جاباما
۸۱۵۱۵۹
۷ نظر
۵۰۴۵
۷ نظر
۵۰۴۵
پ

زمان تخمک گذاری و علائم آن

تغییرات هورمونی، قبل و بعد از تخمک گذاری، بدن زنان رو تحت تاثیر خودش قرار میده. شما ممکنه علائم متفاوتی رو در بازه‌ی زمانی تخمک گذاری مشاهده کنین. از جمله این علائم میشه به سردرد و حساسیت سینه‌ها و بیحوصله شدن اشاره کرد.

وب‌سایت پارسینه: تغییرات هورمونی، قبل و بعد از تخمک گذاری، بدن زنان رو تحت تاثیر خودش قرار میده. شما ممکنه علائم متفاوتی رو در بازه‌ی زمانی تخمک گذاری مشاهده کنین. از جمله این علائم میشه به سردرد و حساسیت سینه‌ها و بیحوصله شدن اشاره کرد. البته نبودن هیچ نشانه‌ای در بدن شما به معنی عدم تخمک گذاری نیست، به همین خاطر نباید نگران بشین. در واقع تخمک گذاری در بعضی از زنان هیچ نشونه‌ای نداره. در ادامه این مطلب علائم رایج این پروسه رو برای شما بیان میکنیم که به شما برای مشخص کردن زمان احتمالی تخمک گذاری کمک میکنه.

تغییر در مایع مخاطی رحمی

بدن شما با نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری، استروژن بیشتری تولید میکنه که باعث میشه مایع مخاطی رحمی همانند سفیده تخم مرغ، شفاف و کشسانی بشه که این اتفاق به اسپرم کمک میکنه که راحت‌تر به تخمک برسه. این نشانه معمولا در همه زنان رخ میده، اما مقدار این مایع و ظاهر اون برای زنان مختلف متفاوته. برای تست کردن این موضوع میتونین انگشتتون رو تمیز کنین و در آلت خودتون فرو ببرین و مقداری از این مایع رو بیرون بیارین و با دست خودتون اون رو بمالین. اگه چسبنده و کشسانی باشه یا خیس و لیز باشه، میتونه نشونه خوبی از این باشه که شما در بازه تخمک گذاری هستین.

زمان تخمک گذاری و علائم آن

قوی‌تر شدن حس بویایی

حس بویایی بعضی از زنان در نیمه دوم سیکل عادت ماهانه، حساس‌تر و قویتر میشه که این موضوع میتونه ناشی از تخمک گذاری باشه. در این بازه تخمک گذاری، بدن شما در بهترین حالت برای جذب هورمون مردانه فرومون قرار داره.

درد یا حساسیت سینه‌ها

حساسیت یا درد در سینه‌ها میتونه نشونه دیگه‌ای از تخمک گذاری باشه. دلیل این اتفاق آزاد شدن هورمون‌ها قبل و بعد از تخمک گذاریه.

درد کم در ناحیه لگن و پایین شکم

بعضی از زنان واقعا میتونن تخمک گذاری رو حس کنن، که معمولا به وسیله درد در ناحیه زیر شکم (طرف راست یا چپ) این موضوع رو میفهمن. این حس معمولا به مدت چند دقیقه تا چند ساعت دووم میاره. همچنین ممکنه که ریختن خون یا مایع کمی رو هم همراه با درد مشاهده کنن که معمولا زمان زیادی طول نمیکشه.

درد همراه با تخمک گذاری نگران کننده نیست و به وسیله داروی ضد التهاب یا حتی بدون دارو برطرف میشه. اما اگه این درد شدید باشه یا به مدت طولانی دووم بیاره، باید به پزشک مراجعه کنین تا احتمال وجود اندومتروز یا کیست رو بررسی کنه. به زنان پیشنهاد میشه که علائم و نشونه‌های تخمک گذاری رو در هر ماه ثبت و نگهداری کنن تا مشخص بشه که چه مواردی برای اون‌ها طبیعی و چه مواردی غیر طبیعیه.

زمان تخمک گذاری و علائم آن

ترشحات به مقدار کم از اندام زنانه

این نشونه با رشد کردن و سپس پاره شدن کیسه کوچکی که تخمک را احاطه و از اون محافظت میکنه، به وجود میاد که باعث مقدار کمی ترشح یا خونریزی میشه. با گذشت زمان خون به رنگ قهوه‌ای درمیاد. نیازی به نگرانی در این مورد نیست و البته میتونین برای اطمینان بیشتر به پزشک مراجعه کنین.

تغییر در غریزه جنسی

بعضی از زنان در دوره تخمک گذاری خودشون متوجه افزایش شهوت جنسی خودشون میشن که میتونه شیوه ما در طبیعت برای حفظ همه‌ی گونه‌ها از انقراض باشه! البته باید توجه داشت که این اتفاق میتونه ناشی از دلایل متفاوتی باشه و لزوما ناشی از تخمک گذاری نیست.

تغییرات در دهانه رحم

دهانه رحم در زمان تخمک گذاری ممکنه که بالاتر بره یا نرمتر و بازتر بشه. شما میتونین این موضوع رو همراه با مایع مخاطی رحم بررسی کنین، اما مقداری زمان میبره تا متوجه تغییرات صورت گرفته بشین و معمولا درک این مورد سخت‌تر از موارد بالاییه. برای بررسی این مورد میتونین در هر حالتی (پیشنهاد میشه که بایستین و یه پای خودتون رو روی بلندی قرار بدین) که تامپون وارد میکنین، قرار بگیرین و انگشت خودتون رو فرو ببرین تا داخل رو حس کنین. در زنان با عادت ماهانه منظم، درست قبل از تخمک گذاری، دهانه رحم نرمتر میشه مثل نرمی لب ها، اما بعد از تخمک گذاری سفت‌تر (مثل نوک دماغ) میشه. علاوه بر این متخصص زنان و زایمان هم میتونه با استفاده از وسیله مخصوص به شما نشون بده که چطور میتونین این کار رو در خونه انجام بدین.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوناس حقی

      به نوبه خودم ممنونم که مطالب آموزشی جنسی و مراقبتی شخصی و روابط جنسی منتشر میکنین ، امیدوارم این مطالب از صرف ترجمه خارج بشه و تحلیلی هم برای متناسب کردن با زندگی خودمون داشته باشه .

    • عبدالله

      ممنون از اطلاعات بسیار مفییدتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هم مگه تخمک گذاری داری جناب عبدالله

    • سحر

      ممنون بابت مطالب خوبتون

    • بدون نام

      فقط اونجا که گفت دستتونو بکنین...

    • شییییما

      من تنبلی تخمدان دارم یک سال اقدام ب بارداری کردم و پنج ماه امپول سینال اف زدم ولی باردارنمیشم

    • شییییما

      من تنبلی تخمدان دارم یک سال اقدام ب بارداری کردم و پنج ماه امپول سینال اف زدم ولی باردارنمیشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج