جاباما
۸۱۴۳۴۹
۵۱۲۰
۵۱۲۰
پ

خریدهای اروپایی غول‌های تکنولوژی آمریکا

در سال‌های اخیر غول‌های تکنولوژی ولع زیادی برای خرید استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک داشته‌اند. در سال ۲۰۱۸، اما اروپا محبوب‌ترین مقصد برای شرکت‌های بزرگ تکنولوژی آمریکایی بوده است تا بتوانند با خرید شرکت‌های کوچک‌تر قلمرو خود را گسترش بدهند.

وب‌سایت فرادید: در سال‌های اخیر غول‌های تکنولوژی ولع زیادی برای خرید استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک داشته‌اند. در سال ۲۰۱۸، اما اروپا محبوب‌ترین مقصد برای شرکت‌های بزرگ تکنولوژی آمریکایی بوده است تا بتوانند با خرید شرکت‌های کوچک‌تر قلمرو خود را گسترش بدهند.

خریدهای اروپایی غول‌های تکنولوژی آمریکا

در همین راستا وب‌سایت Venturebeat.com به تازگی به بررسی و معرفی مهم‌ترین شرکت‌های اروپایی خریداری شده توسط غول‌های تکنولوژی آمریکایی در سال ۲۰۱۸ پرداخته است که در اینجا با آن‌ها آشنا می‌شویم:

Spektral از دانمارک

در ماه اکتبر شرکت اپل تایید کرد که استارت‌آپ دانمارکی Spektral را که در زمینه استفاده از دیدگاه کامپیوتری و تکنولوژی یادگیری ماشینی برای حذف در لحظه تصاویر پس‌زمینه از ویدئو‌ها فعالیت می‌کند، خریده است. این راهکار مخصوصا در مواردی که با دوربین آی‌فون ادغام می‌شود، می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

با این حال هنوز مشخص نیست که این تکنولوژی چه وقت به‌صورت عملی در محصولات اپل به کار گرفته می‌شود. هر چند جزئیات این معامله منتشر نشده، اما یک روزنامه محلی دانمارکی اعلام کرده است که این معامله با مبلغی در حدود ۳۰ میلیون دلار انجام شده است.

خریدهای اروپایی غول‌های تکنولوژی آمریکا

Shazam از انگلستان

هر چند شرکت اپل پیشنهاد خرید این استارت‌آپ محبوب تشخیص موسیقی را در سال گذشته میلادی و با قیمت ۴۰۰ میلیون دلار مطرح کرد، اما فرآیند تکمیل این معامله حدود ۱۰ ماه طول کشید و این اتفاق به خاطر تحقیق و بررسی کمیسیون اروپا به دنبال پرونده‌های ضد رقابتی رخ داد.

در نهایت در ماه سپتامبر کمیسیون اروپا اعلام کرد که این خرید می‌تواند انجام شود و به این ترتیب اپل رسما این خرید را چند هفته بعد از آن اعلام کرد. به این ترتیب انتظار می‌رود که در سال‌های آینده این تکنولوژی با محصولات اپل به‌طور کامل یکپارچه شود.

Dialog Semiconductor از آلمان

این یک خرید کامل نبود. شرکت اپل یک قرارداد خرید ۶۰۰ میلیون دلاری امضا کرد تا بخش تجارت تراشه‌های مدیریت انرژی Dialog را بخرد که این بخش شامل مجوز تکنولوژی اختصاصی Dialog، مالکیت یک‌سری از دفاتر اروپایی این شرکت و امکان انتقال ۳۰۰ مهندس آن به آمریکا است. اخبار مربوط به انجام شدن این معامله بیش از یک سال بعد از آن منتشر شد که شایعاتی درباره جایگزینی تراشه‌های Dialog در گوشی‌های آی‌فون منتشر شد؛ شایعاتی که قیمت سهام Dialog را تا ۴۰ درصد کاهش داد.

خریدهای اروپایی غول‌های تکنولوژی آمریکا

Platoon از انگلستان

اوایل ماه جاری میلادی بود که خبر‌های درباره خرید این سرویس خلاقانه و حرفه‌ای ویژه نوازندگان توسط شرکت اپل منتشر شد. هر چند هنوز جزئیات زیادی درباره این خرید منتشر نشده است؛ اما انتظار می‌رود که این سرویس به خوبی بتواند با سرویس موسیقی اپل یکپارچه بشود.

Bloomsbury AI از انگلستان

در ماه جولای گذشته شرکت فیس‌بوک تایید کرد که مشغول انجام فرآیند خرید این شرکت انگلیسی است. شرایط و جزئیات این معامله اعلام نشده است، اما بعضی گزارش‌ها در این زمینه نشان می‌دهند که این معامله با قیمتی بیش از ۳۰ میلیون دلار انجام شده. تکنولوژی پردازش طبیعی زبان و یادگیری ماشینی Bloomsbury AI می‌تواند متون آشفته و بدون ساختار را تجزیه و تحلیل کند و به سوالاتی در آن زمینه پاسخ دهد.

GraphicsFuzz از انگلستان

گوگل در ماه آگوست تایید کرد که این استارت‌آپ فعال در زمینه ابزار‌های ارزیابی گرافیک موبایلی را خریده است. جزئیات این معامله فاش نشده است؛ اما ظاهرا قرار است تیم سه نفره این استارت‌آپ به تیم گرافیکی اندروید بپیوندند.

خریدهای اروپایی غول‌های تکنولوژی آمریکا

Ninja Theory از انگلستان

در ماه ژوئن شرکت مایکروسافت اعلام کرد که پنج استودیوی تولید گیم را خریده است و یکی از آن‌ها Ninja Theory بود. غول نرم‌افزاری دنیا هیچ وقت استودیوی قدرتمند تولید گیم و بازی ویدئویی نداشته است تا بتواند بازی‌های اختصاصی خودش را برای کنسول Xbox تولید و ارائه کند. حالا این خرید‌ها می‌تواند مایکروسافت را به هدف بلندمدتش نزدیک‌تر کند.

Playground Games از انگلستان

یکی از خرید‌های ماه ژوئن مربوط به توسعه‌دهنده بازی‌های ویدئویی Playground Games بود که تولیدکننده بازی‌های ویدئویی اختصاصی برای کامپیوتر‌های شخصی و کنسول Xbox است. حالا مایکروسافت این شرکت را هم خریده است.

Blue Vision Labs از انگلستان

شرکت معروف تاکسی اینترنتی Lyft که قرار است در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار سهامش را به‌صورت عمومی در بازار بورس عرضه کند، در ماه اکتبر اعلام کرد که استارت‌آپ فعال در حوزه واقعیت افزوده Blue Vision Labs را خریده است. با انجام این خرید، حالا شرکت Lyft اولین دفتر خودش را در انگلستان دارد و به این ترتیب به توسعه فعالیت‌هایش در سراسر اروپا نزدیک‌تر می‌شود. از طرفی خرید چنین استارت‌آپی به Lyft برای توسعه راهکار‌های جدیدش در راستای تولید خودرو‌های خودران کمک می‌کند.

خریدهای اروپایی غول‌های تکنولوژی آمریکا

PlayCanvas از انگلستان

شرکت Snap در ماه مارس این شرکت انگلیسی را که در واقع یک موتور گیمینگ تحت وب است، خرید. هر چند به نظر می‌رسد این معامله در سال میلادی گذشته انجام شده باشد. با این همه گویا Snap با این خرید به دنبال افزودن قابلیت‌های جدید گیمینگ یا واقعیت مجازی به پلت‌فرم خود است.

iZettle از سوئد

رقیب سوئدی Square امسال و درست زمانی که می‌خواست سهامش را برای اولین بار در بازار بورس عرضه کند، با قیمت ۲/ ۲ میلیارد دلار توسط PayPal خریداری شد تا به بزرگ‌ترین خرید PayPal تا حالا تبدیل شود. این خرید برای PayPal می‌تواند مزایای زیادی در جهت افزایش حضورش در بازار‌های فروش فیزیکی به خصوص در سراسر اروپا داشته باشد.

Interoute از انگلستان

این خرید در ماه فوریه گذشته و توسط شرکت مخابراتی آمریکا GTT Communications انجام شد و به این ترتیب اپراتور فیبری اروپا را با قیمت ۳/ ۲ میلیارد دلار خرید. شرکت انگلیسی Interoute با بیش از ۷۰ هزار کیلومتر در ۲۹ کشور جهان، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های فیبر اروپا است.

خریدهای اروپایی غول‌های تکنولوژی آمریکا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج