جاباما
۸۱۵۱۴۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

طرح ممنوعیت ازدواج کودکان در هاله‌ای از ابهام

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال نیاز به بررسی بیشتر دارد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال نیاز به بررسی بیشتر دارد.

زهرا ساعی اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی و کمیته زنان، جوانان و خانواده به بحث تسهیل ازدواج جوانان و همچنین مشکلات موجود در خصوص ازدواج زودهنگام یا دیرهنگام جوانان حساسیت ویژه ای دارد و امورات مربوط به این موارد را از مسئولان مربوطه پیگیری می‌کند.

وی گفت: مسائل مربوط به جوانان و به ویژه بحث ازدواج باید در اولویت امور دولت و مجلس باشد و باید زمینه برای ازدواج به هنگام جوانان فراهم باشد.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه هم ازدواج زودهنگام و هم ازدواج دیرهنگام برای جوانان مشکل آفرین هست، گفت: آمار نشان می‎دهد که ازدواج کودکان در برخی نقاط کشور، بیشتر از سایر جاهاست، از این رو تصمیم گرفته شد تا با ارائه طرحی، ازدواج برای دختران زیر ۱۳ سال و پسران زیر ۱۶ سال، ممنوع شود.

وی افزود: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد، اما به تصویب کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نرسید که البته دلیلشان هم این بود که طرح ارائه شده، یک طرح کلی است و نمی‎توان از آن به عنوان نسخه‎ای واحد برای کل نقاط کشور استفاده کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که ازدواج در سنین پایین در برخی نقاط کشور و به ویژه برخی روستاها، جزو سنت‎های بومی آن منطقه و امری طبیعی است، ادامه داد: معتقد هستم طرح ممنوعیت ازدواج کودکان باید با تفکیک این مناطق و موارد خاص، مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار بگیرد.

ساعی خاطرنشان کرد: در طرح ممنوعیت ازدواج کودکان، بیشتر کودکانی مد نظر ما هستند که به دلیل فقر اقتصادی و یا از روی اجبار خانواده، تن به ازدواج داده و مجبور به ازدواج با کسانی شده‎اند که چندین سال از خودشان بزرگ‎تر هستند و این نیز آنان را از ادامه تحصیل و پیشرفت باز داشته و به دلیل عدم رشد کافی عقلی و جسمی، در سنین بسیار پایین، طلاق گرفته یا بیوه شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالت آوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج