۸۱۴۳۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ماریا شاراپووا، پردرآمدترین ورزشکار زن ۲۰۱۳

ماریا یوریِونا شاراپووا، زاده ۱۹ آوریل ۱۹۸۷، تنیسور حرفه ای روس است که اولین بار در سال ۲۰۰۵ رده اول بهترین تنیسورهای زن دنیا را کسب کرد. او برای اولین بار در المپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد و برنده مدال نقره شد.

ماریا شاراپووا، پردرآمدترین ورزشکار زن 2013





برترین ها: ماریا یوریِونا شاراپووا، زاده 19 آوریل 1987، تنیسور حرفه ای روس است که اولین بار در سال 2005 رده اول بهترین تنیسورهای زن دنیا را کسب کرد. او جزو ده تنیسور جهان است که توانسته هر ۴ گرند اسلم ویمبلدون ۲۰۰۴، آزاد آمریکا ۲۰۰۶، آزاد استرالیا ۲۰۰۸ و آزاد فرانسه ۲۰۱۲ را فتح کند؛ همچنین او برای اولین بار در المپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد و برنده مدال نقره شد.

شاراپووا چند بار نیز کار مدلینگ انجام داد که مهمترین آن مدلینگ برای مجله Sports Illustrated بوده است. او در تبلیغات مختلف برندهای مهمی همچون نایکی، پرنس و کانن حضور یافت و چهره اصلی مزون های فشنی همچون کول هان شد. از فوریه 2007 تابحال او سفیر حسن نیت برنامه توسعه سازمان ملل متحد بوده و برای برنامه توسعه و ارتقای منطقه چرنوبیل تلاش کرده است. در ژوئن 2011، مجله تایم او را یکی از "30 افسانه تنیس زنان: گذشته، حال و آینده" نامید.

ماریا شاراپووا، پردرآمدترین ورزشکار زن 2013

مهمترین و بزرگترین اسپانسرهای او عبارتند از:

اویان (Evian)، هد (Head)، تگ هیواِر (TagHeuer)، نایکی (Nike)، پورشه (Porsche) و سامسونگ (Samsung)

شاراپووا سال گذشته با برد تنیس آزاد فرانسه، گرند اسلم را تکمیل کرد. این برد باعث شد که او اسپانسرهایی مانند نایکی و هد را به سمت خود جلب کند. جایزه پولی ۲۶ میلیون دلاری او بعد از خواهران ویلیامز بیشترین پاداش بوده است. او خط تولید آبنبات خود با نام شوگرپووا (Sugarpova) را سال گذشته راه اندازی کرد و قصد دارد شرکتش را بعد از پایان حرفه تنیسش، به حوزه های دیگری هم گسترش دهد.

  • کل درآمدها: ۲۹ میلیون دلار
  • جایزه پولی: ۶ میلیون دلار
  • تبلیغات: ۲۳ میلیون دلار

طبق داده های سازمان آمار آمریکا، زنان به ازای هر دلار مردان، 77 سنت دستمزد می گیرند. این تفاوت دستمزدی در دنیای ورزش بدتر است. بیشترین دستمزد در بسکتبال ملی زنان، 107 هزار دلار است. در حالیکه کوبی براینت فصل آینده از تیم لوس آنجلس لیکرز، 30.5 میلیون دلار می گیرد.

ماریا شاراپووا، پردرآمدترین ورزشکار زن 2013

خانم اینبی پارک (بهترین گلف باز زن دنیا) بخاطر بردن گلف آزاد ۲۰۱۳ آمریکا، ۵۸۵ هزار دلار دریافت کرد. این در حالی است که جاستین رز، برنده مردان، ۱.۴ میلیون دلار برای بردش، به خانه برد. پارک مدتهاست که گلف بازی می کند و جایزه پولی او و عواید تبلیغاتی اش در سال ۲۰۱۳، پنج میلیون دلار بوده است. ولی تایگر وودز با ۷۸ میلیون دلار درآمد، عنوان پردرآمدترین ورزشکار دنیا را کسب کرده است.

تفاوت دستمزدی از فاصله بین عوایدی ناشی می شود که ستاره های این ورزش ها تولید می کنند، ولی فقط یک ورزش مهم هست که زنان و مردان بر مبنایی مساوی در آن رقابت می کنند و آن تنیس است. ده ها سال بود که در تنیس تفاوت دستمزدی وجود داشت و زنان در تنیس آزاد فرانسه و ویمبلدون، دستمزدهای کمی می گرفتند، ولی ونوس ویلیامز کمپینی برای دستمزد مساوی راه انداخت و سیاست های این دو رشته در سال ۲۰۰۷ تغییر کرد. حالا عنوان پردرآمدترین تنیسورها بین زنان و مردان تقسیم شده است.

بنابر این وقتی صحبت از ۱۰ ورزشکار زن پردرآمد دنیا می شود، تنیسورهای زن در صدر لیست قرار دارند و ۷ رده را به خود اختصاص داده اند. ماریا شاراپووا نه سال متوالی است که با درآمد ۲۹ میلیون دلاری خود از عواید جایزه پولی، تبلیغات و دستمزدهای حضور در رویدادهای مختلف از ژوئن ۲۰۱۲ تا ژوئن ۲۰۱۳، در صدر این لیست قرار دارد.

ماریا شاراپووا، پردرآمدترین ورزشکار زن 2013

وقتی شاراپووا در سال ۲۰۰۴ تنیس ویمبلدون را در سن ۱۷ سالگی برد، شرکت های مختلف به سوی این تنیسور بلوند ۱۸۸ سانتیمتری هجوم آوردند و قراردادهای تبلیغاتی مولتی میلیون دلاری به او پیشنهاد کردند. او حالا اسپانسرهایی مانند نایکی، هد، سامسونگ الکترونیکز، تگ هیوار و اویان دارد. او در ماه آوریل با کمپانی خودروسازی پورشه قرارداد سه ساله بست.

کمپانی آبنبات سازی او که شوگرپووا نام دارد در ۱۵ کشور آبنبات تولید می کند و انتظار می رود که ۱.۵ میلیون بسته از آن در ۱۲ ماه اول هر بسته به قیمت ۵ تا ۶ دلار فروخته شود. شاراپووا همه سود حاصل را به کمپانی اش سرازیر می کند و امیدوار است که حرفه اش را در حوزه هایی همچون فشن، اکسسوار و لوازم آرایش هم گسترش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kerza

      نمی دونم چرا هنوز خوشگل مونده!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج