جاباما
۸۱۵۲۸۶
۲ نظر
۵۱۲۷
۲ نظر
۵۱۲۷
پ

آموزش آماده سازی ادویه غذا‌های ایرانی

استفاده از ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف فوت کوزه گری آشپزی خانم‌هایی است که دست پختشان حرف ندارد. شاید دیده و شنیده باشید که بعضی‌ها مثلاً قورمه سبزی شان طعم و مزه دیگری دارد و خوشمزه‌تر به نظر می‌آید

وب‌سایت نینی سایت - آناهیتا درودیان: استفاده از ادویه ها و چاشنی‌های مختلف فوت کوزه گری آشپزی خانم‌هایی است که دست پختشان حرف ندارد. شاید دیده و شنیده باشید که بعضی‌ها مثلاً قورمه سبزی شان طعم و مزه دیگری دارد و خوشمزه‌تر به نظر می‌آید.

آموزش آماده سازی ادویه غذا‌های ایرانی

این افراد از ادویه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و به مزه غذا اهمیت می‌دهند. زردچوبه و فلفل ادویه جات شناخته شده‌ای هستند که برای بیشتر خانم‌های ایرانی کاربرد زیادی دارند اما گذشته از این موارد، هر کدام از غذاهای خوشمزه ایرانی ادویه مخصوص خودشان را دارند که اگر از ترکیب این ادویه جات استفاده کنید، غذای شما طعم و مزه دلچسب و لذیذی پیدا می‌کند. پس با ادویه غذاهای ایرانی مختلف آشنا شوید و آنها را به کابینت‌های آَشپزخانه راه دهید.
به جای نمک ادویه به کار ببرید

اگر عادت دارید بیشتر بار طعم دهی غذا را به دوش نمک بیندازید و در نتیجه غذاهای شور و خوش نمک زیاد می‌پزید، وقتش رسیده که این چاشنی مضر را کمتر مصرف کرده و به جای آن ادویه جات سالمی را به رژیم غذایی‌تان راه دهید. مصرف ادویه جات سبب می‌شود که گرایش کمتری نسبت به نمک پیدا کرده و در نتیجه میزان نمک مصرفی را به حداقل کاهش دهید. توجه به این نکته به خانم‌های باردار کمک می‌کند که از مصرف نمک زیاد خودداری کرده و در نتیجه در معرض ابتلا به فشار خون بارداری یا پره اکلامسی قرار نگیرند.

ادویه لوبیا پلو

یکی از غذاهایی که بیشتر ما ایرانی‌ها دوستش داریم، لوبیا پلو است. برای تهیه این غذا می‌توانید از ادویه جات مختلفی استفاده کنید اما آشپزهای حرفه‌ای به شما می‌گویند که بهترین ادویه برای لوبیا پلو مخلوطی از گل محمدی، زیره، دارچین، زنجبیل، جوز هندی، میخک و هل است. می‌توانید هر کدام از این ادویه ها را جدا تهیه کرده و باهم مخلوط کنید یا ادویه آماده لوبیا پلو را از عطاری‌ها بخرید. البته می‌توانید علاوه بر لوبیا پلو در تهیه کلم پلو، هویج پلو و قیمه پلو هم از این ادویه استفاده کنید.

ادویه ترشی

آموزش آماده سازی ادویه غذا‌های ایرانی

زمستان فصل تهیه ترشی‌های مختلف و اشتها برانگیز است که عطر دل انگیزی دارند. بخشی از خوشمزه بودن ترشی‌ها به انتخاب ادویه مناسب مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید ترشی‌های خانگی شما در رقابت با سایر حریفانش پیروز شود بهتر است که ترکیبی از نعنای خشک، گلپر، تخم گشنیز، سیاه دانه، زیره سبز و سیاه، کاری و همینطور مقداری زردچوبه را به عنوان ادویه ترشی در نظر بگیرید تا امسال ترشی‌های شما متفاوت تر از سال‌های گذشته باشند.

ادویه مخصوص ماست و خیارمجلسی

یکی از کنارغذاهای کاملاً ایرانی ماست و خیار است که بیشتر افراد از آن استقبال می‌کنند. شاید دیده باشید که بنابر توصیه طب سنتی بعضی از افراد به ماست و خیار نعنا اضافه می‌کنند تا طبع سرد آن گرم‌تر شود اما شما می‌توانید این بار ادویه جالبی را برای ماست و خیار در نظر بگیرد و به‌ویژه در مهمانی‌ها، کنار غذایی با طعم تازه آماده سازید.

ادویه مرغ و ماهی

اگر می‌خواهید به کمک ادویه جات خوش عطر بوی نامطبوع ماهی و مرغ را از بین ببرید توصیه می‌کنیم که این بار ترکیبی از زنجبیل خشک یا تازه، پودر سیر و زرد چوبه را امتحان کنید تا خوراک‌های خوشمزه‌تری را برای خودتان و خانواده تهیه کنید.

بهترین ادویه آبگوشت

آموزش آماده سازی ادویه غذا‌های ایرانی

یکی از غذاهای مورد علاقه ما ایرانی‌ها آبگوشت است که با انتخاب ادویه مناسب، طعم و مزه دلچسب تری پیدا می‌کند. مخلوطی از ادویه ایرانی مانند زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، جوز هندی و میخک بهترین ادویه آبگوشت است. این بار هنگام پخت آبگوشت این ادویه را به آن اضافه کنید و ببینید که چطور طعم و مزه غذای شما به آبگوشت‌های دیزی سراهای معروف نزدیک‌تر می‌شود.

ادویه قیمه نذری

لیمو عمانی، دارچین، هل و کمی پودر گل محمدی از ادویه‌های اصلی خورش قیمه هستند که طعم و عطر این غذای ایرانی را به قیمه‌های نذری نزدیک‌تر می‌کنند. البته اگر نتوانستید پودر گل محمدی پیدا کنید به جای آن کمی گلاب داخل قیمه بریزید. به جای دارچین می‌توانید از چوب دارچین هم استفاده کنید منتها در پایان مراحل پخت چوب دارچین را از غذا بیرون آورده و بعد آن را سرو کنید.

چه زمانی ادویه را به غذا اضافه کنیم؟

برای اینکه عطر ادویه در غذا حفظ شود توصیه می‌شود که ادویه جات را حتماً چند دقیقه در روغن تفت دهید. می‌توانید در مرحله تهیه پیازداغ ادویه جات را هم اضافه کنید و بعد از چند دقیقه تفت، سایر مراحل پخت و پز را انجام دهید. در این صورت غذای شما عطر بیشتری خواهد داشت.

آموزش آماده سازی ادویه غذا‌های ایرانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ادویه ماست و خیار چی شد بالاخره؟!

      پاسخ ها

      • نسترن

        نمک،نعنا،پونه،پودرگل سرخ،کمی پودر سماق،کمی آویشن،کمی پودرموسیر
        خیلی ماست و خیار رو خوش‌مزه میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج