جاباما
۸۰۷۵۵۸
۱۵ نظر
۷۹۷۱
۱۵ نظر
۷۹۷۱
پ

٧ بازی پرمخاطب ایرانی؛ از فروت کرفت تا آمیرزا

تنوع بازی‌های موجود برای پلتفرم موبایل تقریبا نیاز همه سلیقه‌ها را تأمین کرده است. کم‌کم سازندگان بازی‌های موبایلی در ایران هم دست به کار شدند و بازی‌های ایرانی تولید کردند که شاید به سلیقه ما ایرانیان برای بازی‌کردن نزدیک باشد.

روزنامه شهروند - مهرنوش گرکانی: بازی‌ها از کودکی تا بزرگسالی با ما همراه هستند. بازی‌ها هم با ما بزرگ می‌شوند و هر بار که ما به سن جدیدی می‌رسیم، بازی‌های گذشته جذابیت‌شان را برای‌مان از دست می‌دهند و بازی‌های جدید جای آنها را می‌گیرند؛ اما باید این را بگوییم که بدون بازی زندگی ما می‌تواند کسل‌کننده باشد. بازی‌ها به زندگی ما هیجان و انرژی می‌دهند و آدرنالین بدن‌مان را تنظیم می‌کنند؛ حال در هر سنی که باشیم.

البته ما گاهی به گذشته برمی‌گردیم و دل‌مان برای بازی‌های کودکانه‌مان تنگ می‌شود. برای همه ما پیش آمده است که با دیدن صفحه منچ دل‌مان بخواهد دوباره بنشینیم و منچ‌بازی کنیم. بسیاری از ما برای پر کردن اوقات فراغت‌مان بازی می‌کنیم؛ بازی‌های گروهی یا انفرادی البته الان دیگر بازار بازی‌های کامپیوتری داغ‌تر از بازی‌های کاغذی است. وقتی بازی‌های کامپیوتری وارد دنیای تکنولوژی شد، تحولی بزرگ در پیشرفت تکنولوژی و زندگی آدم‌ها بود. بازی‌های کامپیوتری ابتدای راه بود و حالا دیگر بازی‌های کامپیوتری در سبک‌ها و رده‌های سنی متفاوتی تولید می‌شود و در هر صورت جایگاه ویژه‌ای در اوقات فراغت ما دارد؛ به‌خصوص اگر پای تلفن همراه نیز در میان باشد.

تنوع بازی‌های موجود برای پلتفرم موبایل تقریبا نیاز همه سلیقه‌ها را تأمین کرده است. کم‌کم سازندگان بازی‌های موبایلی در ایران هم دست به کار شدند و بازی‌های ایرانی تولید کردند که شاید به سلیقه ما ایرانیان برای بازی‌کردن نزدیک باشد. فروت کرفت از نخستین بازی‌هایی بود که توانست در ایران مخاطبان زیادی پیدا کند و حالا تعداد آنها آن‌قدر زیاد شده است که شاید ‌بتوان گفت از هر ١٠ ایرانی، حداقل ٧ نفرشان یک بازی ایرانی را روی موبایل‌شان نصب کرده‌اند؛ از فروت کرفت گرفته تا آمیرزا و باقلوا.

به مرور زمان سازندگان بازی‌های موبایلی در ایران آستین‌ها را بالا زدند و بازی‌های ایرانی یکی پس از دیگری منتشر و روی موبایل‌های ایرانیان دانلود می‌شود. شاید یکی از دلایل پرطرفداربودن بازی‌های ایرانی در میان ایرانیان تحریم‌هایی است که وجود دارد. تحریم‌هایی که حتی اجازه نمی‌دهند به‌سادگی بتوانیم اپ دانلود کنیم یا در اپی هزینه کنیم و بازی‌مان را با پول جیب خودمان جلو ببریم.

فروت کرفت

می‌توان گفت فروت کرفت یکی از نخستین بازی‌های ساخت ایران بود که سروصدای زیادی ایجاد کرد و مخاطبان زیادی داشت. فروت کرفت یک بازی کارتی است. در فروت کرفت باید خودتان را برای نبرد با سایر رقبا آماده کنید. اگر تا به حال بازی‌های آنلاین معروف با این سبک را انجام داده باشید، بدون تردید حس رقابت و برانگیخته‌شدن برای پیروزی را نیز تجربه کرده‌اید. بازی از سه بخش ماموریت، نبرد و نبرد آنلاین تشکیل شده است که به ترتیب جوایز بیشتری دارند. با این بازی هم می‌توانید این احساس را به طرفداران این سبک بازی‌ها بدهید و از این لحاظ امتیاز خوبی می‌گیرید.

«فروت کرفت» رایگان است اما از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای بهره می‌برد. تصمیم با شماست که برای پیشرفت در روند بازی هزینه پرداخت کنید یا به جایگاه پایین در میان رقبا بسنده کنید!

٧ بازی پرمخاطب ایرانی؛ از فروت کرفت تا آمیرزا

رایگان
اندروید و ios
سازنده: استودیو تاد

آمازیا

در افسانه‌ها از موجودات خیالی متعددی شنیده‌ایم که قدرت‌های مافوق بشری داشته‌اند. جنگ میان انسان و این مخلوقات، همیشه ایده خوبی برای تولید فیلم‌های سینمایی یا بازی‌های کامپیوتری بوده است. در بازی آمازیا می‌توانید با ساختن لشکر قوی و مبارزه آنلاین با افسانه‌ها همراه شوید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید. آمازیا یک بازی کارتی جدید و کاملا متفاوت است؛ وارد جهانی بزرگ می‌شوید، از میان کارت‌های سه اتحادیه «طبیعت»، «تاریکی» و «ماشین‌ها» لشگرهای خاص خودتان را می‌سازید و برای کسب افتخار وارد رقابت می‌شوید.

٧ بازی پرمخاطب ایرانی؛ از فروت کرفت تا آمیرزا

شما برای پیروزی در مقابل رقیبان، باید استراتژی داشته باشید و لشکر خود را هوشمندانه به میدان بفرستید.هر جنگجو نیاز به آموزش دارد و شما نیز باید ٤ مرحله اول آمازیا را زیر نظر فرمانده ارسلان پشت سر بگذارید تا با نحوه انجام آن به خوبی آشنا شوید. اگر کارتی با قدرت بیشتر به کارت دیگر حمله کند، آن را از بین خواهد برد و درواقع از دست رقیب خارج می‌شود. کارت‌های نابود یا مصرف‎‌شده به قبرستان منتقل می‌شوند که می‌توان آنها را دید.در آمازیا عناصر گرافیکی با خلاقیت کافی طراحی شده‌اند و جذابیت قابل ملاحظه‌ای را از این لحاظ شاهد هستیم. استفاده از جلوه‌های تصویری و انیمیشن‌های زیبا نیز به این جذابیت افزوده است.

رایگان
اندروید و ios
سازنده: علی اروجی مقدم (لئو گیم)

باقلوا

طرفداران بازی‌های فکری و پازلی نباید بازی باقلوا را از دست بدهند. بازی زیبای باقلوا سبک پازلی دارد و ذهن گیمر را به چالش می‌کشد. حل پازل‌های بازی باید با تمرکز بر روی پیدا‌کردن کلمات صحیح در یک جدول پر شده و با حروف مختلف صورت پذیرد. بازی باقلوا شامل دو نسخه اندرویدی و‌ ios می‌شود و یک بازی رایگان است که خریدهای درون‌برنامه‌ای را ارایه می‌کند.

٧ بازی پرمخاطب ایرانی؛ از فروت کرفت تا آمیرزا

در مراحل بازی باقلوا شما با یک جدول مواجه می‌شوید که حروفی فارسی در هر یک از خانه‌های آن قرار داده شده‌اند. شما باید سعی کنید که با توجه به حروف موجود در جدول، کلمه مورد نظر را حدس بزنید. سپس باید انگشت خود را بر روی حرف ابتدایی آن کلمه قرار داده و مسیر تشکیل آن را با انگشت مشخص کنید. در مراحل ابتدایی بازی تعداد خانه‌های جدول کم هستند و مطمئنا حدس‌زدن کلمات هم ساده‌تر خواهند بود، اما زمانی که در بازی پیشروی کنید، خانه‌های جدول افزایش یافته و حدس‌زدن کلمات هم به مراتب سخت‌تر می‌شود. این بازی با داشتن گرافیکی جذاب، نمایش مناظر زیبا از شمال تا جنوب ایران‌ و موسیقی سنتی، گذراندن بیش از ۶۰۰ مرحله مختلف را برای کاربران شیرین‌تر می‌کند و موجب افزایش هوش و اطلاعات عمومی آنها می‌شود.

رایگان
اندروید و ios
سازنده: مهدی جلالی

پرسیتی

پرسیتی عنوان مزرعه‎داری است. با بازی‌های این سبک که آشنایی دارید؛ بازیکن باید با کاشت محصولات و برداشت آنها زمین خود را گسترش داده و پیشرفت کند. ساخته استودیو تاد هم همین‌گونه است. پس از سال‌ها به سرزمین پدری بازگشته و می‌بینید که تنها چیزی که باقی مانده، خرابه‌ها هستند. بنابراین باید دست به کار شده و با استفاده از توانایی‌های خود یا مشاور، منطقه مادری را دوباره آباد کنید.ابتدا تنها سه زمین کشاورزی و یک مرغداری دارید.

٧ بازی پرمخاطب ایرانی؛ از فروت کرفت تا آمیرزا

با وجود این هر چه که پیشروی کنید، ساختمان‌ها هم افزایش یافته و مسئولیت بیشتری را برعهده خواهید گرفت.بازیکن برای دریافت چیزی که می‌خواهد مجبور است از نقطه A فعالیت‌های خود را آغاز کرده به B رفته و نهایتا به نقطه C برسد. به پخت نان فکر کنید. چه مرحله‌هایی را باید پشت سر بگذارید؟ همین چرخه‌های موجود هستند که توانسته‌اند اعتیادآوری بازی‌های مزرعه‌داری را افزایش داده و به خاطر افزایش عنصر «آزادی عمل» بازیکن‌ها را تا ماه‌ها معتاد خود کنند. به این فکر کنید که یک بازی مزرعه‌داری دارید اما در آن می‌توانید پسته بکارید، زعفران برداشت کنید، نان سنگک و فطیر درست کنید و خیلی چیزهای دیگری که می‌توان گفت همه آنها ما را یاد ایرانی‌بودن بازی می‌اندازد. البته حواس‌تان باشد تجارت‌های شبانه را از دست ندهید.

رایگان
اندروید و ios
سازنده: استودیو تاد

کوییز آف کینگز

اگر از افرادی که هستید که علاقه‌مند انجام بازی‌های آنلاین و رقابتی هستند و در عین حال تصور می‌کنید که اطلاعات عمومی و دانش مطلوبی دارید، بازی (Quiz of Kings) کوییز اف کینگز می‌تواند صحت ادعای شما را به چالش بکشد! بازی کوییز اف کینگز یک بازی ایرانی است که در‌ سال ١٣٩٤ به‌عنوان دومین بازی موبایلی پرطرفدار ایران انتخاب شد. این بازی سبکی شبیه به بازی Quizup را ارایه می‌کند و در آن گیمرها به صورت آنلاین به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. رقابت در بازی کوییز اف کینگز بر سر دانش و اطلاعات است و گیمر باید توانایی پاسخگویی به سوالات مختلف در زمینه‌های متنوع را داشته باشد.

٧ بازی پرمخاطب ایرانی؛ از فروت کرفت تا آمیرزا
محور اصلی این بازی بر روی رقابت آنلاین استوار است؛ پس برای انجام آن نیاز به اتصال اینترنت دارید. رقابت در این بازی بر سر دانش و اطلاعات گیمرها صورت می‌پذیرد و هر فردی که دانش بیشتری داشته باشد، احتمالا برنده رقابت هم خواهد بود. البته یکی از نکات جذاب کوییز آف کینگز این است که می‌توانید برای آن سوال طرح کنید. درواقع باید گفت بیشتر سوال‌های این بازی را مخاطبانش طرح کرده‌اند. اگر کمی دقت کنید، شاید سوال‌های خودتان یا دوستان‌تان را در حین بازی ببینید!

رایگان
اندروید و ios
سازنده: کوییز آف کینگز

آمیرزا

اگر Word Cookies را بازی کرده باشید، احتمالا نخستین واکنشی که هنگام مواجهه با ساخته جدید سازندگان «باقلوا» نشان می‌دهید، کپی‌برداری سازنده از این عنوان است؛ اما به‌ هر حال آمیرزا بازی متفاوت، سرگرم‌کننده و فوق‌العاده جذاب در سبک کلمات است که شما را به چالشی بزرگ و شیرین دعوت می‌کند. هدف بازی پیداکردن کلمات مورد نظر از بین حروف به‌ هم ریخته‌شده است؛ در این بین شما باید هوش و ذکاوت خود را در بین بزرگان و میرزاهای عرصه کلمات محک بزنید و اعتبار خود را افزایش دهید، از میرزا دلاک مشتمالیان گرفته تا میرزا عالم خرمند همه و همه رقیبان سرسختی برای شما خواهند بود.

٧ بازی پرمخاطب ایرانی؛ از فروت کرفت تا آمیرزا

این بازی طی هر مرحله بازی به بازیکن حروفی می‌دهد و با انتخاب آنها باید کلمات منطقی بسازید و جواب بازی آمیرزا را پیدا کنید؛ انگشت خود را به ترتیب بین حروف کشیده و اسم‌هایی به وجود می‌آورید. البته در این بین کلمه‌های دیگری نیز هستند که به‌ عنوان «کلمات اضافی» شناخته می‌شوند.

در بازی آمیرزا ممکن است کلماتی را حدس بزنید که بین کلمه‌های موجود در معمای هر مرحله نیستند. اگر تعداد کلمات اضافی به عدد معینی برسد، مقداری سکه دریافت می‌کنید. قابلیت استفاده از این سکه‌ها را نیز به ‌عنوان راهنما در بازی خواهید داشت.

رایگان
اندروید
سازنده: نردبان اندیشه فردا

فندق

بازی فندق، یک بازی پنج‌ستاره ایرانی در سبک حدس کلمات و ساخت جمله‌ با آنها است که مدت‌هاست لقب یکی از پرطرفدارترین بازی‌های موبایلی ایرانی را با خود به یدک می‌کشد. در فندق بازیکنان بایستی با کنار هم چیدن حروف، به ساخت یک یا چند کلمه واحد بپردازند. بدین ترتیب که بازیکنان پس از ورود به بازی با تعدادی حروف نامرتب روبه‌رو خواهند شد و با کنار هم چیدن آنها و ساخت کلمات واحد باید مراحل بازی را یکی پس از دیگری کامل کنند.

٧ بازی پرمخاطب ایرانی؛ از فروت کرفت تا آمیرزا

بازیکنان برای انجام این امر تنها کافی است تا انگشتان خود را روی حرف مورد نظر گذاشته و در جای مناسب خود قرار دهند؛ البته به همین سادگی‌ها هم نیست. درمجموع بازی فندق بیش از ٢٢٠ مرحله دارد که قطعا تا ساعت‌ها می‌تواند بازیکنان خود را سرگرم کند. تمامی این ٢٢٠ مرحله بازی نیز در ٢٩ فصل مجزا قرار دارند که پس از ورود به هر فصل جدید و مراحل بالاتر، چالش‌های در نظر گرفته شده برای بازیکنان نیز سخت‌تر شده و تعداد حروفی که باید چیده شود از ٣ تا ٤٠ حرف خواهد رسید.

رایگان
اندروید و ios
سازنده: پلاس ناین گیمز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahsa

      تا وقتی بازیه خارجی هست، بازیه ایرانی کیلو چنده ؟

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        کی نسل شما بی شرفا منقرض میشه؟

      • بدون نام

        هو بی شرف خودتی باقالی

    • aria

      پس چرا 41148 رو نمیگید؟

      پاسخ ها

      • محمد

        حتما به نفعشون نیست

    • بدون نام

      آمیرزا عالیه

    • سینا

      ۴۱۱۴۸ چی پس ؟ فکر میکردم اولین توی لیست باشه !

    • بدون نام

      کلاه قرمزی هم خوبه

    • بدون نام

      همه اینا نرم افزارهای جاسوسیه همشون بلا استثناء اطلاعات از گوشیتون می گیرن دسترسی به مخاطبین پیامها شماره تلفنها سایتهایی که می رید و کانالهایی که عضوید اینا بدافزارن نه نرم افزار سرگرمی

      پاسخ ها

      • محمد

        شماها کی تموم میشید متوهمین توطئه؟ برید گمشید به درک با اکانتهای فیکتون. مردم ایران این بازی ها و محصولات ایرانی رو دوست دارن و ازشون استفاده میکنن و با اراجیف شماها هم منحرف نمیشن و گول نمیخورن. پس به اربابات بگو از روش دیگه ای استفاده کنن چون این روش مسخرتون دیگه کار نمیکنه و قدیمی شده.

      • بدون نام

        منم هیچ وقت این بازیا رو دقیقا برای همین که میدونم ابزار جاسوسیه استفاده نمیکنم همچنین بقیه نرم افزار ها .

      • inter_stux

        خیلی ادم مهمی هستی که اطلاعاتت بدرد سازمانهای جاسوسی بخوره.
        والا

    • v

      کلش رو یادتون رفت ههههههههههههههههه

    • بدون نام

      کویز آف کینگز خوب بود

    • بدون نام

      وا بازی پسر خوانده آخرت باز یه پس اون چی ؟ بازار که پر شده از بازی های کلماتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج