۸۱۶۳۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ترامپ: نگران سقوط سهام اپل نیستم

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده می گوید هیچ نوع نگرانی در مورد آینده اپل ندارد چرا که این شرکت محصولات خود را به جای ایالات متحده در چین تولید می کند.

انتخاب: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده می گوید هیچ نوع نگرانی در مورد آینده اپل ندارد چرا که این شرکت محصولات خود را به جای ایالات متحده در چین تولید می کند.

روزهای سخت تیم کوک مدیرعامل اپل و یارانش در حالی ادامه دارد که کنایه های سیاستمداران نیز به سمت این شرکت روانه می شود. این روزها جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین به ویژه در بخش فناوری بسیار داغ شده و به نظر می رسد اپل به عنوان یکی از شرکای مستقیم چینی ها مورد غضب سیاستمداران قرار گرفته است.

اکنون در جدیدترین نوع واکنش ها به سقوط سهام اپل، دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که درباره سقوط اپل در بازار سهام نگران نیست. از دید ترامپ کشوری که از همکاری با اپل بیشترین سود را می برد چین است، چرا که عمده محصولات اپل را که این روزها متضرر هم شده تولید می کند.

البته ترامپ در بخشی دیگر از سخنانش به ستایش برنامه های اپل برای صرف میلیاردها دلار زینه و ساخت پردیس جدید این شرکت را ستود ولی در کنار آن به نقدی معنادار از تیم کوک پرداخت.

درواقع درست یک روز پس از آن که اپل اعلام کرد ده ها میلیارد دلار از ارزش بازار خود را طی ۳ ماه اخیر از دست داده است، دونالد ترامپ نیز واکنش نشان داد و گفت که او درباره این شرکت یا تأثیر آن بر اقتصاد ایالات متحده نگران نیست زیرا اپل عمدتا محصولات خود را در چین تولید می کند و این همان نقطه ای است که از دید ترامپ این شرکت متهم است.

ترامپ گفت: "من بارها گفته ام تیم کوک دوست من است و من بسیار مایلم که وی محصول خود را در ایالات متحده تولید کند. هم اکنون چین بزرگترین سودها را از اپل می برد، بسیار بیشتر از ما. علت هم به این بر می گردد که اپل محصولات خود را عمدتا در چین تولید می کند. "

این در حالی است که مدتی پیش و در ماه مارس ۲۰۱۸ تیم کوک در مصاحبه ای این نوع ادعاها را مردود شمرد و گفت"اجزای اصلی آیفون در ایالات متحده ساخته می شود، آنچه باعث می شود مردم غیر از این فکر کنند فقط به دلیل یک سوء تفاهم است، آنها فقط می بینند که محصول نهایی در چین تولید و شده به سرعت می گویند آه، این کار در ایالات متحده انجام نمی شود، اما در جهان کاری این نوع فعالیت ها عادی است و مهم این است که مولفه های مختلف برای تولید محصولات ما تماما ساخت کشور خودمان است. باید بپذیریم که ما در عصر تولیدات بین الملل زندگی می کنیم."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج