جاباما
۸۱۱۸۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ترکیه ممنوعیت پرواز به فرودگاه عراق را تمدید کرد

دولت ترکیه محدودیت هوایی و ممنوعیت پروازی به و از فرودگاه «سلیمانیه» منطقه کردستان عراق را دوباره تمدید کرد.

خبرگزاری فارس: دولت ترکیه که پس از برگزاری همه‌پرسی جدایی‌ منطقه کردستان عراق در سال ۲۰۱۷، همه پروازهای خود به سمت فرودگاه سلیمانیه را به حال تعلیق درآورده بود، امروز دوشنبه بار دیگر آن را تمدید کرد.

به گزارش شبکه خبری «رووداو» کردستان عراق، «طاهر عبدالله» مدیرعامل فرودگاه سلیمانیه گفت که با وجود همه تلاش‌ها برای پایان ممنوعیت پروازهای ترکیه به سلیمانیه، آنکارا این محدودیت پروازی را برای سه ماه دیگر تمدید کرده است.

مدیرعامل فرودگاه سلیمانیه توضیح داد: تعلیق پروازهای ترکیه به فرودگاه سلیمانیه از امروز دوشنبه تا تاریخ ۲۴ مارس سال ۲۰۱۹ تمدید شده است.

این دومین بار است که آنکارا پروازهای خود به فرودگاه سلیمانیه را تمدید می‌کند. آنکارا پروازهای خود به و از سلیمانیه را برای اولین بار در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸ و یک سال پس از برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق در تاریخ ۲۵ سپتامبر سال ۲۰۱۷ تمدید کرده بود؛ همه‌پرسی‌ای که بغداد با آن مخالف بود.

پس از آنکه مسعود بارزانی رئیس وقت منطقه کردستان، در اقدامی یکجانبه و در سایه مخالفت بغداد و حتی مخالفت دوستان داخلی و خارجی، در سپتامبر سال گذشته (۲۰۱۷) برای جدایی کردستان از عراق همه‌پرسی برگزار کرد، تنش میان دولت مرکزی عراق در بغداد با اربیل تشدید شد و بغداد اربیل را تحریم کرد و یکی از این تحریم‌ها تعلیق پروازهای داخلی و بین‌المللی به و از فرودگاه‌های کردستان عراق در اربیل و سلیمانیه بود.

پروازها از ایران به سلیمانیه و بالعکس نیز پس از دستور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق مبنی بر بسته شدن فرودگاه‌های منطقه کردستان و گذرگاه‌های مرزی در واکنش به برگزاری همه‌پرسی جدایی در این منطقه، متوقف شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج