۸۱۴۷۸۷
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

نصرتی: برانکو بهتر از قلعه‌نویی و قطبی بود

بازیکن سابق تیم ملی ایران در مورد دوره‌هایی که در جام جهانی حضور داشته به اظهارنظر پرداخته و صحبت‌های جالی به میان آورده است.

ایلنا: جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات کمتر از یک هفته دیگر در امارات آغاز خواهد شد و تیم ملی ایران به رهبری کارلوس کی‌روش سخت به دنبال قهرمانی و پایان دادن به حسرت ۴ دهه‌ای فوتبالدوستان ایرانی است. در این خصوص گفتگویی داشتیم با محمد نصرتی بازیکن سابق تیم ملی که که در سه جام ملت‌ها حضور داشته است.

گفتگوی نصرتی را در ادامه می‌خوانید:

* شما در سه دوره از جام ملت‌های آسیا حضور داشته‌اید. از اولین حضور خود در چین و جام ملت‌های ۲۰۰۴ بگویید.

واقعا تیم فوق‌العاده‌ای داشتیم. یک همدلی و وفاق خوبی در تیم ملی حکفرما بود. از آقا دادکان تا آقای شاهرخی و کادرفنی و بازیکنان همه و همه یکدل بودیم تا تیم را بعد از مدت‌ها قهرمان آسیا کنیم. آنجا یک مقدار محرومیت‌ها ما را اذیت کرد و نتوانستیم از برخی بازیکنانمان استفاده کنیم. خیلی تیم خوبی بودیم و در نیمه‌نهایی هم می‌توانستیم به راحتی چین را ببریم و به فینال صعود کنیم، اما با ناداوری که صورت گرفت این اتفاق رخ نداد.

ستار زارع را به اشتباه اخراج کرد و در موقعیتی روی علی کریمی خطایی اتفاق افتاد که بازیکن چین مستحق کارت قرمز بود، اما داور از آن حرکت صرف نظر کرد. یک موقعیت عالی هم در اواخر بازی داشتیم که علی بداوی نتوانست توپ را تبدیل به گل کند. بازی به پنالتی‌ها رفت و متاسفانه نتوانستیم به فینال صعود کنیم و در دیدار رده‌بندی هم یک بازی برتر نسبت به بحرین نشان دادیم و توانستیم به کمترین حق خود از آن تورنمنت که مقام سومی بود برسیم.

* در جام ملت‌های ۲۰۰۷ که در ۴ کشور آسیای شرقی برگزار شد هم حضور داشتید. به نظر می‌رسید تیم ما آن هارمونی لازم برای قهرمانی را ندارد؟

این موضوع درست است. هارمونی لازم را نداشتیم از شرفی شرایط تیم هم خوب نبود و مشکلات مدیریتی تیم ما را تحت‌الشعاع قرار داده بود. فدراسیون فوتبال تعلیق شده بود و مشکلاتی زیادی داشتیم که در عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشته بود. مسئولا ورزش کشور قصد داشت رییس فدراسیون فوتبال شود و به همین خاطر اختلافاتی بود که روی تیم تاثیر گذاشته بود.

اما تیم خوبی بودیم و بازیکنان لژیونر‌های خوبی داشتیم. در دیدار با کره جنوبی هم انصافا از آن‌ها بهتر بودیم، اما کار به پنالتی کشیده شد وبا هم ما در پنالتی باختیم. رسول و آقا مهدی پنالتی‌های خود را هدر دادند و ما واقعا حسرت خوردیم.

* در ۲۰۱۱ و در قطر تیم ملی همراه با افشین قطبی در جام ملت‌های آسیا شرکت کرد. حاشیه‌های فراوانی در مورد این تیم وجود داشت. از آن دوران برایمان بگویید.

دور مقدماتی را عالی پشت سر گذاشتیم. در بازی اول قهرمان دور قبل یعنی عراق را شکست دادیم. کره شمالی که یکی از تیم‌های خوب آن دوران بود را بردیم و در بازی شوم هم تیم امارات را با اختلاف سه گل بردیم. مشکلی که ما آنجا داشتیم این بود که آقای قطبی قبل از جام‌ملت‌ها قرارداد خود با تیم ژاپنی را منعقد کرده بود و مشخص بود بعد از این مسابقات از تیم ما جدا می‌شود.

این موارد در ف. تبال ما جا نیفتاده بود و به همین خاطر یکسری حاشیه‌ها را وارد تیم ملی ایران کرد. از طرفی مدیریت خوبی هم بر تیم حاکم نبود. آقای کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون آن قدرت لازم را نداشت و آقای سعیدلو که مسئول ورزش کشور بود مستقیما پاداش‌ها را به من و جواد نکونام می‌سپرد تا ما بین بازیکنان تقسیم کنیم.

معمولا عرف است که پاداش به رییس فدراسیون یا سرپرست تیم داده شود تا آن‌ها این پاداش را بین بازیکنان تقسیم کنند، اما ایشان پول را به من و جواد تا ما بین بازیکنان تقسیم کنیم. با این شرایط ۳ بازی اول را عالی کار کردیم، اما در مقابل کره در وقت‌های اضافه باختیم و حذف شدیم.

* شما با سه مربی مختلف سه دوره از جام ملت‌ها را تجربه کردید. کدامیک از این سه بهتر بودند؟

هر کدام از آن‌ها زحمت خود برای تیم ملی را کشیدند. با آقای قطبی و قلعه‌نویی شانس با ما یار نبود و نتوانستیم به مراحل بالاتر برویم. اما در زمان آقای برانکو تیم قدرتمندی داشتیم که فقط ناداوری باعث شد قهرمان نشویم. به نظر من آقای برانکو بهتر از آن دو عزیز بودند.

* در مورد این دوره صحبت کنیم. تیم کی‌روش را چطور می‌بینید؟

تیم خوبی را در اختیار داریم. امکانات بی سابقه‌ای در اختیار تیم قرار گرفته است. بازیکنان از کوران مسابقات به این مسابقات قدم خواهند گذاشت و در شرایط مسابقه هستند و امیدواریم با رهبری آقای کی‌روش اتفاق بزرگی رقم بزنیم و قهرمان شویم

* کدامیک از بازیکنان تیم فعلی می‌تواند برای ایران گره‌گشا باشد؟

بازیکنان خوبی در تیم ملی حضور دارند و می‌توانیم روی آن‌ها حساب کنیم. این را باید بگویم که ما نباید مانند جام جهانی بازی کنیم، چون وقتی توپ را در اختیار نداشته باشیم نمی‌توانیم خوب بازی کنیم و بازیکنان کیفیت و توانایی خود را بروز دهند. شما اگر مسی هم باشی باید توپ را در اختیار داشته باشی تا بتوانی بدرخشی. مهدی طارمی بازیکن قابلی است. همچنین سردار آزمون، مهدی ترابی، جهانبخش و قدوس هم بازیکنانی هستند که می‌توانند کار را در بیاورند.

* پیش‌بینی محمد نصرتی از نتیجه تیم ملی در امارات چیست؟

امیدوارم که آقای کی‌روش تیم را به خوبی هدایت کند. ایشان هر زمان انتقادی را متوجه خود دید گفت که تیم ما تیم اول آسیاست و الآن وقت نشان دادن این ادعاست و باید نشان دهیم که تیم اول آسیا هستیم و برای قهرمانی به ین تورنمنت آمده‌ایم و من هم بسیار امید دارم که قهرمان شویم یا حداقل به فینال برسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      مگسانند گرد شرینی دنبال پست ومقامی باید باشند بعدازبازنشستگی !؟
      راستی دوستتون شیست چطوره خوبه!؟
      چکارمی کنه!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببند کامی جون

    • تاج ، دوقهرمانی آسیا. چهارفینال آسیا

      کارنامه قلعه نویی مشخصه. پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ ایران.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مافیا

    • پرسپولیس سرور استقلاله کیسه کشای بی منطق

      کامران میسوزیا
      گفت برانکو بهتر بود به همه جات فشار اومد

    • پرسپولیس سرور استقلاله کیسه کشای بی منطق

      برانکو که سلطانه

    • پرسپولیس سرور استقلاله کیسه کشای بی منطق

      توایران ۹۰درصد برانکو رو قبول دارن اون ده درصد طرفدارایه کیسه و شله زردو ترتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • فرهاد

      اصلا برانکو رو خارج از ایران فقط پسر خاله هاش میشناین و اون داداش کچلش که اوردش با خودش از بیکاری نجاتش بده اصلا برانکو در حد سرمربیگری نیست بدبخت از اولشم دستیار بلاژویچ بود فقط تو ایران و تیمهای ایرانی سرمربی شده قبل از اینکه بیاد ایران و مافیا واسه منافع خودش این بدبختو بندازه جلو این تو کشور خودشم بیکار بود کدوم تیم معتبری این بابا سرمربیش بوده تا الان؟؟ والا توی این سه سال اخر استاد اسدی ام میذاشتن سرمربی تیم حکومتی نتیجه میگرفت با اینهمه خرید بازیکن و ریخت و پاش و حمایت صد در صدی دولت و فدراسیون و .... خنده داره که این بیچاره رو با شفر و کیروش مقایسه میکنن که چندتا جام جهانی رفتن و سرمربی تیمهای ملی وباشگاهی بزرگ بودن اصلا این لنگی جماعت همه چیزشون فیک و جعله فقط و فقط رسانه دارن همین

      پاسخ ها

      • جابر

        من اون تعصبی نیستم رو برانکو...هم شفر هم کیروش و هم برانکو مربی های خوبی هستن.اتفاقا برانکو تیم مارو احیا کرد بدون ریخت و پاش...سه فصله شما دارین گرونترین تیم میشین.ما رو که هیچی ولی وجدان خودتو که نمیتونی گول بزنی.میدونم توی تنهاییت عذاب میکشی. ولی فوتبال همینه...یه روز رئال و یروز بارسا.یه روز منچستر و یروز لیور...داداش،من یه لیورپولی سرسختم و قدر پرسپولیس دوس دارم.یه زمانی قدرت اول اروپا بودیم چه برسه به جزیره...یه سری اتفاق برا لیور افتاد و همزمانم شد با اومدن سرالکس بزرگ...خیلی زجر کشیدیم ولی هیچ موقع نگفتیم سرالکس هیچی حالیش نیست.فقط و فقط تلاش کردیم.موقعی این حرف منو میفهمی که شما بیایین بالای ما.خوبه اون موقع بگیم که تیم و مربیتون...فوتبال همینه.در ضمن برو رزومه برانکو رو بخون ببین چه افتخاراتی داره مشتی...عصر عصر اینترنت.یاحق

    • بدون نام

      سه تا شون در یه سطح بودن آگه برانکو بهتر بود که باید تیم رو قهرمان میکرد برانکو فقط بخاطر اینکه علی کریمی سر حال بود وتو بهترین شرایط فوتبالیش بود تونست بره نیمه نهایی وگرنه هیچ چیزی نسبت به قله نویی وقطبی نداشت همه شون فقط استرس وارد میکردن فقط کیروش هیچ کدوم حتی نزدیک به کیروش هم نیستن

      پاسخ ها

      • احمد

        شک ندارم هیچ کدوم به گرده پایه کیروشم نمیرسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج