۸۱۶۴۲۳
۱ نظر
۵۰۹۲
۱ نظر
۵۰۹۲
پ

هنر حفظ کردن دوست و پیدا کردن دوست‌های جدید

زن‌ها بعد از وقت گذراندن با دوستی که برایشان عزیز است حال بهتری دارند و شادی و انرژی بیشتری را در وجود خود احساس می‌کنند. تحقیقاتی که به تازگی انجام شده اند نشان می‌دهند که روابط دوستانه می‌توانند روی سلامت جسم و ذهن انسان اثرات فوق العاده‌ای داشته باشند.

برترین ها: چند وقت از آخرین باری که یک دوست جدید پیدا کردید یا با یکی از دوستان قدیمیتان یک فنجان چای نوشیدید می گذرد؟ یکی از تحقیقات اخیر نشان داده است زمانی که زن ها بچه دار می شوند وقتی که به دوستان خود اختصاص می دهند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

مدت زمانی که آنها با دوستان خود وقت می گذرانند از ۱۴ ساعت پیش از بچه دار شدن به حداکثر ۵ ساعت پس از بچه دار شدن کاهش می یابد. با این همه نباید نقشی که داشتن دوستان صمیمی روی سلامت روان و میزان خوشحالی و رضایت فرد از زندگی دارد را نادیده گرفت.

ما معمولا در مورد مشکلاتی که در ارتباط با دوستان خود و یا پیدا کردن دوستان جدید داریم زیاد صحبت نمی کنیم، یا بهتر بگوییم، از اینکه در این مورد صحبت کنیم احساس خجالت و شرمندگی می کنیم. در عوض، در خلوت خیال خود، خودمان را به خاطر این موضوع سرزنش می کنیم و حتی به این فکر می افتیم که شاید دوست داشتنی نیستیم و به این فکر می کنیم که چرا ما آن گروه فوق العاده ی دوستان صمیمی که همه باید داشته باشند را نداریم. واقعیت این است که داشتن تعداد زیادی از دوستان صمیمی برای بیشتر مردم فقط خیال و رویاست.

هنر حفظ کردن دوست و پیدا کردن دوست‌های جدید

در دنیای مدرن عوامل بسیار زیادی هستند که باعث جدایی ما از دوستانمان می شوند. از طرفی هم تلاش برای پیدا کردن دوستان جدید در بزرگسالی عجیب و دشوار به نظر می رسد و ممکن است احساس کنید اگر برای برقراری روابط دوستانه با دیگران زیاد تلاش کنید آنها فکر می کنند شما گستاخ یا شاید بیش از حد تنها هستید. به همین دلیل هم اگر طرف مقابلتان با اولین تلاش شما را با آغوش باز نپذیرد خودتان را کنار می کشید و وانمود می کنید که هیچ اتفاقی نیفتاده است. با این حال، خانم ها باید سعی کنند که همه چیز را به خودشان نگیرند و متوجه باشند که لازم است صبر و حوصله ی بیشتری داشته باشند زیرا آغاز یک رابطه ی دوستانه ارزش انرژی و زمانی که صرف آن می کنید را دارد.

زن ها بعد از وقت گذراندن با دوستی که برایشان عزیز است حال بهتری دارند و شادی و انرژی بیشتری را در وجود خود احساس می کنند. تحقیقاتی که به تازگی انجام شده اند نشان می دهند که روابط دوستانه می توانند روی سلامت جسم و ذهن انسان اثرات فوق العاده ای داشته باشند.

دوستی با دیگران از شما در برابر اضطراب و افسردگی محافظت می کند. وقت گذراندن با دوستان دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث می شود دستگاه قلبی عروقی سالم تری داشته باشید. همچنین حافظه تان قویتر می شود و خواب عمیق تری خواهید داشت. اینها تنها گوشه ای از مزایای وقت گذراندن با دوستان و داشتن افراد قابل اعتماد در زندگیتان هستند.

مردها هم به روابط دوستانه احتیاج دارند، اما تحقیقات نشان می دهند که دوستی با زن ها دلگرم کننده تر است و آرامش بیشتری به انسان می بخشد. یکی از تحقیقاتی که روی مردان و زنانی که در موقعیت های پرتنش قرار داشته اند انجام شده، نشان داده است افرادی که در کنار یک زن بوده اند نسبت به آنهایی که همراه با یک مرد بوده اند، میزان استرس کمتری را تجربه کرده اند. زن ها شنونده های بهتری هستند و مثل مردها سعی ندارند به جای شنیدن حرفتان مشکلاتتان را حل کنند. به همین دلیل هم هست که بهترین دوست بسیاری از مردها همسران آنها هستند، زیرا آنها نمی توانند مسائل عاطفی خود را با دوستان مرد خود به راحتی در میان بگذارند و بحث هایشان بیشتر حول محور ورزش، کار، سیاست و مسائل اجتماعی می چرخند.

مادرهای تازه کار و مادرهای خانه دار

بچه دار شدن تجربه ای بی نظیر است، اما می تواند به روابط دوستانه لطمه های جبران ناپذیری وارد کند. وقتی شما بچه داشته باشید اما بقیه ی دوستانتان نداشته باشند احساس خواهید کرد که دیگر نقاط مشترک چندانی بین شما وجود ندارد. برای دوستانی هم که خودشان فرزندی ندارند درک اینکه به دنیا آمدن بچه چه طوفانی در زندگی انسان به پا می کند کار دشواری است.

آنها نمی توانند درک کنند که چطور ممکن است شما برای اینکه به دیدنشان بروید و با هم یک فنجان چای بنوشید، یا همراه با بچه تان با آنها به مرکز خرید بروید وقت نداشته باشید. اگر می خواهید دوستی هایتان ادامه پیدا کنند باید در رابطه با این موضوع به طور جدی با دوستان صمیمی خود صحبت کنید و آنها را متوجه کنید که در رابطه ی شما تغییراتی شکل گرفته است، اما رابطه ی دوستی همچنان پابرجاست.

شما باید به یک توافق دو طرفه برسید که در آن دوستتان که بچه ندارد انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد و این را درک کند که برای مدتی باید تحمل بیشتری داشته باشد و سهم بیشتری از زحماتی که لازم است برای ادامه ی رابطه تان کشیده شوند را بپذیرد. او باید متوجه شود که شما به عنوان زنی که تازه مادر شده است در موقعیتی حساس و تا حدودی بحرانی قرار دارید و به عشق و توجه بیشتری از جانب او احتیاج دارید. اگر این دوستتان شما را خیلی دوست داشته باشد می تواند حتی گوشه ای از بار نگهداری از کودکتان را به عهده بگیرد.

در مقابل، شما هم باید متوجه باشید که دنیا دور محور کودک شما نمی چرخد و بر خلاف شما، دیگران علاقه ای به شنیدن گزارش لحظه به لحظه ی زندگی بچه ی شما ندارند. سعی کنید شما هم به زندگی و مسائل دوستتان توجه کافی داشته باشید و به او نشان دهید که مشکلات و نگرانی هایش برای شما مهم هستند. شاید شما هم در شرایط فعلی خود علاقه ی زیادی به جزئیات روابط عاطفی و مسائل کاری او نداشته باشید، اما یادتان باشد که دوستی یک خیابان دو طرفه است. اشکالی ندارد اگر در بیشتر دیدارهایتان فرزندتان را همراه با خودتان ببرید، اما سعی کنید گاهی بدون او با دوست خود بیرون بروید و خوش باشید. این کار برای هر دوی شما لازم و ضروری است.

هنر حفظ کردن دوست و پیدا کردن دوست‌های جدید

از حفظ دوستی های قدیمی که بگذریم نوبت به پیدا کردن دوست های جدید می رسد. به عنوان شخصی که تازه مادر شده است برقراری ارتباط با افرادی که شرایطی شبیه به خودتان دارند برای شما از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است. داشتن یک نوزاد یا حتی یک کودک نوپا بین شما و اطرافیانتان فاصله ی زیادی ایجاد می کند و باعث می شود بسیاری اوقات تنها باشید. تنها نشستن در خانه با کودکی که تمام مدت دارد گریه می کند برای آنهایی که شاغل بوده اند یا فعالیت های اجتماعی گسترده ای داشته اند خیلی آزاردهنده تر خواهد بود. پس پیدا کردن دوست های جدید را باید در لیست اولویت های اصلی خود قرار دهید.

شرکت کردن در کلاس های مادر و کودک به شما اجازه می دهد همزمان با وقت گذراندن با کودک خود فرصت پیدا کردن دوستان جدیدی را هم داشته باشید. به تازگی در شبکه های اجتماعی مختلف گروه های زیادی هم ساخته می شوند که به مادرهای کم تجربه اجازه می دهند در کنار کسب و تبادل اطلاعات جدید در زمینه ی فرزندپروری دوستانی بیابند که نگرانی ها و شرایطی مشابه به خودشان را دارند. شما می توانید برای ایجاد صمیمیت بیشتر با ترتیب دادن دورهمی های هفتگی و یا ماهیانه به طور حضوری و همراه با فرزندانتان یا حتی بدون آنها دور هم جمع شوید.

حفظ رابطه ی دوستی

دوست یابی و حفظ روابط دوستانه در بزرگسالی کار دشواری است، اما این کار برای زنان شاغل سخت تر هم می شود. شغل آنها بخش عمده ی زمانشان را به خود اختصاص می دهد، رسیدگی به مسائل خانوادگی نیز بخشی از وقت آنها را می گیرد و همین باعث می شود که دوستی و دوست یابی از لیست اولویت های اصلی آنها خارج شود ولی این موضوع در عین حال برای آنها دردناک نیز هست. با این همه، زنان موفق با وجود برنامه ی فشرده ای که دارند متوجه اهمیت روابط دوستانه در زندگی خود هستند و همچون جادوگری چیره دست راهی برای جای دادن دوستان خود در برنامه روزانه شان پیدا می کنند.

آنها گاهی صبح خیلی زود و قبل از اینکه به محل کارشان بروند با دوستان خود قرار می گذارند، یا برای شام به دیدن دوست خود می روند و نگرانی های بیهوده را کنار گذاشته و نگهداری از بچه ها را برای ساعتی به همسر خود می سپارند. شاید گاهی خانواده زیاد از این کار آنها استقبال نکنند، اما آنها برای خودشان ارزش قائل می شوند و برای دوستان خود وقت می گذارند.

شاید خنده دار به نظر می رسد، اما اگر رابطه ی دوستی تان یک دوستی واقعی باشد شما حتی می توانید با هم خانه را تمیز کنید یا به خرید بروید. لازم نیست دوستتان کف زمین را برایتان بسابد، همین که وقتی شما دارید کارهایتان را انجام می دهید در کنارتان باشد و با هم صحبت کنید هم کافیست. اگر موقعیت انجام هیچ یک از این کارها برایتان فراهم نیست حداقل از طریق دنیای مجازی با دوستان خود در ارتباط باشید و یکدیگر را از حال هم بیخبر نگذارید.

هنر حفظ کردن دوست و پیدا کردن دوست‌های جدید

آغاز دوستی های جدید و صمیمی شدن

برقراری دوستی در دوران بزرگسالی با دوست هایی که در دوران کودکی پیدا می کردید فرق می کند به همین دلیل هم باید با احتیاط بیشتی پیش بروید. برای تضمین ادامه ی یک رابطه ی دوستی که در دوران بزرگسالی شکل گرفته است نباید به یکباره طرف مقابلتان را با داشتن انتظارات بیش از اندازه وحشت زده کنید، این کار باعث می شود او تمایلی به ادامه ی دوستی با شما از خود نشان ندهد. در قدم بعدی باید به زندگی طرف مقابلتان و اتفاقاتی که در زندگی او در جریان هستند توجه و علاقه نشان بدهید.

او باید احساس کند که بیماری پدرش برای شما اهمیت دارد یا شما به ماجرای خواستگاری که به تازگی برایش پیدا شده علاقمند هستید. کارهایی انجام دهید که حتی اگر کوچک باشند این احساس را در طرف مقابلتان ایجاد کنند که برای شما مهم است، مثلا می توانید غذای مورد علاقه اش را پخته و برایش ببرید، یا حتی بهتر، او را برای صرف شام به خانه تان دعوت کنید.

در نهایت چند نکته هستند که باید به یاد داشته باشید. قوانین یک رابطه ی دوستانه ی سالم هیچ گاه تغییر نمی کنند. با وارد شدن شما به دهه های سی و چهل زندگیتان ممکن است بعضی از دوستان شما مجرد و برخی متاهل باشند، برخی بچه دار باشند و بعضی ها هم اصلا نخواهند فرزندی داشته باشند، بعضی ها هم ممکن است طلاق بگیرند و یا همسرشان را از دست بدهند.

ادامه ی رابطه ی دوستی با دوستانی که شرایطی متفاوت از شما دارند می تواند گاهی به چالش بزرگی تبدیل شود و این شما هستید که باید تعیین کنید آیا می خواهید رابطه تان را با این شخص ادامه دهید یا خیر. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که هر یک از این شرایط و اتفاق ها روی شخصیت دوستتان تأثیر چندانی نخواهند گذاشت و تنها شرایط زندگی خود او را تغییر خواهند داد و شما به عنوان یک دوست واقعی باید نه تنها خودتان با این شرایط جدید کنار بیایید، بلکه به دوستتان نیز کمک کنید که با آنها کنار بیاید!

ما با گذشت زمان ارتباطمان را با خیلی از دوست ها به خاطر نقل مکان به شهر یا کشوری دیگر، بازنشستگی، بیماری و دلایل مختلف از دست می دهیم، به همین دلیل هم باید مدام سعی کنیم تعداد دوستان خود را افزایش دهیم، پس هیچ فرصتی را برای پیدا کردن دوست های جدید و یا جان بخشیدن به دوستی های قدیمی خود از دست ندهید. درست است که حضور فیزیکی دوست هایمان در کنار ما از اهمیت زیادی برخوردار است، اما این بدان معنا نیست که باید دوست های خوبی را که به دلایل مختلف از ما دور شده اند از لیست دوست های خود خط بزنیم.

در نهایت، اگر دوستی دارید که همیشه در کنارتان است، به شما توجه می کند، به حرف هایتان گوش می کند، سعی نمی کند شما را نصیحت کند و بدون آنکه به شما بگوید چکار کنید یا چکار نکنید شما را مورد حمایت خود قرار می دهد، قدر او را بدانید و هر کاری که از دستتان ساخته است برای حفظ این دوستی انجام دهید!

منبع: parents

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنظرم خیلی بندرت پیش میاد که کسی بتونه بعد از 35 سالگی دوست جدید پیدا کنه ...من که نتونستم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج