۸۱۱۳۹۸
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

با استفاده از این ۴ وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

مطمئنا هیچ کس خراب شدن وسایل را دوست ندارد، اما هر چیزی ممکن است خراب شود، از یک تلویزیون که تصاویر را به درستی نشان نمی‌دهد تا یک شیر آب که چکه می‌کند و یا یک کاشی که شکسته است. در اینگونه مواقع شما دو راه دارید، یا با یک تعمیرکار تماس بگیرید و صد‌ها هزارتومن هزینه کنید، و یا اینکه خودتان آن‌ها را تعمیر کنید و در زمان و پول صرفه‌جویی نمایید.

وب‌سایت دیجی رو: مطمئنا هیچ کس خراب شدن وسایل را دوست ندارد، اما هر چیزی ممکن است خراب شود، از یک تلویزیون که تصاویر را به درستی نشان نمی‌دهد تا یک شیر آب که چکه می‌کند و یا یک کاشی که شکسته است. در اینگونه مواقع شما دو راه دارید، یا با یک تعمیرکار تماس بگیرید و صدها هزارتومن هزینه کنید، و یا اینکه خودتان آنها را تعمیر کنید و در زمان و پول صرفه‌جویی نمایید.

البته قبل از اینکه شروع به تعمیر چیزی کنید حتما به نکات ایمنی توجه داشته باشید، و در صورتی که وسیله‌ای که قصد تعمیر آن را دارید قیمت زیادی دارد و یا احتمال اینکه خرابتر شود وجود دارد، ترجیحا از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

لوازم الکترونیکی: iFixit

با استفاده از این ۴ وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

این سایت با داشتن ۲۰۰۰ راهنما در مورد کامپیوترهای اپل، ۲۰۰۰ راهنما در مورد گوشی‌های تلفن و هزار راهنما در مورد کامپیوترها تقریبا در هر زمینه ای می‌تواند به شما کمک کند. دستورالعمل‌هایی در مورد تعمیر وسایل خانه، اتومبیل‌ها، دوربین‌ها و سایر تجهیزات نیز در این سایت وجود دارد.

این راهنماها بسیار دقیق و باجزئیات هستند و افراد را قدم به قدم با فرایند تعمیر آشنا می‌کنند. مثلا راهنمایی که در مورد تعویض جک هدفون در گوشی گلکسی اس وجود دارد تنها ۱۱ مرحله دارد که درآوردن قاب پشت گوشی و سیم کارت نیز جزو همین مراحل هستند! تقریبا همه چیز در این راهنماها گفته شده و هیچ چیزی به شانس واگذار نشده است.

با استفاده از این ۴ وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

تصاویری که در این راهنماها وجود دارد بسیار دقیق و با کیفیت هستند و به کاربر کمک می‌کنند تا به آسانی همه جزئیات را مشاهده کند. در برخی از مطالب چند ویدئو برای راهنمایی بیشتر نیز گنجانده شده. در فروشگاه همین سایت نیز لوازم موردنیاز برای تعمیر دستگاه‌ها، مثلا ابزاری که گوشی‌های آیفون را با استفاده از آن باز می‌کنند و دستگاهی برای جدا کردن LCD دستگاه‌های اپل نیز به فروش می‌رسد که البته برای کاربران ایرانی خرید آنها از این وب سایت عملا غیر ممکن است!

لوازم خانه: The Family Handyman

با استفاده از این ۴ وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

با اینکه The Family Handyman یک مجله ماهیانه است، اما وبسایت کاربردی‌ای دارد که راهنمای تعمیر بسیاری از وسایل خانه در آن وجود دارد. در این وبسایت بخش‌های مختلف برای تعمیر وسایل گرمایشی و سرمایشی، الکتریکی، کف خانه، خودروها، جانوران موذی، لوله‌کشی و چندین موضوع دیگر وجود دارد. البته گشتن در بین موضوعات این سایت کمی مشکل است و پیشنهاد می‌کنیم که از قابلیت جستجو استفاده کنید.

شاید این وبسایت طراحی زیاد خوبی نداشته باشد اما کاربران معمولا بعد از مدتی به آن عادت می‌کنند. برای مثال وقتی وارد مطلبی می‌شوید ممکن است که در ابتدا راهنمای مورد نظر خود را پیدا نکنید، اما با کمی بالا و پایین کردن در صفحه چیزی که به دنبالش هستید را خواهید یافت. همچنین در هر مطلب اکثرا چند عکس از زوایای مختلف از موضوع مورد نظر وجود دارد.

با استفاده از این ۴ وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

با اینکه عکس‌های The Family Handyman به اندازه iFixit دقیق و با جزئیات نیستند، اما در صورتی که کمی با فرایندهای مکانیکی و فنی آشنایی داشته باشید می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. مثلا یکی از مراحل در راهنمایی برای "عوض کردن کف حمام" برداشتن دستشویی است، این در حالی است که هیچ کجا به این نکته اشاره نشده که دستشویی را چگونه باید جابجا کرد!

خودرو شخصی: DIY Auto School

با استفاده از این ۴ وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

شاید تعمیر کردن خودرو کار ترسناکی به نظر برسد، اما با DIY Auto School می‌بینید که فرایندهای تعمیر زیاد هم پیچیده نیستند. از بازسازی یک خودرو فرسوده گرفته تا تعمیر فرورفتگی سپر در این کانال آموزش داده شده است. حتی افرادی که تجربه زیادی در رابطه با خودروها ندارند نیز می‌توانند با استفاده از DIY Auto School مشکلات خود را حل کنند. البته برای تعمیر مسائل مهمتر پیشنهاد می‌کنیم که به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید.

با توجه به اینکه DIY Auto School یک کانال یوتیوبی است آموزش‌ها در آن ترتیب خاصی ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به دنبال راهنمای خاصی هستید لیست تمام ویدئوهای DIY Auto School را مشاهده کنید. در این ویدئوها آموزش‌هایی در رابطه با بازسازی کامل خودروها، تعمیر فرورفتگی و خوردگی، آماده سازی، رنگ کردن قسمتهای خودرو، عوض کردن لنت ترمز و بسیاری مسائل دیگر وجود دارد.

با استفاده از این ۴ وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

البته تمام مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو در این کانال وجود ندارد اما اطلاعات مفیدی در بین ویدئوهای آن پیدا می‌شود. در صورتی که راهنمای مورد نظر خود را در DIY Auto School پیدا نکرده‌اید می‌توانید از قابلیت جستجوی یوتیوب نیز استفاده کنید.

دوچرخه: Park Tool

با استفاده از این ۴ وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

در صورتی که پیش از این در مورد تعمیر دوچرخه‌ها تجربه داشته باشید، احتمالا با ابزاری که کمپانی Park ساخته است آشنایی دارید. این شرکت یکی از بزرگتری تولیدکنندگان قطعات یدکی و ابزار تعمیر برای دوچرخه‌هاست. در صفحه اصلی وبسایت این شرکت یک تصویر دوچرخه وجود دارد که کافی است روی هر قسمتی که به راهنماهای تعمیر آن نیاز دارید کلیک کنید. مثلا در صورتی که با ترمز مشکل دارید باید روی قسمت ترمز کلیک کنید. همچنین در بخش موضوعات متفرقه راهنمایی‌های کاربردی زیادی وجود دارد.

در صورتی که آشنایی زیادی با دوچرخه‌ها نداشته باشید شاید برخی از این راهنماها برایتان پیچیده باشد. اما تعمیرات مسائل پایه‌ای و اصلی مثل تنظیم شانژمان (قطعه‌ای که قدرت را به چرخ منتقل می‌کند)، سرویس ترمزها و یا تعویض تیوب داخلی چرخ به خوبی و با عکسهای فراوان توضیح داده شده است.

با استفاده از این ۴ وبسایت، هر چیزی را خودتان تعمیر کنید

به علاوه یک وبلاگ به نام Calvin's Corner نیز در کنار این سایت وجود دارد که متعلق به یکی از تعمیرکارن حرفه‌ای Park Tool است. این وبلاگ به‌طور خاص برای فروشندگان و تعمیرکاران دوچرخه طراحی شده، اما راهنماهای خوبی برای کاربران نیز در آن وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج