جاباما
۸۰۸۳۸۰
۲۱ نظر
۵۰۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بسیج پیامک‌های حلقه مشهد علیه اینستاگرام

بعد از توفان پیامکی برای تصویب نکردن لوایح چهارگانه دولت، حالا دلواپسان به منظور فیلتر کردن اینستاگرام خیز برداشته‌اند و این‌بار نمایندگان کمیسیون فرهنگی با هدف از دسترس خارج کردن این شبکه اجتماعی در سیبل توفان پیامکی قرار گرفته است.

خبرآنلاین: بعد از توفان پیامکی برای تصویب نکردن لوایح چهارگانه دولت، حالا دلواپسان به منظور فیلتر کردن اینستاگرام خیز برداشته‌اند و این‌بار نمایندگان کمیسیون فرهنگی با هدف از دسترس خارج کردن این شبکه اجتماعی در سیبل توفان پیامکی قرار گرفته است.

گویا قرار نیست ماجرای فیلترینگ نقطه پایانی داشته باشد. اول فیسبوک و توئیتر بعد یوتیوب و وی‌چت؛ چندماه پیش هم که دامنه فیلترینگ گریبان تلگرام را گرفت و حالا زمزمه فیلترینگ اینستاگرام به گوش می‌رسد.

هفته پیش که معاون سرپرستی امور فضای مجازی دادستان کل گفت: «بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان هر کدام با استدلال خود خواهان فیلترینگ این نرم افزار هستند. حتی برخی تمام مسئولان فضای مجازی کشور را که هر کدام به نحوی در این فضا نقش دارند به خاطر عدم جلوگیری و برخورد با این پدیده مسئول گمراهی تک تک افراد جامعه و به ویژه کودکان و نوجوانان می‌دانند و بی‌غیرت خطاب می‌کنند و حق هم دارند.» هنوز حرف و حدیث‌ها بر سر آنچه جواد جاویدنیا به زبان آورده بود تمام نشده بود که آیت الله علم‌الهدی در خطبه‌های روز گذشته در نماز جمعه مشهد بار دیگر از لزوم فیلترینگ گفت.

او خطاب به مسوولان گفت: «در عرصه‌های فرهنگی و فضای مجازی دشمن ما را در چند عرصه محاصره کرده است. رهبری فرمودند تلگرام فیلتر و تعطیل شود. به صورت اسمی، تلگرام فیلتر شد ولی در کنارش، دو نرم‌افزار ایجاد کردند تا تلگرام بر فضای مجازی مسلط باشد. فضای مجاری امروز زندگی و فضای فرهنگی برای مردم ماست و باید بر آفت‌های فرهنگی بی‌تفاوت باشیم؟»

حالا باردیگر سیل ارسال پیامک به نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی با موضوع فیلتر شدن اینستاگرام آغاز شده است؛ و البته این‌بار هم پیش شماره ۹۱۵ پیشتاز است.

هرچند بعد از جنجال پیامک‌های تهدیدآمیز درباره لوایح FATF گویا تغییر لحن در دستورکار دلواپسان قرار گرفته است اما در اصل اصرار بر حرکت مخالف خواست عمومی در میان آنها موج می‌زند.

محتوای پیامک‌ها چیست؟

پیامک‌های ارسالی به نمایندگان فقط حول یک محور می‌چرخد و آن فیلتر کردن اینستاگرام است. نمونه‌ای از این پیامک‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید؛

بسیج پیامک‌های حلقه مشهد علیه اینستاگرام

بسیج پیامک‌های حلقه مشهد علیه اینستاگرام بسیج پیامک‌های حلقه مشهد علیه اینستاگرام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاست ابکی

      فرهنگو جوان ها طرزه زندگی همش بهانه و شامورتی بازی واسه پنهان کردنه نقطه ضعف و سوتی هایه مسئولایه این مملکته تا کسی امارشونو در نیاره ...اینا فکر کردن زرنگن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه سرچ بگیر بعد ببین فضای مجازی چقدر برای نوجوانان و جوانان مناسبه.در غرب موظف شدند راهکاری برای عدم دسترسی عموم به برخی مطالب ایجاد کنند در ایران همه به همه چیز دسترسی دارند.امنیت اخلاقی در خطره و این فقط به ضرر مردم و جامعه است

    • arash

      اینستاگرام باید فیلتر شود نظام خانواده ها را هدف گرفته است , مسئولان نظام هرچه زودتر این سلاح مرگبار ساختار شکن خانواده را فیلتر کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه خانواده ای داری که با یه برنامه میپاچه
        همون بهتره بپاچه

      • بدون نام

        لطفا زندگی خودتو ب دیگران ربط نده

      • درین درین

        اینترنت خانوادت رو قطع کن... چندتا چشم بند هم بخر

    • میثم تشویق

      باید اینستاگرام فیلتر بشه

      پاسخ ها

      • سما

        خف

      • بدون نام

        اصلا چرا گوشی موبایل داشته باشیم؟ عامل فساده. بندازیمش دور.

      • درین درین

        بنظرم کلا اینترنتت رو قطع کن و توی انتخاب و آزادی دیگران دخالت نکن.‌تو که جنبه اینترنت رو نداری چرا واسه دیگران‌ نسخه میپیچونی؟!!!

    • mzb

      اینستاگرام=فحشا

      پاسخ ها

      • رضا

        ببند لطفا

      • درین درین

        اون فقر و بدبختیه که مساویه با فحشاست. آبو بریز اونجا که میسوزه

    • بدون نام

      فلتر شکن هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      خدا سابه این به اصطلاح دلواپسان را از سر مردم ایران کم ............

    • بدون نام

      اگ این فضای مجازی و ....تو ایران آزاد بود و ضعیت اخلاق و بنیان خانواده چجور بود.خوبه ک ما این افراد ب فکر رو داریم خدا رو شکر

    • کاوشگر

      بنده مخالف فیلترینگم ولی اینستا در ایران شاخ زایی میکنه و لا غیر
      پس بهتره فیلتر شه

    • بدون نام

      موندم چرا کشورهای دیگه مردمشو با اینستاگرام و تلگرام فاسد نشدن و انقد هم پییشرفت دارن روز به روز. شاید مشکل از خودمونه که فاسد شدیم نه از یه نرم افزار.

    • بدون نام

      باصورت جلسه نمیش مشکل حل کرد وبیکاری وفقرنجومی بی ابی کم بودجگی جرم وچنایت فسادناامنی ناامیدی نارضایتی حل کنیداگه اینها نبودبیا اینستاروفیلترکن بازبا اینستاتلگرام ملت توخانه هستن ومشغول وگرنه میریزن بیرون بدتروبدترمیش روحانی استعفامایه بدبختی یامناظریااستعفا

    • بدون نام

      جلوی تکنولوژی هیچوقت نمیشه گرفت راهکار دیگری ارائه بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج