جاباما
۸۰۹۴۰۷
۲۹ نظر
۵۰۰۷
۲۹ نظر
۵۰۰۷
پ

استقبال مجلس از رویارویی احمدی‌نژاد و روحانی

احمدي‌نژاد در سخنراني خود در صومعه‌سرا چند نكته را بيان كرد كه يكي از آن‌ها موضوع مناظره بود و ديگري بحث افزايش يارانه است كه ياران دولت روحاني و برخي از جريان‌هاي حاكم به ماجراي يارانه‌هاي روحاني واكنش‌هاي فراواني نشان دادند ولي درباره بحث مناظره، سكوت عجيبي در اين اردوگاه حاكم است.

روزنامه قانون: احمدي‌نژاد در سخنراني خود در صومعه‌سرا چند نكته را بيان كرد كه يكي از آن‌ها موضوع مناظره بود و ديگري بحث افزايش يارانه است كه ياران دولت روحاني و برخي از جريان‌هاي حاكم به ماجراي يارانه‌هاي روحاني واكنش‌هاي فراواني نشان دادند ولي درباره بحث مناظره، سكوت عجيبي در اين اردوگاه حاكم است.

در سكوت مسئولان دولتي و شخصيت‌هاي سياسي به سراغ نمايندگان مجلس رفتيم تا نظر آن‌ها را درباره پيشنهاد مناظره محموداحمدي‌نژاد به حسن‌روحاني جويا شويم.

مهرداد لاهوتی: از مناظره غیرمغرضانه حمایت می کنم

به‌نظر می‌رسد بحث گفت‌وگوی محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی اگر با عقل و درایت انجام شود، ایده بدی نیست. این مناظره اگر مانند سوال و جواب از ريیس جمهور در مجلس باشد، بي‌شك به نتیجه خوبی می‌رسد.

البته ناگفته نماند که در زمان احمدی نژاد وقتی سوال و جواب از ريیس جمهور انجام شد، شرایط بحرانی ایجاد شد و بحث‌های زیادی به‌وجود آمد، بنابراین باید گفت که مناظره میان این دو نفر نباید به صورت مشابه آن زمان، موجب ایجاد بحران شود. به‌نظر من اگر مناظره مغرضانه نباشد یا حتی در آن هوای نفس وجود نداشته باشد و احمدی نژاد این پیشنهاد را برای اثبات خود مطرح نکرده باشد و تنها با هدف ارتقا انجام گیرد، هیچ اشکالی ندارد که روحانی این پیشنهاد را بپذیرد.

پروانه سلحشوری: مناظره باعث تنش ‌زدایی می‌شود

مناظره فرصت خوبی برای دولت است تا عملكرد نامناسب او را به بوته نقد جامعه بگذارد. درست نیست که بگوییم گفت‌وگوی دو دولت باعث ایجاد تنش می‌شود، اتفاقا من فکر می‌کنم که این مناظره می‌تواند موجب تنش‌زدایی شود و پاسخی باشد برای از میان برداشتن ابهامات و ایجاد شفافیت در جامعه. زیرا در جامعه کنونی با وجود اینکه دولت سعی دارد تا آرامش ایجاد کند، عده ای در صدد دامن زدن به تنش‌ها هستند که برای ایجاد شفافیت در این موارد باید این مناظره انجام شود تا پاسخ ابهاماتی که وجود دارد برای مردم روشن شود.

حمیده زرآبادی: در کشور ما فرهنگ مناظره وجود ندارد

در کل اگر هر دو دولت بتوانند درباره موضوعات مختلف صحبت کنند، اصل مناظره به‌نظر خوب است و می‌تواند خروجی خوبی را داشته باشد. من با اصل این مناظره موافق هستم اما واقعیت این است که متاسفانه فرهنگ مناظره در کشور ما به خوبی جا نیفتاده است یا در حداقل جهت انصاف و عدالت در گفت‌وگوهای ما رعایت نمی‌شود، بنابراین به دلیل نبود فرهنگ مناظره این اتفاق نیفتد، بهتر است زیرا خروجی آن رضایت بخش نخواهد بود.

مناظره زمانی خوب است که با نهایت آگاهی و ایجاد شفافیت باشد و برای حل مشکلات سودمند باشد در غیر این صورت تنها خروجی آن می‌تواند تخریب افراد و ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه باشد که در این صورت به هيچ وجه خوب نیست.

احمد علی رضا بیگی: با مناظره، مردم قضاوت می‌کنند

از ۶ سال گذشته تاکنون، محمود احمدی‌نژاد در معرض انواع اتهامات قرار گرفته است و حرف‌های زیادی درباره ایشان در دولت های یازدهم و دوازدهم مطرح شده است که این صحبت‌ها ابهاماتی را در جامعه ایجاد کرده‌اند. براي مثال به تازگی آقای نوبخت بر این موضوع تاکید کرده است که بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهی از بابت یارانه های قبلی برای دولت روحانی باقی مانده، یا حتی هر مساله ای که موجب ایجاد گرفتاری و بدبختی در جامعه شده است به ريیس دولت های نهم و دهم نسبت داده شده است.

با چنین اتهاماتی بهتر است این امکان برای احمدی‌نژاد ایجاد شود که با دولت روحانی مناظره کند تا مردم خود مسائل را قضاوت کنند. مردم باید استدلال دولت قبلی را بشوند و به شیوه ای منصفانه قضاوت کنند که چه اتفاقی افتاده است که اکنون شاهد بحران‌هایی در کشور هستیم. این مناظره می تواند در بستر قانون اساسی انجام شود تا مردم خود همه مسائل را قضاوت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی توان مناظره با دکتراحمدی نژاد رانداره. ...

      پاسخ ها

      • @

        برید ببینید ملا حسن چه بلایی تو صنعت هسته ای ما آورد تو صنعت هوا فضای ما آورد تو صنعت موشکی وزارت دفاع آورد!! فقط برید بپرسید که نخبگان ما تو این زمینه ها چی شدن؟ همشون اخراج شدن یا رفتن اونور آب واسه کار یا الان داخل کشور هستنو شغلایی دارن که تصور هم نمیشه کرد! اینا دستاورد ملا حسن کلید سازه

    • احمد عالیزاده

      به نظر این حقیر این باید به صورت یک قانون در مجلس تصویب شود که اگر شخصی ریس جهور شد واز دولت قبل ابراداتی گرفت قانون این اجازه را به ریس دولت قبل بدهد تا از طریق رسانه ملی با مردم سخن بگوید واز عملکرد خود دفاع کند، چون دولت جدید با در اختیار داشتن رسانه ملی تمام مشگلات کشور را به عهده دولت قبل نصبت میدهد،

    • یک ایرانی

      مردمو سر کار نزارید . چرت و پرت تراوش نکن

    • سیدعلی

      اگر مردید بگذارید دولت تبخیر و نا امید

    • بدون نام

      دولت روحانی شدید دولت احمدی نژاد بود و بخاطر همین رأی آورد ، پس چرا از مناظره دوری میکند ؟؟؟؟؟؟ همانطور که از سوالات خبرنگاران فرار می کند !؛!!!!!

    • بدون نام

      تمام گرفتاری این مملکت اززمان احمدینزاد استارت خورده ومهارش به این آسانی نیست چون نون حرام درژنهای یه عده ریشه انداخته حق جای خودرا به ناحق داده. مناظره به صلاح نیست چون فرهنگ مناظره رعایت نخواهدشدجز آبروریزی دردنیاچیزی عاید کشوروملت نخواهد شد

    • شهریار

      کاری با شخصیت احمدی نژاد ندارم ولی الان ایشون چه جایگاه سیاسی ای داره که روحانی به عنوان رئیس جمهور بخواد باهاش مناظره کنه. تازه به فرض انجامش، اصلا فایده ی این مناظره برای این مردم گرفتار چیه؟! بشینن این بگه تو گند زدی اون بگه نه، خودت گند زدی!!!

      پاسخ ها

      • امجدی

        مجلس فقط دنبال فتنه گری هست

      • امجدی

        مجلس فقط دنبال فتنه گری هست

      • بدون نام

        تو چکاره ای حتما وضعت خوبه ی چیزی بهت میماسه

    • دوست

      احمدی نژاد خیلی خوب بود اطرافیانش خرابش کردن نظراتش حرف دل مردم فقیر بود

    • بدون نام

      جرات میخواهد تریبون مجلس دست احمدی نژاد داده شود چون مجلس ودولت واصلاح طلب ها را با خاک یکسان میکنه

    • بدون نام

      بگم بگم دلار شش بربرابر گردی بگم ملتی رو فقیر کردی بگم هیبچ خانه ای ساخته نشد تو زمان روحانی بگم دیگه خرید پراید برای کارمندان شده ارزو بگم گوشت دیگه خوردنش شده ارزو بگم پسته 200000هزار تومان اخه حسن فقط یک کار مثبت رو بگو تو شش سال به نفع ملت بوده

    • بدون نام

      من موافق مناظر هستم واقعن روحانی ملت بد بخت کرد

    • بدون نام

      عمرا اگر روحانی راضی به مناظره بشه

    • بدون نام

      باز با این تاکتیک میخوان مردم رو بکشن پای صندوق رای که من مطمئنم موفق هم میشن

    • بدون نام

      باید توازن قوا برقرار باشد میان طرفین پشت گرمی وقدرت نامتعارف آقای احمدی نژاد که بواسطه ملائکه محافظ..برقرار است روحانی وسایرین فاقد آن است لطفا یک نفر دیگر را باتشویق هایتان به جمع محصورین اضافه نکنید شر دارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی ازمناظره بادکترمحمود احمدی نژاد وحشت داره،چون حرفی برای گفتن نداره

    • بدون نام

      بله حاج اقای بیگی وقتی طرف هیچکاره مملکته هشت سال تمام کسی نگفت بالای چشمت ابروست وحالا بجای اینکه دراین وضعیت کشورکه خودش مسبب بیشتران بوده حرکت میکنه میره این شهرواون شهرو مردم ومسئولین رو به جون هم میندازه واز دولت انتقادمیکنه انتظاردارین مثلا اقای نوبخت براش دعای یستشیر بخونه!؟

    • بدون نام

      مگه یادتون رفته ایشون دریک جلسه به یک خبرنگارجوان بی اعتنایی کرد پاسخش رو ندادکه بسیارهم کارزشتی بودکه همه احساس کردن ازخبرنگارکینه داره حالا چطور انتظارداره ایشون که هیچکاره هم هست با رئیس جمهوریک کشورمناظره کنه!!!

    • بدون نام

      این حرف وتیتر چیه که زدین !؟این حرف چندنماینده است نه مجلس

    • بدون نام

      احمدی نژاد منطق و اخلاق سرش نمیشه ممکنه یه چیزی بگه که آبروی مملکت را در عرصه جهانی ببرد

    • بدون نام

      دوزدها دوباره مشخص میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۵دقیقه ناک توات میش وبایداستعفابده چون هرگندی میزنه بادروغ وفریب به گردن احمدی نژادامیرکبیرزمان میندازه واین شرم اور

    • ااااا

      روحانی جرات مناظره با احمدی نژاد رو نداره
      نوبخت اسم بدهی یارانه اورده اخه بگو بیسواد اگه یارانه دارین میدین از اونطرف همه چی رو بیس برابر کردن یعنی رو پیشونی ما چیزی نوشته

    • محمد

      چرامناظره بشه خوبه معلوم میشه کی یده

    • بدون نام

      کاش یه همچین کاری بشه لااقل یه تنوعی تو صدا و سیما میشه و یه عالمه مخاطب پیدا میکنه!!!

    • محمد علی

      برکسی پوشیده نیست که احمدی نژاد یک دروغگویی است که یک دروغگویی دیگر باید حرفش را باور کند، آرزو هم نمیرود، یک احمق مقام پرست،میخواهد همیشه در کانون توجهات باشد،حضرت آقا او راهی کرد انحراف را در مشی او می‌بینند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج