۸۰۸۸۴۶
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

سلحشوری: حرف‌هایم در مورد حجاب شنیده نشد

پروانه سلحشوری عضو فراکسون امید مجلس شورای اسلامی می گوید: پس از برنامه مناظره در دانشگاه شهید بهشتی مخالفین او جنجال کردند تا حرفهایش در مورد حجاب شنیده نشود که موفق هم بودند.

خبرگزاری ایرنا: پروانه سلحشوری عضو فراکسون امید مجلس شورای اسلامی می گوید: پس از برنامه مناظره در دانشگاه شهید بهشتی مخالفین او جنجال کردند تا حرفهایش در مورد حجاب شنیده نشود که موفق هم بودند.

نماینده مردم تهران در مورد مسائل پیش آمده پس از مناظره او با فرشته روح افزا فعال فرهنگی اصولگرا در دانشگاه شهید بهشتی در مورد حجاب گفت: همه این جنجال ها به این خاطر بود که حرف هایم در مورد حجاب و سیاست های فرهنگی شنیده نشود که سخنانم با این جنجال ها به حاشیه رفت.

اشاره سلحشوری به برنامه ای است که حدود ۱۰ روز پیش در دانشگاه شهید بهشتی تحت عنوان «پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب» از سوی بسیج این دانشگاه برگزار شد. سخنان مطرح شده از سوی نماینده اصلاح طلب مجلس درباره حجاب اجباری سروصدای زیادی به پا کرده است.

سلحشوری در این مناظره گفته است: 'با پوشش ولنگاری کاملا مخالفم، اما معتقدم اگر بر محتوای دین کار شود و سیاست‌گذاری‌ها بر اساس آن صورت گیرد، اصلا نیازی به اجبار نیست. '

او در ادامه از عملکرد نهاد‌های فرهنگی در جا انداختن حجاب انتقاد کرد و گفت: «سوال این است آیا ما پس از ۴۰ سال از انقلاب توانسته‌ایم دختران و زنان‌مان را باورمند به حجاب کنیم؟ قطعا نهاد‌های سیاستگذار و مجری اشتباهاتی داشته‌اند که نه تنها نتوانسته‌ایم حجاب را برای اقشار جامعه نهادینه کنیم بلکه گاهی آموزه‌های ما اثر عکس داشته است.»

سلحشوری خاطرنشان کرد: معتقدم که الزاما پوشیدن چادر به معنای حجاب کامل نیست. گاهی برخی با همین پوشش چنان آرایشی دارند که خود حجاب را زیر سوال می‌برد. باید بگویم ما نه تنها باعث اعتقاد جوانان‌مان به حجاب نشده‌ایم بلکه باعث گریزان شدن آن‌ها از خیلی از آموزه‌ها شدیم.

او همچنین یادآور شد: سوال این است چرا کشورهای خاورمیانه و خصوصا ایران بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش را دارند؟ حتی زنان ایرانی ما در خارج از کشور هم به این نوع آرایش عادت کرده‌اند. ما یکی از مظاهر جامعه اسلامی را حجاب تعریف کردیم ولی نتوانستیم آن را به نسل بعد از خودمان منتقل کنیم.

شاهد این هستیم در ترکیه با وجود فیلم‌هایی که فرهنگ منحطی را نشان می‌دهند زنان با حجاب هر سال افزایش پیدا می‌کنند و این تغییر در ترکیه بسیار ملموس است، اما ما نتوانسته‌ایم کاری کنیم که جوان حجاب را با دلش بپذیرد. زیرا ظاهر را ترویج کرده‌ایم. مگر اخلاق دروغ نگفتن، ریا نکردن و ده‌ها صفت دیگر جزو صفات اسلامی نیست؟ پس چرا دروغگویی در کشور ما بیداد می‌کند؟

سلحشوری با اشاره به سابقه تحصیل و زندگی خود در هند گفت: 'من ۱۰ سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، اما به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم. این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود.'

این بخش از اظهارات سلحشوری جنجال زیادی به پا کرده است. رسانه‌های اصولگرا گزارش دادند که او گفته است: «همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود.»

این اظهار نظر کافی بود که موجی از انتقاد نسبت به این نماینده مجلس در شبکه‌های اجتماعی به راه افتد و دیگر سخنان او درباره حجاب اجباری نادیده گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      خانم محترم شما خودتان خوب می دانید چرا مردم دوست ندارند حرفهای شما راگوش دهند چون حرفهای وعملکرد شما باهم یکی نیست چهره واقعی شما جزدورغ و ریا چیز دیگری نیست پس توقع نداشته باشید مردم به جنابعالی وامثالهم اعتماد کنند خصوصا خانمهای محترم جامعه. .

      پاسخ ها

      • سربندی

        خانم سلحشوری لطفا اول تحصیلات خودت و شوهر بزرگوارت - آقا برات قبادیان، معاون محترم وزیر صنعت - رو از کارشناسی تا دکتری بگو تا به "نخبه" بودن جنابعالی ایمان بیاریم و بعد هم نظرات کارشناسی تون رو بپذیریم.

    • بدون نام

      حجاب باید آزاد باشد

    • بدون نام

      عجب !!! خخخخخخخخ

    • بدون نام

      خانم سلحشور یا من مطمئن هستم شما بارها به مظلومیت علی گریه کرده اید. پس چرا اکنون همون کاری میکنید که خوارج باعلی کردندودل نازنینش خون شد

    • بدون نام

      توجیح بدترازگناه همه شگاختنت بهت رای نمیدن

    • شکیبه

      اگر دختران ما در صدی از امکانات امثال شما را داشتند مطمئنا در پوشش کارتن یخچال هم میرفتن و به قول یارو گفتنی به حجاب باورمند میشدند

    • بدون نام

      این خانم ابتدا حرفهای نابخردانه ای زده بود و حجاب را عامل محرومیت ومحدودیت معرفی کرده بود ولی ظا هرا اینجا حرفهای عاقلانه تری زده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون موقع هم منظور ایشان همین بود بعضی‌ها با غوغا سالاری حرفهای ایشان را مصادره به مطلوب کردند

    • بدون نام

      این خانم ابتدا حرفهای نابخردانه ای زده بود و حجاب را عامل محرومیت ومحدودیت معرفی کرده بود ولی ظا هرا اینجا حرفهای عاقلانه تری زده است

    • بدون نام

      سلام من کاری به این نوع از گفتارهای این بانوی محترم ندارم چون میتوان از گفته های ایشان اینگونه استباط کرد که خودشان در مورد حجاب در خوف و رجا هستند ولی از طرفی هم خدا را نظاره گر خود میبند -- اما دوستان و منتقدین محترم بروید و در کشورهای پیشرفته جستجو کنید که مهد آزادی های فردی از جمله آزاد بودن پوشش زن به هرشکلی بوده اند -- بروید از خود آنها بپرسید که در اجتماعی که آنها به لحاظ پوشش آزاد بوده اند چقدر مورد آزار جنسی قرار گرفته اند و یا موجودیت یک انسان محترمی مثل بانوان در آنجا چیست؟

      پاسخ ها

      • و

        در جامعه اسلامی زن باید حجاب داشته باشد اینکه بروند در کشورهای خارجی حرف بی معنایی است فلسفه حجاب خیلی مهم است البته ایران هم برای چند سال آینده حجابی بودن زنان را می گذارد کنار شما نگاه به خارج نکنید

    • بدون نام

      چون حرف بدربخوری نزدی که بشنون

    • بدون نام

      پس قبول دارید همه رو با زور دگنک میخواید بفرستید بهشت ؟

    • بدون نام

      اول ازدور و ور خود شروع کن بعد برای مردم توصیه کن

    • ناشناس

      بجای این همه پند ونصیحت به بد حجاب ها وبازداشت آ نها که نتیجه معکوس داده دو درصد از درآ مدهای نفتی را اختصاص بدهیم فرهنگ سازی جامعه با الگو از کشورهای پیشرفته مسلمان مثل مالزی وترکیه وامارات که زنها را در کارهای تولیدی با لباسهای بومی ومحلی لباسهای عشایری که از زمانهای گذشته در این کشور مرسوم بود وهمه رنگارنگ سرتا پا پوشش زیبایی به خانم ها میداد وکسی از رنگ مشکی که رنگ بیزاری ونفرت بود استفاده نمیکرد مردم از لحاظ روحی به رنگ شاد در جامعه برخورد میکردند چقدر از نظر روحی وروانی شارژ میشدند وجامعه را به سمت شادی ونشاط پیش میبردند وجرم وجنایت کمتر اتفاق میفتاد

    • رکابی

      سرکار سلحشور شما مدیون ۸۰ ملیون ایرانی و شهدا هستید شما بر صندلی جلوس کردید که لحظه لحظه آن در نزد خدا و شهدا و ملت باید پاسخگو باشید شما در مقام یک زن در برابر بیبی زهرا س پاسخگوخواهی بود آیا با این عملکرد بار سنگین این مسولیت توانایی جواب را داربد

    • بدون نام

      حرفهای صدمن یک غاز تو ارزش شنیدن ندارد.

    • بدون نام

      لا اکراه فی الدین
      هیچکس چیزی را با زور نمی پذیرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج