۸۱۴۰۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سردار سلامی: فتنه ۸۸ از زمان جنگ خطرناک‌تر بود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب پس از فتنه ۸۸ به پیشرفت خود ادامه داد، گرچه فتنه زمینه‌ساز اعمال تحریم بود، اما ملت ایران در این نبرد نیز پیروز می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب پس از فتنه ۸۸ به پیشرفت خود ادامه داد، گرچه فتنه زمینه‌ساز اعمال تحریم بود، اما ملت ایران در این نبرد نیز پیروز می‌شود.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم گرامیداشت روز ۹ دی ماه که در میدان امام حسین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه «امروز یوم الله ۹ دی است»، اظهار کرد: در تاریخ هر ملت و کشوری شعائر و روزهایی وجود دارد که در آن روزها ملت‌ها در اوج شکوه و عظمت خود تاریخی جدید می‌سازند. یوم الله جاودانه است و ملت ایران در طول ۴۰ سال عمر شکوهمند خود بارها خالق روزهای الهی بوده است.

وی گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تا یوم الله ۹ دی، حداقل می‌توان پنج یوم الله که در آن ملت ایران، آمریکا را شکست داد، نام برد؛ نخستین یوم الله، ۲۲ بهمن ۵۷ بود که در آنجا ملت ایران آمریکا را به زانو درآورد؛ این اولین شکست آمریکا در جهان بود که به نام ملت ایران درج شد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دومین یوم‌الله مردم ایران، اشغال جاسوس‌خانه آمریکا در تهران است که طی آن تیر خلاص به حضور سیاسی آمریکا در کشور مقدس ایران زده شد که انقلابی بزرگتر از قبل بود. بعد از آن یوم‌الله دیگری آفریده شد روز شکست نیروی‌های نظامی آمریکا در طبس است. شکست بزرگ دیگری که آمریکا از ملت ایران دریافت کرد، پیروزی شگفت انگیز این ملت در یک جنگ جهانی تاریخی بود. در آنجا به مدد درخشش نور ولایت در این سرزمین ملت به جبهه ها شتافتند و مملکت را در برابر شعله‌های فروزان دشمن حفظ کردند.

سلامی با بیان اینکه این پیروزی نشان داد ملت ایران در برابر اجتماع همه قدرت های جهانی با اقتدار می‌ایستد، تصریح کرد: روز نهم دی ماه یوم الله دیگری که تحت رهبری‌ آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز شکل گرفت و در آن روز ملت ایران باز هم درخشیدند. در آن روز باشکوه و خاطره انگیز و فراموش نشدنی، ملت شریف ایران تاریخ دیگری ساختند. این‌بار همه ائتلاف شیطانی مصمم بودند نظام را به براندازی برسانند، اما ملت ایران آرزوی ائتلاف به هم پیوسته قدرت‌های جهانی، ارتجاع منطقه‌ای و شرکای داخلی را در گورستانی بزرگ دفن کرد.

وی افزود: فتنه ۸۸ نقطه متراکم همه توطئه‌هایی بود که قدرت های بزرگ برای سیطره مجدد بر این سرزمین اندیشیده بودند؛ این‌بار جنگ به خیابان‌ها کشیده شده و دشمن به دنبال تسخیر قلب و ذهن مردم ایران بود و فکر می‌کرد می‌تواند این ملت را از اعتقادات و باورهای خود جدا کند. فتنه‌گران زمینه بسیج جهانی علیه ملت را فراهم کرده بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸ از دفاع مقدس خطرناک‌تر و بسیار سهمگین ‌ر بود، گفت: فتنه ۸۸ روشی بود که قدرت های بزرگ برای غلبه بر ملت ایران انتخاب کرده بودند و جنگ را به خیابان ها آورده و فکر می کرد که می توانند ملت را از انقلاب و رهبری جدا کند. دشمنان تمامی موجودیت، استقلال، آزادی و آگاهی ملت ایران را نشانه گرفته‌ بودند و فتنه گران می‌خواستند ملت و آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب را پای خود قربانی کنند. فتنه گران دوباره زمینه اشتهای قدرتهای بزرگ برای تمرکز بر این سرزمین را فراهم کردند و آنها فکر کردند می‌توانند ملت را از انقلاب خود پشیمان کنند. حادثه فتنه، حادثه‌ای ویران‌گر بود که هزینه های زیادی به همراه داشت و فتنه گران ملت ایران را در جهان تحقیر کردند.

سلامی ادامه داد: دشمنان فکر می کردند می توانند ملت را از انقلاب شان ناامید کنند، این فتنه آسیب فراوانی به اقتصاد زد و شیرینی حضور گسترده و تاریخی در انتخابات را به کام مردم تلخ کرد؛ حال همه قضاوت کنید آیا چیزی جز خیانت آشکار و محاربه بر پیشانی سران فتنه نقش بسته است.

وی با بیان اینکه ۹ دی تصویری زیبا از تجلی حضور مقتدرانه ملت ایران در صحنه بود و توطئه های دشمنان را خنثی کرد، اظهار کرد: ۹ دی نشان داد ملت ایران از تاریخ اسلام درس گرفته و اجازه تسلط مجدد استکبار را به سرنوشت خود نمی دهد؛ ۹ دی آغاز یک تاریخ جدید و ملت در تاریخ مجددا درخشیدند. ملت ایران به قوت رهبر حکیم نشان داد اگر دشمنان فتنه‌ای را آغاز کنند و ملت را ایران تهدید کنند، این ملت آن را خاموش می‌کند و پیروز نهایی ملت ایران هستند و این نور حقیقت خاموش نمی شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هرگز امام‌مان را تنها نمی گذاریم و پشت سر ولایت فقیه قله های بزرگ را تصرف می کنیم، اظهار کرد: بعد از ۹ دی، ملت ایران توانست همه زخم های ناشی از این فتنه بزرگ را ترمیم کند و دوباره شکوفه های پیشرفت های بزرگ در این سرزمین دمیده شد؛ ملت ما بعد از ۹ دی راه پیشرفت را مجدد در پیش گرفت و رهبر انقلاب بزرگترین نقش را در رشد و هدایت جامعه و برملا کردن توطئه و فتنه دشمنان انقلاب اسلامی داشته است. امروز نفوذ منطقه ای ایران بخش های عظیمی از جهان را در بر گرفته است، این نفوذ برای استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی است و توانسته بخش‌های عظیمی از جهان اسلام را نجات دهد. امروز دیگر گزینه نظامی درباره ایران کاربرد ندارد زیرا ایران می تواند در زمین، دریا و هوا راه را بر هر تجاوزگری ببندد.

سلامی افزود: امروز جبهه استکبار سردرگم شده و مجبور است قدرت ایران را بپذیرند؛ آنها برجام را امضا و بعد از آن خارج می شوند؛ این یعنی سردرگمی آنها. آمریکا میلیون ها دلار در عراق و سوریه هزینه می کند اما مجبور می شود بدون هیچ دستاوردی از آن خارج شود؛ این یعنی شکست راهبردهای آنها.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به اعمال دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: انقلاب پس از فتنه ۸۸ به پیشرفت خود ادامه داد؛ گرچه فتنه زمینه ساز اعمال تحریم بود، اما ملت ایران در این نبرد نیز پیروز می شود؛ ملت ایران می دانند مذاکره یعنی پذیرش نظرات دشمن؛ پس به آن اعتنا نمی کند. ملت ما می دانند پیروزی از آن آنهاست و به وعد های الهی ایمان دارد و با اعتقاد بر توطئه های دشمنان غلبه می کند. ملت ایران می‌دانند مذاکره شکننده وحدت ملی و مقاومت عامل وحدت آن‌هاست و ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌های ملی خود کمر تحریم ها را بشکنیم.

وی با بیان اینکه امروز از بحث موازنه بین دشمنان گذشته‌ایم و دیگر گزینه نظامی در ادبیات دشمنان ما نیست، تصریح کرد: امروز دیگر این گزینه باطل است؛ زیرا ایران به اندازه کافی قدرت دارد و می‌تواند در همه عرصه ها در برابر دشمنان بایستد. همچنین امروز آمریکا به زوال سیاسی و مسیر رو به رشد زوال اقتصادی رسیده است؛ بیشترین زوال آنها، زوال عقل استراتژیک است؛ رهبران آمریکا منابع عظیم را در بیابان های منطقه به هدر داده و دستاوردی کسب نکرده‌اند. در سوریه و عراق هفت تریلیون دلار هزینه کردند، اما سرانجام مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند.

سلامی با بیان اینکه این واقعیت آشکار باعث کاهش نفوذ آمریکا در منطقه بیش از هر زمان دیگر شده است٬ افزود: همچنان قلب اصلی راهبردهای آمریکایی‌ها تحریم ایران است، اما آنها مطمئن باشند که از ملت ایران این‌بار نیز شکست می‌خورند.

وی در پایان با اشاره به اعلام آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا از ۱۳ آبان امسال و برخی تحلیل‌های ارائه شده در این زمینه، خاطر نشان کرد: همه تصور می‌کردند ۱۳ آبان زلزله‌ای اقتصادی در ایران رخ می‌دهد، اما مشاهده کردیم که آرامش بیشتری کشور را در بر گرفت. دشمنان بدانند امروز ملت ایران از هر زمان دیگری قوی تر و به آرمان هایش مومن تر و امید وار تر است، دشمنان ما ناامید هستند و قدرت آنها کاهش یافته است و پیروزی نهایی از آن ملت ایران اسلامی ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج