جاباما
۸۱۶۲۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

کدام استان‌ها بالاترین نرخ بیکاری را دارند؟

مطابق نمودار مرکز آمار ایران کمترین نرخ بیکاری برای استان‌ها سمنان، مرکزی و همدان به‌ترتیب با ۶.۶، ۶.۹ و ۷.۳ درصد و بیشترین نرخ بیکاری برای استان‌های کرمانشاه با ۱۸.۲درصد، چهارمحال و بختیاری با ۱۷درصد و البرز با ۱۵.۸درصد است.

خبرگزاری تسنیم: مطابق نمودار مرکز آمار ایران کمترین نرخ بیکاری برای استان‌ها سمنان، مرکزی و همدان به‌ترتیب با ۶.۶، ۶.۹ و ۷.۳ درصد و بیشترین نرخ بیکاری برای استان‌های کرمانشاه با ۱۸.۲درصد، چهارمحال و بختیاری با ۱۷درصد و البرز با ۱۵.۸درصد است.

مطابق آمار مرکز آمار ایران در حال حاضر تنها ۵ استان سمنان، مرکزی، همدان، زنجان و خراسان جنوبی نرخ بیکاری پایین‌تر از نرخ بیکاری تعیین‌شده در سال ۱۴۰۰ دارند.

همچنین نرخ بیکاری در پاییز ۹۷ در استان‌های مختلف متفاوت بوده است و در ۱۶ استان از ۳۱ استان کشور نرخ بیکاری در مقایسه با پاییز ۱۳۹۶ افزایش یافته است که خود به هر حال نکته منفی محسوب می‌شود.

بیشترین افزایش نرخ بیکاری متعلق به استان البرز بوده است که این نرخ در این استان ۵.۵ درصد رشد داشته است. استان کرمانشاه نیز در ادامه کاهش نرخ بیکاری خود در سال جاری توانسته است بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در فصل پاییز ۱۳۹۷ در مقایسه با پاییز ۱۳۹۶ به نام خود ثبت کند و نرخ بیکاری را ۶.۹ درصد کاهش دهد.

مطابق نمودار مرکز آمار کمترین نرخ بیکاری در پاییز ۹۷ مربوط به استان سمنان با نرخ بیکاری ۶.۶ درصد بوده است. بعد از استان سمنان، در رتبه‌های بعدی کمترین نرخ بیکاری استان‌ها، دو استان مرکزی و همدان به‌ترتیب با نرخ بیکاری ۶.۹ درصد و ۷.۳ درصد ایستاده‌اند.

بیشترین نرخ بیکاری در پاییز ۹۷ هم به استان کرمانشاه با نرخ بیکاری ۱۸.۲ درصد تعلق گرفته است. بعد از این استان، دو استان چهارمحال و بختیاری و البرز به‌ترتیب با نرخ‌های بیکاری ۱۷ درصد و ۱۵.۸ درصد قرار دارند. نرخ بیکاری در ۱۲ استان کشور از میانگین نرخ بیکاری در کل کشور بالاتر و در ۱۹ استان کشور از میانگین نرخ بیکاری در کل کشور پایین‌تر بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ir.

      کل ایران بیکارند فقط شما ژن خوبا سرکارید ملت هم سرکار گذاشتید

    • بدون نام

      خیلی ازکارها هست که خانم ها متصدی ومتصرف شده اند اگرشرع وقانون مردرامسؤل نان خانه میداند پس این چه صیغه ایست ادارات دولتی فروشگاه های دولتی وغیردولتی همه جا وهمه جا خانمها را بکار گمارده اندبااین وصف حرف از درصد بالای بیکاری وطلاق ونرخ پایین ازدواج چرندی بیش نیست وقتی خانم پول توجیب بلا منازعه شد شوهرمیخواد چکاراگرشوهرهم بخواهد یک خرمطلقا مطیع میخواهد وهروقت بخواهند حقوق زندگی وخانواده را ازاومطالبه کنندپول دارد بامهریه ووکیل وکوفت زهرمار دماراز روزگارمردبدبخت درمیاورد بجز موارد تخصصی مانندپزشکی ومعلمی مابقی خانمهایی که سرکارند ظلم مطلقیست درحق خانواده علی الخصوص فرزندان مادرزنده بی مادرخوب گفته اند بهترین مسجد خانمها کنج منازل است چون تربیت فرزندبالاتری عبادت است وسپردن فرزند به مهدها ودایه هابدترین ضربه عطفی را به او وارد میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما...حرف حق جواب ندارد

      • وحید

        دقیقا با نظر دوستمون موافقم یعنی چی هرجا که میری خانم هست اولویت همیشه با استخدامی های خانم هست پس ما پسرا چیکار کنیم روز ه روز مریضتر از دیروز

    • بدون نام

      کرمانشاه زمان جنگ سپر بلا سایر استان ها بود واین حال و روزشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اری

    • بدون نام

      سیستان و بلوچستان که گل و بلبل است چون تمام جونا حتی کهنسالانش هم سرکارند ؟

    • بیژن

      اردبیل یک روستای بزرگ با 800 هزار جمعیت نه کار خانه بزرگی دارد ونه نه متوسط چند گارگاه کوچک بودند که دو سومش تعطیل شدند هزاران جوان گونی بدست درپی جمع اوری آشغال در کوچه پس کوچه هاجولان می دهند تاپول یک قرص نان را بدست آورند خدایش وضعیت بعرنجی برای جوانان پیش آمده است

    • بدون نام

      کار زن ومرد نداره وقتی بچه های مردم تمام جوانی شونو صرفدرس خوندن میکنن باید برن سرکار خوب با شوهرشونم از نظر تربیت بچه و کارخونه کنار بیان

    • بدون نام

      چرا امار دروغ میدید این امار بیکاری مربوط به کشورهای اروپایی هستش . تو کشورمون همه چیز آرومه و کشور گل و بلبله

    • بدون نام

      کی گفته که بیکار داریم همه مون به غیر از ژن خوبا ،سر کاریم

    • kamran

      تو کرمانشاه آمار بیکاری بالای پنجاه درصده

    • ناشناس

      سفره مردم راخالی کردید پاچه مرغ کیلوی 6000 هزارتومان ...

    • بدون نام

      بله استان سمنان بایدم پایین باشه از سال ۸۴ ریس جمهور از این استان بوده منظورم احمدی نژاد و روحانی....متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج