جاباما
۸۱۳۸۶۲
۱ نظر
۵۰۶۳
۱ نظر
۵۰۶۳
پ

استایل راحتی مردانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

آقایان همیشه نمی‌توانند لباس‌های رسمی و اتو کشیده بپوشند و گاهی هم به یک استایل راحتی مردانه نیاز دارند. اما پوشیدن لباس راحت به معنای نامرتب و شلخته بودن نیست بلکه استایل راحتی مردانه هم قوانین خاص خود را دارد و با رعایت آن‌ها می‌توان در عین راحتی و آسودگی، شیک پوش و جذاب نیز بود.

مجله قرمز: آقایان همیشه نمی‌توانند لباس‌های رسمی و اتو کشیده بپوشند و گاهی هم به یک استایل راحتی مردانه نیاز دارند. اما پوشیدن لباس راحت به معنای نامرتب و شلخته بودن نیست بلکه استایل راحتی مردانه هم قوانین خاص خود را دارد و با رعایت آن‌ها می‌توان در عین راحتی و آسودگی، شیک پوش و جذاب نیز بود.

اما این قوانین کدامند و چطور می‌توان استایل راحتی مردانه شیک و جذابی داشت؟ در این مقاله ما قوانین شیک پوشی در استایل راحتی مردانه را بیان خواهیم کرد و در ادامه نیز چند استایل راحتی مردانه با پولوشرت را معرفی خواهیم نمود.

استایل راحتی مردانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین قانون در استایل راحتی مردانه: به موقعیت احترام بگذارید

استایل راحتی مردانه نیز مثل هر استایل دیگری، موقعیت و جایگاه خاص خود را دارد و فقط در شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد که موقعیت چنین اجازه‌ای را به شما بدهد. مثلا اگر محیط کاری شما طوری است که حتما باید در آن از استایل بیزنسی و کاری استفاده کنید استفاده از استایل راحتی یک اشتباه مد تلقی خواهد شد.

اما در بسیاری از موارد، شرایط خاصی در مورد نحوه و میزان رسمی بودن لباس عنوان نمی‌شود و این شما هستید که باید شرایط را بسنجید و در نظر داشته باشید که کمی رسمی‌تر بودن نسبت به شرایط، مشکلی ایجاد نمی‌کند اما غیررسمی‌تر بودن باعث اشکال خواهد شد. پس فرقی نمی‌کند هر چقدر هم که استایل راحتی شما زیبا و شیک باشد، اگر برای موقعیت مناسب نباشد یک انتخاب نادرست خواهد بود.

استایل راحتی مردانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟


دومین قانون: هرم شیک پوشی را بشناسید

هرم شیک پوشی سه وجه دارد که این سه وجه شامل اندازه بودن، کاربرد و جنس پارچه هستند که در ادامه به بررسی این سه وجه خواهیم پرداخت.

استایل راحتی مردانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اندازه مهم‌ترین جنبه در شیک پوشی است که در استایل راحتی مردانه نیز جایگاه بسیار مهمی دارد. وقتی روی لباسی نوشته شده است "فری سایز" بهتر است آن را فراموش کنید چون در شیک پوشی به خصوص نوع مردانه آن فری سایز و یک سایز برای همه هیچ معنایی ندارد و لباس باید کاملا اندازه تن شما باشد نه بزرگ و نه کوچک. این مساله در مورد لباس‌های نیمه رسمی مثل کت و شلوار بیزنس هم اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند، توصیه می‌شود از برندهایی خرید کنید که تنوع سایز زیادی دارند، سپس آن را به خیاط بدهید تا تغییرات لازم را در آن اعمال کرده و کت و شلوار را اندازه تن شما کند.

کاربرد و معنای آن در استایل راحتی مردانه بسیار ساده است. کافی است به این سوال جواب دهید که "این لباس برای چیست؟" یک کاپشن بادی لباسی راحت برای استایل راحتی است اما لباسی مثل یک بلیزر سرمه‌ای برای استایل محیط کاری طراحی شده است. پس قبل از این که لباسی را انتخاب کنید حتما کاربرد آن را بشناسید و برای موقعیت مناسب از آن استفاده کنید.

پارچه لباس تنها ماده خام لباس شما نیست بلکه کیفیت و ساختار لباس شما را نیز شکل می‌دهد. جنس پارچه می‌تواند میزان رسمی بودن لباس را تعیین کند مثلا پارچه‌های لوکس مثل پشم رسمی‌ترین نوع هستند و پس از آن پنبه در رتبه دوم است. پارچه‌های الیاف مصنوعی هم غیررسمی‌ترین نوع الیاف هستند.

سومین قانون: به ظاهر خود اهمیت دهید

وقتی صحبت از استایل راحتی مردانه می‌شود توجه به اصلاح و مدل مو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. وقتی لباس غیررسمی می‌پوشید معنای آن این نیست که ظاهر شما بی‌اهمیت شده است بلکه شما باید با توجه به صورت و موهای خود تعادل لازم را در استایل برقرار کنید. به همین دلیل است که در استایل راحتی مردانه نسبت به استایل رسمی، اصلاح و مدل موی مناسب بسیار مهم‌تر است. مدل مویی انتخاب کنید که بدون تلاش شیک و زیبا به نظر برسد، یک شانه هم همراه داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید موها را مرتب کنید.

نیاز به اصلاح کامل نیست اما سعی کنید موهای صورت را مرتب نگه دارید. اگر به ریش داشتن علاقه دارید حتما آن را مرتب نگه دارید و اجازه ندهید که از کنترل شما خارج شود. موهای بینی و ابرو را هم مرتب اصلاح کنید و از نامرتب شدن و کثیف شدن ظاهر خود جلوگیری کنید.

چهارمین قانون: اکسسوری‌های شیک بردارید

وقتی لباس‌های راحت و ساده می‌پوشید اکسسوری‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند چون توجه بیشتری نسبت به لباس‌های اصلی به خود جلب می‌کنند. از جواهرات مردانه مناسب سن و موقعیت خود برای این منظور استفاده کنید، یک ساعت مچی زیبا و کاربردی هم به دست مخود ببندید تا سطح استایل خود را بالاتر ببرید و تعادل کافی در آن ایجاد کنید. کیفی هم که حمل می‌کنید اهمیت دارد، فرقی نمی‌کند کوله پشتی یا کیف دوشی یا دستی حمل کنید همیشه از مدل‌هایی استفاده کنید که ساده هستند و جنس چرم دارند، در این شرایط است که تیپ شما دانشجویی و دانش آموزی به نظر نمی‌رسد و خوش استایل و جذاب خواهید شد.

استایل راحتی مردانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پنجمین قانون: از طرح و رنگ درست استفاده کنید

در استایل رسمی مردانه تنوع طرح و رنگ جایگاهی ندارد و همیشه از رنگ‌های خنثی و بدون طرح استفاده می‌شود اما در استایل غیررسمی طرح و رنگ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شما می‌توانید با مانور دادن روی این دو فاکتور، تاثیر چشمگیری در جذابیت استایل خود به وجود آورید. در استایل راحتی مردانه شما می‌توانید رنگ‌هایی مثل قرمز، سبز و … را هم در کنار رنگ‌های دیگر به کار ببرید و ترکیبی چشمنواز و در عین حال متعادل داشته باشید.

رنگ‌ها هم میزان رسمی بودن خود را دارند به طور مثال رنگ سبز تیره از رنگ زیتونی روشن رسمی‌تر است، رنگ قرمز روشن میزان رسمی بودن کمتری نسبت به زرشکی دارد و به طور کلی هرچه رنگ‌های مات‌تر و ملایم‌تری در لباس‌های خود داشته باشید این لباس‌ها تطبیق پذیرتر خواهند بود. از طرف دیگر طرح‌ها هم باعث غیررسمی شدن استایل شما می‌شوند و به طور کلی هرچه طرح‌ها بیشتر و شلوغ‌تر باشند لباس شما غیررسمی‌تر خواهد بود.

لباس‌هایی که برای استایل راحتی مردانه لازم دارید

پس از آشنایی با قوانین و اصول استایل راحتی مردانه بهتر است بدانید که کدام لباس‌ها به عنوان لباس راحت به شمار می‌روند و می‌توانند استایل راحتی شما را زیباتر و شیک‌تر کنند.

کت: کت و ژاکت چه از نوع چرم و جین و … می‌تواند در استایل راحتی به کار رود. به خاطر داشته باشید که کت‌های دکمه‌دار رسمی‌تر از نوع زیپ دار آن هستند. کت‌های اسپورت کمی رسمی‌تر هستند اما می‌توانند با لباس‌های مناسب مورد استفاده قرار گیرند.

هودی و سوئیشرت: سوئیشرت‌های ورزشی برای رفتن به ورزشگاه، باشگاه و … گزینه مناسبی هستند اما از سن خاصی به بعد نمی‌توان به عنوان لباس معمول و روزمره از آن‌ها استفاده کرد. اما یک سوئیشرت و هودی ساده و بدون طرح همراه با لباس‌های مناسب مثل پیراهن غیررسمی می‌تواند انتخابی مناسب برای لباس‌های راحتی شما باشد.

جلیقه: جلیقه‌های خبرنگاری، کاپشن‌های جلیقه‌ای و لباس‌هایی از این دست می‌توانند کامل کننده استایل روزمره شما باشند. این لباس را در رنگ‌های تیره و ساده تهیه کنید تا در ترکیب کردن آن با لباس‌های دیگر خود دچار مشکل نشوید.

پیراهن غیررسمی: پیراهن غیررسمی از آن لباس‌هایی است که هر مردی به چند عدد از آن‌ها نیاز دارد. پیراهن‌های غیررسمی یقه آهاری ندارند، رنگ‌های متفاوتی نسبت به پیراهن‌های رسمی دارند و می‌توان از طرح‌های راه راه، چهارخانه و حتی طرح‌های فانتزی و جذاب هم برای این پیراهن‌ها استفاده کنید. این پیراهن‌ها بیش از یک جیب دارند و دکمه‌های آن‌ها نیز بزرگ‌تر و از جنس و رنگی متفاوت نسبت به پیراهن‌های رسمی انتخاب می‌شود.

چهار مدل استایل راحتی مردانه با پولوشرت

پولوشرت از لباس‌های پرکاربرد در استایل نیمه رسمی مردانه است که به روش‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. در این بخش شما را با چهار ترکیب و استایل که با پولوشرت مردانه ساخته می‌شوند و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند آشنا خواهیم کرد.

پولوشرت با کت و شلوار: پولوشرت را می‌توان با کت و شلوار نیمه رسمی مثل کت و شلوار اسپورت یا کت و شلواری که رنگ روشن دارد پوشید. همراه با این ترکیب می‌توانید از کفش کالج، جوراب مخفی و اکسسوری‌های هماهنگ استفاده کنید.

استایل راحتی مردانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

استایل تابستانی: اگر به دنبال یک استایل راحت و شیک و نیمه رسمی برای تابستان هستید ترکیب پولوشرت با شلوار کتان به همراه اکسسوری‌های مناسب (عینک آفتابی، ساعت و کمربند) بهترین گزینه است. کفش کالج با جوراب مخفی هم این استایل را کامل می‌کند.

استایل راحتی مردانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

استایل پاییزی: برای پاییز می‌توانید همراه پولوشرت از شلوار جین تیره و یک ژاکت بافتنی دکمه دار استفاده کنید. اکسسوری‌های مناسب و کفش کالج را هم فراموش نکنید.

استایل راحتی مردانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

استایل نیمه رسمی: از یک کت اسپورت می‌توان روی پولوشرت و همراه شلوار جین تیره و اکسسوری‌های هماهنگ استفاده کرد. با استفاده از بوت هم این استایل برای پاییز و بهار مناسب خواهد بود.

استایل راحتی مردانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      خیلی خوب بود. باتشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج