۸۱۵۱۶۸
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

آقای کی‌روش فقط «انگ» زدید!

مشخص شدن نتیجه جواب آزمایشی که بر روی وضعیت سلامت چمن ورزشگاه آزادی انجام شده بود، اظهارات سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران را رد کرد تا نگرانی‌ها در این مورد از بین برود.

شرایط نامناسبی که چمن ورزشگاه آزادی در دیدار ۲۴ آبان ماه تیم ملی فوتبال مقابل ترینیداد و توباگو داشت، بیشتر از خودِ ملی پوشان که در زمین بازی کردند با انتقادات کارلوس کی روش مواجه شد. این انتقادات حتی در گفتگوی وی با روزنامه گاردین که بعد از بازی انجام شد نیز چندین بار مطرح شده بود.

البته شرایط نه چندان ایده آل و ظاهر نامناسب چمن آزادی از چشم هیچ کسی پنهان نمانده بود حتی افرادی که به عنوان تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند یا از طریق تلویزیون دیدار تیم‌های ایران و ترینیداد و توباگو را پیگیری می‌کردند اما آنچه بیشتر عصبانیت کی روش را موجب شد، ابهامی بود که در رابطه با وضعیت سلامت چمن آزادی برای وی ایجاد شده بود طوریکه حتی گفته شد کی روش به خاطر مشکوک شدن به نوعی باکتری در زمین چمن آزادی، اقدام به ارسال آن برای آزمایش کرده است. اینکه کی روش دستور شستشوی ویژه استوک‌های ملی پوشان را داد هم دیگر موضوعی بود که در رابطه با انتقاد و ابهام وی از شرایط و سلامت زمین چمن آزادی مطرح شد.

با وجود این صحبت‌ها و اقدامات از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال، برگزاری مسابقات در ورزشگاه آزادی ادامه پیدا کرد. تیم‌های تهرانی و شهرستانی دیدارهای باشگاهی خود در ورزشگاه آزادی را پیگیری کردند و در مورد هیچ یک از آنها هم صحبتی مبنی بر مواجه شدن با مشکلی به خاطر مسائلی که کی روش به آنها اشاره کرده بود، مطرح نشد.

مسئولان ورزشگاه آزادی اما در عین حال پیگیر وضعیت چمن استادیوم یکصد هزار نفری این ورزشگاه بودند تا اطمینان حاصل شود که مشکلی از لحاظ آلودگی به باکتری یا هر مسئله زیان بار دیگری این زمین را تهدید نمی‌کند. طی این مدت علاوه بر بازدید مکرری که متخصصان و کارشناسان از زمین چمن داشتند و وضعیت آن را ارزیابی کردند، نمونه‌هایی از چمن هم برای آزمایشگاه متخصص ارسال شد تا نتایج دقیق‌تری در رابطه با وضعیت زمین چمن به دست بیاید.

در این رابطه و نتایج به دست آمده تلاش زیادی برای گفتگو با سرپرست مجموعه ورزشی آزادی داشتیم اما علی اکبر شعبانلو که درست پس از اقدامات مربوط به بازسازی و بهسازی آزادی، حکم مدیریت در این مجموعه را گرفت تاکنون از هرگونه اظهارنظر امتناع کرده است.

این در حالی است که مجموعه ورزشی آزادی از یکی دو سال پیش که سعید سوادی به دلیل بازنشستگی ترک پست کرد، معاون ورزشی هم ندارد. رفعتی مسئول چمن ورزشگاه آزادی هم اجازه صحبت با رسانه‌ها را ندارد چرا که با عنوان کردن همین مسئله از پاسخ به پرسش‌ها امتناع کرد.

در این میان مدیر روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی بر این تاکید دارد که نتایج آزمایش‌ها مشخص شده و هیچ مشکلی زمین چمن را تهدید نمی‌کند. اگر چه وی مدعی است ارسال بخشی از زمین چمن آزادی به آزمایشگاه طبق یک روال عادی و پیش از اظهار نظرهای کی روش انجام شده بود!

سعید یوسف نیا گفت: همیشه و هرچند وقت یکبار نمونه‌ای از زمین چمن آزادی به آزمایشگاه ارسال می‌شود تا آلودگی‌های احتمالی آن تشخیص داده شود. آخرین بار هم قبل از دیدار ایران و ترینیداد و توباگو اقدام به انجام این کار شد نه اینکه بعد از بازی و به خاطر اظهارات کی روش چنین اقدامی انجام شده باشد. نتایج این مرحله از آزمایش مشخص شده است. خوشبختانه هیچ مشکلی زمین چمن را تهدید نمی‌کند.

وی در این رابطه و اینکه «آزمایش زمین چمن در کدام آزمایشگاه انجام شده است؟ آزمایشگاه داخلی یا خارجی؟»، تصریح کرد: در این مورد نیازی به همکاری با آزمایشگاه خارجی نیست. آزمایشگاهی که بررسی و آنالیز وضعیت زمین چمن را انجام داده کاملاً معتبر بوده و زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت دارد. این آزمایشگاه نتایج آنالیز را به صورت مکتوب و رسمی در اختیار عوامل مجموعه آزادی قرار داده است. نتایج آزمایش به طور کامل مثبت است و اصلاً جای نگرانی نیست.

مسئول روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی همچنین در مورد «کی روش و اقدامی که برای آزمایش زمین چمن انجام داده بود و اینکه آیا این کار انجام شده است؟»، گفت: برداشت، حمل و انتقال بخشی از زمین چمن برای آزمایش یک کار حرفه‌ای است که باید کاملاً اصولی انجام شود. مگر «الکی» است که کی روش بیاید و یک تکه از زمین چمن را بردارد و برای آزمایش آن اقدام کند. اصلاً وی صلاحیت این کار را ندارد که بخواهد برای آن اقدام کند.

اینکه در مجموعه بزرگ و تاریخی آزادی به غیر از روابط عمومی، هیچ فرد مسئولی پاسخگو نیست آنهم در شرایطی که این مجموعه با هزینه میلیاردی برای فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده شد اما بعد از همین دیدار با چنین مسائل و ابهاماتی مواجه شد، انتقادی است که پرداختن به آن شاید در این مطلب نگنجد اما به هر حال شرایط آتی زمین چمن آزادی و اینکه در آغاز دوباره لیگ برتر چه وضعیتی خواهد داشت، تعیین کننده خیلی از مسائل خواهد بود.

پرسپولیس - پارس جنوبی آخرین دیداری بود که ۲۳ آذرماه در استادیوم یکصد هزارنفری آزادی برگزار شد. این ورزشگاه تا ۱۴ بهمن ماه که دیدار دو تیم پرسپولیس و پدیده برگزار می‌شود، میزبان هیج دیدار باشگاهی یا ملی نخواهد بود و قطعاً این فاصله زمانی به اندازه‌ای هست که برای رسیدگی به وضعیت زمین چمن و نگهداری از آن کافی باشد.

گفته شده هر شب روی زمین چمن نایلون کشیده می‌شود تا با توجه به فصل سرما دچار یخ زدگی نشود. صبح‌ها هم نایلون برداشته می‌شود و اقدامات لازم برای آبیاری و کوددهی - در صورت نیاز - انجام می‌شود ضمن اینکه کارشناسان و متخصصان بازدهای متوالی از زمین چمن دارند تا در صورت مشاهده هر موردی، برای رسیدگی لازم اقدام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چیکاره دارید ایشون دنبال این بود یجورای گوش فدراسیون راببره .یه حرفی زد .خوب شد که نگفت بازیکنان وتیم های که در آزادی بازی دارند باید غسل بکنند بعد بیان داخل زمین . ایجا تیرش به سنگ خورد .وگرنه چمن آزادی طی مراحل کاشت و داشت و برداشت و مجدد کاشت آن کیروش خیلی خوش بحالش میشد.

    • بدون نام

      حالا وقت حمله به سر مربی تیم ملی نیست
      تا حالا کجا تشریف داشتین

    • بدون نام

      از حسادت دارن جون میدن بعضی ها چشم دیدن موفقیت دیگران را ندارن والسلام

    • میلاد روحانی

      اینجا دیگه آبی و قرمز وزرد نداریم...ایشون وقاحت رو از مرزش گذشتند...دلالی وبی شعوری تو خون آقای کیروش هست...ما طرفداران استقلال پرسپولیس سپاهان وتراکتور و از شمال تا جنوب عاشق تیم ملی هستیم ....اما شما رو به هیچ وجه دوست نداریم و از دست اهانت های شما خسته...از اسب افتاده و از اصل نیوفتاده.ایم..ایران کبیر با فرهنگ چهار هزار ساله با مردمان نجیبش رو لطفا با پرتقال اشتباه نگیر این کلمات و اهانت ها مختص مردم خودت است...ایران به خاک خسته تو سوگند...به قلب خسته دماوند....

    • بدون نام

      تیتر زدنت مشخص کرد چقد بدبختی و دنبال ایجاد تفرقه هستی بجای همدل کردن مردم.خیلی کثیفی اگه نزاری پیام منو،

    • اسی

      کیروش چی کشک چی موفقیت چی بزار قهرمان بشه بعد بیایید بگید موفقیت این تیم رنگ نیمه نهایی رو نمی بینه

    • بدون نام

      فردوسی پور بیا اینم نتیجه حمایت های همه جانبت که علتش بعدا معلوم میشه.کیروش دلال مفت ۷ور هرگونه توهینی که خواسته به ملت ایران کرده

    • وحید

      کی روش فقط یاد اوری کرده که چمن نیاز به نگهداری داره و شک نکنید حتما چمن دچار مشکل بوده ...بعدا معلوم میشه اگه پنهان کاری نکنند...

    • شهرام

      خودتون آوردین . خودتون پروبالش دادین . بی جهت بادش کردین . الان برای چی گلایه میکنین . نوش جونتون این آش دهن نسوزتون .

    • بدون نام

      نویسنده خفه شو تو اندازه خاک کفش کیروش نمیشی بعد رفتی واسش درباره یک موضوعی مثل عقده ای ها از کسایی که خودشون مورد اتهام بودند بر علیه کیروش مصاحبه کردی نخیر میخواستی بگه کیروش راست میگه و ماست من ترشه ؟ادم عقده ای حیف اسم خبرنگار رو شما ها.. شما یه عده مریض هستید

      پاسخ ها

      • شهرام

        کلا طرفدارای کیروش یه خصلت مشترک دارن . عصبی و بی ادب

      • بدون نام

        کاربر 10.40
        دقیقا مثل طرفدارهای بیتربیت برانکو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج