جاباما
۸۱۱۹۳۸
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

کی‌روش گران‌قیمت‌ترین مربی آسیا

هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از ۱۵ دی تا ۱۲ بهمن در هفت استادیوم در امارات برگزار می‌شود و برای نخستین‌بار ۲۴ تیم در این مسابقات حاضر خواهند بود.

فرهیختگان: هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از ۱۵ دی تا ۱۲ بهمن در هفت استادیوم در امارات برگزار می‌شود و برای نخستین‌بار ۲۴ تیم در این مسابقات حاضر خواهند بود. تیم ملی فوتبال ایران نیز با عراق، ویتنام و یمن همگروه است و مشخص است که باید با قاطعیت از این گروه صعود و به بازی‌های مهم در دور حذفی فکر کند.

مربیان بزرگی در این دوره از رقابت‌ها، هدایت تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا را برعهده دارند، نام‌هایی نظیر مارچلو لیپی، آلبرتو زاکه‌رونی، کارلوس کی‌روش، هکتور کوپر و... که حتی خبرنگاران اروپایی را نیز به دنبال کردن اخبار مربوط به این تورنمنت بزرگ علاقه‌مند کرده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران مغز متفکر فوتبال دنیا در آسیاست و این برای فوتبال ملی در قاره کهن یک افتخار است. دستمزد او هم البته کم نبوده و نیست و حقوق و مزایای نجومی وی معمولا منتقدان زیادی در داخل فوتبال ایران داشته و دارد.

امارات میزبان، در گروه A در این مسابقات با هدایت آلبرتو زاکه‌رونی حضور پیدا می‌کند. او از سال ۲۰۱۷ هدایت امارات را در دست گرفته و تاکنون ۱۶ مسابقه روی نیمکت این تیم نشسته است. کسی که بولونیا، اودینزه، آ.‌ث.‌میلان، اینترمیلان، تورینو و یوونتوس را هدایت کرده و با تیم ملی ژاپن هم خاطرات خوشی دارد، اکنون به اماراتی‌ها قول داده در خانه به موفقیت دست پیدا کند. منابع رسمی رقم قرارداد پایه این مربی سرشناس را سالانه یک میلیون دلار اعلام کرده‌اند.

طبق اعلام رسانه‌های استرالیایی، گراهام آرنولد زمستان گذشته با قراردادی به مبلغ ۱.۴ میلیون یورو سرمربی تیم ملی این کشور شد. هاجیمه موری‌یاسو، مربی تیم المپیک ژاپن که به‌عنوان یک مربی بومی، سرمربی تیم بزرگسالان شد نیز طبعا رقم قراردادش قابل قیاس با چهره‌های مطرح نیست.

تیم ملی چین که در گروه C حضور دارد با هدایت مارچلو لیپی به مصاف رقبای خود خواهد رفت. مرد ۷۰ ساله به نقل از «اسکای اسپورت» برای هدایت دو سال اول تیم ملی چین، مبلغ قراردادش را تا مرز دو میلیون دلار (یک میلیون دلار سالانه) بالا برد و این رقم به صورت اقساط در چهار بخش پرداخت شد اما گویا پس از این قرار بر حسن‌نیت دو طرف بوده و مبلغ کمتر از این به ثبت رسیده است.

در هر حال مشخص است که چین و البته فدراسیون فوتبال این کشور رقم نسبتا پایین دستمزد لیپی را با صدور مجوز خرید سهام با شرایط خاص در بازار سهام پکن، جبران کرده است.

پائولو بنیتو، هم‌وطن کارلوس کی‌روش پرتغالی، هدایت تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی را برعهده دارد. رقم دستمزد او شاید یکی از مرموز‌ترین رقم‌هاست و وقتی درباره آن جست‌وجو می‌کنید با اعداد متفاوتی مواجه می‌شوید که این البته از ادعای شفافیت مالی در فوتبال کره‌جنوبی بعید است.

«اسکای اسپورت» در گزارش سه ماهانه خود به رقم یک میلیون و چهارصد هزار دلار را برای مربی قبلی ذکر کرده و بنتو که قول داده کره‌جنوبی را در بهترین حالت ممکن و با سربلندی به قطر ۲۰۲۲ برساند، رقمی بیشتر را در قرارداد خود که هنوز رسانه‌ای نشده، به ثبت رسانده است. در گزارش financialtribune نیز آمده است، وی برای هدایت کره‌جنوبی فقط در بازه زمانی جام ملت‌های آسیا رقم ۸۰۰ هزار دلار را فیکس کرده است.

طبق نوشته سایت «ترانسفرمارک» قرارداد هکتور کوپر سرشناس با ازبکستان هم سالانه یک میلیون و ۳۳۰ هزار دلار بسته شده است.

تیم ملی فیلیپین با هدایت اسون گوران اریکسون در جام ملت‌های۲۰۱۹ امارات حضور پیدا خواهد کرد. پیرمرد ۷۰ ساله سوئدی که برخلاف دوران مربیگری باشگاهی خود، در رده ملی هرگز موفقیت خاصی به دست نیاورد. اریکسون نیز بنا به گزارش «فاینشنال تریبون» دستمزدی معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار را البته تا زمان مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ دریافت خواهد کرد.

طبق گزارش «اسکای اسپورت» در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، یواخیم لو با قرارداد ۸.۳ میلیون یورویی با فدراسیون آلمان بالاترین دستمزد سالیانه را به خود اختصاص داده بود و در آن گزارش، نام کی‌روش هم به‌عنوان یکی از مربیان گرانقیمت ذکر شده بود.

در آن آمار، او با دریافت مبلغی در حدود ۱.۹ میلیون یورو (۲.۱۵ میلیون دلار) بالاتر از مربیان سرشناسی همچون خورخه سامپائولی (آرژانتین)، اسکار تابارس(اروگوئه)، خوزه پکرمن(کلمبیا)، هکتور کوپر(مصر) و... رده هفتمین مربی گرانقیمت را به خود اختصاص داده بود و بعد از تمدید قراردادش تا جام ملت‌ها در رسانه‌ها به‌طور رسمی عنوان شد که قرارداد جدیدش بالغ بر ۲.۵ میلیون دلار خواهد بود که ظاهرا درصورت رسیدن به فینال با پاداش ۵۰۰ هزار دلاری نیز همراه خواهد شد! رقمی که اگرچه مدیران فدراسیون آن را تایید نکرده‌اند، اما حاضر به اعلام رقم قرارداد جدید وی هم نشده‌اند.

با این حال مشخص است که کی‌روش همچنان در بالای جدول گرانقیمت‌ترین مربیان شاغل در قاره کهن رویت می‌شود همان‌طور که در جام‌جهانی نیز بین تیم‌های آسیایی بالاترین دستمزد به مربی ایران پرداخت شد و با این حال عقیده دارد فوتبال ایران هیچی ندارد و باید دست‌به‌دامان دیگر کشورها برای برگزاری اردوی تدارکاتی شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پول مفت مردم بدبخت در جیب کیروش و فردوسی پور با حمایت های بیجاش

    • بدون نام

      ننگ بر فردوسی پور که از کی‌روش مفت خور حمایت میکنه

    • علی اکبر

      سلام، پول نفت،، پول مفت که براش زحمت نکشی همینه، مربی ژاپن با نصف این پول از گروهش بالا رفت، ما پول میدیم که به کشورمون توهین کنه و از نیمه جلوتر نره، تساوی با فلسطین که با پول صدقه زندگی میکنن، حالا بزار بره بعد ببینید چی میگه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج