۸۰۸۲۵۶
۱۸ نظر
۵۶۸۸
۱۸ نظر
۵۶۸۸
پ

ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!

کمتر از ۲ سال پیش بود که کامرون آندروود ۲۶ ساله از خواب بیدار شده و با صورتی منفجر شده روبرو گردید. بینی، فک و دندان‌های او در اثر برخورد گلوله از بین رفته بود، خودکشی که از افسردگی شدید کامرون نشأت می‌گرفت.

وبسایت روزیاتو - حسین علی پناهی : کمتر از ۲ سال پیش بود که کامرون آندروود ۲۶ ساله از خواب بیدار شده و با صورتی منفجر شده روبرو گردید. بینی، فک و دندان‌های او در اثر برخورد گلوله از بین رفته بود، خودکشی که از افسردگی شدید کامرون نشأت می‌گرفت. اکنون اما، این جوان کالیفرنیایی به لطف یک عمل پیوند صورت ۲۵ ساعته بار دیگر می‌تواند بخندد، غذا بخورد و حرف بزند. بیش از ۱۰۰ متخصص جراحی در مرکز پزشکی لنگون دانشگاه نیویورک در جراحی پیوند صورت این مرد جوان شرکت داشتند. این تیم به رهبری دکتر ادواردو دی رودریگز، صورت یک دانشجوی ۲۳ ساله منهتنی که به تازگی فوت شده بود را روی اسکلت صورت کامرون کاشتند. بدین ترتیب جراحی پیوند صورت که روزگاری یک رویا بود اکنون در حال تبدیل شدن به یک جراحی ممکن و موثر است.
ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!
تصویر کامرون قبل از خودکشی
این جراحی پیوند صورت موفقیت آمیز ژانویه گذشته صورت گرفت، اما در روز‌های گذشته رسانه‌ای شده است. اگر چه این دومین پیوند صورتی است که رودریگز در این مرکز درمانی انجام می‌دهد، اما از این جهت منحصربفرد است که کامرون برای دریافت این صورت جدید تنها ۱۸ ماه پس از آسیبی که به صورتش وارد شد صبر کرد.
ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!

به گفته دکتر رودریگز بسیاری از افراد برای سال‌ها از چنین ضایعاتی رنج می‌برند تا اینکه تغییری در شرایط آن‌ها در نتیجه جراحی پیوند صورت رقم بخورد. همچنین کامرون نسبت به بیمار دریافت کننده پیوند صورت در مرکز درمانی لنگون، زمان بسیار کمتری را پس از جراحی و در دوران نقاهت در بیمارستان گذراند. این دومین جراحی پیوند صورت این مرکز درمانی و تقریباً مورد جهانی است که به انجام می‌رسد.
ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!
ویلیام فیشر، اهدا کننده صورت

کامرون آندروود در یوباسیتی، کالیفرنیا بدنیا آمده و بزرگ شد و اواخر هفته خود را به ماهیگیری، شکار و اسکی در کنار خواهران و برادران بزرگ ترش- جولی، آرون و برد- می‌گذراند. در نوجوانی، کامرون با افسردگی روبرو شد و خانواده اش نیز این موضوع را تایید کرده اند. در دهه سوم زندگی، کامرون برای درمان خودسرانه افسردگی خود به مصرف الکل روی آورد. بورلی بیلی پوتر، مادر کامرون، درباره شرایط فرزندش در آن دوران چنین می‌گوید: «تقلای او را می‌دیدم، او شاد نبود، اما هرگز فکر نمی‌کردم که به خودش آسیب بزند».
ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!

در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۶، کامرون در یکی از سخت‌ترین روز‌های خود مقدار زیادی الکل مصرف کرده و سعی کرد به زندگی خود پایان دهد. او را پس از شلیک گلوله به صورت خود به مرکز درمانی برده شد. وقتی که کامرون از کما خارج شد، حتی ماجرای خودکشی را نیز به یاد نمی‌آورد و از کاری که کرده بود شوکه شد. او به مدت ۵ ماه در بیمارستان باقی ماند و تحت ۳ عمل جراحی پیوند گرافت پوستی قرار گرفته تا بخش‌هایی از صورتش بازگردانده شوند. در این مدت، بورلی هیچگاه فرزندش را تنها نگذاشت و برای این که به فرزندش نزدیک باشد در یک خانه سیار در پارکینگ بیمارستان ساکن شد. اگر چه کامرون در نهایت در دسامبر ۲۰۱۶ از بیمارستان مرخص شد، اما نمی‌توانست از زندگی روزمره لذت ببرد.
ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!

او دیگر نمی‌توانست صدای خرد شدن چیپس در دهانش را تجربه کند، زیرا خوردن غذا‌های خشک و جامد برایش یک چالش بزرگ بود. دیگر خبری از خنده و حتی لبخند نبود و ارتباط برقرار کردن با دیگران نیز بسیار دشوار شده بود. او بیشتر ترجیح می‌داد حرف هایش را در قالب پیام‌های نوشتاری انتقال دهد و صحبت نمی‌کرد. او که در گذشته جوانی بسیار فعال و پر جنب و جوش در محیط بیرون از خانه بود دیگر نمی‌توانست همراه خانواده اش برای گلف و اسکی بیرون برود. رودریگز شرایط کامرون را چنین توسط می‌کند: «زندگی او متوقف شده بود».
ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!

اگر چه خانواده آندروود از همان ابتدا امیدوار بودند که پیوند صورت می‌تواند کامرون را بار دیگر به جنب و جوش بیاورد، اما تنها زمانی آینده پسر کوچک خانواده روشن جلوه کرد که مادر او یک نسخه از مجله People را از فروشگاه محلی خریده و به خانه برد. در داخل این مجله مقاله‌ای در مورد موفقیت جراحی‌های پیوند صورت اجرا شده توسط دکتر رودریگز نوشته شده بود. بورلی از این مقاله به وجد آمده و به این نتیجه رسید که بهترین پزشک برای رهاندن پسرش از شرایط بغرنج کنونی را پیدا کرده است.
ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!
در نهایت در جولای ۲۰۱۷، اسم کامرون آندروود به لیست انتظار افراد خواهان دریافت صورت اضافه شد. در طی دوران انتظار و از آنجایی که بیماران باید از لحاظ بدنی برای یک جراحی سخت آماده باشند، کامرون همراه برادرش به باشگاه ورزشی می‌رفت. هیچ کس نمی‌دانست که کامرون چه مدت باید منتظر بماند تا یک صورت اهدایی برای وی پیدا شود.

ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!

به گفته دکتر رودریگز این کار مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه بود، زیرا گروه خونی، آنتی بادی، رنگ پوست، رنگ مو و ساختار استخوانی صورت اهدا کننده و دریافت کننده باید با هم متناسب می‌بود. اما کامرون مدت زیادی برای پیدا کردن چنین اهدا کننده‌ای صبر نکرد.

ویلیام فیشر ۲۳ ساله، ساکن منهتن که از قبل برای اهدای اعضای بدن خود پس از مرگ اقدام کرده بود. در ۵ ژانویه ۲۰۱۸، دکتر رودریگز و تیم همکارانش جراحی‌های متعددی را برای پیوند صورت ویلیام به صورت کامرون انجام دادند. در اتاق عمل، گروهی از جراحان صورت ویلیام را برداشته و گروهی دیگر کامرون را برای دریافت این هدیه باارزش اماده می‌کردند. در آخرین روز‌های منتهی به این جراحی تاریخی، رودریگز و تیمش ۷ بار عملیات را تمرین کردند تا برای انجام سخت‌ترین جراحی خود آمادگی کامل داشته باشند.
ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!

این پیوند صورت یکی از پیشرفته‌ترین جراحی‌های نوع خود از لحاظ فناوری‌های مورد استفاده بود. تیم جراحی از مدل‌های سه بعدی برای اطمینان از اینکه صورت اهدایی با ساختار صورت کامرون متناسب است استفاده کردند. حتی یک صورت پرینت شده سه بعدی نیز ساخته شده و جایگزین صورت ویلیام، اهدا کننده صورت، شد. جراحی کاملاً بی نقص به پایان رسید و کامرون بسیار زودتر از مدت مورد انتظار از بیمارستان مرخص شد. او دیدن صورت جدیدش را بسیار سخت و دردناک توصیف کرده، زیرا به مانند این بوده که یک شبه به شخصی جدید با صورتی جدید تبدیل شده باشد. علیرغم بهبودی سریع، کامرون هنوز مشکلات زیادی پیش رو دارد، زیرا حس کامل صورتش هنوز بازنگشته است.
ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!
مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا اعصاب بازسازی شوند، از این رو کامرون برای بدست آوردن مهارت‌های حرکتی صورت خود باید سال‌ها صبر کند. اما کامرون در کمتر از یک سال بار دیگر به فعالیت‌های مفرح پیش از خودکشی اش بازگشته و چند ماه پس از جراحی پیوند صورت همراه برادرش به اسکی رفت. اما حرف زدن بزرگ‌ترین چالش و مشکل کامرون پس از جراحی بوده است. همچنین وی گفته که دلش برای شغلش به عنوان جوشکار و اپراتور دستگاه تنگ شده و در ماه‌های آینده قادر خواهد بود به سر کار خود بازگردد.
ماجرای شگفت‌انگیز مرد ۲۶ ساله‌ای که پیوند صورت را تجربه کرد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب داغانیه این یارو. من اگه بودم دوباره خودکشی میکردم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ

      • بدون نام

        متاسفم برات....

      • بدون نام

        بستگی داره چقدر زندگی رو با ارزش بدونی. زندگی فرصتیه که دوبار به کسی داده نمیشه

    • بدون نام

      خوبه حالا باز دوباره خودکشی کنه صورت جدید و بترکونه

      پاسخ ها

      • A

        به نظرت نترکیدهباید دیگه چجوری بترکه

    • سویل

      فرانکشتاین واقعی

      پاسخ ها

      • سویل

        واقعا متاسفم واست که انقدر بیکاری بااسم من نظر میدی.

      • بدون نام

        سویل من متاسفم واست که اینقدر بیکاری که می‌گردی کی با اسم تو نظر میده

    • بدون نام

      عجب دكترهايي دارن
      واقعا معجزه كرده

    • سید

      پس فردا علیخانی دعوتش میکنه ماه عسل

    • بدون نام

      اه چه دردناک بود! یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی!

    • محمد

      این افسردگی باز چه سوسول بازی هست که در میارن
      والا ما نصف جوونای مملکت نه پول دارن نه کار دارن ،نمیتونن ازدواج کنن و کلا امیدی به هیچی ندارن ولی دور هم جک میگن و میخندن بعد این یارو زده خودشو ترکونده

    • Soori

      کاش دخترای شین آباد هم میتونستن ازاین دکتر بهرمند بشن وصورت جدید بگیرن

    • بدون نام

      اون موقع که سالم بود انقدر افسردگی داشت که خودکشی کرد وای به حال الان با این اوضاع.اول باید برای افسردگیش یه کاری کنن وگرنه این وضعیت آدم سالم رو هم به فکر خودکشی میندازه ولی ظاهر عمل تقریبا خوب و رضایت بخشه ولی خب زمانبر بودنه حرف زدن و غذا خوردنو بکار افتادن اعصاب صورت خیلی آزاردهندس

    • بدون نام

      خاک بر سر اونهمه اسلحه قوی در امریکا هست رفته با تفنگ بادی خودکشی کرده چقد ادم آخه بدبخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دادا تفنگ بادی تخریبش اینقدر نیست

    • بدون نام

      چقدر برای زندگی ارزش قائل اند. چه نعمت هایی داریم که اصلا قدرشون رو نمیدونیم و برامون داشتن صورت سالم یک چیز کاملا عادی شده ولی برای عده ای هرچند کم یه رویای بزرگه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج