۸۰۹۵۰۸
۷ نظر
۵۰۴۶
۷ نظر
۵۰۴۶
پ

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

استفاده از گیاهان گلدانی در منزل زیبایی خاصی به فضا می‌دهد، شما می‌توانید این گیاهان را در محیطی پرنور قرار دهید و طبق نیاز گیاه به آن آب دهید. اما آیا می‌توان از گیاهان گلدانی در محیط کار و اداره هم نگهداری کرد؟ در این مقاله بهترین گیاهان گلدانی را که برای نگهداری در محیط کار و ادارات شما مناسب هستند به شما معرفی خواهیم کرد.

مجله قرمز: استفاده از گیاهان گلدانی در منزل زیبایی خاصی به فضا می‌دهد، شما می‌توانید این گیاهان را در محیطی پرنور قرار دهید و طبق نیاز گیاه به آن آب دهید. اما آیا می‌توان از گیاهان گلدانی در محیط کار و اداره هم نگهداری کرد؟

پاسخ مثبت است اما هر گیاهی را نمی‌توان در این محیط نگهداری کرد، برخی از گیاهان به نگهداری دقیق و آب دادن منظم نیاز دارند و نور ناکافی یا دمای نامناسب می‌تواند باعث از بین رفتن آن‌ها شود. در عوض برخی از گیاهان گلدانی شرایط نگهداری سختی ندارند و می‌توان در محیط کار یا اداره هم از مزایای آن‌ها بهره مند شد. در این مقاله بهترین گیاهان گلدانی را که برای نگهداری در محیط کار و ادارات شما مناسب هستند به شما معرفی خواهیم کرد.

کاکتوس‌ها از گیاهان گلدانی مناسب محیط بسته

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

کاکتوس از گیاهان آبداری است که به دلیل نگهداری آسان و عدم نیاز به آب دادن منظم شهرت دارد. همان طور که می‌دانید نگهداری از انواع کاکتوس‌ها اعم از بزرگ و کوچک بسیار ساده است و فقط کافی است آن را در نور طبیعی غیرمستقیم قرار دهید. آب دادن به این گیاه هم برنامه خاصی ندارد اما بهتر است در بهار و تابستان هر هفته یک بار به آن آب بدهید و در پاییز و زمستان نیز این کار را هر سه هفته یک بار انجام دهید تا کاکتوس‌هایی زیبا و شاداب داشته باشید. کاکتوس‌های کوچک و بزرگ را می‌توان در محیط‌های محدود و بسته‌ای مثل محیط کار نگهداری کرده و از زیبایی آن‌ها لذت برد.

تیلاندزیا یا گیاه هوایی

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

گیاه هوایی یا تیلاندزیا برای زنده ماندن حتی به خاک هم نیاز ندارد و مراقبت کردن از آن می‌تواند بسیار ساده باشد. این گیاه در هر نوع محیطی رشد می‌کند اما یک محیط با نور روشن و غیرمستقیم برای آن بهترین گزینه است. برای آب دادن به گیاه تیلاندزیا کافی است هر ده روز یک بار آن را به مدت دو تا سه ساعت در آب قرار دهید. این گیاه با فرم خاص و متفاوتی که دارد در گلدان‌های مدرن بیشتر می‌تواند زیبایی خود را نشان داده و محیط اداره شما را زیباتر و شاداب‌تر نشان دهد.

گیاه یشم از زیباترین گیاهان گلدانی

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

گیاه یشم که به درخت دوستی یا درخت شانس و یا درخت پول هم معروف است نوع از گیاهان آب دار و همیشه سبز است که بومی آفریقای جنوبی است اما در همه مناطق به عنوان گیاه گلدانی و آپارتمانی نگهداری می‌شود. نگهداری از این گیاه بسیار آسان است و فقط کمی نور متوسط به مدت چند ساعت در روز جهت رشد و شادابی آن کافی است. آب دادن به آن نیز فقط هر چند روز یک بار و زمانی که خاک گیاه کاملا خشک شده باشد ضروری است. از آنجایی که این گیاه برگ‌های تیره‌ای دارد در یک گلدان رنگی روشن، زیباتر دیده می‌شود و می‌تواند شانس و پول و دوستی را به محیط کار شما بیاورد.

گیاه عنکبوتی از گیاهان گلدانی پرطرفدار

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

گیاه عنکبوتی از گیاهان همیشه سبز است که بومی مناطق استوایی و آفریقا است اما امروزه در همه مناطق جهان پرورش داده می‌شود. نگهداری از گیاه بسیار آسان است و دریافت نور غیرمستقیم خورشید برای مدت چند ساعت در روز آن را کاملا سرحال و شاداب می‌کند. آب دادن به این گیاه هم به برنامه خاص و منظمی نیاز ندارد و هر چند روز یک بار هر زمان که فرصت داشته باشید می‌توانید به گیاه عنکبوتی آب بدهید. البته این گیاه ترجیح می‌دهد زمانی آبیاری شود که خاک آن کاملا خشک شده باشد. با در نظر گرفتن این شرایط، این گیاه بهترین انتخاب برای نگهداری در فضاهای اداری بدون پنجره است.

آلوئه ورا از گیاهان گلدانی مفید

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

نگهداری کردن از آلوئه ورا بسیار آسان است و حتی اگر چندین روز آب دادن به ان را فراموش کنید جای نگرانی وجود ندارد. آب دادن به این گیاه فقط فقط یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار کافی است. البته قبل از هر بار آب دادن به گیاه باید دقت کنید که خشک سطح گلدان کاملا خشک شده باشد چون در غیر این صورت ممکن است ریشه آن فاسد شود. پس از آن می‌توانید خاک گلدان را از آب پر کنید. گیاه آلوئه ورا عاشق نور مستقیم خورشید است اما در نور غیرمستقیم هم می‌تواند به خوبی رشد کند و از این نظر بهترین گیاه گلدانی برای نگهداری در اداره و محیط کار است.

زبان مادرشوهر از گیاهان گلدانی زیبا

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

گیاه ماری یا زبان مادر شوهر گیاهای است که برگ‌های بلند و عریض و دورنگ آن به طور عمودی رشد می‌کند و همین مساله باعث می‌شود که جای زیادی اشغال نکنند اما زیبایی خود را نیز داشته باشند. گیاه ماری به مراقبت ساده‌ای نیاز دارد و نور غیر مستقیم برای این گیاه ایده آل است. آب دادن به این گیاه تنها زمانی لازم است که خاک آن کاملا خشک شده باشد. این گیاه می‌تواند خشکی و کم نوری را به خوبی تحمل کند و از این نظر بهترین انتخاب برای نگهداری در فضاهای اداری است. یک گلدان متوسط برای کاشت این گیاه مناسب است و فضای زیادی را هم در اتاق کار شما اشغال نخواهد کرد.

گیاهان آبدار یا ساکولنت

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

ساکولنت‌ها Succulent یا گیاهان آبدار یا به اصطلاح گیاهان گوشتی نیاز کمی به آب دارند چون آب را داخل بافت خود ذخیره می‌کنند. ساکولنت‌ها کاکتوس نیستند اما کاکتوس‌ها را می‌توان در شاخه ساکولنت‌ها دسته بندی کرد. گیاهان آبدار برگ‌های ضخیمی دارند که آبیاری گاه به گاه برای آن‌ها کافی است. آن‌ها می‌توانند هوای خشک و کم آبی را تحمل کنند اما از نور زیاد و مستقیم لذت می‌برند. با در نظر گرفتن این شرایط می‌توان گفت که هر نوع ساکولنتی برای نگهداری در محیط‌های اداری که گیاهان در آن توجه زیادی دریافت نمی‌کنند بسیار مناسب خواهد بود.

بامبو از گیاهان گلدانی محبوب

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

بامبو یا خیزران نوعی گیاه همیشه سبز از خانواده گندمیان است که بومی آسیای شرقی است و تحت عنوان گیاه شانس هم شناخته می‌شود. امروزه بامبو در تمام نقاط جهان به صورت کشت یا گلدانی یافت می‌شود و مورد استفاده فراوانی دارد. این گیاه رشد بسیار سریعی دارد و در رایط مناسب تا چندین متر هم رشد می‌کند. گلدان بامبو را می‌توان در محیطی با نور کم هم نگهداری کرد و بهترین گلدان برای قرار دادن روی میز ادارات است. از طرف دیگر این گیاه همیشه سبز است و در تقویت فنگ شویی فضا تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

فیکوس از گیاهان گلدانی پرطرفدار

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

فیکوس از محبوب‌ترین گیاهان گلدانی است که مخصوص نگهداری در فضای بسته است و تقریبا در هر خانه‌ای یافت می‌شود. نگهداری از فیکوس بسیار ساده است و به نور روشن غیرمستقیم نیاز دارد. این گیاه تنها زمانی به آبیاری نیاز دارد که سطح خاک آن خشک شده باشد و تا چند روز هم می‌تواند خشکی را تحمل کند. این گیاه قدرت بالایی در تمیز کردن هوای محیط دارد و از این نظر می‌تواند بهترین انتخاب برای نگهداری در محیط اداره و کار باشد. بهتر است گلدان فیکوس را نزدیک صندلی کار خود قرار دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

پاپیتال یا پیچک انگلیسی

بهترین گیاهان گلدانی برای محل کار

پاپیتال یا پیچک انگلیسی وقتی برای اولین بار کاشته می‌شود به آب زیادی نیاز دارد و باید مرتب آبیاری شود اما وقتی به حد مناسبی از رشد رسید می‌تواند محیط خشک را هم تحمل کند و از این نظر بهترین گزینه برای نگهداری در فضاهای اداری و محیط کار است. پیچک انگلیسی به مراقبت متوسطی نیاز دارد و اگر در طول روز چهار ساعت نور مستقیم دریافت کند و پس از آن هم در معرض نور غیرمستقیم قرار بگیرد برای آن کافی خواهد بود. این گیاه هوای سرد را دوست دارد و رطوبت محیط رشد این گیاه هم باید ثابت باشد تا سالم و شاداب باقی مانده و به خوبی رشد کند. برای یپچک انگلیسی گلدانی انتخاب کنید که فضای کافی داشته باشد و فرم پیچکی آن به خوبی در این گلدان شکل بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرنوش

      لطفا مطالبی که علمی یا آموزشی هستند رو با دقت یشتری بزارید.
      اون گیاهی که نوشتید ماری یا زبان مادر شوهر اسمش این نیست اسمش سانسوریا طلایی هست.
      دقت کنید.

    • بدون نام

      اونی که نوشتید زبان مادر شوهر اسمش دراسنا ست ...زبان مادر شوهر از خانواده کاکتوسها و تیغداره

    • مینا

      زبان مادرشوهر چیه باز، اونا سانسوریاس اسمشون.زبان مادرشوهر به یه نوع کاکتوس میگفتن قبلنا

    • az

      سلام خواهشا مطالب راجع به گل بیشتر بزارین ممنون

    • بدون نام

      اونم فیگوس نیست بنجامینه

      پاسخ ها

      • رعنا

        درست میگی شما .اینا یعنی اومدن به ما گلها رابشناسونند تازه اشتباه یاد میدن خخخخ

      • مهرداد

        احسنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج