جاباما
۸۱۶۷۳۴
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

آخرین وضعیت پرونده بازداشتی‌های محیط زیست، حسین فریدون، اسماعیل بخشی و نازنین زاغری

سخنگوی قوه قضائیه در صد و سی و پنجمین نشست خبری خود با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون، بازداشتی‌های محیط زیستی، بابک زنجانی و مفسدان اقتصادی، اسماعیل بخشی، نازنین زاغری، توتال و احمد عراقچی توضیحاتی ارائه کرد.

برترین ها: سخنگوی قوه قضائیه در صد و سی و پنجمین نشست خبری خود با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون، بازداشتی‌های محیط زیستی، بابک زنجانی و مفسدان اقتصادی، اسماعیل بخشی، نازنین زاغری، توتال و احمد عراقچی توضیحاتی ارائه کرد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در صد و سی و پنجمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به احکام برخی مجرمان مالی گفت: حمید رضا جان قربان فرزند علمدار به بیست سال حبس و صد و بیست میلیارد تومان در دادگاه ویژه اصفهان محکوم شده است.

وی افزود: آزاده سجاده همسر این شخص هم به ده سال حبس محکوم شده است. هر دو پزشک هستند. شاپور هیبتی، سردفتر اسنادرسمی هم به چهار سال حبس محکوم شده است.

آخرین وضعیت پرونده بازداشتی‌های محیط زیست، حسین فریدون، اسماعیل بخشی و نازنین زاغری

محسنی اژه ای افزود: امیر سجادیان به جرم جعل سند سه سال و به اتهام استفاده از سند مجهول به هفت سال محکوم شده است.

محسنی اژه‌ای به صدور حکم یکی از مفسدان اقتصادی اشاره کرد و گفت: احمد پاسدار به اتهام اخلال از طریق گران‌فروشی به دوازده سال حبس و بیش از ۱۳۹ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: حکم شهردار گچساران صادر و زینل زاده به پنج سال حبس، هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو سال انفصال از خدمت محکوم شده است. ۲۴ضربه شلاق تعلیق شده است. محسن نیارکی و یکی دیگر از معاونان این شخص هم به پنج سال حبس و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شدند.

وی همچنین از صدور شش ماه حبس برای برخی از دلالان ارزی خبر داد و گفت: محسن غلامی، حمزه باز آزرده، حسن خاتونی، سعید جبارپور، مسعود جاویدان، مصطفی صوری، حسن فرهادی، مجید شهرانی، رضا باز آزرده، اصغر احمدی از جمله خرده فروش هایی هستند که محکوم شدند.

محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که علیرغم کاهش قیمت ارز باز هم برخی کالاها با قیمت قبلی به فروش می رسند، آیا قوه قضاییه به این موضوع ورود می کند؟ گفت: مدعی العموم به این موضوع ورود کرده و دادستان کل کشور هم در بخشنامه ای به دادستان ها بر ضرورت همکاری با تعزیرات تاکید کردند.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا پرونده حقوق های نجومی مختومه شده است؟ گفت: حقوق بگیران نجومی چند دسته بودند که برای برخی حکم صادر و برای برخی حکم صادر نشده است. بخشنامه ای در همان مقطع مطرح شد مبنی بر اینکه تا سقف ده میلیون و غیر از مقامات تا سقف کمتر از بیست میلیون لحاظ شود.‌پس از بخشنامه مورد خاصی مطرح نشد و سازمان بازرسی هم گزارش خلافی اعلام نکرده‌ است.

محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که در برخی از شبکه های مجازی ، صفحاتی به اسم شما وجود دارد، آیا در شبکه های مجازی فعالیت دارید؟ گفت: هیچ فعالیتی ندارم و این صفحات ساختگی است البته مشغله یا تنبلی باعث می شود فرصت جستجو در فضای مجازی را نداشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت پرونده بازداشتی های محیط زیستی به کجا رسید؟ گفت: تعیین وقت نشده است و وکیل باید پرونده ها را بخواند. مگر اینکه رسماً بگویند وکیل نمی‌خواهیم. در مواردی که سلب حیات باشد، اخذ وکیل الزامی است. در رابطه با این پرونده برخی از متهمان باید یا وکیل بگیرند یا اعلام کنند که نمی خواهند تا وکیل معاضدتی اخذ شود. این پرونده هشت متهم دارد و برای برخی از آنها در کیفرخواست افساد فی الارض مطرح شده است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده گفت: پرونده همچنان در دادسرا مفتوح است و هنوز به دادگاه نرفته است.

محسنی اژه ای در خصوص تشکیل پرونده‌ برای شهردار سابق کرج گفت: از بعضی وزارتخانه ها در این پرونده تخت تعقیب قرار دارند، در این پرونده شهردار سابق بازداشت است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: مرتب مدعی بودند که می توانیم پول بدهی را بدهیم. اخیرا هم در جلسه ای با حضور وکیل متهم، نمایندگانی مجلس،نمایندگان قوه قضاییه و اطلاعات با حضور خود متهم برگزار شد. باز تعهدی دادند و قرار است تا هفته بعد هیأتی به کشور دیگری برود و وصول مطالبات را پیگیری کنند. اقداماتی هم در رابطه با طرح دعوی در خارج از کشور و طرف های خارجی انجام شد و این فرد اموالی در خارج ازکشور دارد که به نام خودش نیست و نیاز به پیگیری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که مطلبی هست در رای دیوان که اعلام شده است از ارفاقی استفاده کند البته به نوع ارفاق اشاره نشده است، گفت: اعتقاد من این است باید مهلتی تعیین شود چرا که به نظرم ادعای اینها صحت ندارد.

محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون ، گفت: پرونده دادگاه نرفته و در دادسرا است. وی در پاسخ به سوالی که آیا درست است که پرونده مختومه شده است؟ گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم.

سخنگوی قوه قضاییه در واکنش به ادعای اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه او گفت: از دیگران شنیدم و خودم هم دیدم نامه ای به وزیر اطلاعات داد که باید این وزارتخانه پاسخ دهد و خودشان پیگیری کنند.

وی ادامه داد: طبق روال وزارت اطلاعات پیگیری می کند و اگر خود این فرد به قوه قضاییه مراجعه کند صد درصد رسیدگی می شود اما اینکه مدعی العموم ورود می کند یا نه خبر ندارم.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا رسیدگی به پرونده عراقچی آنقدر طول کشیده است، گفت: از یک طرف دوست داریم هر پرونده ای سریعتر به نتیجه برسد اما کار کارشناسی برخی پرونده ها زمان می برد.

وی ادامه داد: گزارش جدیدی دیروز برای آقای عراقچی و همدستان دیگرش که بازداشت هستند، آمده است و اگر این گزارش درست باشد فاز جدیدی از پرونده باز می شود. تلاش و خواسته مان این است که هر پرونده ای سریعتر به نتیجه برسد.

اژه ای در واکنش به تهدیدات انگلیس در رابطه با پرونده نازنین زاغری و آزادی این متهم گفت: غلط کردند که تهدید کردند. اینها افراد مفسدی هستند که در طول تاریخ جنایت کردند و حق چنین دخالت هایی را ندارند.

خبرنگاری پرسید مجید جعفری تبار معروف به شیخ استخاره که حکم اعدامش صادر شده بود آیا اعدام شده است و آیا این امر صحت دارد یا نه که اژه ای چنین پاسخ داد: این پرونده چون در دادگاه روحانیت است مطلقا اطلاع ندارم.

معاون اول قوه قضاییه درباره این موضوع که توتال در خارج از کشور محکوم شده است و چرا در داخل پیگیری نمی شود، گفت: اینکه این شرکت در خارج از کشور محکوم شده است یا نه اطلاعی ندارم اگر چنین باشد دادستان وارد می شود.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود، درباره احتمال اینکه به عنوان رئیس آینده قوه‌قضاییه انتخاب شود اظهار کرد: احتمال اینکه من رییس قوه قضاییه بشوم قطعا وجود ندارد. هر وقت مقام معظم رهبری فرد جدید این قوه را معرفی کردند همه ما مطلع می‌شویم.

وی ادامه داد: آیت‌الله آملی‌لاریجانی کماکان با قوت و قدرت کارهای خود را انجام می دهند و هیچ خللی هم به امور وارد نشده است.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره پرونده شکایت خاتمی از روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری گفت: این پرونده هنوز به نتیجه نرسیده و به دادگاه نرفته است، نتیجه که روشن شد اعلام می کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با حادثه اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: این حوادث از دو منظر حایز اهمیت است یکی از این جهت که منجر به فوت 10 نفر شده است و دوم اینکه این حادثه در یک محیط علمی حادثه رخ داده است.

وی بیان کرد: از روز اول این حادثه مسئله ای مطرح شده است که همه دستگاه ها در حال بررسی است اما به صورت قطع باید کارشناس نظر بدهد به عنوان مثال اول اعلام شده که راننده سکته کرده است که پزشکی قانونی رسما اعلام کرده سکته قلبی نبوده است و حال باید خودرو و مسیر و عوامل محیطی بررسی شود و یک هیئت، نظر اولیه را اعلام کرده و حال گزارش به هئیت هفت نفره رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صرفنظر از محتوای این نشست خبری، پاسخگو بودن فردی از قوه قضائیه به مردم کار بسیار پسندیده است.
      کاش دیگر قوا هم در قبال حداقل خبرنگاران پاسخگو بودند

    • بدون نام

      آزادشون کنید

      پاسخ ها

      • خزایی

        کدوم رو آزاد کنند؟!
        آیا تا بحال از خودت پرسیدی اگر شخصی مثل زاغری بیگناه هست چرا دولت انگلیس موافقط کرده 400 میلیون پوند در برابر ازادی اون پرداخت کنه ؟!
        برای بیگناه مدرک بیگناهی میارن نه که باج بدن هر چند تکذیب میکنن و میگن ما میخایم بدهی خودمون به ایران رو بدیم و این دو موضوع به هم ربطی نداره ولی چطور شد بعد از 40 سال و حالا که جاسوسشون دستگیر شده میخان بدهی رو پرداخت کنن؟!
        شاید هم میترسن با گذشت زمان جاسوسشون متوجه بشه انگلیس کاری نمیتونه انجام بده و مجبور بشه دهان کثیفش زو باز کنه و تمام برنامه ها و نقشه ها رو لو بده؟!

    • reza

      کاش همه رو زودتر آزاد کنند!

    • اکبری

      لطفا آنهائی که محکوم شده اند و یا خائنین و جاسوسان را به اشد مجازات رساتده و اگر لازم باشه حتما اعدام کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج