جاباما
۸۱۱۷۷۷
۵ نظر
۵۰۲۰
۵ نظر
۵۰۲۰
پ

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۸ بسیاری از فیلم‌ها فروش‌های فوق‌العاده‌ای داشتند. در مقابل فیلم‌هایی که شکست تجاری خوردند هم کم نبودند. بنای این گزارش بر معرفی پرفروش‌ترین و کم‌فروش‌ترین فیلم‌های این بازار بزرگ است.

روزنامه دنیای اقتصاد: در سال ۲۰۱۸ بسیاری از فیلم‌ها فروش‌های فوق‌العاده‌ای داشتند. در مقابل فیلم‌هایی که شکست تجاری خوردند هم کم نبودند. بنای این گزارش بر معرفی پرفروش‌ترین و کم‌فروش‌ترین فیلم‌های این بازار بزرگ است. ورایتی در گزارشی که به‌تازگی منتشر کرده، نوشته است: این موفقیت تنها در بخش فیلم‌های اکشن نبود و از تریلر گرفته تا انیمیشن و کمدی را شامل می‌شد.

بیایید با یک قیاس مع‌الفارق شروع کنیم. حتما می‌دانید که فروش سینمای ایران در چهار سال گذشته عدد و رقم‌های کلان و بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. همین تابستان امسال فیلم هزارپا بیشتر از ۳۵ میلیارد تومان فروخت و با اختلاف در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران قرار گرفت.

سقف فروش سینمای ایران در سال کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان است. عددی که برای استاندارد‌های سینمای ایران یک رویا بود؛ یک رویای بزرگ! حالا این را گوشه ذهنتان داشته باشید و بپرسید که فروش کل فیلم‌های هالیوود در یک سال گذشته چقدر بوده است؟

فیلم‌های هالیوودی که سال گذشته در سراسر جهان اکران شدند بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار فروختند. احتمالا برای شما هم کار سختی است که حساب کنید ۴۰ میلیارد دلار با دلار ۱۱ هزار تومانی چقدر می‌شود. همان طور که از ابتدا گفتیم، این قیاس، مع‌الفارق است؛ اما انجامش دادیم تا تصوری عینی‌تر از بزرگ‌ترین بازار فروش فیلم در جهان داشته باشیم.

نکته جالب آن است که این رقم برای خود هالیوود هم قابل توجه است. در چند سال اخیر بازار فیلم‌های آمریکایی دچار رکود شده بود. فیلم‌ها چندان که انتظار می‌رفت نمی‌فروختند و کمپانی‌های فیلمساز هم به دنبال راهی بودند تا با تغییر در ساخت و بافت فیلم‌ها و گسترش تبلیغات و... بازار را از رکود و کسادی نجات بدهند.

در سال ۲۰۱۸ بسیاری از فیلم‌ها فروش‌های فوق‌العاده‌ای داشتند. در مقابل فیلم‌هایی که شکست تجاری خوردند هم کم نبودند. بنای این گزارش بر معرفی پرفروش‌ترین و کم‌فروش‌ترین فیلم‌های این بازار بزرگ است. ورایتی در گزارشی که به‌تازگی منتشر کرده، نوشته است: این موفقیت تنها در بخش فیلم‌های اکشن نبود و از تریلر گرفته تا انیمیشن و کمدی را شامل می‌شد.

بفروش‌ها

پلنگ سیاه

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

این فیلم با بودجه ۲۱۰ میلیون دلاری ساخته شد و در گیشه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به سازندگانش برگرداند. پلنگ سیاه به کارگردانی رایان کوگلر اولین فیلم اَبَرقهرمانی است که از هنرپیشگان تمام رنگین‌پوست بهره برده است. این فیلم رکورد نهمین فیلم پرفروش تاریخ را به خود اختصاص داده است.

شگفت‌انگیزان۲

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

این فیلم هم که ۲۰۰ میلیون دلار خرج ساختنش شده بود، در گیشه یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار فروش داشت. این محصول دیزنی، ۱۰ سال پس از «شگفت انگیزان۱» به یکی از پرفروش‌ترین‌های جهان در سال جاری تبدیل شد. حالا این فیلم پس از «یخ‌زده» (Frozen) به‌عنوان دومین فیلم بزرگ انیمیشن تاریخ ثبت شده است.

راهبه

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

راهبه فیلم کم خرجی بوده و فروش قابل‌توجهی داشته است. خرجش ۲۲ میلیون دلار بوده و دخلش ۳۶۵ میلیون دلار! راهبه هم از جمله فیلم‌های ژانر وحشت است. فیلم‌های این ژانر معمولا با بودجه اندک ساخته می‌شوند و همین امر باعث می‌شود چنانچه به موفقیتی نسبی در گیشه برسند در مقایسه با فیلم‌های پربودجه، راحت‌تر به موفقیت مالی برسند.

مکانی آرام

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

این فیلم کم بودجه هم تنها با ۱۷ میلیون دلار ساخته شده و ۲۰ برابر بودجه‌اش، درآمد داشته: یعنی ۳۴۰ میلیون دلار. انتظار چندانی از «جیم هوپرت» سازنده فیلم «دفتر کار» نمی‌رفت که فیلمی در ژانر وحشت بسازد که به یکی از فیلم‌های موفق سال ۲۰۱۸ تبدیل شود. «جان کراسینسکی» در مقام کارگردان و همسرش «امیلی بلانت» که هر دو در این فیلم بازی می‌کنند. فیلم در مورد هیولا‌هایی است که زمین را تسخیر کرده‌اند و به صدا خیلی حساس هستند و چنانچه کوچک‌ترین صدایی ایجاد شود انسان را پیدا کرده و از پای درمی‌آورند.

هالووین

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

این فیلم شاید موفق‌ترین فیلم هالیوود باشد. فیلمی که بیش از ۲۵ برابر هزینه ساختش، درآمد داشته. هالووین با بودجه ۱۰ میلیون دلاری، توانست گیشه ۲۵۲ میلیون دلاری بزند. بلوم‌هاوس کمپانی تولید‌کننده این فیلم است که متعلق به «جیسون بلوم» تهیه‌کننده نامدار و موفق هالیوودی است. هالووین بهترین اکران افتتاحیه را برای فیلمی با هنرپیشه نقش اصلی زن بالای ۵۵ سال به نام خود ثبت کرد.

آسیایی‌های ثروتمند دیوانه

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

کمپانی برادران وارنر این فیلم را با بودجه ۳۰ میلیون دلاری تولید کرد و از محل فروش آن ۲۳۶ میلیون دلار به جیب زد. فیلم یاد شده، نخستین فیلم آمریکایی در ۲۵ سال گذشته است که تمام عوامل آن آسیایی هستند. این فیلم با اقتباس از رمان «کِوین کوان» ساخته شده و به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم ژانر کمدی رمانتیک در یک دهه گذشته ثبت شده است.

نفروش‌ها

رابین‌هود

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

پر خرج و کم فروش! انگار همه چیز علیه این فیلم است. کمپانی «لایِنز گِیت» ۱۰۰ میلیون دلار خرج این فیلم کرد، اما تا این هفته کمتر از ۷۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. شرایط رقابتی زمان اکران این فیلم در ایام «روز شکرگزاری»، برچسب پرخرج بودن فیلم و نقد‌های زیادی که بر آن شد همه در عدم موفقیت آن در گیشه تاثیرگذار بودند. با این حال فیلم هنوز روی پرده است و البته بعید است که هزینه‌هایش را جبران کند.

فندق‌شکن و چهار قلمرو

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

این فیلم بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری اش را در اکران جبران کرده و توانسته ۱۸ میلیون دلار هم سود کند؛ اما این آمار برای یک فیلم در بازار سینمای جهان یعنی شکست! تجربه این فیلم نشان داد که حتی کمپانی دیزنی هم می‌تواند فیلمی بسازد که در گیشه موفق نباشد. فندق‌شکن و چهار قلمرو یک فیلم فانتزی ماجراجویی آمریکایی به کارگردانی مشترک لاسه هالستروم و جو جانستون و نویسندگی اشلی پاول و توماس مک‌کارتی است.

چین‌خوردگی در زمان

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

خرج فیلم ۱۰۰ میلیون دلار بود و درآمدش ۱۳۲ میلیون دلار. حتی حضور «اُپرا وینفری»، «ریس ویترسپون» و «میندی کالینگ» در مقام هنرپیشه و «آوا دو وِرنی» در مقام کارگردان نتوانست کمکی به فروش و موفقیت این فیلم بکند. داستان این فیلم از این قرار است که مگ موری پی می‌برد پدر او که یک اخترفیزیکدان است در اعماق یک سیاره دور در چنگ یک شیطان جهانی اسیر شده‌است و...

دختری در تار عنکبوت

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

این فیلم پرخرج نبود؛ اما درآمدی هم نداشت و حتی بودجه‌اش را جبران نکرد. کمپانی سونی این فیلم را با ۴۳ میلیون دلار ساخت و از فروشش فقط ۳۱ میلیون دلار به دست آورد. دختری در تار عنکبوت یک فیلم جنایی آمریکایی-سوئدی است که بر پایه رمانی به همین نام نوشته روزنامه‌نگار سوئدی دیوید لاگرکرانتس و به کارگردانی فده آلوارز و نویسندگی استیون نایت ساخته شده است. این فیلم دنباله فیلم دیوید فینچر تحت عنوان «دختری با خالکوبی اژدها» (۲۰۱۱) به‌شمار می‌رود.

قتل‌های هَپی‌تایم

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

با ۴۰ میلیون دلار هزینه ساخت و ۲۷ میلیون دلار فروش از بدترین فیلم‌های امسال است. این فیلم به کارگردانی برایان هنسون و نویسندگی تاد برگر و با بازی «ملیسا مک‌کارتی» در ژانر کمدی با بهره از هنرپیشه انسانی و عروسکی ساخته شد. داستان این فیلم از این قرار است که زمانی که کارکنان شوی کودکان در دهه هشتاد به قتل می‌رسند، یک کارآگاه بخش پلیس لس‌آنجلس برای بررسی پرونده مامور می‌شود.

برادران خواهران

پرفروش‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

شکست بزرگ تجاری! همیشه نظر منتقدان و مخاطبان شباهت چندانی ندارد. اگرچه منتقدان این فیلم را دوست داشتند؛ اما مخاطبان علاقه‌ای به آن نشان ندادند. فیلم با بودجه ۳۸ میلیون دلاری ساخته شد؛ اما چقدر فروش کرد؟ تنها ۹ میلیون دلار! «جان سی رایلی» و «خواکین فینِکس» هنرپیشگان این فیلم هستند که اولین فیلم انگلیسی زبان است که از نویسنده فرانسوی «ژاک اودیارد» ساخته شده است.

این فیلم با فروش فاجعه‌آمیز خود در آمریکای شمالی تنها ۳ میلیون دلار کسب کرد و در بقیه دنیا تنها ۶ میلیون دلار. خب به قیاس مع‌الفارق خودمان برگردیم، این فیلم که فروش فاجعه باری داشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان فروخته است. تقریبا سه برابر پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ما!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه مشکلی با انتقام جویان داری که توی پر فروش ها نیووردیش؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داشت الان مقایسه فروش صد میلیاردی فیلم خواهران و برادران با پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران.یا مقایسه نکن یا میکنی درست بکن اولش اینکه اون فیلم توی چندتا کشور اکران شدش.ولی فیلمای تولید داخل فقط تو ایران پخش میشن.بعدشم تعداد سینماهای آمریکارو با تعداد سینماهای ایران مقایسه کن.بعد اینا یاد میگیری اول فکر کنی بعد بیای خودشیرینی کنی و مزه بپرونی برترین ها

    • من

      جيك جيلنهال هم تو برادران خواهران بود

    • بدون نام

      عکس کپ بغل اون فندق شکن چیکار میکرد؟

    • بدون نام

      کاش با اسم انگلیسی اش میذاشتی دانلود کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج