۸۱۲۸۴۷
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

دریادار سیاری: در زلزله بم سنگ هم گریه می‌کرد

معاون هماهنگ کننده ارتش خدمت رسانی به مردم افتخار ارتش دانست و تاکید کرد: هر جا لازم باشد با تمام توان به یاری مردم می شتابیم.

ایلنا نوشت: معاون هماهنگ کننده ارتش خدمت رسانی به مردم افتخار ارتش دانست و تاکید کرد: هر جا لازم باشد با تمام توان به یاری مردم می شتابیم.

مراسم اختتامیه همایش پانزدهمین سالگرد زلزله‌ی دلخراش بم با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در این شهرستان برگزار شد.

دراین مراسم امیر دریادار سیاری گفت: ارتش همیشه در کنار مردم بوده و خواهد بود و خدمت رسانی و مردم یاری را از افتخارات و وظایف ذاتی و انسانی خود می‌داند.

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار داشت: پنجم دی ماه ۸۲ بم لرزید، شهر بم ویران شد و فاجعه‌ای بزرگ به‌وجود آمد، نزدیک به یک سوم مردم جان به جان آفرین‌ تسلیم کردند و مردم ایران داغدار شدند.

وی با بیان اینکه امروز ۱۵ سال از این حادثه می‌گذرد و چه خوب که مردم، شهر خود را به خوبی ساخته‌اند، تصریح کرد: همه خانواده‌های بم‌ و ملت ایران داغدار شدند در واقع عمق فاجعه بسیار بزرگ بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه مردم در سختی‌ها و بلایا بهتر شناخته می شوند، ادامه داد: ملتی که هویت، عظمت و ریشه داشته باشد، مومن باشد، ایمان و تقوی داشته باشد قطعاً می‌تواند در بلایا صبر پیشه کند.

سیاری ابراز داشت: ملت بم علی‌رغم وجود این فاجعه بزرگ و از بین رفتن شهر اما ثابت کردند ملتی مومن و شکرگزار هستند و به رضای خدا راضی هستند.

وی با اشاره به اینکه بم ریشه در تاریخ دارد و مردمش مردمی صبورند، گفت: در زلزله بم سنگ هم گریه می‌کرد اما مردم‌ به‌ ما درس می‌دادند و طبق گفته رهبر معظم انقلاب از دل ویرانه‌ها شهری مستحکم سر برآورد.

سیاری ادامه داد: من شاهد بودم که مردم بم به چه سختی اجساد و مصدومین را از زیر آوار بیرون می‌آوردند و از گوشه و کنار ایران مردم‌ به زلزله‌زدگان کمک می‌کردند.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: ملت ما ثابت کردند هر جا نیاز باشد حضور پیدا می‌کنند و درد هموطن را درک می‌کنند و نکته مهم در زلزله بم حضور مقام معظم رهبری در سه مرحله در شهر بم بود که با جدیت پیگیر بازسازی شهرستان شدند.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی در راستای حفظ تمامیت ارضی، دفاع از استقلال کشور و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد و از ویژگی‌هایی چون خودکفایی، مومن بودن، متعهد بودن، شایستگی، ولایتمداری و شهادت‌طلبی برخوردار است اما یک ویژگی خاص ارتش مردمی بودن است که معانی زیادی دارد.

سیاری با بیان اینکه کارکنان ارتش فرزندان ملت هستند و در راستای اهداف نظام حرکت می‌کنند، افزود: ارتش روی پای خود ایستاده و هدایت کنندگان و سربازان ارتش فرزندان شما هستند.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران درکنار مردم است و ما هر جا لازم باشد با تمام توان و قدرت به یاری مردم می‌شتابیم و هیچ منتی هم در این راستا نیست، حتی این را برای خود یک وظیفه و افتخار می‌دانیم.

معاون هماهنگ‌ کننده ارتش خاطرنشان کرد: در زلزله بم در اولین ساعات هوانیروز، مرکز آموزش ۰۵، آمادگاه مهماتی، لشکر ۸۸ زرهی زاهدان، تیپ هوابرد شیراز، تیپ منطقه دو در شیراز، مرکز آموزش مهندس بروجرد و سیرجان و همچنین هواپیماهای ارتش تا ظهر و بعدازظهر در بم حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: مردم بم باید به خود افتخار کنند زیرا شهر خود را به خوبی ساختند و اگر این همت و بزرگواری، صبوری، سخت‌کوشی و پا در رکاب بودن مردم نبود این اتفاق نمی‌افتاد، مردم علیرغم از دست دادن عزیزان خود جهادی تلاش کردند تا شهر ساخته شد.

سیاری بیان داشت: بعنوان فرزند کوچک‌ ملت به خود می‌بالم که بازسازی بم توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: قطعا مردم در چهملین سالگرد انقلاب عظمت و بزرگی خود را نشان خواهند داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعله کشور ثروتمندی که مردم فقیر ان در خانه های خشتی زندگی می کنند در زلزله ۵ ریشتری ، جز مرگ انتخابی ندارند .

    • بدون نام

      خدارحمت کنه کسانی را که در زلزله ی بم و دیگر زلزله ها فوت کردند
      روحشون شاد
      نور به قبر ایرج بسطامی بباره

    • بدون نام

      متاسفانه این دلسوزیها کوتاه مدت بوده وهنوز اثار خرابیهای جنگ درمناطق جنگزده بعداز سی سال وخرابیهای زلزله بم هنوز باقیست درصورتیکه خرابیهای جنگ سی وسه روزه لبنان بسرعت توسط ایران ترمیم شد ماها که نفهمیدیم داستان چیست ...

    • بدون نام

      گریه میکردیم ،تا یک سال که به ترتیب جابجا میشدن چه نیروی خدماتی و شهرداری وچه نیروهای مستقر؛ همین مطلب را گفتن که خاک بم خیلی سنگین و اشک اور بود خودم بعداز بیست روز اعزام شدم ...رفتم کانکس پتو بگیرم دیدم سرباز غم سنگینی دارد پرسیدم بومی هست زد زیر گریه وگفت نه ولی مگر میشه اشک نریخت و یک هفته هست اومدم دوعده غذا بیشتر نتونستم کنسروهاشو نشون داد. این انسانیت وعاطفه سرباز واشکهاش هیچ گاه ازیادم نمیره ..همه رفتند بجز تعدادی کودک

    • بدون نام

      15 سال از اون اتفاق تلخ گذشته... هنوز داغ رفتگان بر دل بازماندگان برجاست و بسیاری کمبودها که هنوز برطرف نشده

    • آ زاد

      اما مسئولین نه

    • بدون نام

      سنگ چگونه گریه می‌کند؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج