جاباما
۸۱۲۰۶۲
۳ نظر
۵۰۳۳
۳ نظر
۵۰۳۳
پ

پرجستجوترین سوالات سلامتی گوگل در ۲۰۱۸

اگر چه اولین جایی که ما برای پاسخ به سوالات مان به آن پناه می‌بریم گوگل است، اما زمانی که صحبت از سلامتی می‌شود، بهتر است که تنها به اطلاعات این سایت اکتفا نکنیم. طبق آماری که از پرسرچ‌ترین سوالات در زمینه سلامتی از گوگل به دست آمده، مواردی که در ادامه برایتان آورده ایم، بیشترین جستجو را در سال ۲۰۱۸ در گوگل داشته اند.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: اگر چه اولین جایی که ما برای پاسخ به سوالات مان به آن پناه می بریم گوگل است اما زمانی که صحبت از سلامتی می شود، بهتر است که تنها به اطلاعات این سایت اکتفا نکنیم. طبق آماری که از پرسرچ ترین سوالات در زمینه سلامتی از گوگل به دست آمده، مواردی که در ادامه برایتان آورده ایم، بیشترین جستجو را در سال ۲۰۱۸ در گوگل داشته اند.

پرجستجوترین سوالات سلامتی گوگل در ۲۰۱۸

رژیم کتو چیست؟

رژیم غذایی کتو یک رژیم چربی سوز مشهور است، جایی در بدن که در رگ ها کتون برای افزایش انرژی تولید میشود. این رژیم نام های متفاوتی مانند رژیم کتوژنیک یا رژیم چربی سوز و... دارد. برخلاف سایر رژیم های غذایی که لیست خوراکی های قابل استفاده در آنها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، لیست غذاهای موجود در رژیم کتو متنوع و جذاب می باشد. رژیم کتو به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند. در رژیم کتو منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند.
علاوه بر کاهش وزن، رژیم کتو بر پوست نیز تاثیری مثبت می گذارد. شاید به همین دلایل زیبایی ست که بیشترین سرچ را در گوگل سال ۲۰۱۸ داشته است.

بیماری ALS چیست؟

اینطور به نظر می رسد که مردم در سراسر جهان نسبت به بیماری ALS کنجکاو بوده اند. بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بیماری نورون‌ های حرکتی است که موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می ‌شود. اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شایعترین بیماری نورون‌ های حرکتی می ‌باشد؛ بنابراین این بیماری هم علایم نورون محرکه فوقانی و هم نشانه ‌های نورون محرکه تحتانی را ایجاد می ‌کند. در حقیقت در ALS نشانه‌ های فلج مرکزی و محیطی تواماً ایجاد می ‌شود.

از زمانی که استیون هاوکینگ به دلیل این بیماری درگذشت، کنجکاوی مردم نیز نسبت به آن بیشتر شد.

آندومتریوز چیست؟

در سال ۲۰۱۸، ستاره های زیادی در مورد درگیری خود با بیماری آندومتریوز حرف زدند. از این رو می توان تشخیص داد که این بیماری در حال حاضر یک بیماری رایج است. آندومتریوز به معنی وجود غدد آندومتریال و استرومای رحم در بیرون از آندومتر و عضله رحم است. در این بیماری بافت اندومتر(مخاط رحم) پرکار در بیرون از محل اصلی(رحم) پایه ریزی می ‌شود. این بافت در تمام بافت ‌های بدن به جز طحال به ‌وجود می آید، ولی رایج‌ ترین محل پدید آمدن آن و در ۵۰درصد موارد، لگن است که در این قسمت، تخمدان ‌ها (در نزدیک ۴۰ درصد موارد) بیش از دیگر اندام ‌ها گرفتار اندومتریوز می‌ شوند. از نشانه ‌های آندومتریوز درد لگنی، دیسمنوره، دیسپارونی و نازایی است.

ماری جوآنا تا چند وقت در خون باقی می ماند؟

از زمانی که در برخی کشورها و ایالات آمریکا ماری جوآنا، که در فرهنگ عامه با نام‌ های علف و گل نیز شناخته می ‌شود، آزاد شد، سوالات زیادی نیز در ذهن مردم شکل گرفت.
این ماده مخدر از راههای بسیاری روی مغز و جسم تاثیر می گذارد که البته فرد به فرد نیز متفاوت است. اما ماری جوآنا تا چه مدت بعد مصرف در خون باقی می ماند؟ طبق تحقیقات، این ماده تا 30 روز در خون جریان دارد که البته باز هم به مقدار مصرف آن بستگی دارد. این ماده مخدر در افرادی که به صورت روزانه از آن مصرف می کنند، تا 3 ماه در خون جریان دارد.

آنفولانزا چقدر طول می کشد؟

پس از آنکه 80000 نفر در سال 2017 بر اثر آنفولانزا از دنیا رفتند، طبیعی ست که مردم برای بالا بردن آگاهی خود از این بیماری به گوگل پناه ببرند. در واقع آنها می خواهند بدانند که طول این بیماری چقدر است و چه زمانی از تب و لرز رهایی می یابند.

متاسفانه نمی توان زمان دقیقی را برای این بیماری در نظر گرفت. عوامل بسیاری وجود دارند که بر دوران این بیماری تاثیرگذارند. به عنوان مثال فرد چه زمانی به آن مبتلا شده است؟ شدت بیماری چقدر است؟ میزان سلامتی بدن فرد چقدر است؟ و غیره.... اما به طور کل گفته شده که این بیماری از 1 تا 2 هفته به طول می انجامد.

پرجستجوترین سوالات سلامتی گوگل در ۲۰۱۸

آیا آنفولانزا مسری ست؟

همانطور که مردم در مورد طول بیماری آنفولانزا در گوگل سرچ کرده اند، در مورد مسری بودن این بیماری نیز کنجکاوند. آیا این بیماری مسری ست؟ چه زمانی انتقال پیدا می کند؟

تحقیقات نشان داده که این بیماری در ۳ تا ۴ روز اول مسری می باشد. از آنجا که نشانه های این بیماری از ۲ روز بعد از مبتلا شدن به آن نمایان می شود، امکان این که بتوان فرد مبتلا به این بیماری را شناسایی و از آن دوری کرد، در روزهای اول وجود ندارد.

خونریزی لانه گزین چه زمانی اتفاق می افتد؟

یکی از نگرانی های زنان باردار در مورد خونریزی دوران لانه گزینی ست. لانه گزینی مرحله ای بسیار مهم و حیاتی از بارداری بوده و در واقع نقطه آغاز زندگی رحمی به شمار می رود. این مرحله به دنبال لقاح تخمک و اسپرم در یکی از لوله های فالوپ صورت می گیرد. نطفه برای اولین بار جهت دریافت اکسیژن و مواد غذایی خود را به دیواره داخلی رحم می چسباند و از این ناحیه به بدن مادر متصل می شود. این امر منجر به بروز خونریزی خفیفی از دیواره رحم می شود که خونریزی لانه گزینی نطفه نام دارد.

طبق تحقیقات، خونریزی لانه گزینی ۱۰ تا ۱۴ روز پس از شروع بارداری آغاز می شود و یکی از اولین نشانه های بارداری ست.

چرا من همیشه خسته ام؟

این سوالی ست که برای تمام بزرگسالان بوجود می آید. حتی زمانی که خواب ما کامل است، احساس خستگی و کوفتگی می کنیم. از آنجا که جواب مطلق و مشخصی برای این سوال وجود ندارد، اگر حس خستگی شما مداوم بود، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. احتمالا خستگی شما ناشی از کمبود ویتامین، رژیم غذایی نامناسب و...است.

چه چیزی موجب بالا رفتن فشار خون می شود؟

این سوال هم مانند سوال قبلی، جواب مشخصی ندارد زیرا عوامل مختلفی می تواند روی بالا رفتن فشار خون تاثیرگذار باشد. پزشک باید به سبک زندگی و سلامت کلی بدن تان نگاه کند و طبق آنها علت را تشخیص دهد. مشکلات کبدی، بیماری های لثه، استفاده زیاد از گوشت قرمز و حتی کم خوابی... می تواند در این امر تاثیرگذار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالب بود

    • بدون نام

      ما ذهن مون درگیر چیه و ملت درگیر چیه؟

    • بی نام

      رژیم کتو برای منم خیلی جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج