۸۱۵۵۵۳
۱۹ نظر
۵۰۰۰
۱۹ نظر
۵۰۰۰
پ

حداقل دستمزد در کشور‌های اروپایی چقدر است؟

در بسیاری از کشورهای اروپایی، حداقل دستمزد به میزانی که استاندازدهای حداقلی زندگی را فراهم کند، کافی است.

خبرگزاری ایسنا: در بسیاری از کشورهای اروپایی، حداقل دستمزد به میزانی که استاندازدهای حداقلی زندگی را فراهم کند، کافی است.

دویچه وله بر اساس حداقل سطح دستمزد در ۲۲ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده است که تا پایان سال ۲۰۱۷، در کشورهای هلند، انگلیس، پرتغال، یونان و رومانی، حداقل سطح دستمزد به درآمد طبقه متوسط نزدیک تر است تا سطح فقر. از سوی دیگر حداقل سطح دستمزد در کشورهایی چون لوکزامبورگ، بلژیک، ایسلند و فرانسه، فاصله بیشتری تا متوسط درآمد خانوارها دارد و ساکنان این کشورها برای پوشش هزینه های زندگی خود با مشکلات بیشتری دست به گریبان هستند. درآمد طبقه متوسط به میانگین درآمدی ۶ دهک پایین آن کشور اطلاق می شود.

در آلمان که بزرگ ترین اقتصاد اروپایی محسوب می شود حداقل سطح دستمزد ۱۵۰۰ یورو در ماه تعیین شده که پس از کسر هزینه های مربوط به بیمه و مالیات، ۱۱۱۰ یورو باقی می ماند که تنها ۱۴.۵ یورو بیشتر از خط فقر در این کشور است.

از نظر بهترین سطح زندگی برای افرادی که به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند، رومانی در صدر قرار دارد. حداقل هزینه زندگی در سطح استاندارد در این کشور ۷۱۰ یورو در ماه است و شاغلان پاره وقت در این کشور به طور متوسط ۴۴۷ یورو در ماه است. بیش از نیمی از شاغلان رومانیایی به کار پاره وقت مشغول هستند و این کشور از نظر میزان شاغلان پاره وقت به کل جمعیت شاغل در صدر قرار دارد. این در حالی است که تنها ۳.۶ درصد از شاغلان آلمانی مشغول به کار پاره وقت هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در آلمان حداقل دستمزد ۱۵۰۰ یورو است و در ایران ۱۰۰ یورو. بعد مسئولان میخواهند قیمت بنزین را مثل آلمان که نفت ندارد حساب کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشور گلو بلبلیم
        نفت مفت داریم خودمون بعد میخوان به قیمت کشوری که نفت نداره بنزین بدن به مردم

      • .....

        من راضیم برم یک کشور اروپایی نظافت چی توالت بشم از اینجا بهتره. اونجا اختلاس و دزدی و حق خوری و ریا نیست بعد هم بیان به اسم اسلام رو همه سرپوش بزارن دو تا حدیث بگن ما اینجا تو نون شبمون موندیم

    • ق

      ایسنا دروغگو

    • بدون نام

      مردمش لیاقت دارن خوووو

    • محمد علی

      خخخخخ
      با کیا مقایسه میکنید ما رو

    • امیر

      چقدر رو دارید.حداقل حقوق تو ایران یک سوم خط فقر هست باز خوبه اوونجا چند یورو بالای خط فقر هستن .فکر کنم چشماتونون رو بیشتر باز کنید همچین اخباری رو نمینویسید

    • بدون نام

      ما اون خط فقر رو هم نميگيريم ...خاک بر سر مسول دزد

    • عدالت

      واقعا مردمو چی فرض کردید

    • بدون نام

      من در آلمان در بسته بندی شکلات کار می کنم ساعت ۱۴ یورو روز ۱۱۲یورو ماه ۸۰۰ مالیات میدم هرماه ۲۵۶۰ یورو برای من میماند باتومان ایران ماه ۳۰ میلیون مقایسه ایران با آلمان زمین آسمان فرق دارد دلم به حال هم وطن های افغستانی ام می‌سوزد در کشور نژاد پرست ایران با هوای آلوده با حقوق ناجیز هدر می دهند یک ماه کار من برابر است با دوسال کار یک افغانی در ایران با هزار منت توهین

    • رضا

      تا زمانی که خط فقر رو در اروپا و ایران مشخص نکنید این خبر شما کلا دروغ حساب میشه یک جمله زیبا میگه وقتی جمله ای رو کامل نکنید راست و دروغ ش معلوم نیست مثلاً خط فقر در ایران خوردن ماهانه بک کیلو گوشت و یک کیسه برنج با چند خورد زیر دیگه حالا خط فقر در اروپا اکه هرچه که بخواهی نتونی بخری و هرچه دوست داشته باش نتونی بپوشید و هر صفری که بخوای نتونی بری خط فقر ،( مثال زدم) خوب حالا خط فقر در در اروپا میشه بهترین و لاکچری زندگی کردن در ایران

    • بدون نام

      اینها مردم را مثل خودشون احمق فرض کردند نمیدونند که مدرک مرم پولی نیست و از همه چیز اطلاع دارند و دروغهای اینها دیگه برای مردم مهم نیست مثل خوشون که مهم نیستند.

    • بدون نام

      چقدر دروغ میگید چون خودتون حداقل حقوقو میدید

      پاسخ ها

      • مهندس

        تو و که عوصی پخش نمیکنی وگرنه چرا اینقدر مردم از ایران فرار میکنند

      • بدون نام

        این افغانهاچقدرنمک به حرام هستن منفعت طلب تاازایران میرن به ایرانیا همه جورتوهین میکنن ... ایران نبودازگشنگی میمردین خاک عالم توسرایرانیاراهشوت میدن وکاروبودجه ومنابع شغلاشون به این ...

    • پیمان

      خط فقر با درآمد سرانه مقایسه میشود ودر حال حاضر ایران درآمد سرانه یک دهم یک کشور اروپایی دارد و به همان نسبت حقوق هم کم می شود.

    • بدون نام

      حق این ملت همین است... هر چه دروغ دارین بگین . باور کنید این ملت احمق تر از اونی هیتند که فکر میکنید..

    • شیری

      بهتره درست اطلاع رسانی کنی نثلا مسکن خودرو مایحتاج روزانه موشاک درجه ۱ تفریح استراحت . ما حتی قادر به خرید قبر و نراسم سوم و هفته و چهل ام نیستیم. بسیار خندیدیم متشکرم.

    • بدون نام

      من یه دوست افغانی داشتم با بچهاش رفت المان یه ماه پیش بهم زنگ زد ازش پرسیدم از کار میگفت خدا را شکر از جهنم امدم بهشت من و دو تا از بچهام در کارگاه مبل سازی کار میکنیم نفری 300 یورو میگیریم 3نفر 900یورو حالا خودتان فکر کنید راستی فراموش کردم بگم میگفت پول میفرستم برام در تهران خونه بگبرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج