جاباما
۸۱۶۱۲۵
۳ نظر
۵۰۱۹
۳ نظر
۵۰۱۹
پ

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

سرعت پیشرفت فناوری‌های جدید به اندازه‌ای است که هر سال نمود بیشتری از این فناوری‌ها را در محصولات جدید و پیشرفته شاهد هستیم، به‌عبارت دیگر محصولات در کنار اسم و مدل، همیشه سالی که در آن تولید شده‌اند را نیز یدک می‌کشند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: سرعت پیشرفت فناوری‌های جدید به اندازه‌ای است که هر سال نمود بیشتری از این فناوری‌ها را در محصولات جدید و پیشرفته شاهد هستیم، به‌عبارت دیگر محصولات در کنار اسم و مدل، همیشه سالی که در آن تولید شده‌اند را نیز یدک می‌کشند. نماد بارز این ادعا را می‌توان در گوشی‌های هوشمند دانست که برای نمونه گوشی‌‌های سال ۲۰۱۷ با گوشی‌های سال ۲۰۱۸ در مجموع تفاوت‌های زیادی دارند. این امر را در خصوص سایر محصولات و حتی خودروها نیز مشاهده می‌کنیم.

تمامی این موارد دست به دست هم داده تا سلاطین فناوری سالانه در نمایشگاه CES دور هم جمع شوند و جدیدترین دستاوردهای خود را به‌رخ عاشقان فناوری و رقبا بکشند، سال جاری میلادی نیز که چیزی از شروع آن نمی‌گذرد آبستن رویدادهای فرخنده‌‌ای در زمینه فناوری‌های جدید است و هر سال در اواسط ژانویه، شهر لس‌وگاس در ایالت نوادا، میزبان نمایشگاه CES است. این نمایشگاه گل‌ سرسبد تمامی نمایشگاه‌هایی است که سالانه در نقاط مختلف دنیا برای معرفی دستاوردهای جدید تکنولوژی برگزار می‌شود واز این لحاظ نمی‌توان این رویداد بزرگ را نادیده گرفت.

از آنجایی که CES ۲۰۱۹ دقیقاً در تاریخ ۱۸ دی‌ماه امسال شروع می‌شود و تا ۲۲ دی‌ماه به‌طول می‌انجامد، قصد داریم با هم به پیشواز این نمایشگاه بریم و ببینیم در CES ۲۰۱۹ چه محصولات و دستاوردهایی احتمال دارد که انتظار هواداران را بکشند.

1. کامپیوترهای خانگی

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

اگر در زمینه تکنولوژی‌های جدید همه‌چیز با کامپیوترها شروع شد، بیراه نگفته‌ایم. در‌واقع این کامپیوترها بودند که ما را با دنیای دیجیتال آشنا کردند اما این روزها به لطف پیشرفت گوشی‌های هوشمند کامپیوترها رونق قبل را ندارند. در این بین ظاهراً بزرگان فناوری دورنمایی خوبی را برای کامپیوترهای خانگی تدارک دیده‌اند و خبرهای خوشی در راه است که بر اساس این خبرها در CES 2019 شاهد رونمایی سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی خواهیم بود.

غول‌های سخت‌افزار دنیا، تجهیزات بسیار قدرتمندی را معرفی و آماده کرده‌اند که در سال 2019 انتظار داریم این سخت‌افزارها را در جدیدترین کامپیوترها شاهد باشیم. از یک طرف با پردازنده‌های جدید اینتل سر و کار خواهیم داشت و از طرف دیگر کارت‌های گرافیک قدرتمند انویدیا راه خود را به کامپیوترهای خانگی باز کرده‌اند.

با این حساب در CES 2019 انتظار داریم لپ‌تاپ‌های بسیار قدرتمند و جمع‌و‌جوری را برای کار و امور حرفه‌ای شاهد باشیم. در این بین از صفحه‌نمایش‌ها نیز نباید غافل شد. حاشیه‌های این صفحه‌نمایش‌ها سال به سال در حال آب شدن و کوچکتر شدن است و بدون شک مانیتورهای بدون حاشیه و جذابی را در CES 2019 به تماشا خواهیم نشست. از طرف دیگر موج اینترنت 5G نیز به‌راه افتاده و به‌احتمال زیاد لپ‌تاپ‌های پیشرفته‌ای را سازگار با این فناوری پرسرعت اینترنت مشاهده خواهیم کرد.

۲. دنیای گیمینگ سطح جدیدی از گرافیک را تجربه می‌کند

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

اگر از طرفداران پر و پا قرص نمایشگاه CES باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید این نمایشگاه نگاه ویژه‌ای به گیمینگ دارد و هر سال محصولات گیمینگ بسیار پیشرفته و قدرتمند‌تری نسبت به سال گذشته سر از CES در می‌آورند. کامپیوترهایی با قدرت سخت‌افزاری بالا که توان پردازش گرافیک‌های خیره‌کننده‌ بازی‌های جدید را در رزولوشن ۴K دارند بدون شک در این نمایشگاه رونمایی می‌شوند.

شرکت بزرگ انویدیا نیز که نبض گرافیک بازی‌ها را در دست دارد مدتی پیش کارت‌های گرافیک RTX خود را معرفی کرد، این کارت‌های گرافیک توان بسیار بالایی در پردازش نور و انعکاس آن در محیط دارند و اگر پیش‌نمایش بازی‌هایی که با این کارت‌گرافیک‌ها اجرا شده‌اند را دیده باشید حتماً متوجه شده‌اید که نسل بعدی بازی‌های رایانه‌ای سلانه‌سلانه از راه رسیده است. اما در این بین هنوز خبری از کارت‌های گرافیک RTX برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیست و به‌احتمال زیاد انویدیا این کارت‌های گرافیک را برای لپ‌تاپ‌های گمینگ بهینه‌ کرده و نمایشگاه CES ۲۰۱۹ را فرصت خوبی برای نمایش قدرت کارت‌های گرافیک RTX در لپ‌تاپ‌های گیمینگ خواهد دانست.

شرکت‌های ایسر، الیِن‌‌ویر (AlienWare)، ایسوس، ریزر (Razor)، نیز که ید طولایی در محصولات گیمینگ دارند بدون شک دست‌روی دست نگذاشته‌اند و دستاوردهای جدیدی از این شرکت‌ها را شاهد خواهیم بود.

در کنار این موارد انتظار داریم اِی‌.‌ام‌.دی به‌عنوان غول دیگر دنیای گرافیک خبرهای جدیدی از چیپست‌‌های گرافیکی قدرمند خود را در CES ۲۰۱۹ با هواداران به اشتراک بگذارد، استریم‌کردن بازی‌ها نیز این روزها طرفداران زیادی دارد و بدون شک فناوری‌های جدیدتری را در این زمینه به تماشا خواهیم نشست.

3. حمل و نقل

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

چند سال می‌شود که سلاطین خودروساز با بزرگان فناوری هم‌پیمان شده‌اند تا خودروهای آینده، خودروهایی هوشمند و پیشرفته‌ای باشند که با خودروهای امروزی تفاوت‌های زیادی دارند، این امر باعث شده تا شرکت‌های بزرگ خودروساز توجه ویژه‌ای به CES نشان دهند و در همین راستا مرسدس‌بنز و آئودی وعده‌ داده‌اند تا خودروی شاسی‌بلند تمام الکتریکی خود را در CES 2019 به نمایش بگذارند.

هیوندای نیز وعده‌های خوبی به هواداران خود برای CES 2019 داده است. در این بین در کنار خودرو، به احتمال زیاد چندین اسکوتر تمام الکتریک و وسیله‌های نقلیه هوشمند دیگری را نیز شاهد خواهیم بود. از طرف دیگر آئودی و دیزنی سخت در حال کار بر روی یک سیستم اینفوتیمنت جدید هستیم که قرار است این سیستم در CES 2019 به نمایش گذاشته شود.

به‌احتمال دستاوردهای جدید فناوری در زمینه‌ سنسورهای پیشرفته، باتری‌های خودروهای الکتریکی و همچنین نمونه‌های مختلفی از جدیدترین خودروهای مفهومی دنیا در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته خواهد شد. چه بسا خبرهایی از پیشرفت خودروهای خودران را نیز شاهد باشیم.

۴. پهپادها

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

این روزها پهپادها به‌عنوان میوه‌های جدید باغ فناوری شناخته می‌شوند و هر روز دستاوردهای جدیدی را در پهپادها شاهد هستیم، به این ترتیب CES ۲۰۱۹ مکان مناسبی است تا این دستاورها به نمایش گذاشته شوند. شرکت چینی دی‌.‌جی‌.‌آی (DJI)، یکی از قطب‌های ساخت پهپاد است و مدتی می‌شود که از دستاوردهای جدید این شرکت خبری نداریم، در نتیجه به‌احتمال زیاد خبرهای خوشی را از این شرکت پهپادساز در CES ۲۰۱۹ شاهد خواهیم بود. از طرف دیگر مدتی پیش یک کنترلر بسیار جدید و پیشرفته نیز برای پهپاد‌ها معرفی شد، بوسیله این کنترلر، کاربر تنها با کمک یک دست می‌تواند به‌راحتی پرواز پهپاد را در اختیار بگیرد. این کنترلر توسط اسکات پارازینسکی (Scott Parazynski)، فضانورد ناسا طراحی شده و چشم‌انتظار نمایش امکانات آن در CES ۲۰۱۹ هستیم.

از طرف دیگر تاکنون بیشتر پهپادها را در هوا دیده‌ایم اما پهپادهای زیر آبی نیز عملکرد خوبی را نشان داده‌اند و گفته می‌شود پهپادی از جانب شرکت سابلو (Sublu)، رونمایی می‌شود که به هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای مجهز است و اجسام مختلف را در زیر آب به‌صورت کاملاً هوشمندانه دنبال می‌کند و از آنها فیلم و عکس می‌گیرد.

5. گوشی‌های هوشمند

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

این روزها گوشی‌های هوشمند به نماد بارز تکنولوژی‌های جدید تبدیل شده‌اند و سالی نیست که فناوری‌های جدیدی را در گوشی‌ها شاهد نباشیم. در این بین اگر نگاهی به گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ داشته باشید حتماً متوجه طراحی نسبتاً عجیب بعضی از این گوشی‌ها شده‌اید. در این زمینه می‌توان به دوربین‌های قدرتمندی اشاره کرد که به‌صورت کشویی از داخل گوشی باز می‌شوند، این طراحی به سازندگان موبایل امکان داد تا گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش‌هایی بدون بریدگی دوربین راهی بازار کنند.

از همین اکنون که در ابتدای سال 2019 هستیم به شما قول می‌دهیم در این سال باز هم طراحی‌های عجیب و نوآورانه‌تری را در عرصه گوشی‌های هوشمند شاهد باشید. یکی از این موارد گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو است. این گوشی‌ها تاکنون در پشت‌درهای بسته به نمایش گذاشته شده‌اند اما بدون شک سلاطین موبایل نمایشگاه CES 2019 را به فال نیک می‌گیرند تا نمایش بهتری از گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش تاشو را شاهد باشیم.

از طرف دیگر انتظار می‌رود گوشی‌هایی نیز با دو صفحه‌نمایش در این مراسم حضور پیدا کنند که این صفحه‌نمایش‌ها در دو طرف گوشی تعبیه شده است.

۶. اینترنت ۵G

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

به هر اندازه‌ هم که سرعت و پهنای باند اینترنت افزایش پیدا کند باز هم کفاف نیاز کاربران را نمی‌کند و تجربه نشان داده کاربران همیشه به‌دنبال سرعت بیشتر اینترنت هستند، خوشبختانه سلاطین فناوری به‌خوبی این نیاز را درک کرده‌اند و به‌همین منظور هر چند سال یک بار شاهد فناوری جدیدی هستیم که سرعت اینترنت کاربران را چند برابر می‌کند.

کارشناسان صنعت موبایل و اینترنت سال ۲۰۱۹ را سال اینترنت ۵G می‌دانند و نمایشگاه CES ۲۰۱۹ فرصت بسیار خوبی برای نمایش جدیدترین دستاوردها در زمینه اینترنت ۵G است. جالب است بدانید اینترنت ۵G نه‌تنها نیاز کاربران را برای دسترسی به اینترنت به سرعت بسیار بیشتر پاسخ می‌دهد، بلکه به‌ لطف اینترنت ۵G، شاهد شهرهای هوشمند‌تری خواهیم بود، خودروهای خودران نیز با کمک اینترنت ۵G در زمان‌ سریع‌تری به حجم بسیار بالایی از اطلاعات دست پیدا می‌کنند. تمامی این موارد باعث شده تا هیجان بیشتری برای خبرهای تازه و داغ از اینترنت ۵G در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ داشته باشیم.

7. تلویزیون و نمایشگرهای بزرگ

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

سرعت پیشرفت فناوری به اندازه‌ای سریع است که کاربران مجالی برای رسیدن به این سرعت و استفاده از محصولات جدید و روز دنیا ندارند، در این زمینه می‌توان به تلویزیون‌ها اشاره کرد. همان‌گونه که حتماً به‌خوبی می‌دانید افزایش رزولوشن تلویزیون‌ها باعث شد تا تلویزیون‌های صفحه‌تخت با رزولوشن فول اچ‌دی راه خود را به خانه‌ها پیدا کنند. این تلویزیون‌ها کیفیت خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند اما از عرضه آن‌‌ها چندین سال می‌گذرد و رزولوشن 4K سلانه‌سلانه دارد جای فول‌ اچ‌دی را می‌گیرد. اما در این بین هنوز کاربران زیادی تلویزیون‌های فول اچ‌دی خود را با تلویزیون‌های 4K جایگزین نکرده‌اند که زمزمه‌های تلویزیون‌هایی با رزولوشن 8K به گوش می‌رسد.

همان‌گونه که حتماً می‌دانید ال‌جی و سامسونگ بازار فروش تلویزیون در سطح دنیا را قبضه کرده‌اند و بدون شک این دو غول بزرگ کره‌ای نمایشگاه CES 2019 را مکان مناسبی برای عرضه دستاوردهای پیشرفته خود در زمینه تلویزیون‌ها خواهند دانست. جالب است بدانید گفته می‌شود ال‌جی می‌خواهد یک تلویزیون قابل لوله‌شدن را معرفی کند. با این حساب بدون شک تلویزیون‌های جدیدی از ال‌جی با فناوری OLED شاهد خواهیم بود، سامسونگ نیز فناوری پیشرفته QLED را در تلویزیون‌های جدید خود به نمایش خواهد گذاشت.

استفاده از پروتکل HDMI نسخه 2.1 نیز برای انتقال تصاویر با کیفیت 8K یکی دیگر از مواردی است که در تلویزیون‌های جدید انتظار آنها را داریم. از طرف دیگر دستیارهای صوتی الکسا و گوگل استیستانت (Google Assistant)، نیز یکی دیگر از مواردی هستند که در این تلویزیون‌های جدید تعبیه خواهد شد. بدون فناوری‌های تلویزیون‌های حاضر در CES 2019 تنها به افزایش کیفیت بصری این تلویزیون‌ها ختم نخواهد شد و به لحاظ صوتی نیز پیشرفت‌هایی را شاهد خواهیم بود که در این زمینه می‌توان به ساندبارهای دالبی اتم (Dolby Atom)، و اسپیکرهای بسیار باکیفیت در تلویزیون‌های 2019 اشاره کرد.

۸. هدفون‌ها

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

شاید برای شما جالب باشد که یک بخش از این مقاله را به هدفون‌ها اختصاص داده‌ایم، دلیل این امر نیز کاملاً روشن است چرا که هدفون‌ها در این چند سال اخیر دستخوش تغییرات بسیار زیاد و چشمگیری شده‌اند. به این ترتیب در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار هدفون‌هایی هستیم که از طریق درگاه USB-C شارژ شوند.

از طرف دیگر به احتمال زیاد هدفون‌های پیشرفته‌ای را شاهد خواهیم بود که دستیا‌رهای صوتی در آنها تعبیه شده است. با این حساب می‌توان گفت عصر هدفون‌های دیجیتال را در پیش‌رو داریم، این هدفون‌ها تنها صدا را با کیفیت پخش نمی‌کنند بلکه کاملاً هوشمند‌ هستند و با دستورات صوتی کاربر تعامل دارند.

جالب است بدانید گفته می‌شود هدفون‌هایی را در CES ۲۰۱۹ به تماشا خواهیم نشست که اگر کاربر این هدفون‌ها را در حین بازی یا تماشای فیلم از سرش بردارد، هدفون به‌صورت هوشمندانه تشخیص می‌دهد که اجرای بازی، یا پخش فیلم باید متوقف شود و دوباره با به‌سر گذاشتن هدفون از جانب کاربر، فرآیند اجرای بازی یا پخش فیلم از سر گرفته می‌شود.

9. منازل هوشمند

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

سلاطین فناوری سودای هوشمند کردن کامل خانه‌ها را در سر می‌پررورانند و انصافاً هم می‌توان گفت به این رؤیا دست پیدا کرده‌اند. در همین راستا محصولات خانگی زیادی را در CES 2019 انتظار داریم که سازگاری کاملی با دستیارهای هوشمند گوگل و الکسا داشته باشند.

به این ترتیب برای نمونه ماشین‌لباس‌شویی با گوشی هوشمند تعامل برقرار می‌کند و فرآیند انجام کارهای منزل با هوشمندی تمام صورت خواهد گرفت. با این حساب به شما قول می‌دهیم ES 2019 مکانی برای جولان زنگ‌های در، یخچال‌ها، میکروویوها و اسپیکرهای هوشمند باشد.

۱۰. گجت‌های پیشرفته‌تر

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

به لحاظ زبان‌شناسی، وقتی از گجت‌ صحبت می‌کنیم منظورمان درواقع محصولات کوچک و پیشرفته‌ای است که امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، فناوری‌های جدید باعث شده تا این گجت‌‌ها روز‌به‌روز حضور بیشتری در زندگی مردم پیدا کنند.

با این حساب شرکت‌های بزرگی که در زمینه ساخت گجت‌های پیشرفته، فعالیت دادند از هم‌اکنون وعده داده‌اند تا با دست‌پر به نمایشگاه CES ۲۰۱۹ بیایند و بدون شک در این مراسم خبرهای خوشی از گجت‌های سلامتی و محصولاتی از این دست شاهد خواهیم بود.

11. محصولات خلاقانه

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

نمایشگاه CES فرصت بسیار خوبی برای عرض‌اندام شرکت‌ها و افرادی است که ایده‌های جدید و بکری دارند، این امر باعث شده تا در CES 2019، در کنار محصولاتی که تاکنون از آنها استفاده می‌کردیم اما مدل‌های پیشرفته‌تر آنها در این مراسم رونمایی شده‌اند، شاهد محصولات جدید و خلاقانه‌ای نیز خواهیم بود که تکنولوژی‌های پیشرفته از سر و روی این محصولات می‌بارد.

در نتیجه به شما قول می‌دهیم در راهروهای نمایشگاه CES 2019 چشم بازدیدکنندگان به جمال روبات‌های جدید و بسیار هوشمند و سایر محصولات پیشرفته‌ و خلاقانه روشن شود.

۱۲. فناوری واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده

تمام چیز‌هایی که در CES ۲۰۱۹ چشم‌انتظار آن‌ها هستیم

تجربه نشان داده است نمایشگاه CES مهد فناوری‌های واقعیت‌مجازی و واقعیت افزوده است، همین چند سال پیش بود که در این نمایشگاه هدست واقعیت‌مجازی آکیلوس (Oculus) با اجرای بازی‌های واقعیت‌مجازی، بازدیدکنندگان را مجذوب این فناوری پیشرفته کرد. در آن زمان این فناوری هنوز به بلوغ کامل نرسیده بود و کابل‌های متصل به هدست‌های واقعیت مجازی و همچنین رزولوشن نسبتاً پایین صفحه‌نمایش این هدست‌ها باعث شد تا کاربران چشم‌انتظار هدست‌های‌ واقعیت‌مجازی با امکانات بیشتری باشند.

این امر باعث شده تا CES ۲۰۱۹ برای طرفداران واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده هیجان بیشتری داشته باشد و چشم‌انتظار محصولات جدیدتری در این زمینه‌ باشیم. گفته می‌شود شرکت اچ‌تی‌سی که ید طولایی در ساخت هدست‌های واقعیت‌مجازی دارد قرار است در CES ۲۰۱۹ یک کنفرانس خبری برگذار کند و بدون شک در کنار اچ‌تی‌سی دستاورهای بیشتری را در زمینه واقعیت‌مجازی و واقعیت افزوده از جانب دیگر شرکت‌ها خواهیم دید.

در مجموع می‌توان گفت نمایشگاه CES ۲۰۱۹، به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه فناوری دنیا، از آن مراسم‌هایی است که ارزشش را دارد علاقه‌مندان فناوری‌های جدید این مراسم را با شور و اشتیاق دنبال کنند. از طرف دیگر نمایشگاه CES ابعاد بسیار گسترده‌ای از فناوری‌های جدید را در معرض دید هواداران قرار می‌دهد و با این حساب در پایان پیشنهاد می‌کنیم حس و حال خود را از برگزاری این نمایشگاه با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید و از محصولاتی که چشم‌انتظار رونمایی آنها در CES ۲۰۱۹ هستید برای ما بگویید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخ
      اونوقت تو کشور ما هنوز روستا هست که بهش برق نرسیده

    • بدون نام

      خیلی هم عالی

    • مرتضی

      7. تلویزیون و نمایشگرهای بزرگ
      ما که میدونیم عکس توی تلویزیون عمدی نیست :I

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج