۸۱۰۲۴۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

راه رفتن آدم‌ها سوژه «هار» شد

حسین پوریانی فر دانشجوی دانشگاه سوره و کارگردان نمایش «هار» از سوژه این تئاتر که به راه رفتن آدم ها می پردازد، گفت.

خبرگزاری مهر: حسین پوریانی فر دانشجوی دانشگاه سوره و کارگردان نمایش «هار» از سوژه این تئاتر که به راه رفتن آدم ها می پردازد، گفت.

راه رفتن آدم‌ها سوژه «هار» شد

حسین پوریانی فر دانشجوی دانشگاه سوره و کارگردان نمایش «هار» که از آثار برگزیده بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی است درباره این نمایش که این روزها در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه است، گفت: دلیل انتخاب سوژه این اثر این بود که راه رفتن آدم ها به نظرم جذاب بود و ‌فکر کردم چرا راه رفتن نتواند نمایش شود از همین رو فکر کردم که راه رفتن آدم ها می تواند بسیار دراماتیک باشد.

وی افزود: مهمترین چیزی که برایم مهم بود یا به قولی می خواستم به چالش بکشم این بود که ما این راه رفتن آدم ها را خوب نمی بینیم، ما کلا خوب نمی بینیم. به محیط پیرامونمان، به دیگران و به حرکاتشان توجهی نمی کنیم و فقط از کنار هم رد می شویم به همین دلیل این در قالب تئاتر تماشاگر را مجاب می کند که به این راه رفتن توجه کند.

کارگردان نمایش «بی مرگی» در توضیح دلیل انتخاب تئاتر مولوی برای اجرا گفت: در انتخاب مکان اولویت من یک گاراژ بود یا یک پارکینگ طبقاتی و یا یک برج نیمه کاره که رها شده اما در انتها به این نتیجه رسیدم که این کار دردسر زیادی دارد چرا که ما باید در همان فضا، تمرینمان را پیش می بردیم تا نسبت به فضای آنجا کارمان طراحی شود و چنین چیزی متاسفانه امکان پذیر نبود و در نهایت به یک بلک باکس فکر کردم.

پوریانی فر که در دوره هجدهم جشنواره تئاتر دانشگاهی نمایش «شینیون» را به صحنه برده بود، درباره حمایت های صورت گرفته از آثار دانشگاهی اشاره کرد: من فکر می کنم که امسال دبیرخانه جشنواره دانشگاهی تمام سعی اش را می کند که تمام آثار بتوانند اجرا شوند، حتی اجراهایی که برای عموم معرفی نشدند و جایزه ای دریافت نکردند. به نظر من این می تواند یک اتفاق خوب برای جشنواره دانشگاهی باشد چون معتقدم در پروسه اجرای عموم است که هنرمند می تواند خودش را محک بزند و ایراداتش را پیدا کند. در این میان همکاری تئاتر مولوی با جشنواره و دانشجوها به نظر من خوب بوده است.

این کارگردان تئاتر در پایان گفت: برای خودم متاسفم که ۵ سال وقتم را در دانشگاه سوره هدر دادم؛ دانشگاهی که برایش مهم نیست دانشجویانش چه کار می کنند. باید بگویم سال اولی که به سوره آمدم، در جشنواره هجدهم تئاتر دانشگاهی نمایش «شینیون» را اجرا بردم و این اثر برگزیده شد اما نه تنها هیچکدام از مسئولان توجهی به این قضیه نکردند بلکه در زمان اجرای عموم هم حتی به ما اجازه ندادند پوستر اثر را در دانشگاه نصب کنیم، در صورتی که پوستر کارمان را در بقیه دانشگاه ها نصب کردیم.

اجرای نمایش «هار» به دلیل استقبال مخاطبان تا ۶ دی تمدید شده و این نمایش در ۲ نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج