۸۱۰۹۱۰
۱۴ نظر
۵۰۷۵
۱۴ نظر
۵۰۷۵
پ

چطور به دالان بهشت برویم؟

دالان بهشت ایران اینجاست؛ بکر، رویایی و عاشقانه

جنگل دالخانی که مورد علاقه و توجه طبیعت‌گردان و گردشگران است جنگلی کوهستانی است که حدود ۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این جنگل که در میان گردشگران به دالان بهشت مشهور است از شاخص‌ترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری رامسر به شمار می‌آید.

مجله چمدان: جنگل دالخانی که مورد علاقه و توجه طبیعت‌گردان و گردشگران است جنگلی کوهستانی است که حدود ۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این جنگل که در میان گردشگران به دالان بهشت مشهور است از شاخص‌ترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری رامسر به شمار می‌آید. مه غلیظی که بر جنگل دالخانی حاکم است یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که گردشگران را به سمت این منطقه سبز و بکر می‌کشاند.

گونه‌های خاص گیاهی جنگل دالخانی عبارتند از درختان ارس، مَندی (کَلهُو)، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، شاه بلوط، فندق، تمشک، کُوله خاس، ولیک …

دالان بهشت ایران اینجاست؛ بکر، رویایی و عاشقانه

خوشبختانه این جنگل از معدود نقاط مازندران سرسبز است که هنوز به دست نابودگران جنگل نیفتاده و بکر باقی مانده است. اگر به دالان بهشت بروید بدون شک می‌توانید لذت زندگی کوتاه و اقامت در دل طبیعت بکر را تجربه کنید و در هوای رویایی آن نفش بکشید.

روستایی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان رامسر به سمت هریس تنکابن وجود دارد به نام روستای چهل شهید. به این روستا که رسیدید قدم را راهی گذاشته‌اید که شما را به بهشت می‌رساند. شما در ادامه مسیر از جنگل‌هایی رد می‌شوید که شما را به ییلاقاتی مانند جنت رودبار، اکراسر و گرسماسر می‌رساند.

مسیر دسترسی به جنگل دالخانی

دالان بهشت ایران اینجاست؛ بکر، رویایی و عاشقانه

جنگل دالخانی در مسیر رامسر به تنکابن قرار دارد و برای رسیدن به آن می‌توانید از مسیر کتالم هریس (جاده میرزا کوچک خان) - دالخانی بگذرید یا از خروجی شهر رامسر شروع کنید و بعد از طی مسیری حدود ۷ کیلومتر در مسیر آسفالته رامسر به تنکابن به سه راهی جنت رودبار برسید. ییلاق جنت رودبار در ۶۰ کیلومتری رامسر قرار دارد و به خاطر گل گاوزبانش شهرت دارد یکی از مناطق تماشایی ایران که پوشیده از جنگل‌های انبوه و چشم اندازهای بی‌نهایت زیبایی است. جنگل دالخانی ۲۳ کیلومتر جلوتر در کنار جاده انتظار شما را می‌کشد.

بهترین زمان سفر

دالان بهشت ایران اینجاست؛ بکر، رویایی و عاشقانه

تابستان‌ها بهترین زمان برای رفتن به این بهشت زمینی است. در فصل تابستان این مناطق خنک است و از گرما و شرجی هوا خبری نیست. البته اگر در فصول دیگر به این جنگل می‌روید نکات ایمنی را فراموش نکنید. به ویژه در زمستان‌ها حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. نقشه‌، قطب‌نما و جی‌پی‌اس هم کمک بزرگی به شما می‌کند.

کجا اقامت کنیم؟

اگر قصد اقامت شبانه در جنگل دالخانی رامسر را دارید بهتر است قید آن را بزنید و لذت اقامت در روستاها و ییلاقات اطراف آن را در خانه‌هایی روستایی تجربه کنید. در روستای گرسماسر و ییلاق جنت رودبار، اتاق یا ویلا برای اجاره پیدا می‌کنید. گزینه بعدی این است که بعد از گشت و گذار به رامسر برگردید و هتل و ویلا بگیرید. اگر بخواهید جاده را به سمت تنکابن ادامه بدهید، بین هتل‌های تنکابن هم می‌توانید گزینه مناسبی پیدا کنید.

دالان بهشت ایران اینجاست؛ بکر، رویایی و عاشقانه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه تونل وحشت است میره به دوزخ.

    • راننده تاکسی

      واقعا جای بکر و بینظیری هست
      از روستای گرسمارود دامنه کوه پر از درخت و نمای دریا خیلی زیباست البته اگر مه بذاره ببینید
      روح ادم تازه میشه...

    • مینو

      عکس اول دالخانی نیست.

    • بدون نام

      روستای مرزی ونبین و حیران درگردنه حیران آستارا(گیلان)که تابلویش روبروی تله کابین گردنه حیران میباشد،درجوار مرزکشور آذربایجان و وجود ویلاهای زیبا،بی نظیره

    • Soسونیاniya

      آخه چ قدر زیبا

    • بدون نام

      ای جان دلم چقد زیباست من که زبونم بند اومد برای این همه زیبایی.

    • بدون نام

      از فردا نابود میشه

    • بدون نام

      خوب دیگه فاتحه اش خونده شد یه زباله دانی جدید به جمع طبیعت پر از زباله کشورمون اضافه شد
      زیر سایه ی شعور بالای یه سری هموطن ادم نما و بی عرضه گی رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی های لازم

    • بدون نام

      شمالی ها انگار هیچ تعصبی به سرزمینشان ندارند ،از یه جهت خوبه که بخیل نیستن ،اما از جهت دیگه میگن مال بی صاحاب و دل بی رحم !!!!!

      شمال داغون شده هر کی میره خوش میگذرونه و آشغال میریزه و میاد ،با چشم خودم دیدم تو یه روستای رویایی کنار رودخونه یه عده بی فرهنگ ویرانگر ماهی کباب کرده بودن ، سنگ های سوخته رو با چوب های سوخته و ته مونده ی ماهی ها و میوه ها و تخمه و..... رو همونجا ول کرده بودن رفته بودن ،خوب اینا اگر بدونن یکی هست بزنه پس گردنشون از این کارا نمی کنن ،باید منقل ببرن رو زمین آتیش نکنند یا ورق آلومینیوم زیر زغال ها بدارند
      ،فوری نگید مسئولین ،تک تک مردم مسئول طبیعت اند ،این یه جور امر به معروف و نهی از منکر است .

      پیامبر به درختان سلام می کردند .

    • 7

      خیلی زیباست خدا قسمت کنه از نزدیک ببینیم

    • کیانا

      چقدر زیبا

    • بدون نام

      چقدر زیبا، قربون خدا برم که بهترینهارو به سرزمین ایران داده بود ، اما طی ۴۰ سال نابودش کردن. الان شمال کشور شده همش ویلا و خونه و مغازه، خبری از جنگل و درخت نیست، تا روی کوهها رو نابود کردن، باز خوبه الخان هنوز زنده ست و نفس می کشه، خدایا چشماتو باز کن و همین ته مونده ی ایرانو نجات بده

    • مجتبی

      ای جان به این همه زیبایی

    • بدون نام

      بابا تو رو خدا انقد جاهای بکر رو معرفی نکنید ما که جنبه استفاده درست رو نداریم از فردا تبدیل به آشغالدونی و ویلا واسه پولدارا و چادر کنار جاده میشه. دست بردارید تو رو خدا بذارید چن تا جنگل بکر واسمون بمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج