جاباما
۸۱۶۹۶۲
۱۱ نظر
۵۰۰۰
۱۱ نظر
۵۰۰۰
پ

قلعه‌نویی: با درایت کی‌روش می‌توانیم نتیجه بگیریم

کار تیم ملی از امروز در جام ملت‌ها آغاز می‌شود. امیر قلعه‌نویی حدود ۱۲ سال پیش چنین فضایی را تجربه کرده و خیلی خوب از حس و حال و فضای حاکم بر تیم ملی در چنین روزهایی باخبر است.

فرهیختگان: کار تیم ملی از امروز در جام ملت‌ها آغاز می‌شود. امیر قلعه‌نویی حدود ۱۲ سال پیش چنین فضایی را تجربه کرده و خیلی خوب از حس و حال و فضای حاکم بر تیم ملی در چنین روزهایی باخبر است. مصاحبه‌مان را از آن روزها که خودش سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۰۷ مالزی بود آغاز کرده و به امروز که شاگردان کی‌روش در آستانه تاریخ‌سازی قرار دارند، رسیدیم.

در این بین گریزی هم به آخرین وضعیت سپاهان و استقلال زده و سوالاتی را در این باره از قلعه‌نویی پرسیدیم. متن گفت‌وگو با وی را در ادامه می‌خوانید.

در روز اولین بازی تیم ملی در جام ملت‌های 2007 چه حس و حالی داشتید؟

شرایط با امروز متفاوت بود. فوتبال ما در آن زمان حدود یک سال رئیس فدراسیون نداشت و تعلیق شده بود و از سوی دیگر دو گروه سیاسی به جان هم افتاده بودند و اصلا با وضعیت فعلی قابل قیاس نبود. مشکلات خاص خودمان را داشتیم و با الان که امکانات خوبی در اختیار تیم ملی قرار دارد و یک مربی هشت سال است سرمربیگری این تیم را برعهده دارد، قابل مقایسه نبود.

ما آن زمان اصلا اردوی آماده‌سازی نداشتیم و فقط دو سه روز زودتر به مالزی رفتیم. هنوز هم به همکارانم افتخار می‌کنم؛ آنها مردان واقعی ایران زمین بودند که بدون قرارداد به خاطر مملکت و مردم به همراه تیم ملی به جام ملت‌ها اعزام شدیم. ما یک سال در تیم ملی بودیم و در این یک سال هم در رنکینگ اول فیفا در آسیا قرار داشتیم اما در ادامه دو گروه سیاسی به جان هم افتادند.

با وضعیت فعلی به تیم ملی امیدوار هستید؟

امیدوارم تیم ملی آرامش داشته باشد و بتواند با کادرفنی و بازیکنان خوبی که داریم نتایج خوبی بگیرد.

بازی افتتاحیه بین امارات و بحرین را دیدید؟

معمولا بازی‌های لیگ یک را برسم نگاه می‌کنم، چون بازیکنان خوبی در این لیگ‌ها حضور دارند. یک نیمه از بازی استقلال جنوب و شاهین بوشهر را تماشا کردم و قسم می‌خورم که کیفیت یک نیمه این بازی از کل بازی افتتاحیه جام ملت‌ها بالاتر بود.

هنوز بر سر مواضع خود بعد از جام ملت‌های 2007 هستید؟ به‌طور مثال تعویض جنجالی طالب‌لو در بازی با کره جنوبی و سایر مسائل دیگر.

طالب‌لو که یک پنالتی گرفت. اگر پنالتی‌های ما گل می‌شد شاید با همان یک مهار صعود می‌کردیم. مثلا مهدوی‌کیا برای اولین بار پنالتی‌اش را خراب کرد. هشت سال بعد هم هلند همین کار را کرد و به فینال جام جهانی رفت. عملکرد گلر با مهار یک یا دو پنالتی ایده‌آل است و طالب‌لو هم کارش را کرد.

بعد هم که شما را محکوم کردند در حالی که بدون شکست بودید. یادمان هست یک سال قبل در جام جهانی 2006 هم سوئیس بدون شکست مثل ایران از جام جهانی حذف شد ولی مردم این کشور از تیم ملی‌شان راضی بودند.

زمانی تیم ملی را تحویل گرفتیم که اتفاقات بعد از جام جهانی رخ داده بود و فدراسیون فوتبال هم رئیس نداشت. تا زمانی که تعلیق نشده بودیم همه‌چیز خوب بود. بعد کمیته انتقالی از دو طیف تشکیل شد که یکسری اصولگرا و اصلاح‌طلب آمدند تا حساب و کتاب‌شان را در فدراسیون فوتبال صاف کنند.

نه‌تنها سوئیس بلکه در هیچ زمان دیگری همین تیم ملی ایران هم با آن زمان ما قابل قیاس نبود. ما در بدترین شرایط تاریخ فوتبال‌مان رفتیم. در هر صورت گذشته‌ها گذشته و امیدوارم تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های پیش رو بتواند نتایج خوبی بگیرد.

کی‌روش قبل از اعزام به اردوی تیم ملی، در بیانیه‌ای از بزرگان فوتبال ایران از جمله شما برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران نام برد. گویا او فراز و نشیب‌های گذشته را فراموش کرده بود، شما هم دعواهای گذشته را با او فراموش کرده‌اید.

ما نباید دنبال این حرف‌ها باشیم، بلکه باید دنبال ایران و ایرانی باشیم. بحث من مالی نیست ولی آن روزی که همکاران ما آقای ابراهیمی و مناجاتی گفتند قرارداد امضا کنیم و سپس به جام ملت‌ها اعزام شویم تا شأن و شخصیت‌شان حفظ شود، چیزی به این عزیزان گفتم؛ اینکه ایران و ایرانی مهم‌تر از همه ماست. گفتم مگر خون ما از جوانانی که برای جنگ هشت ساله رفتند، رنگین‌تر است؟ ما به خاطر مردم و مملکت‌مان باید از خیلی چیزها بگذریم.

گفتم الان دو راه داریم؛ اول اینکه فوتبال به این روز افتاده و ما هم خودمان را کنار بکشیم و راه دوم اینکه مثل سربازهای وطن برویم و هر آنچه را در توان‌مان هست انجام دهیم- که البته ما راه دوم را انتخاب کردیم. الان هم همین است. به رفتارها کاری ندارم، مهم مملکت و مردم کشورم است.

کی‌روش خودش پرچم سفید نشان داد اما دوباره گلایه‌هایش آغاز شد.

توصیه می‌کنم تیم ملی با آرامش به کار خود ادامه دهد و کی‌روش همه تمرکزش را روی مسائل فنی بگذارد. با هشت سال تجربه و درایتی که او دارد و با بازیکنان خوبی که داریم، امسال می‌توانیم نتایج خوبی در جام ملت‌ها کسب کنیم.

آیا توانایی قهرمانی در جام ملت‌ها را داریم؟

درباره قهرمانی نباید صحبت کرد. بازی‌ها در مراحل حذفی دستخوش اتفاقات و اشتباهات زیادی می‌شود. مثلا در همین بازی افتتاحیه پنالتی‌ای که اعلام شد، پنالتی نبود. مسائل داوری هم وجود دارد. البته در همین کشورمان فغانی کاری کرد که باید در کتاب گینس ثبت شود.

او هم دو امتیاز از ما گرفت، هم یک امتیاز به حریف‌مان داد، هم تماشاگر، هم گلزن و هم سرمربی را محروم کرد. به همین دلیل باید سوت فغانی را در کتاب گینس نوشت؛ می‌خواهم بگویم اشتباهات داوری هم وجود دارد. یا مثل جام قبلی یک بازیکن کار بچه‌گانه می‌کند و اخراج می‌شود یا اصلا تیم روزش نیست و اتفاقات در راه کسب عنوان قهرمانی زیاد است.

درباره داوری صحبت کردید اما در گزارش برنامه 90 برای ارزیابی قضاوت‌ها اعلام شد تیم‌ها ضرر و سود نسبتا یکسانی برده‌اند.

آن گزارش حداقل برای سپاهان مهندسی شده بود و من برای آن کارشناسانی متاسفم که همه‌چیز خود را زیر پا می‌گذارند تا به آنها آنتن بدهند. یقینا آمار را برای سپاهان، مهندسی‌شده استخراج کرده بودند. واقعا این فوتبال باید همه چیزش به همه چیزش بیاید؛ مجری‌اش به کمیته انضباطی، کمیته‌اش به فدراسیون و فدراسیونش هم باید به داوری و... بیاید و به هم بخورد.

از جذب علی قربانی راضی هستید؟ کمی بازی‌اش شبیه شهباززاده نیست؟

علی اگر شبیه سجاد باشد که خیلی خوب است! (باخنده) هم سجاد و هم علی بازیکنان خوب و بزرگی هستند. علی قابلیت بازی در چند پست را دارد و فکر می‌کنم بازیکنی باشد که در نیم‌فصل دوم عصای دست‌مان بشود.

فرهاد مجیدی هم که به استقلال بازگشت.

امیدوارم فرهاد در کارش موفق باشد. این نسل باید وارد می‌شد کمااینکه نکونام، منصوریان، پاشازاده، فکری، برهانی، علی کریمی و... وارد چرخه مربیگری شده‌اند. معتقدم اینها باید به‌عنوان نسل جدید پشتوانه مربیان باشند و به نظرم اتفاق خیلی خوبی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا مارمولک هستی و دورو تا دیروز که دشمن بودی حالا چی شد یار غار شدی

      پاسخ ها

      • بی نام

        آره واقعا.تا دیروز دوست برانکو بود و دشمن کیروش.ولی حتما قول قهرمانی سپاهان رو بهش دادن و آره...

      • ایرانیم.

        اخه فک میکنه برانکوباعث محرومیتش شده.رییس الامافیای کثیف فوتبال.

    • بدون نام

      در یک کلام، امیر ناپلئون انسان نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اقا به غیر از نظر خودش نظر هیچ کارشناسی را قبول ندارد

    • مجید

      یعنی تو گینس نمیتونی آدم دو رو و ریا کارو چاپلوسو آشغالتر از قلعه نویی پیدا کنی ..

    • ایرانیم.

      پاچه خوار.وقتی میگن بنیانگزارورییس مافیای فوتبالی دروغ نمیگن.

    • وحید

      مخالفان کی روش فقط میخواهند مطرح شوند مجید جلالی اخراج درخشان اخراج مایلی کهن اخراج ذوالفقارنسب اخراج قلعه نوعی ا اخراج موافقان مماهاجرانی قهرمان ی تیم ملی دایی قهرمانی سایپا ویسی قهرمانی استقلال خوزستان یاوری پیشکسوت خوشنام بمربی موفق تیم ملی اخراج بع دلیل مخالفت با بازیکن تحمیلی علی پروین قهرمانی پرسپولیس مخالفان خیابنی موافقان عادل فردوسی چور مخالفان عابدینی مدیر عامل همیشه مشکوک موافقان ساکت بهترین مدیر عامل فوتبالی سپاهان در دوران موفقیت

      پاسخ ها

      • rira

        تو اول یاد بگیر فارسی تایپ کنی و بتونی منظورتو برسونی بعد اظهار فضل کک

    • rira

      بلاخره دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید. کیروش هم یه دلاله مافیا مثل همین گروهبانه. معلومه که دوس میشن.

    • am

      بابا تو دیگه کی هستی دستهای پشت پرده ، هف خط ، مارمولک ، سیاه باز ، تا چند روز پیش دشمن خونی بودی با کیروش دلال بین المللی ، چه اتفاقی افتاد نکنه آجر تو سرت خورد یه دفعه از اونرو به اینرو شدی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج