۸۱۱۸۹۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

نگاهی اجمالی به جدول لالیگا در پایان سال ۲۰۱۸

در پایان سال میلادی، وقت بررسی جدول فرارسیده است.

وبسایت نود: به نقل از مارکا، سال ۲۰۱۸ برای لالیگا اسپانیا به پایان رسیده و وقت آن است تا ببینیم تیم های حاضر در فصل ۱۹-۲۰۱۸، که تا پایان سال میلادی در ۱۷ بازی به میدان رفته اند، چه عملکردی از خود ارائه داده اند.

اگر به دلایل عجیب و غریب دیگر شاهد ادامه لالیگا در سال ۲۰۱۹ نباشیم، می‌توانیم بارسلونا را به عنوان قهرمان این لیگ نصفه و نیمه معرفی کنیم. شاگردان ارنستو والورده در ۱۳ هفته از مجموع ۱۷ هفته صدرنشین بودند و نشان دادند آن ها چیزی بیشتر از عملکردهای انفرادی لیونل مسی دارند؛ بازیکنی که در کورس پیچیجی با اختلاف صدرنشین است.

علیرغم این صدرنشینی، آبی اناری ها در ۱۷ هفته گذشته ۱۴ امتیاز از دست داده اند؛ از جمله در جریان ۲ شکست مقابل رئال بتیس و لگانس. کسب ۳۷ امتیاز از ۱۷ مسابقه بارسلونا را به ضعیف ترین صدرنشین لالیگا در مقطع کریسمس از سال ۲۰۰۶ تاکنون تبدیل کرده است.

به غیر از بارسلونا، سویا و رئال مادرید دو تیم دیگری هستند که صدرنشینی در فصل ۱۹-۲۰۱۸ را تجربه کرده اند. شاگردان پابلو ماشین در سویا با اتکا به رهبرانی نظیر اور بانگا و پابلو سارابیا در هفته های اول و هشتم صدرنشین بود، هرچند سال میلادی را با اختلافی ۵ امتیازی نسبت به صدرنشین و در جایگاه سوم جدول به پایان رساند.

رئال مادرید در پایان هفته دوم به جایگاه نخست رسید. هرچند آن شروع طوفانی خیلی زود محو شد و رئال با جولن لوپتگی در ادامه سیاه ترین روزهای سال های اخیر را تجربه کرد؛ روزهایی که در آن ها رکورد دقایق عدم گلزنی تاریخ باشگاه نیز شکست. رئال مادرید با توجه به حضور در جام جهانی باشگاه ها، سال ۲۰۱۸ را با ۱۶ بازی و یک بازی کمتر نسبت به همه تیم ها به پایان رساند.

دیداری که قرار است در اوایل ژانویه و برابر ویارئال برگزار شود. با این شرایط رئال سال را با ۸ امتیاز کمتر از بارسلونا و در مکان چهارم به پایان برده است. شرایطی که به مراتب بهتر از پایان هفته دهم بوده، زمانی که رئال بعد از شکست ۵-۱ در ال‌کلاسیکو در رتبه نازل نهم قرار گرفته بود.

تیم بعدی که به کورس قهرمانی دعوت شده اتلتیکو مادرید است که همانند تمامی سال های حضور دیگو سیمئونه، در این فصل نیز قابل اعتماد ظاهر شده است. با تنها یک شکست مقابل سلتاویگو در بالایدوس، کمترین تعداد شکست تا پایان هفته هفدهم مسابقات به روخی بلانکوس تعلق دارد. اتلتی با ۱۴ هفته شکست ناپذیری، طولانی ترین روند بدون شکست فصل را هم در اختیار دارد و با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا، در جایگاه دوم در تعقیب صدرنشین است.

پایین تر از تاپ فور به جنگ سهمیه لیگ اروپا می‌رسیم؛ جایی که ۱۳ تیم گوناگون در مقاطع مختلف فصل طعم حضور در رده های پنجم و ششم را چشیده اند. با رسیدن به زمستان، آلاوز و رئال بتیس دو تیمی هستند که در این جایگاه ها قرار دارند.

آلاوز شگفتی ساز به لطف مربی خوش فکر خود، آبلاردو فرناندز با ۲۸ امتیاز سال را در رده پنجم به پایان رسانده و بتیس به لطف کیکه ستین، یک پیروزی خاطره انگیز در نیوکمپ و برابر بارسلونا را تجربه کرده است. شاید اگر دو شکست خانگی بتیس برابر لوانته و رئال وایادولید نبود، بتیس در رتبه بهتری سال ۲۰۱۹ را شروع می‌کرد.

فهرست طولانی از تیم ها نیز در تعقیب آلاوز و بتیس برای رسیدن به جایگاه های اروپایی هستند. در این بین ختافه، ژیرونا و لوانته جدی تر از سایرین به این تعقیب و گریز ادامه می‌دهند و البته به دنبال آن ها تیم هایی نظیر اسپانیول قرار دارند که فرم خوب خود را از دست داده اند.

در این بین باشگاه های بزرگی نظیر والنسیا (هشتم) و رئال سوسیه‌داد (پانزدهم) قرار دارند که نتوانسته اند نتایجی متناسب با نام خود کسب کنند. همچنین تیم هایی مانند ایبار، سلتاویگو و وایادولید هم به دلیل نداشتن روندی ثابت و تجربه نوسان های گوناگون در رده های میانی جدول حضور یافته اند.

۲ تیم از ۳ تیم پایانی جدول، تیم های تازه صعود کرده به لالیگا هستند. هوئسکا از هفته هشتم در جایگاه بیستم زمین گیر شده و رایو وایکانو هم علیرغم کسب پیروزی در آخرین دیدار مقابل لوانته، باید تلاش بیشتری برای فرار از رده نوزدهم انجام دهد.

اما بالاتر از این دو تیم و در رده های هفدهم و هجدهم دو تیم نامدار اتلتیک بیلبائو و ویارئال حضور دارند. تیم هایی که با نگاهی به ترکیبشان، به راحتی می‌توان دریافت در جایگاه درستی قرار ندارند. لگانس نیز با وجود به پایان رساندن سال با ۷ بازی بدون شکست، در جایگاه شانزدهم قرار دارد و همچنان خطر را حس خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لطفا بچاپ

      مترجم جان حرف گوش بده خیرونا نه ژیرونا مگه به فرانسه می‌خونی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج