۸۱۶۱۱۹
۲ نظر
۵۰۲۲
۲ نظر
۵۰۲۲
پ

لس‌آنجلس تایمز: ۲۰۱۹، برای ترامپ سیاه است

یک تاریخدان معتقد است که ترامپ در سال ۲۰۱۹ با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد و نهایتا استعفا خواهد کرد.

خبرآنلاین: یک تاریخدان معتقد است که ترامپ در سال ۲۰۱۹ با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد و نهایتا استعفا خواهد کرد.

جان وینر با انتشار یادداشتی در لس آنجلس تایمز، با بررسی مشکلات فراوانی که رئیس جمهور آمریکا آن مواجه است، سال ۲۰۱۹ را سالی سخت و دشوار برای ترامپ می داند و به مقایسه دردسرها و رسوایی های ترامپ با دیگر روسای جمهور آمریکا می پردازد. در ادامه بخش هایی از مقاله را می خوانید :

بعضی از روسای جمهور سالهای واقعا بدی داشتند؛ برای نیکسون در سال ۱۹۷۴ اتفاق افتاد-سال رسوایی واترگیت، که به استعفایش منجر شد.برای کلینتون سال ۱۹۹۸ اتفاق افتاد- سال مونیکا، که در بالاترین حد خود به یک استیضاح در دادگاه سنا منجر شد. رأی دادگاه به نفع او صادر و البته او با محبوبیتی بیشتر، سربلند از آن قضیه بیرون آمد.

گمانه زنی خوبی است که دونالد ترامپ سال بدی را در ۲۰۱۹ خواهد داشت. این موضوع هم مشخص نیست که آیا وی از این مهلکه مانند بیل کلینتون جان سالم به در می برد، یا مانند نیکسون مجبور به ترک کاخ سفید می شود.

بدترین سال نیکسون متعاقب جرائمی بود که در سال ۱۹۷۲ و در جریان تلاش برای انتخاب مجددش صورت گرفت، آن هم زمانی بود که سارقینی که برای کمپین انتخاباتی وی کار می کردند، در مقر حزب دمکرات شنود کار گذاشتند و نیکسون و اطرافیان او همه تلاششان را کردند تا قضیه را پنهان کنند، روند بررسی ها ا از جریان خارج کنند و بر روی اتفاقات سرپوش بگذارند.

اتفاقاتی که بیل کلینتون را برای استیضاح به دادگاه سنا کشاند ارتباطی با کمپین سیاسی وی نداشت. اتهامات او کاملا شخصی بود؛ داشتن رابطه نامشروع جنسی با کارآموز کاخ سفید یعنی مونیکا لوینسکی، که سپس با قسم خوردن آن را تکذیب کرد.

ماجراهای بدی که ترامپ را درگیر کرده هم شخصی و هم سیاسی است. بیش از دوازده پرونده تحقیقاتی فدرالی و ایالتی در جریان بوده که روی ترامپ و افرادی که به وی برای پیروزی در انتخابات کمک کرده اند تمرکز دارد. او به زودی با تحقیقات قاطعانه کنگره توسط دمکرات ها مواجه خواهد شد.

گم شدن در جزئیات راشا گیت( پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) و عذرهای بدتر از گناه ترامپ در مجموعه ای از پرونده ها که او درگیر است آسان است، اما اصل ماجرا که همچنان ابعاد می یابد، چیز پیچیده ای نیست: یک رسوایی در فساد سیاسی که به طور بالقوه می تواند می تواند بیشتر از هر چیزی باشد که ما در تاریخ آمریکا شاهد آن بوده ایم.

جلسه افشا شده ترامپ در برجش، به همراه "دان جی.آر" "جارد کوشنر" و "پل منافورت" با مشاوره دهندگان روسی می تواند بدترین اتفاق افتاده حتی از بدتر از رسوایی واترگیت باشد. همچنین دردسرهای جنسی ترامپ هم می تواند چیزی بدتر از رسوایی جنسی کلینتون باشد، اگر مشخص شود که او قوانین بودجه ای کمپین را به منظور دادن حق السکوت به زنانی که با آنها در ارتباط بوده نقض کرده است.

هنوز چند وجه تشابه میان دردسرهای ترامپ و روسای جمهور قبلی با چند اختلاف وجود دارد. نیکسون و هم کلینتون با اتهام منع اجرای عدالت مواجه شدند. آنها نه فقط به خاطر اعمالشان، بلکه بیشتر به خاطر سرپوش گذاشتن بر آن، مرتکب اشتباه شدند.

مهمترین موانعی که ترامپ ایجاد کرده است تلاش های او برای متوقف کردن پرونده راشا گیت است که وی در این راستا رئیس اف بی آی یعنی "جیمز کومی" را اخراج کرد.

ترامپ همچنین با اتهامات بالقوه ای روبروست که نه نیکسون و نه کلینتون با آن مواجه بودند. بزرگترین سوال این است که آیا هدف "راشاگیت" یک تبادل بوده که در پی آن روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات کمک کرد تا در آن سو بتواند تحریم های خود را کاهش دهد؟ ما به احتمال زیاد امسال اطلاعات بیشتری از آن چه که روسیه انجام داده بدست خواهیم آورد، به خصوص اقداماتی که روسها در حین انتخابات انجام دادند، از جمله پخش اطلاعات موثر در شبکه های اجتماعی و حمله سایبری به کمپین دمکرات ها. اما سوال مهمتری که باقی می ماند اینست که آیا کمپین انتخاباتی ترامپ از آن تلاشها چه اطلاعاتی داشته و چه کسی در رآس آن بوده؟

ترامپ همچنین با مسایل مالی کمپین انتخاباتی هم روبروست که نه نیکسون و نه کلینتون با آن مواجه نشدند. همانطورکه وکیل قبلی ترامپ یعنی مایکل کوهن اعلام کرد، ترامپ دستور داده برای ساکت نگه داشتن دو زن در حین مبارزات انتخاباتی به آنها حق السکوت داده شود، که این پرداخت ها می تواند به عنوان فعالیت های انتخاباتی غیرقانونی تلقی شود.

ترامپ همچنین با اتهام نقض قانون اساسی آمریکا روبروست، قانونی که مقامات فدرال را از دریافت پول از دولت های خارجی یا ایالتی در مدت خدمت منع می کند. دادستان ایالت کلمبیا و مریلند اعلام کرده اند که ترامپ با دریافت پول از دولت های خارجی در حین خدمت به واسطه هتل هایش و همپنین خانواده اش بند مالی قانون اساسی را نقض کرده است.

(بر اساس قانون اساسی آمریکا، هر مقام انتخاب شده توسط رای مردم نمی‌تواند هیچ گونه "هدیه، مقرری، سمت و دفتر یا عنوانی از هر نوعش و از جانب هر مقام و رهبر خارجی اعم از پادشاه، شاهزاده یا دولت خارجی" دریافت کند.)

و اگر اینها کافی نیستند ترامپ همچنین زیر نظر تحقیقاتی درباره نقض قوانین در بنیاد خیریه اش مواجه است که جمع آوری کمک های مالی )خیریه) و خرج کردن آن توسط کمیته انتخاباتی از نمونه های آن است.

نیکسون و کلینتون هر دو پروسه استیضاح را تجربه کرده اند. کمیته قضایی مجلس قانون استیضاح را درسال ۱۹۷۴علیه نیکسون به تصویب رساند، اما تمامی اعضای مجلس نمایندگان به آن رأی ندادند و سنا هیچ گاه دادگاهی برای استیضاح برگزار نکرد. چرا که نیکسون قبل از آن استعفا کرد- و توسط جانشینش یعنی معاون رئیس جمهور جرالد فورد به خاطر ارتکاب هر گونه جرمی به سرعت مورد عفو قرار گرفت. کلینتون توسط مجلس احضارشد وبه دادگاه سنا رفت که البته مجموع آرا از دو سوم کمتر بود ( در این رأی گیری نیاز بود که دو سوم نمایندگان سنا یعنی ۶۷ سناتور به برکناری‌ کلینتون رای دهند) و در نهایت کلینتون تبرئه شد.

شرط می‌بندم که در پایان ترامپ استعفا میدهد و در نهایت یک بخشش از پیش تعیین شده در انتظار او و فرزندانش است. این ممکن است تا سال ۲۰۲۰ اتفاق نیفتد، اما در همین حال، سال ۲۰۱۹ بدترین سال عمرش خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک هموطن

      اه زن و بچه هاي مردم ایران و یمن و عراق و افغانستان و... انشاء الله دامنش میگیره و روش سیاه میشه

    • ...

      برید گل بگیرید ستونتون رو

      مثلا میخواید بگید نظر مردم براتون اهمیت داره
      آخه این چه نظریه که چاپش کردید...؟؟
      دستش به خون یمن و ایران و سوریه و .... آلوده است!!!
      نه رعایت شیوه ی نگارش و نه تحلیل درستی درش دیده میشه اما چاپش کردید.
      ولی اظهاراتی که انعکاس واقعیات و به نوعی نظریات اعتراضی هست رو چاپ نمیکنید.
      پس بشینید تا اون چیزی که مد نظرتونه بشه
      حتما میشه...!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج