جاباما
۸۰۷۸۷۹
۲۸ نظر
۵۰۱۰
۲۸ نظر
۵۰۱۰
پ

پس و پشت پرده ماجرای مشق شب محصل‌ها

ماجرای مشق شب حسابی پیچ دار شده و قضیه به همان سادگی که گمان می کنیم، نیست.

برترین ها: ماجرای مشق شب حسابی پیچ دار شده و قضیه به همان سادگی که گمان می کنیم، نیست.

در حالی که ارکان آموزش و پرورش عقیده دارند مشق شب جز محدود کردن ذهن، آورده دیگری ندارد، به نظر می رسد برخی از نفع برندگان فضای پر از سود کمک آموزشی با توسل به برخی نهادها در صدد اعمال فشار به آموزش و پرورش برای حفظ منفعت خود هستند.

روزنامه اعتماد هم این رابطه نوشت: چند روز قبل‌ هم آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در دیدار «انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور» گفته بود که حذف تکلیف شب به ضرر بدنه آموزش کشور است: ‌«در جامعه آموزشی کشور افراط و تفریط گریبانگیر شده است به گونه‌ای که در برخی مدارس چوب و فلک در کار است و دانش‌آموز را از تحصیل و آموزش فراری می‌دهد که این اقدام آنان افراط محسوب می‌شود و در برخی مدارس نیز از ارایه تکلیف به دانش‌آموزان خودداری می‌شود که نوعی تفریط است.»

آیت‌الله حسینی بوشهری در جمع ناشران کتاب‌های آموزشی گفته بود که تدوین کتبی که علم‌آموزی را برای دانش‌آموزان آسان‌تر می‌کند در توسعه آموزش بسیار تأثیرگذار است و با تأکید بر اینکه حذف تکلیف منزل دانش‌آموزان می‌تواند آسیب جدی به بدنه آموزش وارد کند، ادامه داد: «آموزش صحیح در گرو تمرین است و اگر این تمرین حذف شود نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که به هدف مطلوب رسیده‌ایم.»

ابوالفضل جوکار، عضو انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور هم گفت: «با حذف تکلیف دانش‌آموزان، آنان از فراگیری و آموزش دور شده و به سمت فضای مجازی کشیده می‌شوند که آثار جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.»

همچنین روزنامه اعتماد در شماره روز گذشته خود در صفحه نخست این نشریه به طور مفصل به موضوع «مشق شب» دانش آموزان پرداخته بود.

پس و پشت پرده ماجرای مشق شب محصل‌ها

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دكتر ارشاد

      مشق شب و افراط در اين امر و دادن تكاليف زياد و دشوار ( كه اكثرا كار معلمان بازنشسته دوباره دعوت بكار شده و معلمان مسن و بي حوصله هست ) كه از اموزش هاي بروز دور بوده و از برقراري ارتباط با نسل جديد برحةخوردار نيستند ، روح و روان بچه ها رو ازرده ميكنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه ی کلاس اولی تا مشق ننویسه چه جوری میخواد نوشتن یاد بگیره. ریاضی حل نکنند چه جوری میخوان حل مسیله یاد بگیرن. بچه ها تو مدرسه فقط دنبال بازیگوشی هستند.مدارس هم وسایل کمک آموزشی و آزمایشگاه ندارند.تکلیف منزل ضروریه.

    • بدون نام

      بوی پول نی آید

      پاسخ ها

      • مهدی

        مافیای کمک آموزشی پول دارن یعنی همه جا را دارند،از صدا و سیما تا نظر بزرگان. پولللل

    • ظفری از کرج

      دمشون گرم والا.موقع ما معلما انقدر تکلیف میدادن هیچ از زندگی لذت نمیبردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما هم تکلیف مینوشتیم هم از زندگی لذت میبردیم عمرمون تلف نشد الان یک سوم دانش آموزان توی کلاس اول رد میشن

    • بدون نام

      این راهی که ما داریم میریم رو نصف کشورها تا تهش رو رفتن نمیدونم چرا از تجربیات اون ها درمورد تکالیف زیاد و فشار اضافه به دانش اموزان درس نمی گیریم

    • پهلوانکشی

      مشق شب و انجام دادن تکالیف درسی برای دانش اموزان بسیار بهتره.هم نحوه نگارش بهتر میسه هم املا و نوشتن کلمات سخت بهتر میشه و روخوانی هم بعتر میشه.الان متاسفانه بیشتر وقت دانش اموزان پایه دوم سوم ابتدایی صرف فعالیت های می شود مه خودشان هم توانایی ندارند و باید بزرگترها به او کمک کنند.

    • بدون نام

      خدا لعنت کند کافرانی را که در صدد کساد کردن بازار قلم چی و دیگر کمک آموزشی های عزیز از طریق حذف مشق شب هستند. اگر این اتفاق شوم بیفتد، صدها میلیارد ضرر به این عزیزان وارد خواهد شد و روحانیت باید تمام قد از اینها دفاع کند و فتوا صادر کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشین بینیم بابا

    • بدون نام

      پشت پرده مافياي كمك آموزشي يعني قلم چي و جوكار هستن كه هزاران ميليارد سود به جيب ميزنن و خانواده ها و محصل ها را گرفتار و بچه ها رو از تحصيل متواري كردند.

    • بی نام

      یک کلام ختم کلام بگویید که ما دوست نداریم کسی به دنبال فضای مجازی برود و کمی هوشیار شود و دوست داریم همیشه دنبال تقلید و رونویسی باشید!! و همیشه سواری بخوریم

    • بدون نام

      ابوالفضل جوکار مدیر انتشارات گاج هست نظرش رو درباره مشق شب بخونید جالبه

    • بدون نام

      در آموزش و پرورش افراط پر رویی و گستاخی دانش آموزان است و تفریط بی اعتباری معلمان

    • علی

      از آنطرف 6 ماه و نیم از سال یا تق و لقه یا به مناسبتهای مسخره تعطیل. از این طرف هم ابتدا گفتند نمره بچه را اذیت می کنه سیستم نمره دهی باید برداشته بشه که نتیجه اش را همه داریم می بینیم: ایرانیهای نسل جدید همه یک مشت بیسواد شده اند که حتی در دیکته و دستور زبان مادریشان هم مشکلات اساسی دارند. این را در شبکه های اجتماعی از کامنتهایی که مردم می گذارند می توان بخوبی دریافت. اطلاعات عمومی و شعور سیاسی- اجتماعی هم که تک به تک با اولیور کان تو آفسایده!

    • بدون نام

      مشق شب برای مرور دوباره مطالب لازمه وگرنه بچه ها به غیر از تلویزیون دیدن یا بازی کامپیوتری چکار دیگری قرار است انجام دهند.؟

    • بدون نام

      به تکلیف بهارم می‌دهی زحمت نمی‌دانی
      به جای گل دل خون‌گشته‌ای دارم که می‌بویم
      تمیز رنگ حالم دقت بسیار می‌خواهد
      که من از ناتوانی در نظرها رستن مویم
      چو شمعم گر به این رنگست شرم‌ساز پیمایی
      عرق گل می‌کنم چندان که رنگ خویش می‌شویم
      چو آن مویی که آرد در تصور کلک نقاشش
      هنوز از ناتوانیها به پهلو نیست پهلویم

      بیدل دهلوی

    • بدون نام

      اره ببینید میتونین یه کاری بکنین معلما کلا راحت باشن!! بچه از مدرسه میاد تو خونه انگار نه انگار این بچه مدرسه میره تازه باید بشینیم تو خونه درس یادش بدیم.خدایییش این معلما توی مدرسه ها چیکار میکنن؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر19:41 خوب بچتو نفرست مدرسه مگه مریضی که جگرگوشتو می فرستی تو یه کلاس شلوغ چهل نفره با یه سرباز معلم ماهی دویست هزار تومن مثلا حقوق و بعدشم تو خونه تنها میشید و به فکر بچه سوم و چهارم می افتید و زحمت برا معلم و مدرسه و جامعه درست میکنید بشین تو خونه و بچه عزیز تو خودت درس بده !

    • بی نام

      من دخترم کلاس اول ابتدایی از شدت مشق نویسی داره دیونه میشه از طرفی اخیرا تلگرام هم اضافه شده همیشه باید ان لاین باشیم تا تکایفها رودخانم بذاره توی تلگرام تازه این قصه یک مدرسه دولتی است

    • armita

      من واقعا بنظرم باید مشق شب باشه ولی به مقدار کم
      یعنی توی مدرسه معلما تمام تلاششون رو بکنن ک از تمام وقت استفاده کنن و تدریس کنن و یه مشق کمی هم واسه تو خونه
      بنظرم حذف شدنش واقعا بده
      چونکه من دانش اموز کلا هفتمی میشناسم هنوز جدول ضرب بلد نیست یا بچه کلاس سومی هنوز حروف الفبا رو نمیفهمه
      با حذف کردن‌مشق شب به چنین مشکلاتی بیشتر دامن زده میشه

    • بدون نام

      بهتر که حذف شه من که یادمه همیشه دست درد داشتم اونقدر مشق مینوشتم

      پاسخ ها

      • سهراب خان ♔

        منم همینطور، خاطرات بدی از مشق نوشتن داشتم

    • سحر

      حذف مشق شب برای کلاس هایی کارایی داره که حداکثر 10 دانش آموز وجود داره ... نه کلاس هایی که 30 ،40 دانش آموزه هست. من به شخصه تصمییم دارم با حذف مشق شب خودم برای پسرم مشق تعریف کنم.

      پاسخ ها

      • محسن

        بخشید اسم سیستم اموزش شما چیه؟

    • ناشناس

      فارغ التحصیلان ارشد وحتی دکترای امروزی،در سالهای قبل و دوران آموزشی گذشته که اینقدرتکلیف شب داشتند و تمرین پشت تمرین بود، از نوشتن چند خط نامه عاجزند و اگر هم بنویسند، پراز غلطهای املایی و نگارشی است، حالا فکر کنید در دوره آموزشی جدید از تمرین و ممارست بچه ها که همانا باعث یادگیری بیشتر برایشان می شود، خبری نباشد!!!!!!!!!! یعنی همۀ ملت از دم، پروفسور وعلامه دهر می شوند!!!!!!!!!!!

    • سهراب خان ♔

      من خاطرات خوبی ندارم از مشف شب و تکالیف مدرسه، واقعا ترسناک و ترسناک بود وقتی که مشقت رو ننوشته باشی یا نمره نمیگیری یا تنبیه میشدیم، باید سیستم تغییر پیدا کنه، اول با حذف مشق شب و تکالبف دانش آموز، واقعا از سربازی بدتر بود.

    • سهراب خان ♔

      اونایی که میگن حذف مشق شب باعث یادنگرفتن سواد دانش آموز میشه در اشتباه بزرگی هستند، چون خاله خودم بیسواد بود، از وقتیکه تبلت و گوشی براش گرفتیم 1 سال میگذره حدوداً، واقعا از ی کلاس پنجمی دبستان بیشتر و بهتر سواد خوندن و نوشتن داره و تعجب از اینکه مقدار زیادی زبان انگلیسی یاد گرفته،!! همه اینها رو با بازی و سرگرمی علمی و تفریحی و گوگل یاد گرفته ،.،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج