جاباما
۸۱۳۳۲۵
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

خودرو‌هایی که نه‌تن‌ها تأثیر زیادی بر صنعت خودروسازی داشتند بلکه با تعداد زیادی از فن‌آوری‌های مدرن و روز دنیا نیز وارد عرصه رقابت شدند. مردم این کشور به خودرو‌هایی علاقه دارند که هم قدرت بالایی داشته باشد و هم بتواند در نقش یک رفیق آفرود برای آن‌ها ظاهر شود. به همین دلیل است که بیشتر خودرو‌های تولیدی در ایالات‌متحده، نسبت به رقیبان اروپایی خود دارای جثه بزرگ‌تری هستند.

وبسایت چرخان: کشور آمریکا، همیشه صاحب خودروهای جذاب و دوست‌داشتنی بوده است که بعضی از آن‌ها، از حد و مرز یک خودروی صرفاً معمولی خارج‌شده و خود را به‌عنوان نماینده‌های مهم آمریکا در جهان معرفی کرده‌اند.

خودروهایی که نه‌تنها تأثیر زیادی بر صنعت خودروسازی داشتند بلکه با تعداد زیادی از فن‌آوری‌های مدرن و روز دنیا نیز وارد عرصه رقابت شدند. مردم این کشور به خودروهایی علاقه دارند که هم قدرت بالایی داشته باشد و هم بتواند در نقش یک رفیق آفرود برای آن‌ها ظاهر شود. به همین دلیل است که بیشتر خودروهای تولیدی در ایالات‌متحده، نسبت به رقیبان اروپایی خود دارای جثه بزرگ‌تری هستند.

با ما باشید تا خودروهای جذاب آمریکایی که دنیا را تغییر داده‌اند، به شما عزیزان معرفی نماییم.

هنسی ونوم جی تی

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

این خودرو، اگرچه بر پایه پلتفرم لوتوس تولیدشده است اما حرف‌های کاملاً متفاوتی نسبت به لوتوس بریتانیایی، برای گفتن دارد. شرکت جنرال موتور، از یک قلب تپنده 8 سیلندر 7 لیتری با توربو دوقلو موسوم به LS9 که طبق گفته‌ها، توانایی تولید بیش از 1,400 اسب بخار قدرت و 1,559 نیوتون متر گشتاور را دارد.

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

موتور قدرتمندی که شتاب صفرتا سیصد کیلومتری ونوم را به تنها ۱۳.۶۳ ثانیه رسانده و نام آن را در کتاب گینس ثبت کرده است.

کادیلاک الدورادو

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

اواخر دهه ۵۰ میلادی بود که سومین نسل از کادیلاک الدورادو رونمایی شد و برای همیشه، طراحی خارجی خودروها را تحت تأثیر خود قرارداد. کافی است به باله‌های جذاب قسمت عقبی، استفاده از رنگ کروم، سطوح پیچیده طراحی خارجی و طول کشیده این خودرو که حتی اغلب قایق‌ها نیز از آن کوچک‌تر بودند، نگاهی انداخته تا متوجه خاص بودن این کادیلاک مربوط به سال ۱۹۵۹ شوید.

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

زیر کاپوت الدورادو نیز، یک موتور 8 سیلندر 6.4 لیتری بود که 325 اسب بخار قدرت تولید کرده و قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده 4 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌کرد.

فورد جی تی ۴۰

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

به چند سال پس از الدورادو رفته و به خودرویی می‌رسیم که با کمک کارول شلبی، اولین مسابقه لمانس خود را در سال ۱۹۶۶ با پیروزی به اتمام رساند. پس‌ازآن نیز فورد جی تی ۴۰ توانست ۴ پیروزی پیاپی در مسابقات لمانس به دست آورد.

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

جی تی 1966، دارای یک موتور 7 لیتری 8 سیلندری بود که 465 اسب بخار قدرت تولید کرده و با ترکیب موتور قدرتمند و وزن سبک خود، رقیب سرسختی برای خودروهای فراری در مسابقات لمانس به شمار می‌رفت.

شورولت کوروت

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

کمتر کسی است که عاشق دنیا خودرو بوده و تاکنون نام کوروت را نشنیده باشد. خودرویی که تولید آن به سال ۱۹۵۳ برگشته و تاکنون با یک فرمول خاص تولید گشته است: یک موتور قرارگرفته در قسمت جلویی خودرو، دیفرانسیل عقب (RWD)، دارای دو صندلی و با یک موتور ۸ سیلندر که قدرت زیادی را به زیر پای راننده منتقل می‌کند.

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

امروزه قوی‌ترین کوروتی که توسط شورلت ساخته‌شده است، هفتمین نسل از این خودرو بانام C7 بوده که می‌تواند 755 اسب بخار قدرت و 969 نیوتون متر گشتاور تولید نماید.

فورد موستانگ

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

درست مانند کوروت، موستانگ نیز از اهمیت ویژه‌ای در خودروهای آمریکایی برخوردار است. خودروی جذاب و قدرتمندی که از سال ۱۹۶۴ به تولید رسیده و اولین خودرویی بود که در کلاس پونی، به جهان معرفی شد. برخلاف کوروت، موستانگ می‌توانست در نسخه‌هایی با صندلی عقب نیز تولیدشده و با اضافه شدن آن، کماکان یک خودروی عضلانی و کوچک باقی بماند.

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

موستانگ در حال حاضر، در ششمین نسل از خود به سر برده و توانسته در این 55 سال عمر خود، عاشقان بسیار زیادی را هم در آمریکا و هم نقاط دیگر دنیا پیدا کند.

تسلا مدل S

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

ایلان ماسک، مؤسس تسلا با تأسیس این شرکت و معرفی مدل S در سال ۲۰۱۲ ثابت کرد که یک خودروی برقی نیز می‌تواند حرف زیادی برای گفتن در مقابل خودروهای بنزینی و دیزل داشته باشد. خودرویی که نه‌تنها در طراحی خارجی و داخلی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی بود بلکه ازنظر قوای محرکه نیز، کمتر از خودروهای بنزینی قدرتمند نبود.

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

تسلا تاکنون موفق شده تعداد 250,000 دستگاه (119,000 در خود آمریکا) مدل S را به فروش رسانده و این خودرو، همچنان پس از گذشت حدود 7 سال، یک رقیب بسیار جدی برای هر شرکتی است که قصد تولید یک خودروی برقی جذاب را دارد.

فورد مدل T

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

مدل T فورد، بدون شک تأثیرگذارترین خودروی قرن بیستم است. خودرویی که از سال ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۷ در بازار، به فروش رفت و نه‌تنها اولین خودرویی بود که به‌صورت انبوه، تولید شد بلکه به لطف خط تولید انقلابی تولید و مونتاژ فورد، به فروش حیرت‌انگیزی نیز دست‌یافت. فورد مدل T نه‌تنها صنعت خودرویی آمریکا را به سمت جلو راند بلکه با فروش کلی ۱۶.۵ میلیون دستگاه در سراسر جهان، تأثیر فراوانی روی بازارهای جهانی داشت.

آمریکایی‌هایی که دنیا را تغییر داده‌اند!

هنری فورد مؤسس شرکت فورد گفته بود: من خودرویی را با چندین ابعاد مختلف به تولید خواهم رساند. خودرویی که برای یک خانواده فضایی کافی داشته و برای هر شخصی هزینه‌های جانبی کمی خواهد داشت. این خودرو با بهترین مواد تولیدی و توسط بهترین کارگران ساخته خواهد شد. به‌طوری‌که ساده‌ترین طراحی که مهندسی مدرن بتواند تولید کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج