جاباما
۸۱۱۳۸۵
۵ نظر
۵۲۲۲
۵ نظر
۵۲۲۲
پ

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

تریلر دلهره آور و پرتعلیق یا همان تریلری که بیننده را دچار استرس و اضطراب شدید می‌کند یکی از زیرمجموعه‌های ژانر تریلر است. در واقع این تریلر‌ها مخاطب را روی لبه صندلی میخکوب کرده و هر لحظه امکان بلند شدن آن‌ها از ترس از روی صندلی وجود دارد.

وب‌سایت روزیاتو - حسین علی پناهی: ژانر تریلر (Thriller) یک ژانر سینمایی بسیار گسترده است که خود دارای دسته های فرعی متنوعی است؛ برای مثال ژانر فرعی روانشناسانه، ترسناک و جنایی. تریلر دلهره آور و پرتعلیق یا همان تریلری که بیننده را دچار استرس و اضطراب شدید می کند یکی از زیرمجموعه های ژانر تریلر است. در واقع این تریلرها مخاطب را روی لبه صندلی میخکوب کرده و هر لحظه امکان بلند شدن آن ها از ترس از روی صندلی وجود دارد. داستان تریلرهای دلهره آور و پرتعلیق طوری است که بیننده نمی تواند اتفاقات بعد از یک صحنه خاص را حدس بزند اما اضطراب اتفاق بدی که در ادامه رخ خواهد داد او را آزار می دهد.

آلفرد هیچکاک که خداوندگار ژانر تریلر دلهره آور و پرتعلیق بود تعلیق و دلهره در فیلم را چنین تعریف می کند: «مخاطب باید از احتمال رخداد وحشتناکی مطلع باشد که بازیگر آن را نمی داند». در واقع در این محصولات سینمایی، شخصیت های اصلی داستان در شرایطی خطرناک قرار داده می شوند اما تنها مخاطب از این تهدیدات خبر دارد و همین موضوع باعث ایجاد و اضطرابی غیرقابل تحمل در مخاطب می شود.

مخاطب از احتمال وقوع اتفاقی ناگوار که می داند در کمین است دچار اضطراب می شود و همزمان امیدوار است عکس اتفاقی که به نظر قریب الوقوع است رخ دهد، همین موضوع باعث ایجاد حس دلهره می شود که عدم اطمینان از پایان ماجرا در یک صحنه خاص را در پی دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ تریلر دلهره آور و پرتعلیق برتر قرن ۲۱ که شما را دچار ترس و اضطرابی وصف نشدنی می کنند آشنا کنیم.

۱۰- چشم های جولیا (۲۰۱۰)

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

در فیلم «چشم های جولیا» (Julia's Eyes) که نام اصلی آن «Los ojos de Julia» است، بعد از مرگ خواهر شخصیت اصلی داستان، کالبدشکافی علت مرگ او را خودکشی اعلام می کند. جولیا که از خودکشی خواهر و خودکشی خوانده شدن آن دچار وحشت شده، به این نتیجه می رسد که اتفاقی شیطانی و بسیار ترسناک منجر به مرگ خواهرش شده است. این تریلر پرتعلیق و ترسناک از ریشه های خود در ژانر وحشت سود می برد که آن را به یک تجربه سینمایی ترسناک و مضطرب کننده تبدیل می کند.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

یک عنصر رازآلود در این فیلم وجد دارد که باعث می شود تعلیق موجود در داستان به نتیجه ای منجر شود که مخاطب وقوع آن را پیش بینی کرده یا نکرده باشد اما در هر دو صورت نتیجه ای رضایت بخش در پی داشته باشد. این فیلم از عناصر تکنیکی هوشمندانه ای مانند فیلم برداری خیره کننده سود برده و به طور کلی می توان آن را یک تریلر پرتعلیق دانست که شما را از ترس و اضطراب روی لبه صندلی هایتان نیم خیر نگه می دارد.

فیلم «چشم های جولیا» ابتدا قرار بود به عنوان یک فیلم انگلیسی زبان ساخته شود اما وقتی که گیرمو دل تورو تهیه کنندگی فیلم را عهده دار شد، استودیو یونیورسال فرصت را برای ساخت فیلم به زبان اصلی اسپانیایی مناسب دید.

۹- ربودن (۲۰۱۲)

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

فیلم تریلر «ربودن» (A Hijacking) یک فیلم دانمارکی با عنوان اصلی «Kapringen» است. داستان فیلم از این قرار است که یک کشتی باربری دانمارکی توسط دزدان دریایی سومالی مورد حمله قرار گرفته و خدمه آن به گروگان گرفته می شوند. دزدان دریایی برای آزادسازی خدمه کشتی با مقامات دولت دانمارک وارد مذاکره می شوند اما این گفتگوها خیلی زود با تنش همراه می شود. اگر از کسی بخواهید اسم فیلمی با موضوغ حمله دزدان دریایی سومالی به یک کشتی باربری را نام ببرد بدون شکل همه اسم فیلم «کاپیتان فیلیپس» (Captain Phillips) با بازی تام هنکس در سال ۲۰۱۳ را خواهند گفت.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

با این وجود فیلم «ربودن» فیلم بسیار باکیفیت تری بوده و از هر لحاظ از فیلم هنکس برتر به نظر می رسد. اگر چه در هر دو فیلم تعلیق محض موج می زند، اما «ربودن» سطح جدیدی از تعلیق را در صحنه های گفتگو و مذاکره بین مدیر عامل کمپانی مالک کشتی و گروگانگیران به نمایش می گذارد.

حس آشکار ترس در کل فیلم و عناصر روانشناسی موجود در آن، باعث می شود که این فیلم به یکی از بهترین تریلرهای پرتعلیق عصر حاضر سینما تبدیل شود. توبیاس لیندهولم می خواست که صحنه های تماس تلفنی بین میکل و پیتر تا حد ممکن واقعی باشد به همین دلیل این صحنه ها را به شکل تماس های کنفرانسی واقعی فیلم برداری کرد.

۸- جستجو (۲۰۱۸)

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

داستان فیلم «جستجو» (Searching) داستان دختری ۱۶ ساله به نام مارگو را روایت می کند که ناگهان غیب می شود و تلاش پلیس برای یافتن ردی از او ناکام می ماند. دیوید کیم، پدر این دختر، که هیچ سرنخی در دست ندارد شروع به جستجو و وارسی لپ تاپ مارگو می کند که افراد پلیس آن را مورد بررسی قرار نداده اند. او با بررسی ردپاهای دخترش در فضای دیجیتال، با دوستان مارگو تماس گرفته و در تلاش برای پیدا کردن سرنخی از دخترش به بررسی ویدیوها و تصاویر موجود در لپ تاپ و اکانت های اجتماعی او می پردازد.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

تریلرهای سینمایی با موضوع گم شدن افراد یک ژانر فرعی تکرار شده و رایج است اما «جستجو» با طرز منحصربفرد روایت داستان خود بسیار بهتر از دیگر فیلم های مشابه عمل می کند. تمامی داستان از دریچه صفحه لپ تاپ مارگو روایت می شود و به همین دلیل سبکی خلاقانه و بسیار جدید را دنبال می کند. اگر چه این سبک روایی نیز قبلاً مورد استفاده قرار گرفته اما داستان «جستجو» به خوبی با این سبک روایی متناسب بوده و حس تعلیق و اضطراب بیشتر و محسوس تری را در بیننده ایجاد می کند.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

بیننده همگام و همراه با دیوید سرنخ ها را بدست می آورد و در حالی که روی لبه صندلی خود نیم خیز شده و در استرس و اضطرابی فراتر از حد تصور به سر می بریم منتظر می مانیم که ببینیم این سرنخ های دیجیتالی ما را به کجا می رسانند. قبل از این فیلم، در سال ۲۰۱۴ نیز در فیلم «بی دوست» (Unfriended) از سبک روایت تمام داستان از صفحه کامپیوتر استفاده شده بود. در فیلم «جستجو» نیز در یکی از صحنه های اولیه فیلم به این ادای احترام شده؛ جایی که در اولین صحنه از باز شدن صفحه فیسبوک، نام «لارا بارنز» به عنوان یک موضوع ترند نمایان می شود. لارا بارنز یکی از شخصیت های اصلی فیلم «بی دوست» بود.

۷- ویند ریور (۲۰۱۷)

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

داستان فیلم «ویند ریور» (Wind River) از این قرار است: کوری لمبرت از سرویس ردیابی ماهی و حیات وحش ایالات متحده جنازه یخ زده یک دختر ۱۸ ساله به نام ناتالی هانسون را در یک اقامتگاه محافظت شده متعلق به سرخپوستان بومی در طبیعت وحشی و برقی وایومینگ پیدا می کند. وقتی که مشخص می شود ناتالی مورد تجاوز نیز قرار گرفته، یک مامور اف بی آی به نام جین بانر برای بررسی ماجرا به منطقه اعزام می شود. او خیلی زود لمبرت را با خود همراه می سازد تا پرونده را حل کنند و بدین ترتیب تلاش های این دو برای رمزگشایی از معمای مرگ دختر جوان آغاز می شود.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

لوکیشن می تواند نقشی بسزا و مهم در تاثیرگذاری یک فیلم داشته باشد و تعلیق «ویند ریور» نیز از دورافتادگی و برفگیر بودن منطقه حفاظت شده وایومینگ نشأت می گیرد. برداشت هایی که خالی بودن مطلق فضا را نشان می دهد این حس را در بیننده ایجاد می کند که تنها بودن یا به دردسر افتادن در این طبیعت سرد و وحشی تا چه اندازه می تواند وحشتناک باشد (همان تجربه ای که مقتول داستان در تلاش برای فرار از دست قاتلان خود داشته است). تعلیق و تنش موجود در فیلم رفته رفته و آرام شکل می گیرد اما با عمیق تر شدن تحقیقات لمبرت و بانر و ورود آن ها به زندگی شخصی ناتالی و اتفاق دردناکی که در نهایت برای وی رخ داد این تنش به نهایت حد ممکن خود می رسد.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

«ویند ریور» آخرین اثر تیلور شریدان، نویسنده و کارگردان سرشناس آمریکایی، در سه گانه «American Frontier» است. دو قسمت قبلی این فیلم را می توان «سیکاریو» (Sicario) در سال ۲۰۱۵ و «حتی اگر سنگ از آسمان ببارد» (Hell or High Water) در سال ۲۰۱۶ دانست که نویسندگی آن ها را شریدان بر عهده داشت. «ویند ریور» قسمت سوم این سه گانه بود که شریدان علاوه بر نویسندگی، کارگردانی آن را نیز خود بر عهده گرفت.

۶- کشتن گوزن مقدس (۲۰۱۷)

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

فیلم «کشتن گوزن مقدس» (The Killing of a Sacred Deer) داستان یک جراح قلب و عروق مشهور به نام دکتر استیون مورفی را روایت می کند که به صورت پنهانی با یک نوجوان یتیم شده که با گذشته او ارتباط دارد دوست می شود. در شرایطی که مارتین وقت بیشتری از استیون می گیرد و رفته رفته خود را به درون فضای خانوادگی او وارد می کند، هدف و نیت واقعی او به شکلی دردناک مشخص می شود. اکنون که استیون با گناهی که در گذشته کرده مواجه شده باید با بدترین ترس های زندگی اش روبرو شده و انتخابی دردناک و غیر قابل بخشش انجام دهد.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

برخی از تریلرها، تعلیق و تنش موجود در خود را از طریق صحنه های اکشن متعدد ایجاد می کنند؛ استفاده از خشونت، تعقیب و گریز با خودرو و تیراندازی های مرگبار تا بدین ترتیب مخاطب خود را روی صندلی نیم خیز کنند. «کشتن گوزن مقدس»رویکردی کاملاً متفاوت را برای القای چنین حسی انتخاب کرده و از روشی آهسته و مضطرب کننده استفاده می کند که تعلیق و تنش را به یک نقطه ویران کننده می رساند و مخاطب را در استرس و اضطرابی بی سابقه فرو می برد. گفته می شود که صحنه های جراحی قلب فیلم کاملاً واقعی هستند. کالین فارل در جراحی واقعی یک بیمار که تحت جراحی قلب قرار گرفته بود حضور یافته بود.

۵- زندانیان (۲۰۱۳)

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

داستان فیلم تریلر دلهره آور «زندانیان» (Prisoners) از این قرار است: وقتی دختر شش ساله کلی گلاور و دوستش گم می شوند تنها سرنخ این است که قبل از حادثه یک ماشین ون قراضه در خیابان آن ها پارک شده بود. کارآگاه لوکی که مامور رسیدگی به پرونده است، الکس جونز، راننده ون را دستگیر می کند اما به دلیل نداشتن مدرک مجبور به آزاد کردن او می شود. در حالی که هیچ مظنون دیگری وجود ندارد، گلاور به این نتیجه می رسد که چاره ای جز اقدام خودسرانه و تلاش برای اجرای عدالت ندارد. اما او برای نجات خانواده اش تا کجا می تواند پیش برود و هزینه چنین کاری چیست؟ تریلر جنایی دنیس ویلنوو از عناصر مختلفی برای ساخت یک فیلم با تعلیق چند لایه استفاده می کند.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

بیننده تنها به خاطر امیدش به پیدا شدن دختران گمشده و فاش شدن علت مفقود شدن آن ها در تنش و اضطراب به سر نمی برد بلکه تعلیق و تنش در سراسر داستان وجود دارد و آن هم از رفتار پدر دختران گمشده نشأت می گیرد. بیننده مدام از خود می پرسد که آن ها تا کجا پیش خواهند رفت و نتیجه اعمال خودسرانه آن ها چیست؟ نتیجه یک فیلم بسیار پرتنش، پراسترس و تحریک کننده است که سوالات اخلاقی متعددی را ایجاد می کند. زمانی که تیتراژ پایانی فیلم بالا می رود، مخاطب با بحث ها و کشمکش هایی در درون خود تنها گذاشته می شود.

۴- پیر پسر (۲۰۰۳)

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

تریلر دیدنی اما بسیار ناراحت کننده «پیر پسر» (Oldboy) (فیلمی که در ژانرهای مختلف جای گرفته و همیشه در میان بهترین های فهرست های سینمایی روزیاتو قرار دارد!) که بر اساس یک مانگای زاپنی به همین نام ساخته شده است داستان او دائه سو را روایت می کند که یک روز به طور ناگهانی ربوده شده و به مدت ۱۵ سال محبوس می شود بدون این که بداند چرا و به دست چه کسانی ربوده شده است. بعد از این که دائه سو بالاخره آزاد می شود سعی می کند که رباینده خود را پیدا کرده و از او انتقام بگیرد. اما خیلی زود خود را در میان تار و پود پیچیده یک نقشه پر از فریب و خشونت می یابد که در نتیجه روابط عاشقانه اش با یک سرآشپز جوان پیچیده تر از پیش می شود.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

«پیر پسر» که فیلمی پر از خشونت، بیرحمی محض و گاهی نیز بسیار سخت برای تماشا است، با محتوای تاریک و دردناک خود مخاطب را درگیر می سازد. این فیلم از سبک روایی هوشمندانه ای برای حفظ تعلیق و تنش در تمام طول داستان استفاده می کند. درست زمانی که فکر می کنید ماجرای اصلی داستان را کشف کرده اید، داستان پیچشی دیگر یافته و شما را به سر خانه اول گیجی و ابهام باز می گرداند. آنجاست که شاید با خود فکر کنید با دیدگاهی نادرست به تماشای فیلم نشسته و باید با دیدی دیگر به آن نگاه می کردید.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

گفته می شود که این فیلم در جشنواره کن سال ۲۰۰۳ تقریباً برنده جایزه بهترین فیلم شده بود زیرا کوئنتین تارانتینو که ریاست گروه داوران را بر عهده داشت به شدت شیفته فیلم شد. اما در نهایت این فیلم به جای دریافت جایزه نخل طلایی موفق به کسب جایزه گرند پریکس شد و «فارنهایت ۹/۱۱» (Fahrenheit 9/11) مایکل مور توانست نخل طلایی کن را به خانه ببرد. گفته می شود که «پیر پسر» تنها با اختلاف یک رأی این جایزه را از دست داد.

۳- راز درون چشم هایشان (۲۰۰۹)

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

فیلم تریلر «راز درون چشم هایشان» (The Secret in Their Eyes) با عنوان اصلی «El secreto de sus ojos» داستان یک کارآگاه بازنشسته به نام بنجامین اسپوزیتو را روایت می کند که می خواهد اولین رمانش را بنویسد اما برای این کار با مشکل مواجه شده است. پس از ملاقات با همکار سابقش آیرین مندز هستینگز که یک قاضی است، از برنامه های خود به او می گوید و از او می خواهد که پرونده حل نشده تجاوز و قتل یک زوج را با هم بررسی کنند. او امیدوار است که یادآوری این پرونده بتواند به پایان بندی مناسبی برای رمانش منتهی شود اما بنجامین ناگهان خود را در یک مسیر عاطفی گرفتار می بیند که به افشاگری های شوکه کننده و دردناکی منتهی می شود.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

این فیلم بسیار جذاب و پرکشش از خوان خوزه کامپانلای آرژانتینی بسیار دیالوگ محور بوده و وقتی اسم تریلرهای تعلیقی و پرتنش به میان بیاید مطمئناً اولین فیلمی نیست که به ذهن خطور می کند. اما با فاش شدن ذره ذره معماها و رازهای درون داستان است که رفته رفته تنش و تعلیق داستان خود را نشان می دهد و رمز و راز جنایت حل نشده داستان هر لحظه مضطرب کننده تر و حساس تر می شود. گفته می شود که کامپانلا از ترجمه انگلیسی عنوان فیلم ناراضی بوده زیرا واژه «sus» در زبان اسپانیایی به معنای «آن ها» است اما می تواند به معنای «او» (مونث یا مذکر) نیز باشد. در واقع کامپانلا خود عمداً خواسته بود که عنوان فیلم مبهم و گیج کننده باشد اما عنوان انگلیسی به هیچ عنوان چنین ابهامی ندارد.

۲- زندگی دیگران (۲۰۰۶)

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

داستان فیلم تریلر و بسیار دیدنی «زندگی دیگران» (The Lives of Others) در سال ۱۹۸۳ رخ می دهد. ساکنان برلین شرقی به شدت تحت نظر سرویس امنیتی اشتازی که پلیس مخفی دولت آلمان شرقی بود قرار دارند. یک افسر اشتازی به نام گرد ویسلر در وفاداری کمونیستی یک نمایشنامه نویش مشهور شک دارد و دستوراتی برای جاسوسی و تحت نظر قرار دادن این نویسنده و بازیگر معشوقه اش دریافت می کند اما رفته رفته و به طور ناخودآگاه او شیفته روابط این دو شده و با آن ها همدردی می کند. ماجرا زمانی از این پیچیده تر نیز می شود که مافوق ویسلر نیز شیفته زن ماجرا شده و از ویسلر می خواهد که نمایشنامه نویس را از بین ببرد.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

با ترکیب تاریخ، اخلاقیات، رفتار شناسی و طبیعت انسان، «زندگی دیگران» یک فیلم پرهیجان، تکان دهنده و جذاب است که تنش در سراسر آن موج می زند، از اولین صحنه که با یک بازجویی آغاز می شود تا آخرین فریم فیلم. تعلیق و تنش موجود در این فیلم تنها ابزاری موثر برای بازگویی یک داستان هیجان انگیز نیست بلکه به خودی خود بسیار جذاب و گیرا است. گفته می شود که اولریش موهه بازیگر آلمانی نقش ویسلر در این فیلم خود در دوران حکومت کمونیست ها بر بخش شرقی آلمان تحت نظر اشتازی بوده و حتی بعدها دریافته که همسرش جاسوس و خبرچین اشتازی بوده است.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

مسئول دکوراسیون فیلم نیز خود دو سال در زندان اشتازی به سر برده بود از این رو در انتخاب وسایل و دکوراسیون موجود در فیلم نهایت دقت را داشت. تمامی وسایل مربوط به استراق سمع و ثبت صداهایی که در فیلم استفاده می شود از ابزارها و تجهیزات واقعی ماموران اشتازی بود که از موزه ها و مجموعه داران خصوصی امانت گرفته شده بود.

۱- جایی برای پیرمردها نیست (۲۰۰۷)

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» (No Country for Old Men) که مانند فیلم «پیر پسر» در بسیاری از فهرست های برترین فیلم های ما قرار دارد داستان مردی به نام لولین ماس را روایت می کند که یک روز هنگام شکار با صحنه ای روبرو می شود که در آن دو گروه خریدار و فروشنده مواد مخدر با هم درگیر شده و همگی کشته می شوند. او که کاملاً آشفته و گیج شده و نمی داند چکار کند در نهایت تصمیم می گیرد که پول های بجای مانده در صحنه درگیری را برداشته و فرار کند. این تصمیم به یک بازی موش و گربه برای زنده ماندن تبدیل می شود زیرا یک قاتل بیرحم و خونسرد به نام چیگور رد او را پیدا کرده و سعی دارد او را پیدا کند.

۱۰ تریلر دلهره آور و پرتنش که شما را در استرس غرق می‌کنند

در این بین، یک کلانتر سالخورده به نام بل نیز سعی دارد ماس را پیدا کرده و از او محافظت کند و همزمان راز تاریک خود را نیز مخفی نگه دارد. فیلم تریلر «جایی برای پیرمردها نیست» عناصر تاثیرگذار و جذاب زیادی دارد اما یکی از بهترین این عناصر بازی خیره کننده و موثر خاویر باردم در نقش شخصیت شرور داستان است. بخش زیادی از تعلیق و تنش فیلم از طریق این شخصیت ایجاد و القا می شود. کارها و سبک رفتاری و حرکتی چیگور باعث ایجاد اضطراب، استرس و احساسی ناخوشایند در مخاطب می شود که همواره او را روی صندلی اش نیم خیز می کند. گفته می شود که تنها چند روز پس از امضای قرارداد برای بازی در این فیلم، شانه جاش برولین در هنگام موتورسواری و در اثر برخورد با خودروی دیگر دچار شکستگی می شود.

برولین می گوید که هنگام برخورد با خودرو مذکور و در حالی که در هوا معلق بوده به خود چنین گفته است: «لعنتی، واقعاً دوست داشتم با کوئن ها همکاری کنم». بدین ترتیب جاش برولین به جای کناره گیری از حضور در فیلم، تصمیم گرفت که ماجرای تصادف و شکستگی شانه اش را مخفی نگه داشته و در تمام طول فیلمبرداری ها با این موضوع کنار آمد. بعدها اما برادران کوئن اعلام کردند که آن ها فهمیده بودند برولین در مورد ماهیت تصادف و شکستگی شانه اش به آن ها دروغ می گوید اما اجازه دادند نقشش را بازی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فيلم پير پسر يكي از قشنگ ترين فيلم هاي بود كه از سينماي شرق ديدم ، از همه لحاظ حرف نداره فقط بايد وقت بزاريد فيلمو ببينيد يكم طولانيه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خسته کنددس

    • یوسف

      سلام. خواستم یه نکته رو اصلاح کنم. معادل فارسی که برای فیلم oldboy در نظر گرفتند، همکلاسی قدیمی هست، نه پیرپسر. چون old در اینجا یعنی قدیمی و بوی اشاره به دوست و همکلاسی دارد. موفق باشید

    • بدون نام

      تریلر دانکرک هم خیلی خوب بود اون صدای تنفس و طپش قلب

    • بدون نام

      تریلر فصل ۸ game of thrones هم خیلی جالب و سوال برانگیز بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج