه اصول گرا هر دوشون ملتو سر کار گذاشته ان و پشت سر ملت هر دو حزب گاه گاه میخندن.....

    • بدون نام

      هر دواز یک قماش هستند.ولی ببن بد وبدتر ما مردم بدبخت اصلاح طلبان را انتخاب میکنیم.بخاطر اینکه اینها کمی روراست ترند وبا ریا وتزویر کار نمی کنند..اصول گراهای تند رو آبروی خود وبقیه اصول گراهای محترم را برده اند.در منطقه ما هزار کار زشت انجام میدهند ....وهمه مردم انها را می شناسند.در نتیجه ملت به انها اطمینان ندارند.چونکه میگن مشت نمونه خروار است

    • بدون نام

      کیهانی های از خود متشکر شماها که چندین دهه متوالی بازنده اید . انصافا نیم نگاهی هم به سطح رقت بار تیراژ خود داشته باشید .

    • بدون نام

      همتون ....چه تندرو چه میانه رو چه

    • نازنين

      شريعت مدادی خودت بیا صد میلیون رای میاری باور کن

    • سید علی

      اصولگراها که همه تو زندان اوین هستند چه کسی میخاد کاندید بشه

    • بدون نام

      هیچکدومشون قابل اعتماد نیستند...تجربه نشون داد...همشون برای حسین خودشان سینه میزنند و هیچکدوم وطن پرست نبوده و به دنبال حقوق مردم نیستند

    • بدون نام

      خب معلوم شد اصلاح طلبان دور بعد هم برنده ن اقای شریعتمداری یه نظر سنجی بزار ببین کجای ذهن مردمی حتی بقالی محله تون هم قبولت نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج