۸۰۹۶۵۰
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

نمایندگان کم تحمل؛ از درگیری لفظی تا فیزیکی

توهین، درگیری لفظی و فیزیکی هر از گاهی در رفتار برخی نمایندگان مجلس با خبرنگاران، منتقدان یا حتی مردم عادی دیده می‌شود؛ برخوردهایی كه با سرعت، فیلم و خبر آن در فضای مجازی انتشار می‌یابد و واكنش افكار عمومی را برمی‌انگیزاند.

خبرگزاری ایرنا: توهین، درگیری لفظی و فیزیکی هر از گاهی در رفتار برخی نمایندگان مجلس با خبرنگاران، منتقدان یا حتی مردم عادی دیده می‌شود؛ برخوردهایی كه با سرعت، فیلم و خبر آن در فضای مجازی انتشار می‌یابد و واكنش افكار عمومی را برمی‌انگیزاند.

نادر قاضی‌پور، حمدالله کریمی، علیرضا سلیمی، علی مطهری و حالا هم محمدباسط درازهی از جمله‌ نمایندگانی با این حاشیه‌ها هستند.

دیروز ویدیویی از محمد باسط درازهی، نماینده سراوان در مجلس منتشر شد که حاکی از سخنان تند او به یک کارمند اداره گمرک بود. بر اساس مکالمه‌‌ای که در این ویدیو رد‌وبدل می‌شود، نماینده سراوان خطاب به کارمند این اداره که به او می‌گوید «نمی‌توانیم برادر من. ما از شما دستور نمی‌گیریم» اظهار می‌کند: «تو غلط می‌کنی از من دستور نمی‌گیری. مردک...». این سخنان درازهی با واکنش تند و برخورد فیزیکی یکی از شهروندانی که در آنجا حضور داشته با این نماینده مجلس همراه می‌شود.

البته این نماینده مجلس می‌گوید ۴۵ دقیقه معطل دیدار با رئیس گمرک شده و از کارمندی که در ویدئو حضور دارد، توهین شنیده که در فیلم حذف شده است.

گرچه این اتفاق به احضار وزیر اقتصاد به مجلس، عذرخواهی او از باسط درازهی و حتی کلید خوردن طرح استیضاح او منجر شد، اما واکنش‌ها در فضای مجازی و در بین افکار عمومی با فضای بهارستان و پاستور تفاوت داشت. کاربران فضای مجازی ضمن تقبیح توهین نماینده سراوان خواستار ورود هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و توبیخ این نماینده مجلس شده‌اند.

نماینده سراوان، اولین بهارستان‌نشینی نیست که رفتارش در جمعی عمومی توهین‌آمیز تلقی و با واکنش منفی از سوی مردم در فضای مجازی مواجه شده است.

نادر قاضی‌پور؛ از توهین به زنان تا ضرب‌وشتم یک خبرنگار

بعد از انتخابات مجلس دهم ویدیویی از میتینگ انتخاباتی نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد که حاوی مطالب توهین‌آمیز علیه برخی مسئولان و همچنین زنان بود. قاضی‌‌پور که در انتخابات پیروز و به مجلس دهم راه یافته بود، در بخشی از این ویدیو با اشاره به نامزد‌هایی که برای انتخابات اعلام حضور کرد‌ه ‌بود‌ند‌ می‌گفت‌: «مملکت را به‌آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره‌الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره‌الاغ نیست! ... مجلس جای زنان نیست، جای مرد‌ان است. بفرستید‌ سرشان بلا بیاورند‌ تا آبرویتان برود‌؟!»

انتشار اظهارات قاضی‌پور با حجم وسیعی از واکنش‌های منفی از سوی افراد و گروه‌های مختلف سیاسی و مدنی مواجه شد. نمایندگان زن مجلس دهم نیز از قاضی‌پور به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند. با این حال، خبری از نتیجه بررسی این شکایت نشد.

نماینده ارومیه یک سال بعد، در شهریور سال ۹۵ بعد از پایان جلسه علنی، در راهروی مجلس با یک خبرنگار درگیری فیزیکی پیدا کرد. خبرنگار روزنامه ایران در حال مصاحبه با نادر قاضی‌پور در موضوع مربوط به فراکسیون مناطق ترک‌نشین بود که با چالشی شدن این مصاحبه، قاضی‌پور عصبانی شد و ضربه‌ای به‌صورت این خبرنگار زد. نماینده ارومیه به این هم بسنده نکرد و او را به حراست مجلس برد تا از ورود او به ساختمان مجلس جلوگیری شود. بعد از این اتفاق، خبرنگار روزنامه ایران به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرد، اما این شکایت نیز به‌جایی نرسید.

سیلی نماینده بیجار بر صورت مأمور قانون

مرداد ماه سال ۹۶ فرودگاه مهرآباد شاهد درگیری یک نماینده با مأموران پلیس بود. حمدالله کریمی، نماینده بیجار به گفته فرمانده پلیس فرودگاه مهرآباد به علت نداشتن کارت شناسایی اجازه ورود با خودرو به منطقه حفاظت شده فرودگاه را پیدا نمی‌کند. واکنش نماینده مجلس به ممانعت قانونی مأمور فرودگاه، درگیری فیزیکی است. کریمی مأمور پلیس را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و بینی او را می‌شکند. در پی این حادثه، سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد که ناجا از این نماینده، رسماً شکایت کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع در اسرع وقت شده است. در این مورد نیز هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان وارد شد، اما نتیجه‌ این شکایت هم مشخص نیست.

«دختر خوشگلا» دردسری برای سلیمی

فروردین‌ماه امسال زمانی که رادیو فرهنگ در حال پخش صحن علنی بهارستان بود، جمله‌ای به نقل از یک نماینده پخش شد که جنجال‌ آفرید. «این دختر خوشگلا رو به ما هم نشون بدید»؛ جمله‌ای بود که از جایگاه هیأت رئیسه و از زبان علیرضا سلیمی نماینده محلات، در حالی که تصور نمی‌کرد میکروفن باز باشد، پخش شد. بعد از این اتفاق، گروهی از نمایندگان در نامه‌ای به علی لاریجانی از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستند با نماینده‌ای که چنین سخنانی داشته برخورد شود. هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز گفته بود به این ماجرا وارد می‌شود و آن را بررسی می‌کند. اما چندی بعد هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد سخنان سلیمی تقطیع شده و موضوع از اساس چیزی دیگری بوده است.

کم‌تحملی مطهری در مقابل منتقد

شهریورماه امسال نیز نوبت به علی مطهری، نماینده مردم تهران رسید که در حاشیه یک سخنرانی در گلپایگان منتقدش را «احمق» خطاب کند. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سخنرانی‌اش به مناسبت عید غدیر در این شهر، درباره مشکلات کشور نیز سخن گفت. با این حال پس از این سخنرانی، یکی از حاضران به مطهری معترض شد که به چه حقی درباره عید غدیر صحبت می‌کند و نایب رئیس مجلس باید درباره گران شدن پراید توضیح دهد نه اینكه راجع به غدیر صحبت كند! این نوع مواجهه، واکنش لفظی مطهری را در پی داشت و باعث بحث بین نماینده تهران و منتقدش شد كه در پایان، مطهری این منتقد خود را «احمق و نادان» خطاب کرد.

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده ادوار مجلس معتقد است حساسیت بیش از اندازه شورای نگهبان به بینش سیاسی نامزدهای انتخابات باعث شده در تأیید صلاحیت‌‌ها اخلاق و کیش شخصیتی افراد مورد توجه قرار نگیرد که نتیجه آن ورود افرادی به مجلس با غرور کاذب و قدرت بی‌‌حصر است که این‌گونه بداخلاقی‌ها را از سوی آنان رقم می‌زند.
او در گفت‌وگو با ایرناپلاس از هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خواست به این‌گونه موارد وارد شود تا بساط بداخلاقی از سوی خواص برچیده شود و نماینده‌ای به خود اجازه ندهد با مردم بداخلاقی کند و خود را برتر ببیند.

پیرموذن یادآور شد:‌ هیأت نظارت نباید اجازه دهد این‌گونه رفتارها از سوی نمایندگان که بر صندلی مدرس‌ها و طالقانی‌ها تکیه زده‌اند، تکرار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی مردم قوم و قبیله ای ميرن رای میدن همین میشه دیگه طرف هار میشه یادش می ره با رای همین مردم رفته مجلس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزنید همدیگر را نابود کنیدملت مهم نیستند که

    • بدون نام

      مردم کیلو چند بابا اینها وقتی رای میخواهند خود را خاک زیر پای میدانند ولی شک نکنید دیگر خواب رای را میبینند با رای من وارد مجلس میشوند بعد به خودم توهین میکنند با رای من سوار بنز ضد گلوله میشوند منزل مجانی میگیرند حقوق نجومی میگیرند و الله ماشاءالله کارهای دیگر میکنند بعد بجای بر طرف کردن مشکلات مردم،،، سیلی میزنند و دماغ میشکنند. تاسف تاسف تاسف

    • بدون نام

      اگر این نماینده نماینده تهران بود آیا این کارمند بیشعور می‌توانست بهش توهین کند این آقا به نماینده توهین نکرده به کل مردم استان توهین کرده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        عزيزم ظاهرا شما سنتي و صنعتي رو با هم زدين

      • بدون نام

        چرت نگو بابا جان

    • بدون نام

      نثیجه پول بادآورده و قدرت برای آدمای کم ظرفیت در هر قشری همینه

    • بدون نام

      همه از هم بی شعورترند

    • حمید

      خانه از ........

    • بدون نام

      دل همه خونه از بی قانونی در این مملکت هر که خورد خورد چه سیلی چه مال مردم و فرقی هم نمی کنه نماینده باشه یا بیچاره بیچاره باید سیلی بخوره و نماینده سیلی بزنه و هر چی از دهن نا مبارکش در آد بگه و گذشت روزی که علی(ع) بخاطر غفلت صورت خود را به آتش تنور می گرفت

    • بدون نام

      ماباحرف نماینده کاری نداریم اماهرچه فساددراین مملکت بلندمیشودبه گمرکیهابرمیگرده ازهوایی ودریایی وزمینی خیلی هم ازخودراضی هستند

    • بدون نام

      ببینیم وتعریف کنیم اابته انتخابات در راهه وعده وعید ما خادمو شما سرور از این قبیل تعارفات زیاد میشه

    • بدون نام

      خیلی وقته که اخلاق در جانعه ما به انحطاط رفته!

    • بدون نام

      هیات نظارت بر نمایندگان اگر با قاضی پور برخورد قانونی را داشت مسائل بعدی اتفاق نمی افتاد.

    • بی نام

      این روزها چقدر ابتذال تهوع آور نهادینه شده است. آقای درازدهی بجای توهین و استیضاح وزیر از خشم و دروغ پردازی، امروز را کمی هم به کودکان سوخته سیستانی فکر میکرد. کجایند انان که برای کارمندان جزء، را تا انتها دنبال می کنند آیا کسی توی این مملکت هست رفتار نمایندگان مردم را رسیدگی کند.

    • یا خدا

      به قران کودکستانه .وای به حال ما ملت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج