۸۰۸۷۰۴
۱۰۹ نظر
۵۰۰۰
۱۰۹ نظر
۵۰۰۰
پ

تبعیض در فوتبال ایران؛ این دروغ خون‌آلود!

به بهانه فوتبال دشمنی‌های جدید نسازید. این لعنتی آمده بود که رنگی به زندگی کسالت‌بارمان بپاشد و دو ساعت از رنج‌های روزمره فارغ‌مان کند. کاری نکنید که خودش به یک مصیبت بزرگ‌تر تبدیل شود. عذاب‌های واقعی، به اندازه کافی روح‌مان را خراش می‌دهند. اگر قرار نیست فوتبال مرهم این مردم دردمند باشد، حداقل اجازه ندهید مثل نمک روی زخم آنها بپاشد.

رسول بهروش - روزنامه قانون: «تبعیض علیه تیم‌های شهرستانی»؛ این کلیدواژه خطرناکی است که تازگی‌ها بیشتر از قبل در فوتبال ایران تکرار می‌شود. این یک دوقطبی‌سازی خوفناک جغرافیایی - اجتماعی است که لابد اگر منافع فردی بطلبد، امیر قلعه‌نویی - بچه نازی‌آباد تهران - هم بی‌رحمانه آن را تقویت می‌کند.

سرمربی محترم سپاهان بعد از بازی با پرسپولیس گفته، دارند سر تیم شهرستانی او را می‌بُرند تا سرخپوشان پایتخت به سومین قهرمانی متوالی نزدیک شوند. او البته در تبریز هم از این حرف‌های خطرناک زیاد زده بود؛ سخنانی که شاید در کوتاه‌مدت با ایجاد جنگ‌های روانی باعث کسب برخی امتیازات شود اما در بلندمدت ریشه این ملک و مملکت را می‌سوزاند.

اگر این سال‌ها برای تماشای مسابقات پرسپولیس یا استقلال به خارج از تهران سفر کرده باشید و نوع برخورد برخی از هواداران میزبان را دیده باشید، حتما می‌دانید که داریم در مورد چه آفتی حرف می‌زنیم؛ بغض ترسناک و خشم مجهولی که سنگ می‌شود و بر سر کودکان می‌بارد، فحش می‌شود و زن و بچه هواداران رقیب را به رگبار می‌بندد، کینه و عداوت می‌شود و هر روز به فاصله‌های کاذب مردم این سرزمین دامن می‌زند.

امروز زور پرسپولیس بیشتر است و به خاطر موفقیت‌های چند سال گذشته، سنگ‌های درشت‌تری نثارش می‌شود اما بی‌گمان اگر استقلال هم در همین جایگاه بود، دشمنی‌های مشابه را تجربه می‌کرد. امثال امیر قلعه‌نویی برای این که یک جام دیگر به مجموع موفقیت‌های‌شان اضافه کنند و بعد از عالم و آدم طلبکار شوند که «چرا مجسمه ما را نمی‌سازید»، آتش به خرمن وحدت و همزیستی این مردم می‌اندازند.

امیر خان می‌فرماید پرچم ژاپن به نماد اعتراض علیه تبعیض تبدیل شده است؛ این یعنی او نه درک درستی از ناشایست بودن حمل پرچم ملی کشورهای دیگر دارد و نه قادر است پیامدهای منفی و مصیبت‌بار این آتش‌افروزی‌ها و دوگانه‌سازی‌ها را درک کند. کاش می‌شد دو کلمه حرف حساب با او زد و پرسید از کدام تبعیض سخن می‌گوید؟

در این که بسیاری از مردم ایران در سراسر کشورمان با محرومیت شدید دست و پنجه نرم می‌کنند تردیدی نیست. شرم بر آنان که می‌توانند در مسیر رفع این ظلم گام بردارند و این کار را نمی‌کنند. با این همه اما، حداقل در معادلات فوتبال ایران آنچه از آن به عنوان «تبعیض» یاد می‌شود مطلقا وجود خارجی ندارد؛ مخصوصا از جانب برخی باشگاه‌هایی که بیشتر از بقیه بر این طبل می‌کوبند.

باشگاه محترم سپاهان اصفهان که امروز در خط مقدم این جبهه ایستاده، شاید یکی از رکوردداران هزینه کردن در تاریخ معاصر فوتبال ایران باشد. این باشگاه قطعا در جمع سه تیم پرهوادار ایران جا نمی‌گیرد، اما حتی خواجه حافظ شیرازی هم می‌داند که سپاهان در این دو دهه چقدر هزینه کرده و شعار «حالا حالا قهرمانیم» محصول کدام ریخت‌وپاش‌های افسانه‌ای بوده است.

البته که کسی نمی‌تواند درایت، برنامه‌ریزی و خستگی‌ناپذیری ذاتی اصفهانی‌ها را در تبدیل شدن سپاهان به پرافتخارترین تیم ایران نادیده بگیرد اما بی‌گمان اجتماع شگفت‌آور ستاره‌ها در این تیم هم نقش بسیار مهمی در قد کشیدن طلایی‌پوشان داشته است.

همه جای دنیا منابع مالی بر اساس تعداد هوادار تقسیم می‌شود. محال است در اسپانیا حتی تیم‌های نامداری مثل اتلتیکو مادرید و والنسیا هم به اندازه بارسلونا و رئال مادرید پول داشته باشند. در ایران اما سپاهان به شکل مستمر برای دو دهه با نقض کامل تمام اصول «فیرپلی مالی» و با استفاده از حفره‌های پرشمار حقوقی در فوتبال ایران تا آنجا که می‌توانست ستاره جمع کرد و ویترین افتخاراتش را توسعه داد.

عجیب این که در تمام طول این مدت هم آنها در موضع مظلومیت، مدعی تبعیض بودند و اساسا تخم لق این ادبیات سیاه را اوایل دهه هشتاد محمدرضا ساکت به عنوان مدیرعامل اسبق همین باشگاه در فوتبال ایران شکست.

دیگر تیم شهرستانی مدعی مظلومیت هم تراکتورسازی است؛ شاید تنها باشگاه دنیا که برای سال‌های طولانی بهترین ستاره‌های تیم‌های رقیب را به عنوان سرباز به رایگان در اختیار می‌گرفت و باز از زمین و زمان شاکی بود. در حالی که پروسه خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال بعد از ۲۵ سال جنگ و دعوا هنوز نهایی نشده، تراکتورسازی امسال ظرف ۲۵ دقیقه به بخش خصوصی واگذاری شد و شاید گران‌ترین تیم تاریخ فوتبال ایران را بست اما هنوز هم صدای شکایت از تبعیض در این باشگاه بلند است.

شهر دل‌انگیزی که به شهر اولین‌ها شهرت یافته، لابد در عرصه فوتبال هم باید همین خصلت را حفظ کرده باشد؛ پس عجیب نیست که مالک تراکتور اولین شخص حقیقی در دنیا باشد که همزمان دو تیم در یک لیگ فوتبال دارد؛ با شال قرمز فرمانروایی می‌کند و با شال سبز، تیم وسط جدولی‌اش را به جان سایر مدعیان می‌اندازد. باز هم آن که از همه طلب دارد خود اوست؛ عجیب نیست؟

در این ماه‌ها فراوان گفتند و نوشتند که در مسیر پیشروی پرسپولیس در آسیا، دولت حمایت زیادی از سرخپوشان کرده و این از مصادیق تبعیض است. مثال‌ها با مزه هستند. وزارت آموزش و پرورش را متهم می‌کنند که چرا ساعت ۹ صبح مسابقه رفت پرسپولیس و کاشیما را در مدارس پخش کرده؛ خب حق هم دارند. وزارتخانه باید حداقل هفته‌ای یک بار بچه‌ها را تا غروب در مدرسه نگه دارد و امکان پخش بازی‌های لیگی سپاهان و تراکتور برابر استقلال خوزستان و نساجی قائم‌شهر را فراهم کند تا رفع تبعیض صورت بگیرد!

مثال دیگر که هزار بار پتک شد و بر سر پرسپولیس خورد، بازسازی ۲۰ روزه ورزشگاه آزادی برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا بود. به نظر می‌رسد سرخ‌ها هر چه زودتر باید بابت این که در ورزشگاه سلطان قابوس عمان از کاشیما میزبانی نکردند، از تمام تیم‌های مظلوم لیگ برتر عذرخواهی کنند.

رنگ کردن در و دیوار آزادی (ورزشگاهی که به تیم ملی هم تعلق دارد و سرخابی‌ها بابت هر بار میزبانی در آن ۱۵۰ میلیون تومان اجاره‌بها می‌پردازند) تبعیض تشخیص داده می‌شود، آن هم از سوی سپاهان که استادیوم زیبای نقش جهان را به عنوان خانه خودش می‌بیند و البته تراکتورسازی که ورزشگاه بزرگ یادگار امام را در اختیار دارد.

حالا بگذریم از اینکه فولادی‌ها هم ورزشگاه اختصاصی خودشان را ساخته‌اند و پدیده هم در استادیوم مدرن مشهد از رقبا میزبانی می‌کند. انگار آن چه بر گرده فلک و فردوس سنگینی می‌کند، همین ورزشگاه کهنسال آزادی است که هزار جای سقفش چکه می‌کند اما برخی بزک کردن دو روزه صورتش را هم نمی‌توانند تاب بیاورند.

همین پرسپولیس در روزی برای بازی با سپاهان به اصفهان رفت که مدیرعاملش حق امضا نداشت و حتی نمی‌توانست دستور پرداخت هزینه‌های هتل را صادر کند. بعد از بازی اما از اراده آهنینی سخن گفتند که قرار است سرخ‌ها را به جام سوم برساند!

در همه این سال‌ها هواداران تیم‌های مهمان به آسانی و در امنیت کامل به ورزشگاه آزادی آمده‌اند، در بخشی از بهترین سکوهای استادیوم جا داده شده‌اند، تیم‌شان را تشویق کرده‌اند و بعضا حتی شعارهای شگفت‌انگیز و ساختارشکنانه سر داده‌اند، بی‌آنکه کوچک‌ترین خطری تهدیدشان کند. در تمام این مسابقات هم عملکرد بلندگوی ورزشگاه و گزارشگران تلویزیونی نسبتا منصفانه بوده است. به راستی اما آیا در برخی ورزشگاه‌های خارج از تهران هم فضا برای هواداران مهمان همین‌طور است؟

چقدر سر و صورت خونین دیده‌ایم؟ چقدر شنیده‌ایم که تماشاچیان تیم‌های مقابل را ساعت‌ها سر جای‌شان حبس کرده‌اند تا اول استادیوم و خیابان‌های اطرافش تخلیه شود و بعد این‌ها بتوانند راهی به بیرون پیدا کنند؟ حقیقتا این همه عصیان و نفرت از کجا می‌آید؟ آیا جز این است که جوسازی‌ها و هوچی‌گری‌های کور و بی‌منطق منجر به پدید آمدن چنین فضای خشم‌آلودی می‌شود؟

همین مصاحبه‌های مفت و بی‌پشتوانه و همین مظلوم‌نمایی‌های تحریک‌آمیز است که باعث می‌شود خون جوانان بی‌گناه در ایلام و اردبیل کف خیابان را رنگی کند و چندین خانواده گرفتار را تا آخر عمر به سوگ بنشاند. آیا این بازی، ارزش چنین هزینه‌های سنگین و کمرشکنی را دارد؟

فوتبال همه جای دنیا عنصر «وفاق» است اما ما در ایران ناشیانه آن را به عامل «نفاق» تبدیل کرده‌ایم و هر ساعت به دشمنی‌های کاذب دامن می‌زنیم. بترسید از این که یک روز سر یک بزنگاه مهم اجتماعی، همه ما در این شکاف و فاصله‌های خودساخته سقوط کنیم و سخت‌ترین تقاص را بابت سخیف‌‎ترین حرف‌ها پس بدهیم.

چه بسا تصویری که برخی مردم شهرستان‌ها از اهالی پایتخت دارند، برآمده از فیلم‌های سینمایی زرد و تجاری یا سریال‌های ونک به بالای تلویزیون باشد و آنها تصور کنند همه ساکنان تهران مثل همان مردان و زنان خوش‌پوش و بی‌دغدغه‌ای هستند که کل پول نفت و گاز مملکت در خدمت رفاه آنها هزینه می‌شود و البته دولت هم در کنار همه سرویس‌هایی که به این جماعت می‌دهد، مثل پلنگ مراقب است خط و خش روی تیم‌های محبوب‌شان نیفتد.

شاید خیلی‌ها ندانند میلیون‌ها نفر از مردم همین شهر زیر خط فقر زندگی می‌کنند و در اقتصاد سنگ‌دلی که ساندویچ کالباس صفر درصدش زیر ۱۵ هزار تومان نیست، از خروس‌خوان تا شغال‌خوان عرق می‌ریزند که شرمنده زن و بچه نباشند. همه ما کمتر و بیشتر به یک درد مبتلاییم.

حداقل به بهانه فوتبال دشمنی‌های جدید نسازید. این لعنتی آمده بود که رنگی به زندگی کسالت‌بارمان بپاشد و دو ساعت از رنج‌های روزمره فارغ‌مان کند. کاری نکنید که خودش به یک مصیبت بزرگ‌تر تبدیل شود. عذاب‌های واقعی، به اندازه کافی روح‌مان را خراش می‌دهند. اگر قرار نیست فوتبال مرهم این مردم دردمند باشد، حداقل اجازه ندهید مثل نمک روی زخم آنها بپاشد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غلام تاجی

      معلوم شد که نگارنده این متن کثیف فقط میتونه یه لنگی بی مغز باشه

      پاسخ ها

      • سیاوش

        کاربر غلام
        خودت را به نفهمی زدی یا واقعا معنی متن فوق الذکر را نمی فهمی....
        چرا عمدا خودتان را به گیج بودن میزنید
        نویسنده که واقعیت رو.بیان کرد
        پس چرا داری دوباره چرت و پرت میگی

      • ایرانیم.

        خفه باو.بی مغزتووامثال توبی منطق هاییه که حرف حسابم میسوزانتتون.چندنفرمث توبی فکرکافیه برای چرندگویی مثل اون قعله نوعی

      • بدون نام

        فعلاذکه بی مغزی تو به عالم و آدم ثابت شد بی ادب

      • بدون نام

        کثیف تویی اق غلام.حرف حق میگه.سپاهان و تراکتور شاخ شدن الکی

      • persepolis

        بسوز کیسه کش

      • تاج قمار باز

        دمت گرم ولی کو گوش شنوا

      • اسدی

        دقیقاً...بی مغز و نفهم

      • حسن

        دلنوشته های یک لنگی


        لطفا استقلال را قاطی خودتون نکنید. خود استقلال دلش از تبعیضها به نفع تیم حکومتی خونه

    • عباس قاسمی

      چه عجب یه نفر پیدا شد حقایق رو بگه.

    • بدون نام

      لعنت بر قلعه نوعی و اون مدیر‌ تازه به دوران رسیده سوراختور

      پاسخ ها

      • تاج قمار باز

        لعنت به تو و ...

    • بدون نام

      آفرین بر نویسنده عالی بود عالی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط کرد

    • بدون نام

      نویسنده محترم!
      غیر از این است؟
      اگر کسی بخواهد باور نکند در عقلش باید شک کرد.
      تمام شواهد و قرائن حکایت از این واقعیت تلخ دارد.
      به قیمت توهین به قومیت های عزیز و قهرمان ایرتن همیشه سعی شد امتیاز جمع کنند.
      اگر درکش سخته به آرسیو گزارشات خودتان رجوع کنید.
      واقعا قهرمانی در لیگ برتر ایران ارزش این را ندارد .
      منطق داشته باشیم و بجای برخورد با معترضین صدایشان را بشنویم و حداقل با خودمان صادق باشیم.

    • سرخ آبی

      بسیار عالی بود , تاسف بار اینکه با بررسیهای کارشناسان که امروز توسط روزنامه فرهیختگان بصورت مستند منتشر چاپ شد امسال بیشترین لطف رو داوران به سپاهان قلعه نوعی کردند و استقلال و پرسپولیس بیشترین ضرر رو از داوریها دیده اند . جالبه که قلعه نوعی بعد از کلی امتیاز مفت گرفتن برای زیر فشار گذاشتن داوران این چرندیات خلاف رو مطرح میکنه

    • بدون نام

      از قلعه نوعی بیسواد که مقطع دبیرستان رو هم نتونسته بگذرونه چه انتظاری دارید ؟؟؟ اون با پول و ..... همیشه تیمهاش رو بالا برده

    • ستار

      لعنت بر قلعه نویی مزدور که هر جا رفت تخم تفرقه و نفاق و چند دستگیها کاشتها
      مردک تازه ادعا هم میکنه
      امیر ککه هستی

    • سی

      آفرین .این رو باید به کیسه کشا یاد بدیم .که بدبختا نه تیم کیسه و نه تیم پرسپولیس ورزشگاه درست و حسابی دارن .این آزادی خراب شده هم ملی هست . اشغال تر از امیر قلعه مرغی ندیدم .و ....

      پاسخ ها

      • اسدی

        متاسفم به مدیریت برترینها که متن همچین آشغالی رو میزاره...

    • بدون نام

      همیشه از متن های اصولی و علمی پشتیبانی کنیم با دید باز تری نگاه کنیم . عالی بود

    • شهرام

      کلا چرت و پرت نوشتی اخوی . یه نگاه به اطرافت بنداز و ببین اصلا اثری از عدالت میبینی ؟ کاری به فوتبال ندارم . اصولا کدوم عدالت در جامعه رعایت میشه ؟ چه کسی باید در جامعه و بین مردم عدالت رو جاری کنه ؟ اصلا نیست . وجود نداره . خب مگه میشه توی مملکتی که مردم عدالت رو توی خواب هم نمیبینن و رئیس جمهور مملکت وقتی دامادشو میزاره راس امور حساس و نجومی و وقتی من ۴ ساله کار کار پیدا نمیکنم ، پس اصلا تعجبی نداره که بی عدالتی به فوتبال هم نفوذ کنه . اصلا شک نکنید . عدالت از وقتی از بین ما رفت که فامیل بازی و قوم پرستی در دولتمردان ما مد شد و در نتیجه اختلاسهای میلیارد دلاری و عدم پیگیری شکل گرفت . هنوزم هست و خواهد بود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ظلم به همه میشه تهران جمعیتش از همه جا بیشتره از همه جا
        بیشتر پولدار داره از همه جام بیشتر بدبخت داره
        مسئله دومم اینه که اصلا مگه قوم تهرانی داریم؟ همه اینا همون بچه های شهرستانی هستن که بخاطر کار و... به تهران کوچ کردن چه خودش چه باباش چه بابا بزرگش..
        از جمله خود من من هیچوقت هویت خودمو فراموش نمیکنم

    • بدون نام

      چرت وپرت

    • علی

      دم نویسنده گرم ..تراکتوریها به داد و فریادهای الکی مینلازند و سپاهانیها به روابط این وسط استقلال چرا وارد بازی اینا شده جالبه چیزی که پرسپولیس داره اونا ندارند غیرته

    • بدون نام

      مطلب عالی بود نه استقلالی بود و نه پرسپولیسی.
      حرف حساب جواب ندارد.
      البته استقلالی ها که این روزها آلت دست تراکتور و سپاهان شدند به زودی می فهمند که در برابر این دو تیم اونها هم حاشیه امنیت نخواهند داشت

    • حسام

      تو خوب میدونی ریشه کجاست.پس قلمتو واسه سوزندن ریشه تبعیض خرج کن

    • بدون نام

      درود به شرف آقای بهروش عزیز
      درود درود

    • بدون نام

      درود به شرف آقای بهروش عزیز
      درود درود

    • بدون نام

      حلالت باد آن شیری که خوردی

    • امین

      با عرض پوزش از نویسنده که سرشو کرده زیر برف
      باید گفت که این یه حقیقته که شما نمیخوایید باور کنید

    • بدون نام

      سپاس از نویسنده این مطلب که واقعا حق مطلب رو تمام وکمال ادا کردن،،،عــــــــــــااالی بود

    • قاسمی

      واقعا متاسفم براتون که طرفدار تیم و رنگ خاصی هستین

    • بدون نام

      دمت گرم که کاملا حرفت با منطق بود

    • شاهدوستی

      بوسه بر دستانت نگارنده گل گفتی درود بر قلمت

    • mehrdad

      بازم میگم در این مجله لنگیرو گل بگیرید بی شرفای بی وجدان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوخ اوخ به شرف کیسه برخورد

    • پرسپولیس قهرمان سرور کیسه

      احسنت به این نوشتار منطقی و به دور از تعصب

    • شهاب

      چقدر شیتیل گرفتی اینا را نوشتی

    • امیر فتحی دخت

      دمت گرم، دست مریزاد، بالاخره یه نفر حرف حق زد.....

    • بدون نام

      خیلی جلب /نویسنده دستتت درد نکنه

    • موسوی

      آقای قلعه نویی بارها ثابت کرده برا اینکه تیمش قهرمان شود ،دست به هر کاری میزند.حتی اگه خون چندین بی گناه ریخته شود.مهم اینه که تیمش قهرمان بشه،به چه روشی مهم نیست.دیگه کل فوتبال آقای قلعه نویی را میشناسن و میدونن منافقانه عمل میکند.واقعا این جوری قهرمانی که تا حالا بدست آورده ارزش داره!!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      نفهمی و خودخواهی مرض بزرگی است که بعضیا برای رسیدن به منافع شخصی به هر آنشی که کمی کوره منافعشات را داغ کند هر هیزمی را که به دستشان آید در آن میریزند بی آنکه متوجه باشند ممکن است اینکارشان جامعه ای را در آتشی که برافروخته اند بسوزاند و آنگاه دم از میهن پرستی و درد مردم داشتن هم میزنند! شرم بر آنان که همه چیز را فقط برای خود میخواهد و مظلوم نمایی هم میکنند ! بی گمان نام انسان بر آنان نهادن شبیه یک شوخی است!

    • ali Katrina

      جالب بود، وسیله وفاق تبدیل شده به وسیله نفاق

    • امید

      عالی بود

    • بدون نام

      واقعا درود بر شرفت ای نویسنده فهیم و شریف درود بر تو ای وطنپرست واقعی . درود بر قلم چنین نویسندگانی . عین واقعیتهای جامعه را در چند سطر گفتی . صمیمانه از نویسنده عزیز تشکر و قدردانی میکنم

    • بدون نام

      هزاران درود بر شرفت ای نویسنده بزرگ و دانا

    • بدون نام

      زیبا نوشتی

    • بدون نام

      احسنت درود بر شرفت
      ولی امسال قلعه این چیزها نمی فهمد اونک مدرک سیکل با استفاده از طرح دومادهای تبصره قدیم گرفته درک نمیکند که چی میگه عواقبش چیه اینها فقط پول مفت ادمشدن کرده

    • بدون نام

      اگر بدون توجه به رنگها و احساسات مطالب را بخونید هرگز بی انصافی نخواهید کرد کاربران عزیز

    • اسماعیل شهرستانی

      دمت گرم بابت این مطلب زیبا

    • بدون نام

      معلومه لنگی هستی ولی بااین چرت وپرتات نمیتونی نظرمردم تغیر بدی همه میدونن کی به کیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم برای تو و امثال تو که با این شعور پایین کشور را نابود کرده اید . بقدری حماقت و حسادت در وجودت ریشه کرده که هرگز متوجه حقایق زندگی نمیشی .

    • عزرائیل

      این امیر ژنراتور اصول فوتبالش همین بود و هست.با همین استقلالشم که خودشو از مکتب اونا میدونه ولی برعکس خود استقلالیا هم بهش لقب مافیای فوتبال دادن قبولش ندارن.

    • بدون نام

      احمق جان اگه امکان داره بفرمایید اگه تبعیض نیست چرا بازیکن تیم حکومتی سه بار توبیخ کتبی میشه ولی جبارف یه روزه مهدی کیانی رو یه ساعته محروم میکنن پس لطفا لال شو وحرف نزن

    • سعید

      نه دوست عزیز اون کسی که این مملکت رو به جوون هم انداخته شمایید و رسانه های ناپاکتون و اون روسای ورزشمون که این وضعیت رو به راه انداختن

    • یی نام

      رحمت به شیری که خوردی

    • بدون نام

      نویسنده آش لنگی بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به جرات قسم میخورم که اصلا چیزی به نام فهم و شعور در وجودت نیست . مشت نمونه خرواره . نتیجه اینکه افرادی شبیه تو در حامعه زیاد هست و مانع بزرگی هستید برای رشد و افتخار ایران عزیر

    • بدون نام

      خواندن این یاسین ها، در گوش لمپن پررو و بی سوادی مثل ا. ق. فایده ای ندارد. ایشون مرامش همینه. از عالم و آدم طلبکاره و همه هم فقط مشغول خوردن حق ایشون هستن. تو هر تیمی که ایشون باشه!!

    • بدون نام

      آفرین به این تحلیل ونگرش

    • باربد

      شما اگه درک درست وفهم درست دارین درست حرف بزنیم کودن

    • هوادار قدیمی

      احسنت به این نویسنده تمام مطالب لازم را گفتن

    • بدون نام

      شما كه خودت داري بذر دشمني ميپاشي بااين قلمت

    • خلاقی

      احسنت

    • قاضی بیطرف

      شیر مادر حلالت.حرمت قلمت را حفظ کردی.

    • بدون نام

      کمتر چرت بگو,نویسنده ی چرتپولیسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حیف خاک که بزنن توی سر احمقها . اصلا منظور نویسنده را فهمیدی . هرگز نمیفهمی چون عقده و حقارت کورت کرده

    • ◇پاسارگاد◇

      آقای نویسنده الحق دمت‌گَرم
      شیرمادرت حلالت که گل گفتی و به عین واقع‌
      از حقیقتی پرده برداری کردی که چشم های خیلی
      از رانت خواران و حقه‌بازان این فوتبال رو میسوزونه
      و روسیاهشون کرد... عالی بود ... گل گفتی.. دلمو خنک کردی

    • بدون نام

      آقای نویسنده با این چرندیات تیم حکومتی رو ماس مالی یا همان مظلوم نمایی نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق روشنگریه نه مظلوم نمایی نمیفهمی یا خودت رو زدی به نفهمی؟ البته تواین اوضاع کیسه و دکل بایدم نفهمی کر و کور بشی چه بهتر راحت باش

    • حامی

      دقیقا







      با این متن موافقم عنصر نفاق و فدراسیون تو دل تیما کاش ته

    • کامران

      لعنتی آخرش رو دوس داشتم، متن قشنگی بود ولی نبود میخ آهنین در سنگ

    • شاهین

      اولین باره که نویسنده ای موشکافانه وبدون حب وبغض حقیقت را نوشت زنده باشی وموفق

    • بدون نام

      صد در صد تبعیض وجود داره فدراسیون و وزارت ورزش و شخص وزیر و خیلی از داوران لنگین

    • محمد

      آفرین بر این قلم. من خودم شهرستانی هستم اما حرف حساب جواب ندارد.

    • arjan

      الحق مگه چطور باید ثابت کنی لنگی هستی میگم بیرو یه هیس واست بفرسته

    • بدون نام

      شما برو ریشه این تبعیض را در رسانه هایی بجور که همه جوره در خدمت دو تیم سوگلی پایتختند از مطبوعات گرفته تا رادیو و اکثر برنامه های تلویزیون طوری از این دو تا تیم صحبت میکنن که انگار فقط همین دو تا تیم توی ایران هستند و این نفرتی هم که ازش حرف میزنی بین شهرستانیها نسبت به این دو تیم یک سال ودو سال بوجود نیومده سالهاست از وقتی که ما یادمون میاد همین اش بوده و همین کاسه خب بقیه مردم ایران که گلابی نیستن تبعیضها رو میبینن و هی تکرار میشه اونوقت انتظار داری قربون صدقه این سوگلی ها برند؟!!!!!

    • بدون نام

      اون موقع که سپاهان با هزار یک حرف وحدیث سه بار قهرمان شد همه این معترضا خفه خون گرفته بودن چرا چون میگفتن هر تیمی قهرمان بشه الا پرسپولیس. دیدن این اتفاق داره میفته دارن خودشونو جر میدن تا این اتفاق نیفته از قلعه‌نویی آب زیر کاه بگیر که از ترس شکسته شدن رکوردش بگیر تا رحمتی حقیر شما با حرف علیه پرسپولیس بزرگ نمیشد فقط خوار میشید که هستید

    • فرشاد

      بسیار عالی

    • بدون نام

      سپاهان به اندازه ی کافی از توبره داوری داره میخوره نظیرش خطای پنالتی دقیقه ی نودوچهار هوای تیم نساجی بر روی بازیکن سپاهان. اما همه ی اینها دلیل بر بی گناهی پرسپولیس که عملا یک تیم حکومتی هست وهمه ارکان نظام درخدمتش هستند نیست. نویسنده این مقاله اگر ازدیدن حقایق عاجزه لااقل باید بعنوان یک انسان شرافت قلمش رو حفظ میکرد و به نانی، شرافتش را به حراج نمیگذاشت.

    • بدون نام

      درودبرشرف نویسنده .فقط یک نویسنده ازاداندیش واینده نگر وغیروابسته وغیرفاسدمیتونه همچین مطلب پرمغزی بنویسه .متشکرم ....

    • بدون نام

      اینجاست که باید گفت زبان در جواب حرف حق شما قاصر است

    • ههه

      دمت گرم واقعا حال کردم با این پست

    • Hamid Habibi

      درست گفتی، تبعیض‌ها درهمه جا به نادرستی درمورد تهرانیها حکم میکند.مثلا در تهران دوسوم مردم ازدیگر استانها آمدند وامرار معاش میکنند ولی وای بهروزی که در شهری بخوای کاسبی راه بیندازی.میگویند تهرانی بچه فلان اومده و...تاکی بی تفکری همه ازیک کشوریم چرا با همدیگه اتحاد نداریم و این فحش دادن درهمه جا که تهرانی ها حضور دارند دیده شده .یعنی چی این کارها آخه

    • سید جلال رضوی

      متن بسیار زیبا و تذکر واقعا به جایی است

    • مریم

      با عرض معذرت از خبرنگاران و قلم به دستان شریف و با وجدان...
      جناب نویسنده تو خودت آفت فوتبالی با این نوع نگارشت.
      تو و فردوسی پور و داورهایی که مثل شما هستن جزء......ترین مشکلات این فوتبال هستین

    • بدون نام

      آقای قلعه نوعی ازالان حاشیه درست میکنه که اگه تیمش قهرمان نشد بگه اره من از اول فصل میگفتم .ابر ‌مه .وبادوخورشید همه باهم دست بهم دادن تا ماقهرمان نشیم.اما اقای نوعی قراردادشما چقدره؟ تقریبا یک برابرنیم مربیان خارجیه؟ تیم سپاهان هم بیشترین هزینه راکردبرای خرید بازیکن ومربی! حق داری آقای ملیاردری حق داری...ولی شرم برکسانی که ازخون دل کارکنان فولاد مبا رکه میخورند وریخت پاش میکنن بعد جارجنجال رامیندازند که فلان داور مقصره شما راست میگی نومیدون نشون بدین گل بزنید ببینیم کی میتونه گل شما رانادیده بگیره؟؟

    • بدون نام

      عجب...الان باید برای مظلومیت پرسپولیس گریه کنیم.

    • بدون نام

      روزنامه بی قانون چندگرفتی تا این چرندیات را به خوانندگان القا کنی چیزیکه عیان است چه حاجت به بیان است چرا به اصل قضیه اشاره نمیکنید که چرا برای این دو تیم پایتخت، دولت هزینه میکندودر این سالهای باپول ملت بهترین مربیان،بهترین بازیکنان وبهترین امکانات از قبیل ایاب،ذهاب، هتل،تغذیه،البسه را در اختیاراین دوتا تیم قرارمی دهد اما تیم های شهرستانی حتی بابت خوردن یک غذای ناچیز به کس ناکس بدهکارند به قول اقای میر سلیم این دیگه چه میگید وقتی دولت برای تیم خودش هزینه میکند انتظار ندارید خادمین چاکر و سینه بدست مثل فدراسیون،کمیته داوران،کمیته انضباطی،کمیته اخلاق،وکیل ،وزیر ورسانه های جیره خوار داخلی مثل شماها در خدمت این تیم ها باشند،تبعیض هست خوبش هم هست.تا زمانیکه دولت دست از حمایت مادی ومعنوی از این تیم ها خصوصا پرسپولیس برندارد وگام اساسی برای خصوصی سازی این دوتا تیم نداشته باشدتبعیض بصورت ذاتی برای این دو تا تیم وجود دارد وکاری هم نمیشودکرد.

    • رضا منظری

      درود بر شرافت قلم شما،سرافراز باد ایرانی

    • رضا منظری

      درود بر شرافت قلم شما،سرافراز باد ایرانی

    • arjan

      یعنی تخم نفاق رو خوب پاشوندی لنگی بی شخصیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ... اقسوس باید خورد برای کشوری که مردم دانا کم داره و نادان و خرافاتی و احساسی فراوان

      • بدون نام

        ی ثانیه از عقلت استفاده کن و تفکر رنگی را کنار بگذار و برو تحقیق کن در مورد قلعه نوعی

    • امیر سپاهانی دو آتیشه

      فعلا برید آب بریزید نسوزید نویسنده لنگی صفت چقدر مغرضانه و یک طرفه نوشتی بدون رعایت کردن عدالت اون محله فرهیختگان هم که مال خود تون

    • مهدی

      نگو برترین ها بگو تریبون دشمنی با شهرستانی ها

    • وطندار

      متاسفانه فوتبال ایران شده جولانگاه مثل قلعه نوعی بیسواد که هرجا بوده سخنانش بوی تفرقه میدا ده
      امیر قلعه نوعی کسی است که در جواب سوال انتقادی یک خبر نگار بجای پاسخ منطقی به اوباش همراه خود در ملا عام دستور کتک زدن خفه کردن خبر نگار را داد

    • بدون نام

      دقیقا درست میگه استقلال خودشو الت دست سپاهانی ها تراکتوری ها کرده به جای اینکه کنار ما باشه علیه ما شده بیشترین امتیازو جلو همین تیم ها از دست داد داوری جلو سپاهان اینارو بازنده کرد به نفع سپاهان گل اینارو افساید گرفت بعد جنگشون با ماست ما قبول داریم رقیب سنتی با همیم اتفاقا جذابیت فوتبالمون همینه میدونیم ترجیح میدین اگه خودتون قهرمان نشدین هر تیمی بشه جز پرسپولیس اما این مسائل باعث میشه سر خودتونو ببرن که دارن میبرن و شما تو تصور اینی که دارن به نفع ما میگیرن در حال که بدجور در اشتباهی برادر

    • بدون نام

      تمام مطلبو بادقت خوندم،،تمام نظرات مخاطبین روهم خوندم،،،اون عده ای ک بانظر شما موافقند انسانند،،،و بقیه ....

    • ناشناس

      بنظر من این قلعه مرغی تو هر تیمی رفته اگه اون تیم را قهرمان نکرده با خفت و خواری از اون تیم بیرونش کردند چون بر خلاف قدش دهنش خیلی گنده س!!

    • فردوسی

      دمت گرم دمت گرم نویسنده حقیقت کامل نوشتی مغز مطلب نوشتی همه هوادارای فوتبال میدونن که قلعه نوعی مافیای این فوتبال و باشگاه سپاهان ریخت و پاش ترین باشگاه الان هم هردو اینا کنار هم هستن پس معلومه همین میشه باز دمت گرم نویسنده عزیز با این مطلب خوبت

    • بدون نام

      با اینکه شخصا از منتقدان توجه به پایتخت نشینان بودم ولی این متن بسیار زیبا و اصولی بود. افرین به این دقت نظر.

    • علی

      بر پدر هر چه دروغگو لعنت و بر پدر هر چه قلم به دست دروغگو لعنت و هزاران بار لعنت.
      آدم دروغگو حافظه ندارد اون صدا وسیمای شما ، اون فداراسیون شما ، اون وزارت ورزش شما و کمیته داوران شما و ده ها موارد دیگر. ای قلم به دست مزدور چرا چشمات را به روی واقعیات تلخ بستی نمیخوای ظلم واضح تمام ارکان فوتبالتان علیه تیمهای شهرستانی را قبول کنی . همه چیز در دست تیمهای کثیف و لجن پایتخت متمرکز است روزنامه ها هم در اختیار این کثافتهاست دیگه دست کثیف همه شما رو شده مطمئن باشید روزی میرسد تاوانش پرداخت خواهید کرد و آن روز نزدیک است
      و لعنت بر اون کسی که مانع انتشار این پیام شود

    • بدون نام

      نویسنده لنگی ،اره همه طوره تبعیض وجود داره،همین حمایت شما به اصطلاح نویسنده های قلم به مزد شاهد بر مدعاست،لعنت به‌مافیای کثیف لنگ

    • جابر

      کاملا مشخصه نویسنده محترم طرفدار کدوم رنگه.نکته اول.جناب نویسنده یه سابقه بیار که تو مدارس ایران یه بازی فوتبال اونم ازنوع ملییش اونم بقول شما باشرق آسیا پخش شده باشه .نه وجدانی بگو اگه هست ماهم بدونیم .این غیر ازین میتونه باشه آقای وزیر محترم با اون آقازاده واطرافیانش هدفشون گسترش هواداران تیم محبوبشون تو مدارس وافزایش هوادار تیم مورد علاقش بوده.ولی خدا هم خوب گذاشت تو کاسش.سکه یه پول شدن.نکته دوم .همین ورزشگاه آزادی که میفرمایید ملی هست.مگه برای بازیای ملی ازش استفاده نمیکردیم .کره .قطر.چین .وخیلیای دیگه مگه نیومدن اینجا بازی کردن.مشکلی داشت .غیر ازینه که برای مسئولین مملکت ما تیم ملی یعنی پرسپولیس

    • بدون نام

      باید بین تمام استانها یک ائتلاف زد تیمهای حکومتی مرکز و خود سازمان ورزش به راه بیوفته حتی لیگ رو هم به نوعی طبق منافع دوباشگاه بیت المال خور هماهنگ میکنن

    • تاج کبیر. چهارفینال آسیا .دوقهرمانی آسیا

      لنگی چرت ننویس. مردم‌چشم دارن ناداودیها بر علیه استقلال و بقیه تیمها و ب سود لنگ رو دیدن. لطفا ب شعور مردم توهین نکن مردمو بچه فرض نکن

    • تراختور

      صحبت اراجیف بیش نیست اگر راست میگید امتیازات داوری که گرسگولیس از داوری گرفته رو حساب کنید. قلم خودمون را ارزان نفروشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج