۸۰۹۹۸۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

بررسی تمام چالش‌های برانکو در نیم فصل دوم

سرخپوشان پایتخت نیم فصل نخست را هم امتیاز با قهرمان نیم فصل به پایان رساندند و حالا امیدوارند در نیمه دوم لیگ هجدهم، از رقبا پیشی بگیرند.

ورزش سه: شاگردان برانکو ایوانکوویچ علی رغم محرومیت و بازی های فشرده، نیم فصل نخست را با موفقیت به پایان رساندند. سرخ ها روند بی شکستی خود را حفظ کردند و اجازه ندادند تیمی بیش از آن ها امتیاز کسب کند و همین موضوع امیدواری طرفداران را برای نیم فصل دوم افزایش داده است.

برای نیمه دوم لیگ هجدهم، پرسپولیس با قوای بیشتری وارد زمین خواهد شد و این اتفاق، چالش جدیدی را برای برانکو ایوانکوویچ جهت انتخاب ترکیب به وجود می آورد و احتمالا او بازهم دردسرهای تلخ و شیرین سابق را خواهد داشت؛ تلخ از این جهت که دائم با درخواست هواداران مبنی بر حضور بازیکنانی خاص در ترکیب مواجه خواهد شد و شیرین از این رو که نگرانی کمتری برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی و ۳ تعویضی خواهد داشت.

احتمال ها، چالش ها و گزینه ها

* احتمال اول: چینش نو برای حضور مهره های جدید

برانکو کمتر دست به تغییر در سیستم و ترکیب تیمش می زند و در هر صورت می توان اطمینان داشت که علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی نیا، علی علیپور، بشار رسن و شاید امید عالیشاه مهره های اصلی تیم پرسپولیس در نیم فصل دوم باشند و احتمال نیمکت نشینی آن ها بسیار کم است.

اما احتمال دارد دیگر بازیکنان باتوجه به تغییر سیستم، از ترکیب بیرون بروند و جای خود را به مهره های جدید بزنند. البته مسئله این است که اگر تیم ملی ایران و عراق در جام ملت های آسیا پیش روی کنند و پرسپولیس ۵ بازیکنش را در تیم ملی داشته باشد، در آن صورت احتمال نیمکت نشینی بازیکنان ملی پوش افزایش خواهد یافت.

شاید برانکو باتوجه به افت گادوین منشا، او را نیمکت نشین کند و همچون اوایل لیگ پانزدهم، با یک مهاجم و ۵ هافبک به مصاف رقبا برود. در این صورت کامیابی نیا (نوراللهی)، امید عالیشاه، سیامک نعمتی (نوراللهی)، مهدی ترابی و بشار رسن (رفیعی) در خط میانی بازی می کنند و علیپور هم تنها مهاجم نوک خواهد بود.

حضور ۴ هافبک تکنیکی در مقابل کمال کامیابی نیا و پشت علی علیپور، بر جذابیت های بازی پرسپولیس خواهد افزود و سرخ ها می توانند همچون لیگ پانزدهم، فوتبالی تماشاگرپسند ارائه کنند.

* احتمال دوم: تداوم کار با 442 لوزی

پروفسور باید تصمیم بگیرد که در نیم فصل دوم آیا با سیستم ۴۴۲ لوزی بازی خواهد کرد یا خیر؟ اگر او رویه قبلی را در پیش بگیرد، نوراللهی به احتمال زیاد از ترکیب خارج می شود چرا که با اضافه شدن مهدی شیری، مهره هایی چون سیامک نعمتی، بشار رسن، مهدی ترابی و حتی سروش رفیعی بازیکنان تخصصی این پست خواهند بود.

همچنین رسن رقبایی جدی به نام سروش رفیعی و مهدی ترابی خواهد داشت و از بین این سه بازیکن یکی در پست هافبک هجومی یا بازیساز به میدان می رود.

البته در صورت ادامه کار با ۴۴۲ لوزی، ایوانکوویچ یک چالش دیگر را هم خواهد داشت. همانطور که گفته شد، منشا از دوران اوج خود فاصله گرفته و حداقل در قامت یک مهاجم نمی تواند گلزن باشد. شاید برانکو تصمیم بگیرد مهدی ترابی را (همچون وحید امیری) در پست مهاجم استفاده کند و در آن صورت احتمال بقای نوراللهی در ترکیب اصلی نیز افزایش خواهد یافت.

* احتمال سوم: خریدهای تازه در راه‌اند؟

برانکو ابراز امیدواری کرد که ۳ بازیکن دیگر به لیست پرسپولیس اضافه شوند. بازیکنانی در پست های دفاع میانی، دفاع چپ و مهاجم نوک. دفاع چپ اگر بازیکنی بهتر از مصلح باشد، به ترکیب اصلی تیم پرسپولیس اضافه می شود اما بعید است مدافع میانی جدید سرخ ها، آسیبی به زوج سیدجلال - شجاع بزند و آن ها در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت.

اما خرید یک مهاجم نوک جدید می تواند تمام معادلات را تغییر دهد. اکنون نام هایی چون رضا قوچان نژاد و مهدی طارمی به گوش می رسند که بدون شک برای نیمکت نشینی به پرسپولیس نخواهند آمد.

* احتمال چهارم: تغییر برای لیگ نوزدهم

مسئله ای که باید به آن توجه داشت این است که مربی تیم پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ می باشد. کسی که کمتر پیش آمده بازیکنان خریداری شده را زود به ترکیب اصلی اضافه کند و همین موضوع احتمال جدیدی را خلق می کند.

این احتمال وجود دارد که اگر بازیکنان فعلی پرسپولیس دچار مصدومیت نشوند، بازیکنان جدید نیم فصل را با نیمکت نشینی شروع و ادامه دهند و بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شوند یا اگر بازیکنی دچار مشکل شد، آن ها فیکس شوند. در این صورت خریدهایی چون ترابی، رفیعی، شریفی و... برای لیگ نوزدهم آماده خواهند شد و در فصل آینده آن ها را به عنوان بازیکن اصلی خواهیم دید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر بررسی چالش های تیم محبوبتون کیسه تهران سخته چون ببست پنج بازیکن خریدن قابل آنالیز نیست و میشه مثنوی هفتاد من کاغذ
      خخخخخخخخ#نه_غلاااام

    • بدون نام

      خدایی تحلیل در مورد کیسه سخته براتون و بر رسی چالش های این همه خرید و ریخت پاش نیاز به عزم ملی داره هههههههههههه #نه_غلاااام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج