۸۱۳۳۳۳
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

بی ام و گینا که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد اولین خودرویی بود که با ایده جذاب تغییر شکل خودروهای، رونمایی شده بود. خودرویی که از یک شاسی الکترونیکی منحصربه‌فرد انعطاف‌پذیر و بدنه‌ای پوشیده شده از جنس اسپاندکس پلی یورتان (Polyurethane Spandex)، ساخته‌شده بود که می‌توانست شکل ظاهری خود را تغییر دهد. چراغ‌های این بی ام و جذاب نیز مانند چشم یک انسان طراحی‌شده بودند.

وبسایت چرخان: درحالی‌که بدنه خودروهای امروزی، عمدتاً از جنس آلومینیوم، فیبر کربن و حتی استفاده از پلاستیک برای کاهش وزن خودرو و افزایش کارایی آن، ساخته می‌شوند، در طول این سال‌ها، شرکت‌هایی بوده‌اند که موادی غیرازاین مواد آشنا را در خودروهای خود استفاده کرده‌اند.

با ما باشید تا این مواد غیرمعمول و ناآشنا را بیشتر بشناسید.

لکسوس IS مقوایی

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

در طول دهه قبلی میلادی، شرکت ژاپنی لکسوس، جست‌وخیز‌های فراوانی برای ساخت خودروهای لوکس، زیبا و جذاب، انجام داده است. خودروهای لوکسی که حتی بعضی از آن‌ها توانسته‌اند گوی سبقت را از رقیبان اروپایی و آمریکایی خود ربوده و تبدیل به اسطوره‌های صنعت خودروسازی شوند؛ اما این شرکت در سال ۲۰۱۶، یک نمونه از مدل IS را از جنس مقوا، به تولید رساند.

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

این لکسوس از 1700 ورقه مقوایی بریده‌شده با لیزر ساخته‌شده بودند که بر اساس طرح 3 بعدی که از طرح‌های کامپیوتری ساخته‌شده بود، به تولید رسید. حتی کابین این خودروی مقوایی نیز مانند کابین IS اصلی بوده، درب‌های خودرو بازشده، چراغ‌های آن روشن‌شده و حتی با موتوربرقی خود، می‌تواند روشن‌شده و رانده شود!

سوی- خودروی از جنس سویا شرکت فورد

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

هنری فورد، شخصی که باپشتکار و ایده‌های جذاب خود توانست صنعت خودروسازی جهان را به سمت جلو براند، در اوایل دهه ۴۰ میلادی، خودرویی را به تولید رساند که در ساختمان اصلی آن از سویا استفاده‌شده بود. بدنه خودرو و سپرها از جنس سویا، گندم، ذرت، کتان و کامپوزیت کنف بودند که ایده‌ی جالبی به‌حساب آمده و در کاهش وزن خودرو، بسیار تأثیرگذار هستند.
علاوه بر ساختمان منحصربه‌فرد، سوخت این خودرو نیز بر پایه همان سوخت گیاه کنف بوده که می‌توانست با ورود به صنعت خودروسازی، این صنعت را از سوخت‌های فسیلی نجات دهد. متأسفانه، با شروع جنگ جهانی دوم، این پروژه جذاب و منحصربه‌فرد، به یک داستان تاریخی در این صنعت تبدیل شد.

ابرخودروی چوبی

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

شرکت مورگان به استفاده از چوب در شاسی خودروها معروف شده است. این شرکت، حتی در کف خودروهای کوروت C۵ و C۶، از چوب مستحکم بلسا استفاده کرده است؛ اما گروه دیگری (جان هارمون و گروهش) غیر از مورگان، پا را فراتر گذاشته و با صرف ۵ سال زمان، توانسته خودروی اسپرت دو سرنشینه ای را تولید کند که بدنه آن کاملاً از جنس چوب است.

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

درواقع در خودروی اسپلینتر (چوب شکسته)، تنها قسمت‌هایی که از چوب ساخته نشده‌اند، موتور، تایرها، عقربه‌های نشان‌دهنده اطلاعات خودرو و سیم‌های داخل کاپوت بودند.

طرح مفهومی بی ام و GINA

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

بی ام و گینا که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد اولین خودرویی بود که با ایده جذاب تغییر شکل خودروهای، رونمایی شده بود. خودرویی که از یک شاسی الکترونیکی منحصربه‌فرد انعطاف‌پذیر و بدنه‌ای پوشیده شده از جنس اسپاندکس پلی یورتان (Polyurethane Spandex)، ساخته‌شده بود که می توانست شکل ظاهری خود را تغییر دهد. چراغ‌های این بی ام و جذاب نیز مانند چشم یک انسان طراحی‌شده بودند.

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

بدنه خاص این خودرو، به دلیل اینکه گینا می‌توانست شکل خود را در سرعت‌های متفاوت تغییر دهد، گینا را بسیار آئرودینامیک کرده بود. ذهن مبتکر و خلاق این طرح، کریس بنگل بوده است که به خاطر طرح‌های جذاب و نامتعارف خود درزمینهٔ خودرو معروف شده است.

خودروای از جنس بامبو

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

تاکنون خودرویی به نام BamGoo(از جنس چوب بامبو) توسط آزمایشگاهی در دانشگاه کیوتو ژاپن که تنها ۶۰ کیلوگرم وزن داشته و توسط یک موتوربرقی رانده می‌شد، تولیدشده است؛ اما در طول این سال‌ها، خودروهای بامبو کمی بوده‌اند که طراحی و رونمایی شده‌اند.

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

فونیکس یکی از همین خودروهای بامبویی است که ظرف مدت 10 روز، طراحی‌شده و باهدف استفاده از مواد طبیعی، سبک و جذاب برای خودروها، به تولید رسیده است.

بریکلین SV-۱-خودرویی از جنس پلاستیک آکریلیک و فایبرگلاس

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

همان‌طوری که در تصویر مشاهده می‌کنید،SV-۱ خودرویی است که با ظاهر بسیار جذاب و زیبایی تولیدشده و با کاپوت کشیده خود، به یک خودروی خوش‌چهره تبدیل‌شده است؛ اما جدای از طراحی خارجی این اسپرت جذاب، بدنه آن نیز از جنس آکریلیک و فایبرگلاسی بوده که در کاهش وزن خودرو بسیار مؤثر هستند.

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

همچنین راننده این خودرو می‌توانست با تنها عوض کردن پوسته روی خودرو، یک رنگ جدید را برای خودروی خود انتخاب کند؛ اما در بین این مزیت‌ها، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات SV-1، نداشتن مقاومت مناسب در برابر حرارت و گرم بوده که می‌توانست به بدنه خودرو آسیب وارد کند.

خودروی پونتیاک دولوکس سیکس- از جنس شیشه پلکسی

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

در سال ۱۹۳۹، شرکت پونتیاک، یکی از خودروهای خود را با بدنه شفاف، به‌طوری‌که مانند بعضی از حیوانات دریایی که می‌توان درون بدن آن‌ها را دید، طراحی کرد. این شرکت، یکی از مدل‌های دولوکس سیکس خود را با بدنه‌ای از جنس شیشه‌های پلکسی (Plexiglass) طراحی کرد که بانام خودروی روح مانند (Ghost Car) شناخته می‌شد.

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

اگرچه این خودرو یک نمونه نمایشی محسوب می‌شد، اما باقیمت 25,000 دلاری خود، بسیار بیشتر از مدل معمولی دولوکس سیکس باقیمت 1,000 دلار، ارزش‌گذاری شده بود. جالب است بدانید که دولوکس، در سال 2011 باقیمت 300,000 دلار در یک حراجی به فروش رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج