۸۰۸۳۲۲
۱۱ نظر
۵۳۱۲
۱۱ نظر
۵۳۱۲
پ

چرا بعضی‌ها انگار هرگز مریض نمی‌شوند؟

با شروع فصل سرما، سیستم ایمنی ما مستعد سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر عفونت‌ها می‌شود. شاید شما هم کسانی را بشناسید که به نظر می‌رسد هرگز مریض نمی‌شوند. این افراد راز‌هایی دارند که خوب است شما هم بدانید تا از سرماخوردگی و دردسر‌های آن پیشگیری کنید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: با شروع فصل سرما، سیستم ایمنی ما مستعد سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر عفونت‌ها می‌شود. شاید شما هم کسانی را بشناسید که به نظر می‌رسد هرگز مریض نمی‌شوند. این افراد رازهایی دارند که خوب است شما هم بدانید تا از سرماخوردگی و دردسرهای آن پیشگیری کنید.

عادت دارند چُرت بزنند

ثابت شده که کمبود خواب افزایش وزن، اختلال در سیستم ایمنی و افزایش ترشح کورتیزول می‌شود. اما چُرت بعدازظهر می‌تواند تا حدودی مشکل کمبود خواب‌تان را برطرف کند. واقعیت این است که تا پیش از قرن سیزدهم و اختراع ساعت‌های مکانیکی، انسان عادت داشت هر روز چُرت بزند. بهترین زمان برای چُرت زدن بین ساعت‌های یک تا سه بعد ازظهر است.

چرا بعضی‌ها انگار هرگز مریض نمی‌شوند؟

الکل نمی‌نوشند

شاید اینطور به نظر برسد که بعد از نوشیدن الکل راحت‌تر به خواب خواهید رفت اما الکل در واقع می‌تواند سیکل خواب‌تان را بهم بزند و از کیفیت خواب‌تان کم کند. خواب برای سیستم ایمنی بینهایت مهم است.

عاشق نوشیدن چای هستند

عمل ِ نوشیدن چای، درست مانند استنشاق بخار تولید شده از مایعات داغ، فولیکول‌های موی بینی را تحریک می‌کند و باعث می‌شود هنگام تنفس، میکروبها را راحت‌تر به بیرون برانید.

چرا بعضی‌ها انگار هرگز مریض نمی‌شوند؟

ارتباطات اجتماعی خوبی دارند

شاید تصور نکنید داشتن ِ شبکه‌ی خوبی از دوستان که پشتیبان و همراه هستند به اندازه‌ی رژیم غذایی و ورزش برای سلامتی مهم است. مطالعات نشان داده داشتن دوستان خوب می‌تواند در برابر هر مشکلی از فراموشی گرفته تا حمله قلبی و بیماری‌های عفونی از ما محافطت کند. دوستان خوب باعث افزایش اعتماد بنفس و کاهش استرس می‌شوند که هر دو تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی‌اند.

پروتئین کافی مصرف می‌کنند

علم نشان داده آنهایی که کمتر پروتئین مصرف می‌کنند، سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. سعی کنید در هر وعده‌ی غذایی‌تان غذاهای پروتئین‌دار بگنجانید.

چرا بعضی‌ها انگار هرگز مریض نمی‌شوند؟

به هر چیزی دست نمی‌زنند

در اماکن عمومی تا جایی که ممکن است نباید به سطوح دست بزنید. میله‌ی اتوبوس و مترو، نرده‌های پلکان و ... توسط صدها نفر پیش از شما لمس شده‌اند و منبع بیشماری از میکروبها هستند.

هرازگاهی ماساژ می‌گیرند

سیستم ایمنی‌تان را با ماساژ گرفتن تقویت کنید. ماساژ باعث می‌شود جریان خون در بدن‌تان بهتر شده و سلول‌ها با اکسیژن و خون بیشتر تغذیه شوند و در نتیجه ایمنی‌ بدن‌تان بهتر شود.

کمتر شیرینی مصرف می‌کنند

قند، توانایی گلبول‌های سفید خون برای نابود کردن ویروس‌ها و باکتری‌های وارد شده به بدن‌تان را مختل می‌کند، پس با به حداقل رساندن مصرف قند و شیرینی از بیماری پیشگیری کنید.

چرا بعضی‌ها انگار هرگز مریض نمی‌شوند؟

صورت‌شان را لمس نمی‌کنند

اگر عادت دارید ناخن بجوید یا مدام به صورت‌تان دست بزنید باید این عادت را ترک کنید تا کمتر مریض بشوید. هر باری که دست‌تان را سمت صورت می‌برید به خودتان یادآوری کنید که دارید میکروب‌های مضر را به بینی و دهان‌تان منتقل می‌کنید. یادتان باشد مرتبا دست‌ها را بشویید.

هوای تازه تنفس می‌کنند

خیلی‌ها تصور می‌کنند هوای سرد بیرون مریض‌شان می‌کند اما در واقع هر چه زمان بیشتری در فضای داخل سپری کنید بیشتر مریض خواهید شد. سعی کنید هر روز مدتی را بیرون بگذرانید، حتی اگر هوا خیلی سرد است.

بلدند استرس‌شان را کنترل کنند

مطمئنا همه‌ی ما راههایی خاص خود داریم که آرام می‌شویم و استرس‌مان را تسکین می‌دهیم فقط باید از آن استفاده کنیم. گوش دادن به موسیقی، کتاب خواندن، دوش گرفتن، قدم زدن، گپ زدن با یک دوست صمیمی، مدیتیشن و ... همگی راههای بسیار خوبی برای کنترل استرس هستند. اگر مدام مضطرب و بیقرار باشید بیشتر مستعد انواع مشکلات از حمله قلبی و دیابت گرفته تا سندرم روده تحریک پذیر خواهید بود.

چرا بعضی‌ها انگار هرگز مریض نمی‌شوند؟

دوش آب سرد می‌گیرند

تحقیقات علمی نشان داده‌اند دوش سرد گرفتن، آنتی اکسیدانهای طبیعی بدن را افزایش می‌دهد.

ویتامین مصرف می‌کنند

شما باید مرتبا ویتامین مصرف کنید. مولتی ویتامینی که مصرف می‌کنید باید تمام ویتامین‌های گروه B، پروتئین و مواد معدنی را که برای سلامتی لازمند داشته باشد.

چرا بعضی‌ها انگار هرگز مریض نمی‌شوند؟

ظرف غذای حیوان خانگی‌شان را تمیز نگه می‌دارند

ظرف غذای حیوان خانگی‌تان اگر مرتبا شسته نشود می‌تواند شما و خانواده‌تان را بیمار کند. مطالعه‌ای نشان داده ظرف غذای حیوان خانگی، چهارمین مکان آلوده در خانه است. فرقی نمی‌کند غذای حیوان خانگی شما خشک باشد یا مرطوب، به هر حال مکان مناسبی برای جذب باکتری‌هایی مانند ای کولی و سالمونلاست.

فقط در رختخواب خودشان می‌خوابند

بیشتر افراد وقتی به سفر می‌روند حوله‌ی شخصی با خود می‌برند اما رختخواب چطور؟ بهتر است هر جا که می‌روید یک دست ملافه و روبالشتی با خود همراه داشته باشید تا بین خودتان و میکروب‌های احتمالی مانعی ایجاد کنید.

وقتی مریض می‌شوند استراحت می‌کنند و سر کار نمی‌روند

بیش از ۶۰ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند وقتی بیمار هستند باز هم در محل کارشان حاضر می‌شوند. این کار اصلا درست نیست. شما باید با مشاهده‌ی اولین علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هر چه زودتر مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

چرا بعضی‌ها انگار هرگز مریض نمی‌شوند؟

واکسن آنفلوآنزا می‌زنند

موثرترین شیوه‌ی پیشگیری از آنفلوآنزا، واکسیناسیون است.

با وزنه تمرین می‌کنند

باشگاه رفتن و وزنه زدن برای کاهش وزن خوب است و در نهایت می‌تواند سلامتی را بهبود بدهد. تمرین بدنسازی می‌تواند احتمال بیماری قلبی و حتی افسردگی را کاهش بدهد.

جاروبرقی‌شان پرقدرت است!

همه‌ی ما تصور می‌کنیم وقتی جاروبرقی می‌کشیم تمام آلودگی‌ها و گرد و غبار را از روی زمین برمی‌داریم و خانه تمیز می‌شود. اما مطالعات نشان داده اتفاقی که بیشتر مواقع روی می‌دهد این است که درواقع آلودگی‌ها و باکتری‌ها به خانه برمی‌گردند! تمیز کردن جاروبرقی و پرقدرت بودن آن، یکی از رازهای سالم ماندن محیط خانه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چیزها بیشتر به ژنتیک ربط داره من خودم خیلی بدغذا و بدخوابم ولی اصلا مریض نمیشم.البته فکر کنم زیاد خوردن خودش باعث بیشتر مرض ها میشه

      پاسخ ها

      • حشمت

        آره به نظرم ژنتیک یک ناعدالتی در خلقت بشر....چون خیلی از افراد تا سن صد سالگی سالم و پر نشاط اند.

      • بدون نام

        ژنتیک واقعا مهمه پدر بزرگم هشتاد سال عمر کرد حتی یک قرص نخورد تو ین هفتادسالگیش دندون دراورد ، متأسفانه من به پدر و پدر بزرگم نرفتم به خانواده مادریم رفتم که فقط زیبان و بیبی فیس ولی همیشه بیحال و مریض و کسل و افسرده ولی در آینده علم ژنتیک خیلی به انسانها کمک خواهد کرد ما نیستیم ولی برای بچه های آینده خوبه

    • مایکوباکتریوم

      با واکسن آنفولانزا و ویتامین مخالفم
      تحقیق هایی تازه منتشر شده که ارتباط بین مصرف مکمل های دارویی و انواع سرطان هارو معنا دار دونسته

    • مصطفی

      انسان میوه خوار مریض نمیشود

    • بدون نام

      یاد اون ضرب المثله افتادم.(ظالم همیشه سالم)...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه اصلا معنی این مثل را نفهمیدی

    • ناشناس

      واکسن انفلوانزا نزنید، خطرناکه...من چن نفرو میشناسم که زدن، مریض هم شدن هیچ، حساسیتم داشتن الان دچار سرفه ی مزمن و ابریزش بینی شدن...من خودم خیلییییییی کم مریض میشم،٫ یادم نمیاد اخرین بار کی سرماخوردگی گرفتم... به محض وردوم به خونه دستامو میشورم، تو غذاهام از سیر و پیاز زیاد استفاده میکنم، ماست زیاد میخورم، شیرینی هم خیلی کم میخورم...چرت هم میزنم

    • بدون نام

      منم خدا روشکر خیلی کم میاد مریض بشم و به نظر خودم دلیلش اینه که هوای خونه رو همیشه تازه نگه می دارم حتی اگه بیرون خیلی سرد باشه گوشه پنجره و در باز میزارم که هوا در جریان باشه

    • ناشناس

      سلام من اصلا مریض نمی شوم چون اولا شیرینی نمیخورم هله حوله نمی خورم لبنیات مصرف می کنم چیز های چرب نمی خورم ورزش می کنم وفعالیت بدنی دارم

    • محمد

      من راسیتش همه این کارهایی که گفتید رو برعکسشو انجام میدم سیگار میکشم همه کاری میکنم ولی اصلا مریض نمیشم نمیدونم چرا دلم برا مریض شدن تنگ شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج