جاباما
۸۱۵۵۸۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مری پاپینز، خط ارتباطی با اروپا و آسیا شد

در هفته ای که آمار ۷/۱۱ میلیارد دلاری سینماهای آمریکای شمالی طی سال پایان یافته ۲۰۱۸ بهترین آمار فروش تاریخ سینمای این منطقه از جهان و به واقع یک سال رویایی را برای هالیوود رقم زد، نسخه جدید «مری پاپینز» حرکت آرام و خزنده خود را در گیشه های غیرآمریکای آغاز کرد تا در شتاب روزهای ابتدایی سال نو میلادی گیشه ای پربارتر را برای خود فراهم بیاورد و گواهی دهد که سال تازه آغاز شده ۲۰۱۹ حتی می تواند از آمار نادیده سال ۲۰۱۸ هم عبور کند و رکورد جدید به ثبت رسیده را یک بار دیگر بهبود بخشد.

بانی فیلم: در هفته ای که آمار ۷/۱۱ میلیارد دلاری سینماهای آمریکای شمالی طی سال پایان یافته ۲۰۱۸ بهترین آمار فروش تاریخ سینمای این منطقه از جهان و به واقع یک سال رویایی را برای هالیوود رقم زد، نسخه جدید «مری پاپینز» حرکت آرام و خزنده خود را در گیشه های غیرآمریکای آغاز کرد تا در شتاب روزهای ابتدایی سال نو میلادی گیشه ای پربارتر را برای خود فراهم بیاورد و گواهی دهد که سال تازه آغاز شده ۲۰۱۹ حتی می تواند از آمار نادیده سال ۲۰۱۸ هم عبور کند و رکورد جدید به ثبت رسیده را یک بار دیگر بهبود بخشد.

مری پاپینز، خط ارتباطی با اروپا و آسیا شد

آنچه این کار را غیرقابل اجتناب تر می سازد، نفوذ فزاینده برخی فیلم های ساخته شده در آمریکای شمالی به بازارهای سایر کشورها است و با این که شروع پخش «مری پاپینز بازمی گردد» در دو هفته اخیر با شروع توفانی ورسیون اولیه و اصلی در سال ۱۹۶۴ برابری نکرده است اما از بهترین نمونه ها برای معرفی فیلم های فرامرزی و کارهایی است که از مرزهای فرهنگی و ملیتی عبور می کنند و مختص یک جا و دو جا نیستند.

جا افتادن تدریجی

ابتدا باید متذکر شد رکورد قبلی فروش در منطقه آمریکای شمالی به سال ۲۰۱۶ به ثبت رسیده بود و آمار ۷/۱۱ میلیاردی ۲۰۱۸ که دوشنبه آخرین روز آن سپری شد، چیزی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار را بر آن می افزاید که افزایش بشدت قابل توجهی است. در عین راستا باید تصریح کرد «مری پاپینز» پس از اندوختن ۹۹ میلیون دلار در ۱۲ روز اول عرضه اش در کشورهای پایه و مبنا (یعنی آمریکا و کانادا) این هفته در ۳۷ کشور واقع در اروپای غربی، آسیای شرقی، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و اقیانوسیه از مرز ۹/۲۸ میلیون دلار عبور نکرد اما همین رقم نیز مجموع پولسازی آن در مناطقی به جز آمریکا و کانادا را به ۷۵ میلیون دلار بالغ ساخت و مشخص شد که این ورسیون جدید از پاپینز در حال جا افتادن تدریجی و فزاینده در سایر قاره ها هم هست و فضای سال نو میلادی و آشناتر شدن تدریجی نسل جوان تر با کاراکتر و سوژه منحصر به فرد پاپینز جبهه غیرآمریکایی این فیلم را هم در هفته های پیش رو تقویت و میزان پولسازی خارجی آن را بیشتر خواهد کرد.

در کدام زمان؟

البته همین حالا نیز پاپینز جدید با ۳۰ میلیون دلار پولسازی در بریتانیا دروازه های بین الملل را بیشتر به روی خود باز کرده است و چون از فردا (پنجشنبه) اکران این فیلم در مناطق بالقوه پولسازی همچون روسیه و استرالیا هم شروع خواهد شد، می توان افزایش فروش این فیلم و رسیدن به مرزهای مورد نظر استودیوی سازنده فیلم (والت دیسنی) را انتظار کشید و آن را تقریباً حتمی شمرد و فقط بر سر زمان احراز و ثبت آن شک و بحث کرد.

از اندروز تا بلانت

در «مری پاپینز» اوری ژینال این جولی اندروز مشهور و پرطرفدار و آمریکایی بود که نقش اصلی را ایفا می کرد و او و دیک وان دایک از دلایل اصلی توفیق آن ورسیون بودند و امروز امیلی بلانت جانشین بریتانیایی اندروز به رغم توفیق نسبی اش در پر کردن جای خالی یک «بزرگ» قوه پولسازی او را لااقل در ارتباط با این پروژه خاص تکرار نکرده و از مرزهای وی دور مانده است. اگر ارتباط بیشتری را بین پاپینز و سینمای سایر کشورها و خط ارتباطی مردم جهان در هنر هفتم قائل باشم، باید متذکر شویم که محاسبه میزان سودسازی سینماهای سایر قاره ها و اعلام آن در هفته های آینده مشخص خواهد کرد که هم ارتباط هنری این مناطق با یکدیگر چگونه است و هم طرف های مختلف ماجرا چگونه می توانند براساس یک همکاری سازنده نه فقط رکوردهای فروش آمریکای شمالی را بشکنند و هالیوود را پولدارتر کنند، بلکه در سایر قاره ها هم مترصد خلق حد نصاب های تازه باشند.

ستاره ۹۱ ساله!

این نیز گفتنی است که سازندگان «مری پاپینز» تازه هر چند از جذب جولی اندروز به پروژه خود بازماندند و با پاسخ منفی وی روبه رو شدند اما دیک وان دایک همبازی اصلی او در فیلم اوری ژینال را راضی به بازی در ورسیون تازه کرده و البته نقشی کوچک تر و جنبی را به وی سپرده اند. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می شود که متذکر گردیم وان دایک اینک ۹۱ سال سن دارد و استفاده از هنرپیشه ای با این میزان سن تحت هر شرایطی یک موفقیت و هنر ویژه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج