۸۱۵۰۰۵
۳۵ نظر
۵۰۰۹
۳۵ نظر
۵۰۰۹
پ

مقصر سانحه اتوبوس دانشگاه آزاد مشخص شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: براساس گزارش مسئولان دانشگاه آزاد و فرماندهان ناجا مقصر اصلی این سانحه عدم نظارت بر اجرای دقیق مفاد قرارداد با پیمانکار حمل و نقل بوده ، قرارداد منعقده بین این شرکت و واحد علوم و تحقیقات یکساله بوده است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: براساس گزارش مسئولان دانشگاه آزاد و فرماندهان ناجا مقصر اصلی این سانحه عدم نظارت بر اجرای دقیق مفاد قرارداد با پیمانکار حمل و نقل بوده ، قرارداد منعقده بین این شرکت و واحد علوم و تحقیقات یکساله بوده است.

میرحمایت میرزاده عصر روز سه شنبه درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که با حضور مسئولان دانشگاه آزاد و فرماندهان نیروی انتظامی برای بررسی سانحه واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، افزود: در جلسه امروز کمیسیون محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد، فرماندهان نیروی انتظامی به همراه اعضای کمیته بررسی این سانحه حضور داشتند.

ظهر روز سه شنبه (چهارم دی ) اتوبوسی که تعدادی از دانشجویان را در داخل محوطه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات جابجا می کرد به دلایل نامعلومی واژگون شد و این حادثه دلخراش منجر به مرگ ۱۰ دانشجو و مصدومیت ۲۶ نفر شد.

میرزاده ادامه داد: گزارش اعضای این کمیسیون نشان می داد که مهمترین عاملی که باعث این سانحه شده است، بی دقتی نقش نظارتی در قرارداد اولیه بوده که براساس این قرارداد باید خودروها اسکانیا یا بنز باشند اما از خودروهای شهاب مدل ۱۳۸۱ و خارج از رده استفاده شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح کرد: این خودرو همچنین معاینه فنی نداشته و راننده پیش از این سانحه تخلفاتی داشته که منجر به دریافت اخطارهایی شده بود ، همچنین در مسیری که این اتفاق رخ داده قالب های آهن و بتونی وجود داشته که باعث سنگین تر شدن سانحه شده که اگر این اشیاء نبودند حتی با وجود رخداد ، خسارت به این میزان نبود.

وی گفت: البته احتمال بریده شدن ترمز ماشین و شیب زیاد جاده نیز مطرح است که به تشدید حادثه کمک کرده است و مسئولان مربوطه در این قرارداد، دقت های لازم را نکردند و دانشگاه آزاد نیز در گزارش خود درباره برخورد با متخلفان توضیحاتی ارایه کرده بود که معاون اداری مالی و ۵ نفر از مدیران این دانشگاه برکنار شدند که شامل مدیر مالی، مدیر ترابری، مدیر دانشجویی، دو پیمانکار و مسئول تاسیسات در زندان است .

میرزاده با بیان اینکه این پرونده همچنان باز و توسط مسئولان قضایی در حال پیگیری است، گفت: در نهایت کمیسیون به این نتیجه رسید که باید با تمام عوامل خاطی در هر رده ، برخورد و مجازات شوند و از طرف دیگر نیز دانشگاه آزاد باید با تمام توان خود در کنار دانشجویان در بیمارستان باشد .

وی با تاکید بر اینکه مسئولان دانشگاه آزاد باید مسیر دانشگاه علوم و تحقیقات را ایمن کنند، ادامه داد: رییس دانشگاه آزاد قول داد که با تمامی توان به این مسائل رسیدگی کرده و انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات همچنین درباره مدت قراردادی که با این پیمانکار منعقد شده است، گفت: این قرارداد سالانه بوده یعنی از ۱۸ فروردین ۹۷ آغاز و ۲۹ اسفند ۹۷ پایان می پذیرفته است ولی مشکل متن قرارداد نبوده بلکه بی دقتی و عدم نظارت مسئولان واحد علوم تحقیقات باعث ایجاد چنین سانحه ای شده است.

**انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق

وی همچنین درباره دیگر دستورهای جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در این جلسه همچنین قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس، محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار و سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان نمایندگان برای حضور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور انتخاب شدند. برای حضور در شورای فعالیت های قرآنی نیز علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس انتخاب شد.

**نگرانی بخش آموزش و پژوهش کشوراز کمبود بودجه در سال آینده

میرزاده همچنین درباره دستور دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطر نشان کرد: مسئولانی از وزارتخانه های علوم، بهداشت، آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در جلسه عصر امروز حضور داشتند و گزارشی از وضعیت بودجه ای این دستگاه ها ارایه شد و همه مسئولان حاضر به نوعی از کمبود بودجه خود برای سال ۹۸ ابراز نگرانی کردند.

وی گفت: در حوزه آموزش عالی نگرانی در بخش فعالیت های علمی، پژوهشی و فناوری بود و کاهش ۵۰ درصدی اعتبار برای آنها در سال آینده بسیار سنگین محسوب می شود و از کمیسیون انتظار مساعدت و کمک داشتند.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش نیز در بحث پاداش بازنشستگان و سرانه دانش آموزان نگران بودند و انتظار کمک از نظر بودجه ای داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استعفا استعفا
      لابد انتظار تمجید و تشویق هم دارن

    • بدون نام

      بابا دست مریزاد، واقعا شاهکار کردین در مراسم بچه های پرپر شده شرکت کردین، رفتین دیدن خانواده هاشون. خیلی کار بزرگی کردین، حتما این اعمال بی نظیر داغ دل مادر پدری که دسته گلشون به دست شما بی کفایتها پرپر شده، با این کارها سرد شده. دمتون گرم مخصوصا ولایتی که توی سوراخ موش قایم شده و خبری نشد ازش توی این مصیبت فلاکت بار.
      اگه این قبیل حوادث تو آمریکا و اروپا رخ میداد، رسانه میلی از گزارش و تحلیل و محکوم کردن و بزرگنمایی خودشو تیکه تیکه می کرد

      پاسخ ها

      • حسن

        احسنتتتت
        هر کودک یمنی برابر صد جوان ایرانی ارزش داره !!!!

    • بدون نام

      استعفا استعفا

    • بدون نام

      استعفا استعفا

    • بدون نام

      خدارو شکر ،مشکلات حل شد .‌ خدایا نمیدونم چطوری ازت تشکر کنم

    • بدون نام

      تاالعان یادشون نبود

    • بدون نام

      خخخخخخ بجا تعویض ونوکردن اتوبوسها سرعت گیر نصب کردن
      یه همچین مسئولین باهوشی داریم ما.

    • بدون نام

      فقط استعفا

    • خلیلی قوشچی

      میمردید از اول اینکارا رو بکنید

    • بدون نام

      برای دل داغدیده گان چه می کنند تمام مسعولین مملکت خوابند در تمام امور مملکت داری وقتی کار از کارگر گذشت آنوقت به فکر می افتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی برای قرار بستن با پیمانکار دنبال چند ریال کمتر هستند

    • بدون نام

      باید حتما یک عده بمیرن که این مسئولین یه تکونی به خودشون بدن..تازه اونم نه از روی مسئولیت پذیری از ترس مردم و رسانه ها...

    • اسرا

      تاجوانان پرپرنشن ایناکاری نمیکنن وای برما وای بااین مسولین وبااین وضع کشوروای

    • بدون نام

      نوش دارو بعد از مرگ سهراب

    • بدون نام

      حالا دیگه

    • بختیار

      نوش دارو بعد از مرگ سهراب.... افسوس و صد افسوس

    • علی

      بجا این کارا از اتوبوس فرسوده برای دانشجوها استفاده نکنین

    • جواد

      حالا این بنده های خدا کجا سمت جدید و بهتر گرفتن نگفتین

    • بدون نام

      زرششششششک وعجب بفکر افتادید

    • بدون نام

      همیشه دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند
      قرار بود اتوبوسها را تعویض کنند

    • بدون نام

      دانشگاه بزرگ است چند تا ایست بازرسی هم دایر کنید

    • بی نام

      چقدر بفکرن دستشون در د نکنه بچه ها پاشین درست شد

    • بدون نام

      اره دیگه وقتی مقصر اعلام شدن باید هم این کارا رو انجام بدن

    • بی نام

      کلا ماست مالی دیگه. این که خلاصه همه اتفاقات گذشته بود، چیز جدیدی پیش نیومده که.

    • بدون نام

      نوشدارو بعد از مرگ سهراب

    • بدون نام

      پس ولایتی مقصر نبوده؟؟؟

    • بدون نام

      یعنی مرد37شغله(ولایتی) هیچ تقصیری نداشته!!!

    • مهمان

      باز خوبه این اتوبوس داغون بوده و درهاش باز شده و یکسری از این طفل معصوما به بیرون اومدند اگه اسکانیا بود که همه توش محبوس میشدند و آتش سوزی اتفاق
      می افتاد و معلوم نبود چقدر عمق فاجعه بیشتر بود .... در مصرف همه چیز مجبوریم محصولات چهل سال پیش دنیا رو با چند برابر قیمت مصرف کنیم ، آقای نماینده این مشکلو حل کن ! قیمت اتوبوس نو توی این مملکت از هواپیما بیشتره!! اون هم فقط یکی دو تا حق انتخاب داری ... مثل پراید که قیمتش از بنز بیشتره ...

    • بدون نام

      استعفا چیه... ۲ روز دیگه ی پست جدید میگیرن.. باید محاکمه بشن

    • علی

      حالا خدا میداند در این تغییر ماشینها از بنز به از رده خارج چه پولهای کلانی بین مسئولین دست بدست شده و یه خدا برکتی هم به هم تعارف کردن

    • بدون نام

      مسئوليتش مستقيما به مديران بالا دستي دانشگاه ازاد بر ميگرده حتي اگه مسئول ناظر نظارت نكرده چون انتخاب مسئولان و رئسا با مديران است و مديران هيچ كنترل و نظارتي در زير مجموعه خود ندارند
      همين دانشگاه آزاد واحد تهران مركز بريد ببينيد براي صدور يك مدرك موقت چقدر طولش ميدهند و جوابگو نيستند ...!!!!!!!!

    • بدون نام

      مقصر اصلی رئیس دانشگاه آزاد و کسی که قرارداد رو تنظیم وامضاء کرده هست ! چرا در قرارداد عنوان نشده که پیمانکار حق استفاده از ماشین های کهنه رو نداره ! اگر همچین بندی بود برای مظلوم نمائی تا به حال صدبار عکس و فیلمش دست به دست می شد ! بی عرضگی وندانم کاری خودشون رو گردن این و اون میندازن !!

    • بدون نام

      معلوم نیست اون ناظر قراردادها چقدر رشوه گرفته که چشمشو روی این اتوبوسهای قراضه بسته ...شک نکنید همچین قرار داد ننگینی که جای اوتوبوس بنز و اسکانیا اتوبوس شهاب کار میکرده همچین هم بدون رشوه صورت نمیگیره ...باشد تا درس عبرتی شه برای ناظرین قراردادها.

    • بدون نام

      یک عمر زحمت بکش پدرت دربیاد بچه بزرگ کن.
      حاصل عمرت. نورچشمت. جوان رشیدت را
      بفرستی دانشگاه.
      این پدر .مادر بدبخت چه گناهی کردن
      بخاطر بی کفایتی مسئولی جوان مردم
      اینگونه پرپر بشه.
      آقای مسئول خودت بزار جای پدرمادری که
      جوانش ازدست رفت. ببین چه حالی میشی
      .پس استعفا کمترین کاری است که بایدانجام
      بدی.آقای ولایتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج