جاباما
۸۱۲۶۱۴
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

توضیح درباره افزایش بودجه وزارت امور خارجه

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه افزایش بودجه هزینه‌ای به آن مفهوم که برای دیگر سازمان‌ها متصور است ندارد، این میزان هم که در بودجه در نظر گرفته شده است صرفا به دلیل افزایش نرخ ارز است.

اعتمادآنلاین: بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به افزایش دو برابری بودجه وزارت امور خارجه بیان کرد: وزارت امور خارجه، بخش اساسی و کلانی از هزینه‌هایش اعم از تمامی هزینه‌های بیش از یکصد و چهل نمایندگی در جهان، اعم از سفارت و یا کنسولگری‌ها را که شامل حقوق پرسنل محلی و رسمی، هزینه‌های مربوط به املاک ملکی یا حتی اجاره بهای برخی ساختمان‌ها و آب و برق، تلفن و حق بیمه است.

او همچنین افزود: بسیاری هزینه‌های جاری و متداول و حق عضویت همه سازمان‌های بین‌المللی را که جمهوری اسلامی ایران در آنها عضویت دارد ... پرداخت می‌کند؛ یعنی اگر ما عضو سازمان بهداشت جهانی یا ILo و....یونسکو، فائو (سازمان جهانی خاروبار)، یا سازمان ملل و ... هستیم حق عضویت سالانه همه این سازمان‌های بین‌المللی را باید وزارت امور خارجه پرداخت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه با توجه به تغییر نرخ ارز که الان باید از سامانه نیما خریداری شود و نسبت به گذشته خیلی افزایش پیدا کرده؛ یعنی چیزی حدود دو برابر و نیم نسبت به سال گذشته شده است، افزود: بر همین اساس بودجه وزارت امور خارجه که ریالی تخصیص داده می‌شود، باید افزایش پیدا می‌کرد تا بتواند در مبادله و تبدیل به ارز آن هم در سامانه نیما و با قیمت جدید یورو و ارزهای دیگر خارجی، هزینه‌های جاری خود را تامین و جبران کند.

قاسمی با بیان این موضوع که این افزایش بودجه در هزینه‌ کرد وزارت امور خارجه افزایش محسوب نمی‌شود در ادامه تاکید کرد: یعنی در واقع وزارت امور خارجه افزایش بودجه هزینه‌ای به آن مفهوم که برای دیگر سازمان‌ها متصور است ندارد، این میزان هم که در بودجه در نظر گرفته شده است صرفا به دلیل افزایش نرخ ارز است. بنابراین به نظر می‌آید میزان بودجه تغیر اساسی نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بودجه وازت خارجه را افزایش می دهند و از طرفی بودجه وزارت دفاع را کاهش، لابد میخواهند تو وزارت خارجه امنیت بسازند برای ایران.

    • بدون نام

      مگر ما با چند کشور در دنیا ارتباط کاری وفعال داریم .اصلا اعتبار گذرنامه ایر انیها در دنیا رتبه چندم را دارد ? وهزاران سوال دیگر بابت بالا بردن هزینه وزارت خارجه ......بغیر از چند کشور راستی سفارت ایران مثلا در کشورهای اروپایی وعربی چه گلی به سر ما زدن ..???

    • بدون نام

      شما نه مذاکره بلدید و نه مذاکره می کنید فقط حیف و میل می کنید.

    • بدون نام

      واقعا درست میگه قاسمی بودجه وازرت که مربوط به خود دولته باید دو برابر بشه ولی بودجه برای دفاع از مملکت باید به نصف کاهش پیدا کنه واااااقعا که

    • MMIISSSEEE

      بودجه که اضافه شد حقوق شما هم چند برابر میشه خوشحال باش مردم اگر چیزی ندارند به شما که مربوط نیست

    • بدون نام

      وزارت خارجه چه کار مهمی انجام داده که بودجه اش را دو برابر کرده اند ؟ برجام شکست خورده افتخار آنهاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج