جاباما
۸۱۶۳۴۸
۱۷ نظر
۵۱۰۴
۱۷ نظر
۵۱۰۴
پ

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند

سمند اولین خودرو ملی ایران مدتی قبل توسط مجله خودوریی معتبر کار مگزین مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن منتشر شده است. در ادامه بررسی جالب و خواندنی این مجله از خودرو سمند را مطالعه می‌کنید.

وب‌سایت گجت نیوز - حسین مرادی: سمند اولین خودرو ملی ایران مدتی قبل توسط مجله خودوریی معتبر کار مگزین مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن منتشر شده است. در ادامه بررسی جالب و خواندنی این مجله از خودرو سمند را مطالعه می‌کنید.

خودرو ملی سمند توسط مجله کار مگزین مورد بررسی قرار گرفته و تمامی مزایا و معایب این خودرو را در قالب یک گزارش کامل در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است. نشریه کار مگزین معمولا جدیدترین و برترین خودروهای روز دنیا را بررسی می‌کند، اما دیدگاه این مجله در خصوص خودرو نسبتا قدیمی سمند بسیار جالب خواهد بود. در ادامه گزارش منتشر شده را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند


آشنایی با خودرو سمند

در بخشی از گزارش منتشر شده از سوی مجله کار مگزین آمده است، قصد داریم یکی از خودروهای پرفروش بازار ایران به نام سمند را بررسی کنیم. خودرو سمند در کنار پژو‌های دهه ۹۰ و تابلوت‌های (پیکان‌های) دهه ۸۰ میلادی در خیابان‌های ایران به راحتی قابل مشاهده است. سمند به عنوان یکی از خودروهای ملی ایران شناخته می‌شود که توسط ایران خودرو تولید شده و در کشورهای مختلفی نیز مونتاژ می‌شود.

معمولا خودروهای ایرانی را در اروپای غربی مشاهده نمی‌کنید؛ زیرا شرکت‌های خودروسازی ایرانی به دلیل مشکلات تحریمی نمی‌توانند محصولات خود را به بازارهای جهانی و اروپایی صادر کنند. سالانه حدود ۱ میلیون دستگاه خودرو اعم از سواری و کامیون در ایران تولید می‌شود که برخی از شرکت‌های خارجی همچون پژو و رنو نیز با خودروسازان ایرانی همکاری دارند. اکثر خودروهای بازار ایران توسط دو شرکت بزرگ به نام‌های سایپا و ایران خودرو (ایکو) به بازار عرضه می‌شود.

ایران خودرو فعالیت خود را با تولید پیکان (هیلمن هانتر) شروع کرد و سرانجام خودرو ملی خود را با نام سمند از سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه کرد. بخشی از طراحی خودرو سمند به پژو ۴۰۵ شباهت دارد؛ اما به طور کلی بخش زیادی از سمند توسط ایران خودرو طراحی شده است.

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند

تجربه رانندگی

هنگام رانندگی با سمند احساس می‌کنید این خودرو نیز همانند فولکس‌ واگن گلف مدل ۲۰۱۸ از یک سیاره دیگر به روی کره زمین آورده شده است. زمانی که به پیچ‌ها می‌رسید، هیچ وقت شتاب نگیرد؛ زیرا از جاده منحرف خواهید شد. از سویی گیربکس خودرو نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد و تعویض دنده‌ها به خوبی انجام نمی‌شود. شاید مواردی همچون تعلیق نرم و بلند و ارتفاع زیاد از سطح زمین به عنوان معایب این خودرو محسوب شود، اما بدون شک جزو نکات مثبت این خودرو خواهد بود؛ زیرا این خودرو برای جاده‌های نامساعد، جاده‌های خاکی، جاده‌های آسفالته و پر دست‌انداز ساخته شده است تا عملکرد خوبی را نشان دهد.

خودرو سمند بررسی شده در آزمایشگاه مجله کار مگزین به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز بوده که توسط شرکت پژو طراحی شده و قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می‌کند. البته این سمند به دلیل صادراتی بودن به موتور TU۵ مجهز است. به طور کلی این موتور به نسبت وزن و ابعاد سمند مناسب نبوده و کمی قدرت آن محدود است، اما قدرت خالص و یکنواختی از سوی موتور تولید می‌شود و به همین دلیل عملکرد آن به نسبت موتورهای کوچک در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند

داخل کابین

در خودرو سمند نباید وجود سیستم‌های هوشمندی نظیر سیستم‌های کمک‌راننده الکترونیکی، سیستم Synchromes در گیربکس و کمک‌فنرهای پیشرفته را همانند خودروهای روز دنیا انتظار داشته باشید. از سویی فضای کابین سمند بسیار بزرگ و جادار بوده و فضای بسیار خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین متریال به کار رفته همچون پلاستیک خشک، پارچه نرم و تریم طرح چوب در این خودرو در سطح خوبی قرار داشته و سادگی لذت‌بخشی را برای سرنشینان به همراه دارد.

هرچند سمند جزو خودروهای پیشرفته قرار نمی‌گیرد و در کابین آن امکاناتی همچون نمایشگر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را مشاهده نخواهید کرد. طراحان سعی داشتند غربیلک فرمان، پدال ترمز، پدال گاز، کلاچ و تعویض دنده را تقویت کنند تا ضعف نبود امکانات را کمی پوشش دهند، اما این کنترل‌کنند‌ه‌ها در شرایطی که به آن‌ها نیاز دارید به خوبی عمل نمی‌کنند و می‌تواند به یک مشکل بحرانی تبدیل شوند. گفتنی است سمند برخلاف خودروهای هوشمند فاقد دکمه ترمز پارک بوده و باید اهرم ترمزدستی را به سمت بالا بکشید تا خودرو در وضعیت ثابت قرار بگیرد. در وسط داشبورد نیز رادیو با پخش CD و سیستم هشدار بزرگ با صفحه‌کلید قرار دارد.

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند

نتیجه

یکی از کارشناسان مجله کار مگزین از تجربه رانندگی خود با سمند عنوان کرد رانندگی با این خودرو لذت‌بخش بوده و برخی از ویژگی‌های آن را تحسین می‌کنیم. هرچند تصمیم نداریم در خودرویی رانندگی کنیم که مارا به عصر حجر می‌برد، اما خودروسازان ایرانی با پیشرفت نسبتا خوبی روبرو بودند و خودرو سمند نیز همانند خودرو گلف 2018 در سطح قابل قبولی قرار دارد. در حال حاضر امکاناتی نظیر ترمز خودکار، سیستم کنترل کشش و کروز کنترل فعال جزو قابلیت‌های معمولی خودروهای امروزی محسوب می‌شود، اما خودرو سمند حدود 20 سال قبل تولید شده است و اگر همان زمان در بریتانیا عرضه می‌شد، بدون شک به عنوان یک خودرو مدرن، قابل‌اعتماد و ایمن برای خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند

در طول آزمایش با نقص‌های متعددی از خودرو سمند آشنا شدیم که البته شرکت سازنده آن می‌تواند این نقص‌ها را به راحتی برطرف کند؛ اما ایران خودرو برای پایین نگه‌داشتن قیمت و هزینه‌های نگهداری آن را همچنان به همین گونه تولید می‌کند. خودرو سمند در تست‌های ایمنی و تصادف یورو انکپ عملکرد ضعیفی داشت؛ اما در تست‌های آلایندگی امتیاز خوبی را کسب کرد. به طور کلی صنعت خودرو سازی ایران رو به پیشرفت بوده و سعی دارد خودورهایی جدید و مدرنی را با ایمنی بیشتر به بازار عرضه کند. هرچند نمی‌توان به قطع گفت روزی خودروهای ایرانی در بازارهای اروپایی عرضه خواهند شد، اما شرکت ایران خودرو نیز می‌تواند همانند شرکت داچیا، محصولات معمولی را در بازارهای جهانی عرضه کند.

بررسی جالب و خواندنی Car Magazine از خودروی سمند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماشینی که سوار شدن صفر بوده اگه یه سمند سه چهار سال کارکرد رو سوار مس شدن واقعا سفر به عصر حجر رو درک می کردن! سمند بعد چند سال واقعا لش میشه!
      ولی حداقل فهمیدیم که زمان تولید سمند خودروسازی واقعا در حال پیشرفت بود و اگه با سیاست های غلط براش مانع ایجاد نمی کردن الان حرفی برای گفتن داشتیم لعنت به اونایی که به چینی ها باج دادن و گذاشتن اشغالاشون رو وارد کشور ما کنن و خودروسازی رو به این روز انداختن

    • حسین عطری

      شبکه من و تو برداشته سمند مدل ۸۷ برده اونجا به عنوان به روز ماشین ساخت داخل نام برده خب معلومه با استانداردهای الان نمیخونه حداقل باید دنا یا دنا پلاس رو میبورد شاید شاسی یکی داشته باشه ولی خب امکانات بهتری داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو ب عنوان ی خودروی مثلا تولید ملی بردن و ب قیمت هفت هزار دلار خریدن با دلار چهار تومانی بردن انگلیس مدل 96

    • ساسان

      این مدل صادراتی بوده شما بیا وطنی سوار شوید .ایران خودرو برای هموطنهایش سنگ تمام گذاشته

    • محمود

      با یکم سر کیسه رو شل کردن میتونی اسمتو تو مریخم بزاری چه برسه مجله

    • elmantores

      هنوزم۴۰۵سرتره ازسمندبااین که ایران خودرو هیچ اپشنی بهش اضافه نکرده ولی طرفداری خاص و زیادی داره شوتی بازی

    • بدون نام

      اینکه خودروهای ایرانی اشکالات زیادی دارن دلیل بر ناتوانی طراحان ایرانی نیست بلکه بخاطر نبود رقیب در بازار هست. وقتی تنها فروشنده در ایران همین دو شرکت باشند دلیلی برای افزایش کیفیت و هزینه برای این شرکتها نیست چون مردم مجبورند بخرند و افزایش بی دلیل قیمت هم مانع خریدشون نمیشه.

    • بدون نام

      اینکه خودروهای داخل اشغال ان شکی نیست اما سمند نسبت خودروهای همرده با توجه به قیمت گزینه خوبیه یکی از نقاط قوت سمند هندلینگ سر پیچ به علت وزن زیاد و استیبل بودنش داچیا یا ال90 چطور با اون ارتفاع هندلینگش از سمند بهتره عیب ال90 چپ کردن به علت ارتفاع زیاد از طرفی روی سمند موتور ضعیف tu5 رو با اون وزن سمند گذاشتند تست کردن معلوم جواب نمیده در کل سمند برای مایی که مجبوریم از خودروی داخل استفاده کنیم بهترین گزینه است با توجه به قیمت فعلی از روی ناچاری

    • شناس

      متحول شدم!

    • بی نام

      قابل توجه کارکنان من و تو که انقد گرد و خاک کردن با اون کارشناسانشون. آدم انتقاد هم که می کنه دو تا ویژگی مثبت طرف رو هم درنظر می گیره. دیگه هیچ موجودی تو این دنیا صد در صد منفی نیست.

    • بدون نام

      کاش می نوشتند از دید اونا این خودرو چند می ارزه!
      هزار و پونصد دلار به نظرم مبلغ خوب و قابل قبولیه

    • بدون نام

      بررسی کامل اینو دیدم با توجه ب امکاناتش قیمت و ارزش خریدی ک براش گذاشتن 500 یورو بود زمانی ک یورو 5 هزار بود
      گفتن ایمنی فاجعس تا ستون عقب خم شد
      تکنولوژی صندلی و موتور مال سی سال پیش

    • بدون نام

      از سال 2003 وارد بازار شده تا الان 2019 !!! چه پیشرفت و تغییرات گسترده ای داشته واقعا !!!
      یک محصول فوقالعاده بی کیفیت در قیاس با خودروهای خارجی

    • بدون نام

      خلاصش اينه آشغال قديمي و فسيل ايراني
      خودم يه سمند سري اول موتور ef7 داشتم مدام چراغ چك روشن ميشد و ريپ ميزد نمايندگي مركزي ميدان ازادي هم نتونست درستش كنه خودم بعد از كلي كار متوجه شدم علتش دسته سيم هاي بي كيفيت اون بود

      كلا ماشين اشغالي بود

    • محمد

      دوستان این مورد رو هم در نظر بگیرید که خودرویی که اینا تست کردن نمونه صادراتی بوده و از هر نظر کیفیت بهتری داره و موتور خودرو هم موتور TU5 تیپ 5 بوده و اگه موتور EF7 یا همون موتور ملی میبود نتایج فاجعه بار تر هم میشد
      در کل همین مورد رو اشاره داشت که این خودرو در حد خودروهای بیست سال پیش هست و الان مفتش گرونه

    • ایرانی

      من یه ef7 مدل 97 تک سوز دارم از اواخر پارسال خریدم وازش راضیم در قیمت زیر 50 میلیون برای ماشین ایرانی بدنیست.

    • بدون نام

      خسته نباشید به بچه های خوب من و تو .
      بازهم دم من وتویی ها گرم . از برنامه سازهای وطنی که هیچی درنمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج