جاباما
۸۰۸۷۶۰
۱۷ نظر
۵۰۷۳
۱۷ نظر
۵۰۷۳
پ

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

خودروسازان سالانه خودرو‌های معمولی و خیابانی زیادی راهی بازار می‌کنند، اما خودروسازانی نیز هستند که سودای بینهایت سرعت را در سر می‌پرورانند و خودرو‌های فوق سریعی را می‌سازند که تنها برای سرعت ساخته شده‌اند تا پهنای جاده‌ها را با سریع‌ترین سرعت ممکن پشت‌سر بگذارند.

ب رترین ها - ترجمه از محمد کاملان : خودروسازان سالانه خودروهای معمولی و خیابانی زیادی راهی بازار می‌کنند، اما خودروسازانی نیز هستند که سودای بینهایت سرعت را در سر می‌پرورانند و خودروهای فوق‌‌سریعی را می‌سازند که تنها برای سرعت ساخته ‌شده‌اند تا پهنای جاده‌ها را با سریع‌ترین سرعت ممکن پشت‌سر بگذارند.

کاملاً مشخص است چنین خودروهایی از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برند و بعضی از آن‌ها به لحاظ ظاهری همانند خودروهایی فضایی به‌نظر می‌رسند و طراحی عجیب و غریبی دارند. رعایت اصول آیرودینامیک، وزن‌سبک، و بهینه‌تر کردن سیستم‌ انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را می‌توان از دلایل اصلی طراحی متفاوت این خودروهای فوق‌سریع دانست. این طراحی بدون شک در افزایش سرعت این خودروها تأثیر دارد اما باعث شده تا عملاً زیبایی فدای سرعت شود و به لحاظ زیباشناختی با خودروهای شیک و جذابی طرف نیستم.

از آنجایی که این خودروها ظاهری عجیب و غریب دارند و مشاهده آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه با هم نگاهی به خودروهای فوق‌سریعی خواهیم داشت که طراحی عجیب و غریب و نه‌چندان زیبایی دارند.

۲۰. خودروی وِبِر فَستر وان ۲۰۰۸ ( WEBER FASTER ONE 2008)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

انصافاً باید گفت این خودرو سازندگان بسیار بد‌سلیقه‌ای داشته است چرا که در کنار طراحی زشت و عجیب، حتی نام متفاوت و نامتعارفی برای این خودروی سریع انتخاب کرده‌اند. جالب اینجاست که طراحان خودروی WEBER FASTER ONE 2008 نیز به این امر اعتراف می‌کنند و مدعی هستند در حین ساخت آن، تنها عمل‌کرد و سرعت مد نظرشان بوده و این موارد باعث شده تا توجه کمتری به سایر جنبه‌های این خودرو انجام شود.

طراحان این خودرو تأکید دارند به لحاظ عمل‌کرد، یک خودروی بی‌عیب و نقص ساخته‌اند و ممکن است به لحاظ زیبایی نظر علاقه‌مندان خودرو را جلب نکند اما بعید به‌نظر می‌رسد راننده‌ای پشت فرمان این خودرو بنشیند و راضی نباشد. با نگاهی به نام این خودرو می‌توان متوجه شد که محصول سال ۲۰۰۸ است و از آنجایی که حدود یک دهه از ساخت آن می‌گذرد، قرار است نسخه‌ای جدیدی از این خودروی فوق‌سریع و البته زشت را شاهد باشیم. با این حساب امیدواریم سازندگان برای این نسخه جدید، خوش‌سلیقگی به‌خرج دهند و شاهد خودرویی باشیم که در کنار سرعت و عمل‌کرد از زیبایی ظاهری نیز بهره گرفته باشد.

۱۹. استون مارتین زاگاتو وی ۸ وَنتیج (ASTON MARTIN ZAGATO V۸ VANTAGE)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

خودروهای زیادی را شاهد هستیم که پس از گذشت چند سال به لحاظ ظاهری، قدیمی به‌نظر می‌رسند. انصافاً هم نمی‌توان به این امر گله داشت و بهترین خودروها نیز در طی سال‌های بعد ظاهر جذاب خود را از دست می‌دهند و مدل‌های جدیدتر با طراحی بهتر جایگزین آن‌ها می‌شود.

اما این سکه روی دیگری نیز دارد وبعضی خودروها به نوعی طراحی شده‌اند که حتی در روزهای اوج خود نیز قدیمی و زهوار دررفته به نظر می‌رسند. یکی از این خودورها را می‌توان استون مارتین زاگاتو وی ۸ ونتیج نام برد.

با نگاهی به چراغ‌های بیش از اندازه بزرگ در قسمت جلو و طراحی بدقواره بدنه، متوجه خواهید شد با یک خودروی بسیار زشت طرف هستیم که کاملاً مشخص است طراحان برای طراحی این خودرو اصلاً سلیقه به‌خرج نداده‌اند. با این حساب می‌توان گفت این خودرو ممکن است به لحاظ سرعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما طراحی زشت آن از برند معتبری مانند استون مارتین که خودروهای بسیار زیبایی تاکنون عرضه کرده، کاملاً بعید به نظر می‌رسد.

۱۸. الیکا کاز (Eliica KAZ)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

این خودرو به لحاظ طراحی، تمامی کارشناسان صنعت‌خودروسازی را انگشت به دهان گذاشته است و مشخص نیست طراحان از طراحی ظاهر نامتعارف آن، چه برنامه‌ای داشته‌اند. البته از آنجایی که خودروی الیکا کاز ساخت دست مهندسین ژاپنی است نمی‌توان به طراحی این خودرو خرده‌ای گرفت چرا که ژاپنی‌ها در ساخت چیزهای عجیب و غریب استاد هستند.

گاهی اوقات نیز همین طراحی‌های عجیب و غریب است که باعث ساخت محصولی جدید و نوآورانه می‌شود. همان‌گونه که در عکس این خودرو مشاهده می‌کنید به جای دو چرخ در عقب و دو چرخ در جلو،‌ طراحان ژاپنی، ۸ چرخ را برای خودروی الیکا کاز در نظر گرفته‌اند. این خودرو به لحاظ سرعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و گفته می‌شود رانندگی بسیار خاص و راحتی را در اختیار راننده قرار می‌دهد

در نگاه اول، این خودروی هشت‌چرخ نشانه‌ای از سرعت را در ذهن مخاطب تداعی نمی‌کند اما با خودرویی طرف هستیم که در عرض کمتر از ۴ ثانیه به‌سرعتی حدود یک‌صد کیلومتر دست پیدا می‌کند و از این لحاظ حتی از پورشه ۹۱۱ نیز سریع‌تر است. خودروی الیکا کاز این سرعت و شتاب خود را مدیون پیشرانه‌ای است که ۸۵۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

۱۷. بیوک وایدکت (BUICK WILDCAT)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

شرکت بیوک تاکنون ده‌ها مدل خودرو را راهی بازار کرده، اما بدون شک بیوک وایدکت عجیب‌ترین و آینده‌نگرانه‌ترین خودروی طراحی شده توسط بیوک است. این خودرو در‌واقع سومین نسخه از یک مدل مفهومی است که تاکنون تنها دو دستگاه از آن تولید شده و به لحاظ ظاهری ممکن است در نگاه اول جذب بیوک وایدکت شوید اما گفته می‌شود با خودرویی طرف هستیم که بسیار سریع‌تر از زمان خود طراحی شده و هنوز بیوک کارهای زیادی با این خودرو دارد.

از طرف دیگر به لحاظ فنی نیز بیوک وایدکت به بلوغ کامل نرسیده و نتوانسته است در قد و قواره‌ سایر خودروهای فوق‌سریع دنیا حاضر شود. به این ترتیب انتظار می‌رود بیوک در مدل‌های مفهومی بعدی این خودرو به لحاظ ظاهر و فنی دستی به سر و روی بیوک وایدکت بکشد و با خودروی زیبایی طرف باشیم که سرعت چشمگیری نیز دارد.

‍۱۶. فراری ۶۱۲ اسکاییتی

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

طرفداران دوآتشه برند فراری مدعی هستند این خودروساز معروف، تاکنون خودوری زشت و عجیب و غریبی طراحی نکرده است. اما داستان فراری ۶۱۲ اسکاییتی فرق می‌کند و به‌رغم اینکه بسیاری از هواداران این خودرو را جذاب تلقی می‌کنند، باز هم ظاهر آن نسبت به سایر خودروهای فراری عجیب و نازیبا به‌نظر می‌رسد.

انصافاً باید گفت فراری برای طراحی جلو‌پنجره و چراغ‌های جلو فراری ۶۱۲ اسکاییتی آن‌گونه که باید و شاید سلیقه‌ به‌خرج نداده و این قسمت‌ها بیش از حد کوچک طراحی شده‌اند. خوشبختانه این خودرو به‌غیر از طراحی نه چندان زیبا مشکل دیگری ندارد و به لحاظ فنی با یک خودروی فوق‌سریع و چابک طرف هستیم. اما بدون شک اگر کسی بخواهد قیمت گزاف خرید این خودرو را متقبل شود، شاید بهتر باشد به گزینه‌های دیگری فکر کند.

۱۵. ایسدرا امپِریتور ۱۰۸۱ (ISDERA IMPERATOR ۱۰۸I)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

گاهی اوقات نمی‌توان از تفکر بعضی از خودروسازان سر درآورد، این قضیه در خصوص سازندگان ایسدرا امپریتور ۱۰۸۱ صدق می‌کند و با خودرویی طرف هستیم که اصلاً مشخص نیست طراحان آنچه در حین طراحی این خودرو به چه چیزهایی فکر می‌کردند.

این خودرو زمانی طراحی شده بود که استفاده از طرح‌های منحنی در خودروهای فوق‌سریع رواج پیدا کرده بود و بدون شک این طراحی منحنی و تخم‌مرغی شکل موجب افزایش سرعت این خودرو می‌شود. همان‌گونه که انتظار می‌رفت این خودرو به تولید انبوه نرسید و سازنده ایسدرا امپریتور ۱۰۸۱ به تولید تنها ۳۰ دستگاه از آن قناعت کرد.

۱۴. خودروی فوق‌سریع IFR AUTOMOTIVE ASPID

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

معادله‌های ساخت خودرو برای این خودروی فوق‌سریع دستخوش تغییرات زیادی شده است و با خودرویی طرف هستیم که قسمت جلو آن از عقب بزر‌گتر است. این امر باعث شده تا قسمت جلو شباهت‌هایی به بعضی از خودورهای کادیلاک پیدا کند و قسمت انتهایی نیز همانند صندوق عقب خودروهای ها‌چ‌بک، ظاهری کوچک و جمع و جور داشته باشد.

این خودرو از چیزی که در عکس به‌نظر می‌رسد ابعاد کوچکتری دارد و به‌رغم اینکه به نظر می‌رسد رانندگی دشواری داشته باشد با خودرویی طرف هستیم که به راحتی در جاده‌ها می‌توان با سرعت‌های بسیار زیاد جولان داد.

۱۳. استون مارتین دی‌پی ۱۰۰

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

این خودرو در اولین نگاه کاملاً جاه‌طلبانه و آینده‌نگرانه به‌نظر می‌رسد و ساخت آن یکی از مهیج‌ترین پروژه‌‌های استون مارتین بود. به این ترتیب دورنمایی کلی استون مارتین دی‌پی ۱۰۰ جذاب و و جالب به‌نظر می‌رسد اما وقتی از نزدیک‌ به این خودرو نگاه کنید متوجه چیزهای عجیب و نه چندان جالبی خواهید شد.

استفاده از رنگ‌بندی نامتناسب و رینگ‌های عجیب و غیرمعمول را می‌توان از مواردی دانست که استون مارتین برای این خودرو می‌توانست بهتر عمل کند. جلو پنجره و چراغ‌های جلو نیز به‌نوعی به داخل خودرو کشیده‌ شده‌اند که طراحی آن حالت لوله جاروبرقی را در ذهن تداعی می‌کند. در این بین جانب انصاف را نیز باید نگه داشت چرا که استون مارتین برای این خودرو چیزی کم نگذاشته است و با یکی از بهترین خودروهای فوق سریع‌دنیا طرف هستیم.

۱۲. لامبورگینی پروگونتا (Lamborghini Pregunta)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

این لامبورگینی، آخرین خودرویی است که توسط شرکت لامبورگینی طراحی شد و پس از آن این برند و زیرمجموعه‌هایش توسط فولگس‌واگن، غول دنیای خودروسازی، خریداری شد و تغییرات بیشتری را در لامبورگینی‌های اخیر شاهد هستیم.

لامبورگینی پروگونتا به لحاظ ظاهری خودروی جذاب و پیشرفته‌ای به‌نظر می‌رسد به شرط آن که به چراغ‌های این خودرو نگاه نکنید. چرا که بسیاری از هواداران لامبورگینی معتقد هستند طراحی این چراغ‌ها بسیار زشت انجام شده و چنگی به دل نمی‌زند.

انصافاً هم باید به این طرفداران حق دارد و چراغ‌های لامبورگینی پروگونتا همانند چشم‌ عنکبوت به داخل فرو رفته و جلو پنجره این خودروی فوق‌سریع نیز، زیبا طراحی نشده است.

۱۱. مرسدس‌بنز اس‌ال‌آر مک‌لارن استرلینگ ماس (MERCEDES-BENZ SLR MCLAREN STIRLING MOSS)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

اگر از طرفداران حرفه‌ای خودروهای فوق سریع‌ باشید بدون شک خودروی اس‌ال‌آر مک‌لارن را که مرسدس‌بنز ساخته را می‌شناسید اما به احتمال زیاد نام مرسدس‌بنز اس‌ال‌آر مک‌لارن استرلینگ ماس تاکنون به گوش شما نخورده است. این خودرو به اندازه‌ای عجیب و غریب است که و احتمالاً مرسدس‌بنز طراحی آن را به کسانی واگذار کرده که بویی از رعایت اصول زیباشناختی نبرده‌اند.

البته وقتی صحبت از رانندگی و سرعت به میان می‌آید این خودرو حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد و در مسابقات استرلینگ ماس، افتخارات زیادی بدست آورده است و در بازارهای جهانی قیمتی حدود ۷۵۰ میلیون‌دلار دارد.

۱۰. لامبورگینی اگویستا

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

واقعاً مشخص نیست تیم طراحی این خودرو چه چیزی در ذهن داشته است چرا که به نظر می‌رسد لامبورگینی اگویستا برای افراد نابینا طراحی شده و میزان دید راننده در این خودروی فوق‌ سریع اصلاً در نظر گرفته نشده است.

این خودرو به لحاظ ظاهری نیز چنگی به دل نمی‌زند و به نظر می‌رسد لامبورگینی برای طراحی و ساخت آن زیاده‌روی کرده و بیش از حد دید آینده‌نگرانه‌ای داشته است. در کنار این موارد رنگ‌آمیزی لامبورگینی اگویستا نیز بسیار ساده‌انگارانه انجام شده تا این خودرو به جای ابهتی که از خودروهای لامبورگینی سراغ داریم، ظاهری کودکانه پیدا کند. به این ترتیب اگر در آینده در خبرها شنیدیم که فردی که پول‌اش از پارو بالا می‌رود، یک دستگاه لامبورگینی اگویستا برای کودکش خریداری کرده است، اصلاً تعجب نخواهیم کرد.

۹. خودروی فوق‌سریع MOSLER CONSULIER GTP

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

گاهی اوقات هر اندازه هم که به طراحی یک خودرو توجه کنید باز هم متوجه دلیل طراحان از طراحی آن خودرو نخواهید شد. این قضیه در خصوص خودروی فوق‌سریع MOSLER CONSULIER GTP کاملاً صدق می‌کند و با خودرویی طرف هستیم که هیچ بویی از اصول زیباشناختی نبرده است.

به‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت طراحان این خودرو سعی‌ کرده‌اند عملاً شاسی و کابین را سر هم کنند و زیبایی برای آن‌ها هیچ معنایی نداشته است. البته به لحاظ می‌توان این خودرو را با کامارو مدل ۹۲ تشبیه کرد اما به قول قدیمی‌ها میان ماه من تا ماه گردان، تفاوت از زمین تا آسمان است و ممکن است MOSLER CONSULIER GTP نسبت به کاماروی ۹۲ سرعت بیشتری داشته باشد اما به لحاظ زیبایی در برابر این خودرو سر تعظیم فرود می‌آورد.

۸. خودروی فوق‌سریع PANOZ ABRUZZI

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

با یک خودروی فوق‌سریع از خودروسازان ایتالیایی طرف هستیم که طراحان آن سعی کرده‌اند ابهت زیادی به این خودرو بدهند. این زیاده‌روی باعث شده تا طراحی جلوی این خودرو بیش از حد با‌ابهت به نظر برسد و زیبایی خود را از دست بدهد.

ممکن است بتوان با مقداری اغماض از طراحی جلو‌پنجره و چراغ‌های جلو این خودرو چشم‌‌پوشی کرد اما باور کنید نمی‌دانیم طراحی آینه‌بغل‌های این خودرو را کجای دلمان بگذاریم!

طراحی این خودرو به اندازه‌ای بی‌دقت انجام شده که حین بررسی آن در برنامه معروف تخت‌گاز، از این خودرو به عنوان‌ نسخه‌ای شبیه به بت‌موبایل در فیلم‌های بتمن یاد شد. در این بین بی‌انصافی است اگر امکانات فنی این خودرو را فدای طراحی نه‌چندان زیبای آن کنیم. جالب است بدانید این خودروی فوق‌سریع ایتالیایی از سیستم‌‌های پیشرفته‌ای برای استفاده از انرژی بازیافتی کمک می‌گیرد و رادیاتور سه‌ سطحی دارد.

۷. وکتور ام ۱۲ (VECTOR M۱۲)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

به‌عنوان یکی از علاقه‌مندان به خودروهای فوق‌سریع، حتماً به خوبی می‌دانید که رعایت اصول آیرودینامیک نقش مهمی در افزایش سرعت خودرو دارد، اما آیرودینامیک همه چیز نیست و باید به ابعاد دیگر افزایش سرعت در ساخت خودرو توجه داشت.

در این بین سازندگان وکتور ام ۱۲ سعی کرده‌اند آیرودینامیک را در این خودرو تا حد امکان کاهش دهند و به همین دلیل هم با خودرویی طرف هستیم که قسمت جلوی بسیار تیز و باریکی دارد. طراحان سعی داشته‌اند تا قسمت جلو و عقب این خودرو به لحاظ ارتفاع، تفاوت چشمگیری با هم نداشته باشد تا این خودرو با کمترین اصطکاک جریان هوا بشکافد و پشت‌سر بگذارد.

۶. خودروی ترامونتانا ایکس‌.‌تی‌.‌آر

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

وقتی تمرکز سازندگان در حین ساخت خودرو تنها به افزایش سرعت متمرکز می‌شود، بقیه پارامترها نادیده گرفته خواهد شد و نتیجه این کار خودرویی خواهد شد همانند ترامونتانا ایکس.‌تی‌.‌آر، این خودرو ممکن است سرعت سریعی داشته باشد اما واقعاً به‌غیر از سرعت، به نظر شما چه چیز دیگری می‌تواند راننده را به نشستن در این خودرو سوق دهد؟

ترامونتانا ایکس.‌تی‌.‌آر در خصوص ظاهر هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما وقتی صحبت از سرعت به‌میان می‌آید، رقیبی در میدان حاضر به رقابت با این خودرو نخواهد شد. این خودرو که وزن بسیار کمی دارد از یک پیشرانه قدرتمند V12 بهره می‌برد و ۸۸۸ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.

۵. خودروی کوال منگوستا (QVALE MANGUSTA)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

به احتمال زیاد حتی نام این خودرو به گوش شما نخورده اما جالب است بدانید این خودرو ممکن است ظاهری نه چندان دلچسب داشته باشد اما به‌رغم ظاهر فریب‌زننده در میان خودروهای فوق‌سریع، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و عمل‌کرد و سرعت خوب آن در جاده، راننده‌ها را راضی نگه داشته است.

کوال منگوستا در دل خود یک پیشرانه قدرتمند V۸ که در فوردهای موستانگ اس.‌وی‌.‌تی استفاده می‌شده است را قرار داده و به لطف این پیشرانه ۴.۶ لیتری به راحتی قدرتی برابر با ۳۲۰ اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌‌دهد. خودروی کوال منگوستا ساخت خودروسازان ایتالیایی است و ظاهر نامتعارف آن باعث شد تا تنها در ایتالیا تولید شود و اقبالی برای حضور در سایر کشورها پیدا نکرد.

۴. یاماها اُو.‌ایکس ۹۹-۱۱ (YAMAHA OX99-11)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

یاماها از آن دسته برندهایی است که در ساخت محصولات بسیار متنوعی دست دارد، اما خودروهای یاماها همچنان برای بازارهای جهانی ناشناخته مانده‌‌اند. یاماها برای اینکه ثابت کند در ساخت خودروهای فوق‌سریع نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، خودروی یاماها اًو.ایکس ۹۹-۱۱ را راهی بازار کرد.

این خودرو که طراحی آن ثابت می‌کند توسط یک خودروساز نه‌چندان متخصص در امر ساخت‌ خودروهای فوق‌سریع، ساخته شده است الهام‌های زیادی از خودروهای فرمول یک گرفته و به همین دلیل طراحی خودروهای این مسابقات را می‌توان به راحتی در این خودرو مشاهده کرد. به لحاظ فنی نیز در دل یاماها اُو‌.ایکس ۹۹-۱۱ یک پیشرانه V12 جای دارد که مخصوص مسابقات اتوموبیل‌رانی طراحی شده است.

۳. وکتور دبلیو ۸ (VECTOR W۸)

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

اگر این مطلب را از ابتدا تا این قسمت مطالعه کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که این دومین خودروی فوق‌سریع وکتور است که در این فهرست به آن اشاره می‌کنیم و اکنون قصد داریم وکتور دبلیو ۸ را در کنار وکتور ام ۱۲، به فهرست خودروهای سریع، اما عجیب و غریب اضافه کنیم.

بدون شک حضور دو خودرو از برند وکتور در این فهرست از بدسلیقگی این خودروساز حکایت دارد. به‌لحاظ زیباشناختی، قسمت جلوی این خودرو بیش از حد بزرگ و دراز طراحی شده و حالت قرار گرفتن پنجره و درهای خودرو نیز آن را به خودروهای قدیمی که طراحی آینده‌نگرانه‌ای داشتند شبیه کرده است.

البته جالب است بدانید وکتور دبلیو ۸ به لحاظ سرعت، نقص‌هایی که در زیبایی دارد را جبران کرده و با یک خودروی فوق‌سیرع طرف هستیم که در عرض ۴.۲ ثانیه به شتابی برابر با یک‌صد کیلومتر دست پیدا می‌کند. وکتور دبلیو ۸، چنین شتابی را مدیون پیشرانه V۶ با ظرفیت ۶ لیتر است.

۲. خودروی فوق‌سریع ZENOS E10 S

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

اگر به صنعت خودروسازی ژاپن علاقه داشته باشید و از آن دسته هواداران نکته‌سنج خودرو هستید به احتمال زیاد شباهت‌هایی میان این خودرو و مزدا میاتا پیدا کرده‌اید. خودروی ZENOS E10 S وزن بسیار کمی دارد و به لحاظ رانندگی تجربه‌ای مناسب ندارد. این امر باعث شد تا جرمی کلارکسون، مجری سابق برنامه تخت‌گاز، این خودرو را به‌عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهایی که هیچ راننده‌ای دوست ندارد با آن رانندگی کند معرفی نماید.

سازندگان ZENOS E10 S به لحاظ رنگ‌بندی نیز اصلاً خوش‌سلیقه نبوده‌اند و این امر باعث شده تا از نگاه جلو، این خودرو همانند یک قورباغه غمگین به‌نظر برسد.

۱. فولکس‌واگن دبلیو ۱۲

خودرو‌های فوق سریع با طراحی‌های عجیب و غریب!

فولکس‌واگن از آن دسته برندهای بسیار معتبری است که سالانه خودروهای زیادی را راهی بازار می‌کنند اما به جرأت می‌توان گفت بیشتر طرفداران برند فولکس‌واگن از اینکه این برند خودروهای فوق‌سریع تولید می‌کند بی‌خبر هستند. البته تولید خودروهای فوق‌سریع از جانب فولکس‌واگن به‌هیچ وجه دور از ذهن نیست چرا که این غول دنیای خودروسازی، برند‌های معتبری مانند آئودی، لامبورگینی، بوگاتی، پورشه و بنتلی را در زیرمجموعه خود دارد و از آنجایی که بیشتر این برند‌ها سابقه خوبی در ساخت خودروهای فوق‌سریع دارند، کاملاً منطقی به‌نظر میرسد تا فولکس‌واگن نیز هوس ساخت یک خودروی فوق‌سریع به سرش بزند.

نتیجه این کار نخودروی فولکس‌واگن دبلیو ۱۲ است که ظاهری در شان یک خودروی فوق‌سریع ندارد و به‌رغم اینکه فناوری‌های پیشرفته و قابل توجهی را در این خودرو شاهد هستیم و سرعت بسیار خوبی نیز دارد، باز نتوانسته‌ است نظر کارشناسان صنعت خودروسازی را به خود جلب کند.

با توجه به سابقه‌ای که صنعت خودروسازی دارد، فهرست خودروهای سریع‌ و عجیب و غریب دنیا به همین‌جا ختم نمی‌شود و در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم خودرویی را سراغ دارید که در کنار سرعت بسیار زیاد، ظاهری عجیب و نازیبا دارد، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را با این خودروها آشنا کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما که ایراد ازساخت این خودروها میگیرد.
      حتماباید شما طراح.ومدیر کارخانه ایران خودرو بشی
      معلومه خیلی استعداد.دارین.

    • بدون نام

      یکی از همین خودروهای نازیبا رو بدید به من اون هشت چرخه هم قبوله!!

    • بدون نام

      خاک بر سر مسئولین!

    • امیر

      پرایدو از قلم انداختین !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صد رحمت به پراید تیبا2رو بگو

      • پرسپولیس

        خوشمزه

    • بدون نام

      مطلب حرفه ای بود چندتاشون یه دوره ای تیتر داغ اخبار خودرو در جهان بودند مثل شماره های ۱۹ . ۱۷ .۸ . سپاس از شما

    • بدون نام

      پراید تولید کنید خجالت داره

    • بدون نام

      پپچچچپپپپپپپپپچپ

    • armita

      خدایی فراریه کجاش زشت بوووووددد
      همینک بدین ب من
      دیگه از زندگی هیچی نمیخوام

    • ارتش سرخ آسیا

      فکر کن اون مرسدس تو لیست زشت هاس، اما داخلی های ما همه شاهکارهای هنری هستن، مثه تیبا، ساینا، کوئیک، آدم حالت تهوع میگیره اینا رو نگاه میکنه...

    • خاله بتول

      من از خدا شکایت دارم که چرا ایران به دنیا اومدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز خوبه افغانستان یا یمن نیستی

    • م

      منم میخام

    • m.s

      شمایی که این مطلبو گذاشتی و انقدر ایراد گرفتی این مطلب خودش کلا ایراد داره.وقتی میخاین ماشینایه سریع رو معرفی کنید همه علاقه دارن بدونن که چقدر سرعت این ماشیناس و قیمتشون چقدره.شما فقط توضیح مختصر دادین و همه ماشینام از نظر شما کلا زشتن.انگار شمایی که این مطلبو نوشتی بهترین ماشین دنیا رو درست کردی.جایه ایراد گرفتن از ماشینا یادت باشه تو اینجور مطلبا سرعت ماشین.زمان صفر تا 100 رسیدنه ماشینا که فقط یکیشو گفتین.با قیمتایه ماشینارو بزارین.

    • iliya

      پراید از همشون سریع تره

    • omid

      پراید ۶۵ اسب بخاری مدل ۱۹۸۳ بهترین ماجین دنیاس ؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج